De echte LaStaVaSa van Marie en Dan (nu met goede afloop...)

Heee Marie!
Heb eens even jullie LASTAVAZA bij gelezen en hemel wat een journey zeg! Ik ben ook mega verbaast dat drukker van de SOL is afgehaald... San en ik zeiden al tegen elkaar dat we bijna geen visumadviezen meer kunnen geven omdat alles zo veranderd is bij de Dimia uh DIAC tegenwoordig. Anyway fantastisch voor jullie dat jullie hier zijn! Volgende stap is je permanent aanvragen na 2 jaar! :up: Dan heeft het naar zijn zin bij zijn bedrijf? Anders werken als in Nederland he?
 
Hey Lin!
Jaaah, niet normaal zoals dat gaat....
3,5 maand zijn we alweer hier en het voelt veel langer....
En zoals je zelf al zegt, het is heel anders om hier te werken. We dachten dat we al veel hadden gezien, en dat is ook zo, maar het mentaliteitsverschil en de 'rangen en orde' op de vloer zijn wel ff anders!
Gewoon je werk doen en vooral niet meedenken is de norm.
Ook de 12 uurs diensten hakken er in.
Tot nu toe waren het dagdiensten, maar vanaf volgende week zijn het nachten, ik ben benieuwd, 12 uur werken en 2,5 rijden..da's toch een flinke werkdag!
Ach we zien wel hoe het loopt, first things first.

Hoe is het met jullie?
Heeft San genoeg werk?
 
Update....

Ik had me al verschillende keren voorgenomen om weer ns te updaten maar de dagen vliegen voorbij!
3,5 maand zijn we alweer hier waarvan 6 weken in 'ons huisje'.
En ook al zitten we midden in een hele natte herfst, leven aan de Central Coast bevalt ons prima!
Na 2 maanden op de handrem te hebben gezeten in het appartement konden we eindelijk gas geven.
De meiden hebben er al 6 weken school opzitten. Wonderbaarlijk hoe dat gaat, heftige eerste 2/3 weken met wennen aan de taal en de kinderen en natuurlijk een hele andere school met andere regels.
Onze oudste is meteen door een paar leuke year 6-rs op sleeptouw genomen en heeft het super naar haar zin!
De juf is een kanjer, met haar Engels gaat het elke dag een stukje beter en ze komt huppelend uit school.
Onze jongste heeft het er wat moeilijker mee, mist haar vaste vriendinnen-groep echt heel erg. Zegt dat ze het allemaal niet verstaat maar lijkt zich toch aardig te redden. Typisch een gevalletje kont-tegen-de-krib-gooien vermoeden wij.
Ze heeft in deze 6 weken school al 2 feestjes gehad en vandaag haar 3e playdate gehad ;)
Komt wel goed denk ik zo!

Dan werkt lange dagen. 12 uurs diensten gaan je niet in de koude kleren zitten natuurlijk.
Voordeel is dat hij 3x 12 uur werkt en dus 4 dagen vrij is.....
Tussen de buien door is het weer heerlijk zacht en kan hij dus flink wat kilometers maken op z'n racefiets.
Een ervaring op zich hier....dat ze geen fietsers gewend zijn was bekend, maar het hier kamikazen in het quadraat!
Ik houd mijn hart vast :oops: maar de uitdaging is des te groter.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ikzelf er ook wel aan toe ben om een tandje door te schakelen....
Man aan het werk en kids op school, de basis is gelegd en alle papieren komen mijn neus uit!
Elke dag op pad met mijn CV en uren achter de laptop op zoek naar werk, wat een klus.
Valt me echt tegen. Het tekort aan banen hier aan de Coast is echt enorm.
Waarschijnlijk is het over een tijdje gemakelijker als het hoogseizoen weer gaat beginnen, maar nu is het 3x niks.
Gewoon 'n job in een winkel is niet te vinden, en in de hoek waar ik in Nederland heb gewerkt is het hier aan de Coast al helemaal niks...
Ondertussen gaat mijn brein op volle toeren over het starten van een eigen bedrijf. Heb ik jaren gedaan maar ik vind het nu toch wel eng om voor mezelf te beginnen. Ken de mentaliteit nog niet goed genoeg, heb geen connecties...
Ach, we zien wel, ik moet gewoon meer geduld hebben denk ik. :)
(maar na 4,5 jaar wachten wil nu eindelijk wel weer ns gas geven!):p
 
Meid kan me voorstellen dat jullie er aan toe zijn om eindelijk eens even gas te geven! God wat ken ik het gevoel, nadat wij 6 maanden in Brisbane hebben gezeten zonder visum en papieren hadden we hetzelfde gevoel. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat we nu (*slik* bijna 7 jaar later) het leven een beetje op de rit hebben. Dat is dus geen feit voor ieder he!! Dat geldt voor ons! Wat voor bedrijf zou je willen beginnen? Spannend, maar waarom niet meid? Ik ben toen in een NL's bejaardehuis gaan werken, zonder enige ervaring. Zat in NL ook in een totaal andere hoek, maar ik had niets te verliezen. Vond het hartstikke leuk en ben nu inmiddels aan het studeren om verpleegster te worden, wil de bejaardezorg nu wel eens uit. Ondanks dat ik zeer zeker casual zal blijven bij DutchCare, want ik werk daar met heel veel plezier.
Ja San gaat goed, werk genoeg, werkt net als Dan ook 3x12 uursdiensten. Dus veel vrij, met om de maand "een lange week" en die is best slopend. Zelf zou San het liefst gewoon weer ploegendraaien. 5x ochtenddienst van 8 uur en 5xmiddag van 8 uur. Maar alles is ok zo. San heeft zich inmiddels ook neergelegd bij het "gewoon werken, niet meedenken" mentaliteit, hij vond (en vind!) dat ook moeilijk... maar ja het heeft weinig zin om je kont tegen de krib te gooien. Fijn dat de meiden het naar hun zin hebben. Het is me nogal een ommezwaai voor ze, je jongste 'trekt' vast ook helemaal bij. Als ze hier haar vaste groepje weer gevonden heeft? Onze jongste dochter is net zo, zij hangt ook heel erg aan het 'verleden' mist nog steeds haar vriendinnen uit QLD heel erg. Onze oudste bijt zich altijd helemaal vast in de nwe situatie, die lijkt daar minder problemen mee te hebben.
Jeetje 2,5 uur rijden is toch wel een pokke-eind zeg...
 
Haha Lin, da's natuurlijk een retourtje....:D
Maar feit blijft dat hij zeker 14,5 uur van huis is...
Ben benieuwd, hij is vandaag aan zijn eerste 12 uurs nachtdienst begonnen. :oops:

Wat wil ik gaan doen...in NL had ik een eigen stylingsburo, voor meubelzaken en beurzen.
Heeft jaren geduurd om alle contacten te leggen en een klantenkring op te bouwen.
Hier kent niemand me natuurlijk, dus ik probeer bij bv een Freedom binnen te komen.
Maar dat valt nog niet mee...

Ander plan is om een 'Rent-a Party' voor kids te beginnen.
Thema dozen met verkleedkleren, spelletjes, evt knutselpakket en thema-taart...
Gewoon een kant en klaar feestje zonder al te veel stress voor de ouders.
En dan wil ik het wel naar een hoger level tillen, niet de kant en klare pakjes van de Target, maar echt mooie jurken met echte hakken, en ook voor de jongens the real thing, inclusief tent voor in de zomer (op lokatie).

:rolleyes: Blijft leuk, dagdromen......
 
Dat idee van "Rent-a-Party" klinkt heel goed! Merk dat ouders hier heel makkelijk een feestje uitbesteden omdat het allemaal te veel moeite is en merk ook dat sommige ouders daar enorm veel geld voor neer tellen.
 
Wat n top idee van dat rent à party! Gewoon mee beginnen, site bouwen die goed vindbaar is toch een vd belangrijkste dingen tegenwoordig om aan klanten te komen. Flyers op school en dan komt t vast goed!
 
Wat een goed idee Marie! Doen! Ik zou zeer geintresseerd zijn voor mijn kindertjes!
Hoe is het Dan vergaan op het werk?
 
Wat een goed idee Marie! Doen! Ik zou zeer geintresseerd zijn voor mijn kindertjes!
Hoe is het Dan vergaan op het werk?
Hmm, was heftig zeg maar. Een dienst zonder einde en dan terugrijden...
Volgens mij kun je bijna nog beter met n paar biertjes achter het stuur gaan zitten dan met een 12-uurs nachtdienst...
(niet dat ik drink-driving promoot!) :eek:
 
.....2 jaar na mijn laatste post....:rolleyes:
Wat kun je toch opgeslokt worden door de tijd! En wat zijn er weer veel nieuwe Aussie lovers op het forum!
Gelukkig voor mij zwerven er ook nog wat oude bekende rond.

Wij staan aan de vooravond van onze eerste trip terug naar NL.
Van mijn kant met gemengde gevoelens kan ik wel zeggen.
Ja, het is kei leuk om iedereen weer te zien.
Ja, de meiden hebben hun agenda's vol met vriendinnen catch-ups en wijzelf ook.
En ja, als we aankomen gaan we ons eerst volvreten aan Hollandse lekkernijen! :p

Het gemengde gevoel van mijn kant is, ik vind het heerlijk hier, ik weet alleen niet wat deze reis teweeg zal gaan brengen bij de rest van de family (of mss bij mezelf?)
De jongste heeft ondertussen helemaal haar draai gevonden maar vind toch nog steeds NL het leukste.
De oudste vind het wel ok allemaal, en manlief is ff zijn draai kwijt op t moment.
2 year itch maybe?
Onzekerheid op het werk, sterfgeval in de familie en een zieke vader hakken er wel in natuurlijk.
Wat ook begint mee te spelen is dat we een beetje noodgedwongen in NSW terecht zijn gekomen en "heimwee" hebben naar WA :(
Ik ben denk ik gewoon een beetje bang dat er straks als we hier weer terug zijn een van ons zegt dat hij/zij toch liever weer naar NL zou willen.
Zal wel gewoon een gevalletje cold feet zijn...
Het feit dat we deze week te horen kregen dat het huis waarin we wonen for sale komt terwijl wij op vakantie zijn is dan natuurlijk ook slecht getimed.
Sjee, wat baal ik daar van, weer verkassen!

Maar goed, schouders naar achter en neus maar weer in de wind!
Eerst gaan we genieten van onze reis en ga ik lekker tegen iedereen op straat keihard HOI roepen, gewoon omdat ik bekende koppen tegenkom en omdat het in Nederland lente is! :D

Tot snel weer peeps!
 
So, Nederland hebben we overleefd en meteen weer volle bak aan de gang hier in Oz.
Net voordat we naar NL vertrokken hebben we het eerste deel van ons 186 visum ingediend.
Hiervan hebben we vorige week de goedkeuring ontvangen!!!! Dus het kan wel!:rolleyes::p
Nu zitten we weer volop in de papieren om het tweede gedeelte te regelen.
Brings back memories..... Aaaargh! :confused:
Ik weet t, "tot 10 tellen", "het komt wel goed", "nog ff volhouden".......
Ik ben er gewoon ontzettend klaar me jongens.
Na 6,5 jaar informatie invullen en uploaden over onszelf ben ik er serieus klaar mee....
Ik doe nu gewoon nog even die laatste loodjes, en daarna wil ik echt NOOIT meer een form 80, form 929, form whatever invullen! >:D
 
Back
Top