Coronavirus in Australië

Miss Bang is gistermiddag (op afspraak) getest. Dus nu even afwachten.

Ze is heel de week een beetje grieperig, zere keel, moe (maar gaat nu beter) Geen hoesten of iets dergelijks.

Ik ben maandag wat grieperig geweest, en nu af en toe nog wat koortsig in 1 of 2 waves per dag maar voor de rest geen issues.

Weten in de komende dagen meer. Het zou 24-72 uur duren zeiden ze. Als the misses positief test dan was/ben ik dat ook. Maar wellicht is het gewoon een griepje? Keep you posted on that.

Hoe is het bij jullie @Thijsvr
 
Stukje statistiek en uitleg waarom Omicron hier zo te keer gaat
(even los van wat blunders hier her en der...)

"...South American countries with high levels of previous infection and good vaccination rates seem best prepared for the new variant. Chile and Uruguay also have among the most advanced booster programmes, in part because they started earlier than most after reports that the Chinese Sinovac jab, given to many of their citizens, had lower efficacy. In most countries it is likely that less than half of people have adequate protection against Omicron. In Britain and America we estimate that, at the end of November, around 49% and 43% of citizens respectively had either had a booster, or been double jabbed and infected. Countries like Australia, China, New Zealand and Norway, with strong vaccination programmes but few prior infections and a slow rollout of boosters, are particularly vulnerable to the new variant...."

Screen Shot 2022-01-10 at 08.52.00.png
 
Hebben jullie al wat gehoord @afterbang? Zijn jullie de runners-up op het forum? ;)

Interessant om te zien dat onze originele grenzen dicht aanpak ons nu bijt. Ik ben pas een paar maanden geleden gevaccineerd dus verrast dat ik het nu had. De booster is pas in Februari.

Met ons gaat het gelukkig weer helemaal goed, maar de hoest is nog niet weg. Het is een hardnekkige hoest en je voelt je er erg ongemakkelijk door als je buiten bent, maar we mogen allebei weer naar buiten volgens de regels en de berichten die we ontvangen hebben van de DHHS. Blijkbaar kan die hoest nog weken duren, maar heb je het niet meer en ben je niet meer besmettelijk. We zijn wel nog wat sneller buiten adem, als we bijvoorbeeld de trap op rennen ofzo, maar hopelijk is dat tijdelijk.

Met deze nieuwe informatie weet ik nu niet of ik jullie moet toewensen dat jullie het niet krijgen, of dat ik jullie moet toewensen dat jullie hem krijgen, maar mild, haha.
 
Nog steeds geen resultaat @Thijsvr :( Ik geloof dat het systeem stuk is. We zitten nu op 100+ uur wachttijd, dus als je cijfers van Queensland ziet in de media. Niet teveel aandacht aangeven, die lopen zomaar 4 dagen achter de feiten (en dan heb ik het nog niet over de mensen die niet testen en het maar gewoon aannemen, of een RAT gedaan hebben waarvan de uitslag hier niet geregistreerd wordt)

Als ik jullie zo hoor lijkt het bij ons toch een griepje ;) Maar het verschil kan hem dus in die booster zitten. Bovenstaande lijkt een correlatie te leggen tussen 3 vaccinaties of 2 vaccinaties + infecties. 2 vaccinaties lijkt het met Omicron gewoon niet zo goed te doen, los van de tijdsduur? Maar dit is verder geen officieel wetenschappelijk artikel (al zijn de bronnen niet van het niveau Facebook groepje ;) https://ourworldindata.org/organization)
 
En na 110+ uur een test uitslag: Negative. Sorry @Thijsvr

Weet niet of ik nu blij of teleurgesteld moet zijn. Als dit het was geweest dan waren we er heel makkelijk vanaf gekomen. Nu hebben we meer dan een week geïsoleerd, niet lekker gevoeld, op blikvoer geleefd. En voor niets hahaha. Anyway, op naar de shops dan maar.
 
En na 110+ uur een test uitslag: Negative. Sorry @Thijsvr

Weet niet of ik nu blij of teleurgesteld moet zijn. Als dit het was geweest dan waren we er heel makkelijk vanaf gekomen. Nu hebben we meer dan een week geïsoleerd, niet lekker gevoeld, op blikvoer geleefd. En voor niets hahaha. Anyway, op naar de shops dan maar.

Haha, ik herken het gevoel. Wij waren uiteindelijk blij dat we positief waren. Dan hebben we het maar gehad ofzo. Nu is het toch wat anticlimactic voor jullie.
 
Haha, ik herken het gevoel. Wij waren uiteindelijk blij dat we positief waren. Dan hebben we het maar gehad ofzo. Nu is het toch wat anticlimactic voor jullie.
Vond het ook wel wat zuur om als fricking hermit besmet te raken ;) (Maar Miss Bang komt wel veel buiten de deur natuurlijk, wellicht moet die maar eens op de campsite gaan wonen tot deze pandemic over is hahahaha)
 
Last edited:
Het interessantste aan die foto vind ik dat het bij jullie al donker is?

Is het al donker? Ik zie geen ramen op de foto ;)

Lijkt maar zo.l denk ik.
Het is net na 7 uur donker hier. Foto is van 6 uur. De verschillen tussen zomer en winter qua avond licht zijn wel kleiner dan bij jullie (we hebben ook geen zomer en wintertijd hier trouwens)
 
Is het al donker? Ik zie geen ramen op de foto ;)

Lijkt maar zo.l denk ik.
Het is net na 7 uur donker hier. Foto is van 6 uur. De verschillen tussen zomer en winter qua avond licht zijn wel kleiner dan bij jullie (we hebben ook geen zomer en wintertijd hier trouwens)

Oh ja, kleine foto. Het leek donker.
Maar ik had het inderdaad opgezocht en de tijd leek te zeggen dat de zon al onder was bij jullie.

Vond het wel knus, zo lekker op tijd donker haha.
 
Oh ja, kleine foto. Het leek donker.
Maar ik had het inderdaad opgezocht en de tijd leek te zeggen dat de zon al onder was bij jullie.

Vond het wel knus, zo lekker op tijd donker haha.
Donkere dagen voor (na) kerst 😉

Niet wetenschappelijk onderbouwd maar de tijd dat het donker wordt verschilt voor mijn gevoel niet zo heel veel. De tijd dat het ‘s ochtends licht wordt wat meer. Op de langste dag is het eerst licht rond 04:00AM. Dat is niet altijd even handig als de poezen en vogels je om 4AM wakker maken terwijl je tot 10PM gewerkt hebt, even unwind tot 11PM en in slaapt valt rond middernacht. 😵‍💫
 
En....

Screen Shot 2022-01-14 at 11.43.01.png

 
Derde spuit zit er ook weer in. Had het idee dat ik gisteren pas gevaccineerd was, maar was alweer 4.5 maand geleden. Blijkbaar in NL al vanaf 3maanden, in AU vanaf 4M, US vanaf 5M.
Me too. Zo gepiept vandaag. Vijf maanden na vaccinatie 2. Ik heb nog geprobeerd het naar voren te schuiven maar had geen zin in drie uur wachttijd in een hub. Vandaag bij de pharmacy binnen 20 min in en uit.
 


OFX
Back
Top