Update....
Ik had me al verschillende keren voorgenomen om weer ns te updaten maar de dagen vliegen voorbij!
3,5 maand zijn we alweer hier waarvan 6 weken in 'ons huisje'.
En ook al zitten we midden in een hele natte herfst, leven aan de Central Coast bevalt ons prima!
Na 2 maanden op de handrem te hebben gezeten in het appartement konden we eindelijk gas geven.
De meiden hebben er al 6 weken school opzitten. Wonderbaarlijk hoe dat gaat, heftige eerste 2/3 weken met wennen aan de taal en de kinderen en natuurlijk een hele andere school met andere regels.
Onze oudste is meteen door een paar leuke year 6-rs op sleeptouw genomen en heeft het super naar haar zin!
De juf is een kanjer, met haar Engels gaat het elke dag een stukje beter en ze komt huppelend uit school.
Onze jongste heeft het er wat moeilijker mee, mist haar vaste vriendinnen-groep echt heel erg. Zegt dat ze het allemaal niet verstaat maar lijkt zich toch aardig te redden. Typisch een gevalletje kont-tegen-de-krib-gooien vermoeden wij.
Ze heeft in deze 6 weken school al 2 feestjes gehad en vandaag haar 3e playdate gehad
Komt wel goed denk ik zo!
Dan werkt lange dagen. 12 uurs diensten gaan je niet in de koude kleren zitten natuurlijk.
Voordeel is dat hij 3x 12 uur werkt en dus 4 dagen vrij is.....
Tussen de buien door is het weer heerlijk zacht en kan hij dus flink wat kilometers maken op z'n racefiets.
Een ervaring op zich hier....dat ze geen fietsers gewend zijn was bekend, maar het hier kamikazen in het quadraat!
Ik houd mijn hart vast
maar de uitdaging is des te groter.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ikzelf er ook wel aan toe ben om een tandje door te schakelen....
Man aan het werk en kids op school, de basis is gelegd en alle papieren komen mijn neus uit!
Elke dag op pad met mijn CV en uren achter de laptop op zoek naar werk, wat een klus.
Valt me echt tegen. Het tekort aan banen hier aan de Coast is echt enorm.
Waarschijnlijk is het over een tijdje gemakelijker als het hoogseizoen weer gaat beginnen, maar nu is het 3x niks.
Gewoon 'n job in een winkel is niet te vinden, en in de hoek waar ik in Nederland heb gewerkt is het hier aan de Coast al helemaal niks...
Ondertussen gaat mijn brein op volle toeren over het starten van een eigen bedrijf. Heb ik jaren gedaan maar ik vind het nu toch wel eng om voor mezelf te beginnen. Ken de mentaliteit nog niet goed genoeg, heb geen connecties...
Ach, we zien wel, ik moet gewoon meer geduld hebben denk ik.
(maar na 4,5 jaar wachten wil nu eindelijk wel weer ns gas geven!)