De echte LaStaVaSa van Marie en Dan (nu met goede afloop...)

En vanaf vandaag verklaar ik mijn jetlag als officieel voorbij!
Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit zoveel last van heb gehad....zal wel aan die jetlag van te voren liggen denk ik?! :lol:

Maar goed, 1,5 week in Sydney, appartement is geweldig, de auto is gekocht en Dan is maandag begonnen met werken.
Omdat hij eigenlijk alleen nachtdiensten zou gaan draaien heeft zijn baas bedacht dat het voor de Family wel zo fijn zou zijn om de eerste 2 weken vroege diensten te draaien en dus ook nog Family time over te hebben, fijne man die baas! :up:

Stukje bij beetje zijn we alles aan het ontdekken en regelen.
We genieten volop! De grootste iriitatie tot nu toe is eigenlijk dat we vaker geen internetverbinding hebben dan wel internetverbinding.... :angry:
Niet zo heel handig als je ontzettend veel dingen moet regelen!

Met de kinderen ben ik aan een "home-schooling" traject begonnen. Ik had lesmateriaal meegevraagd van school en elke ochtend gaan we daar een uur voor zitten. Vinden ze ook echt leuk om te doen. We hebben zelfs al een gymles ingelast in het park hier voor de deur. Daar staan allemaal fitness apparaten dus dat is wel stoer om te doen natuurlijk. :p
2 maanden overbruggen met een puber is anders ook niet om te doen..en zo houden we het leuk voor allemaal.

Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben door Sydney. Ik was er nog nooit geweest en wilde me er van tevoren ook niet teveel een beeld van vormen.
Nou wonen we op dit moment wel in een soort van oase, maar die zijn er vast wel meer hier.
Afgelopen week zijn we rond gaan rijden in Central Coast(ten noorden van CBD), om wijken te "scannen", bleek dat het stuk dat we in gedachten hadden best wel tegen viel. Komend weekend maar eens naar het zuiden rijden....

Gelukkig hier nog geen natte voeten, maar de beelden op het nieuws liegen er niet om, afschuwelijk!


Nog bedankt voor alle lieve berichtjes!
 
naar het zuiden toe kan ik de Princess Highway langs de kust aanraden. Ga richting Bundeena en het Royal National Park richting Wollongong... errug mooi!! Ijsje eten op Bald Hill, als je geluk hebt, zijn ze aan het hanggliden.
 
HAPPY!

We hebben een huis!!!!! :p
Dat ging snel ineens!
Het is Erina geworden, toch naar de Central Coast! Stick to your plan....
(Sorry Kathleen, we worden geen buren.)

Voor Dan iets meer dan een uur rijden naar zijn werk, 6 minuten van het strand, alle winkels om de hoek.....wat wil je nog meer?
Nu maar hopen dat mijn sollicitatie er ook nog door komt, dan hebben we het op de rit!
as Dinsdag hebben we een gesprek met de directeur van de school, kunnen we onze "engeltjes" voorstellen. ;)


Het enige wat nu nog tegenzit is het 'gedoe' met onze auto, om gek van te worden!
Wat zijn die dealers toch een stelletje boeven...hij is nu al 3 dagen terug geweest in de garage en het lijkt nog nergens op!
Volgens mij hebben ze er helemaal niks aan gedaan. (zou iets zijn met de coil packs)
Valt onder de garantie en ik denk dat ze daarom niet zo heel hard lopen voor ons.
Wij zitten met een stotterende auto!
Tips welkom.....:mad:
 
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!! Hahaha. Fijn. Zijn toevallig dit weekend naar central coast geweest... mooi hoor!! Was prettig verrast door Newcastle!
Shit v/d auto! Geen tips, behalve misschien dat ze hier van bluffen houden. Replacement eisen? Dreigen met ombudsman... I don't know.
 
Mooi hè? ;)

Op de site van de ombudsman had ik al gekeken, maar wanneer zet je zo'n stap?
Vanmorgen een pittig gesprek gehad met de eigenaar vd garage en "hij gaat er alles aan doen".....
He better! :D
 
Waar werkt Dan?
Tja, hoe lang? Ik ben geneigd tegenwoordig wat sneller 'gas' te geven. Wij hadden gezeik met een telecompany die eenzijdig het contract liet doorlopen (zeg maar). Heb na het tweede telefoontje gedreigd met ombudsman... niks meer van gehoord. Hoeveel vertrouwen heb je nog in die auto? Ik zou wel een termijn stellen, desnoods schriftelijk (en hem een exemplaar laten tekenen voor ontvangst). Good luck!!
 
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
Het ligt mooie gelegen Erina!
Mijn neef is net van Blackheat (blue mountains) naar Newcastle verhuisd....wil ook nooit meer weg!!
 
Zou gewoon even bellen en eisen dat je morgen aan het einde van de dag de auto gerepareerd komt ophalen en dat je anders een advocaat het af gaat laten handelen.... Zijn ze doodsbang van in Australie :)
 
Het gesprek op school ging als een speer, super aardige directeur die het heel leuk vind om Nederlandse kids op school te krijgen.
We kregen de mooie jurkjes al meteen van hem mee :)
Na de paasvakantie kunnen ze starten!
Ben ik heel blij mee, dan heb ik ook weer even me-time en kan ik op zoek naar een leuke baan...

De 14e april krijgen we de sleutel van het huis, nu maar hopen dat de container op tijd vrij komt....hij staat al sinds 1 april in de haven, maarja, pasen enzo...
De 24e moeten we uit ons appartement, dus ik WIL de container wel SNEL hebben! :rolleyes:
Elke dag bellen dus maar weer...
 
Moet lukken met de container, de onze was 2 maart in de haven en 19 maart voor de deur!!
 
en daarom nemen wij dus geen spullen mee in een container ;)
Neem je helemaal niks mee? Wel lekker "Travel light", maar je zult ook wel de nodige persoonlijke dingen hebben?

Over het algemeen zou een container geen problemen moeten opleveren. Ik heb er niet direct ervaring mee, maar wel met import. Een complete Bill of lading is belangrijk. Die moet de forwarder in Australië ontvangen van de verzender, vóórdat de goederen binnenkomen. Een goede voorbereiding scheelt tijd in de haven, tijd in de haven kost geld.

En soms doet de douane gewoon moeilijk.
 
Neem je helemaal niks mee? Wel lekker "Travel light", maar je zult ook wel de nodige persoonlijke dingen hebben?

Over het algemeen zou een container geen problemen moeten opleveren. Ik heb er niet direct ervaring mee, maar wel met import. Een complete Bill of lading is belangrijk. Die moet de forwarder in Australië ontvangen van de verzender, vóórdat de goederen binnenkomen. Een goede voorbereiding scheelt tijd in de haven, tijd in de haven kost geld.

En soms doet de douane gewoon moeilijk.

wij nemen alleen kleren en papierwerk/laptop en wat kleine dingen die in de koffers passen.
Voor de rest geen meubels of dergelijke :)
 
wij nemen alleen kleren en papierwerk/laptop en wat kleine dingen die in de koffers passen.
Voor de rest geen meubels of dergelijke :)
Voor mij heb je groot gelijk. Maar de meeste mensen verzamelen een hoop spullen om zich heen in de loop van de jaren. Dat betekent dus ook dat hoe jonger je de stap neemt, hoe minder bagage je hebt. (Am I right?) Meubels hoeven niet direct mee, zo superdeluxe hebben wij ze niet. Maar andere dingen zullen niet in de koffer passen. Je hebt ook niet direct een hele container nodig, je kunt ook je spullen in kisten verpakken en als "groupage" sturen.

Wat ons betreft weet ik het nog niet. Sommige dingen neem je graag mee, andere kun je missen. Voor sommige zaken is het denk ik goedkoper om ze te verschepen dan ze daar opnieuw te moeten kopen. We zullen "in due course" de afwegingen moeten maken.
 
Sommige dingen neem je graag mee, andere kun je missen. Voor sommige zaken is het denk ik goedkoper om ze te verschepen dan ze daar opnieuw te moeten kopen.
Da's precies hoe wij het gedaan hebben. Ik heb letterlijk een excelsheet gemaakt en van een aantal spullen uitgerekend hoe duur het is aan volume en hoeveel het kost als we het daar opnieuw aan moeten schaffen. Dat maakt het een stuk makkelijker ;-). Plus dat we van een paar meubelstukken weten dat het gewoon werkt, zoals bed (echt het lekkerste matras dat ik ooit gehad heb) en een mooie buffetkast. En we nemen elk een bed en kast mee van de kinderkamers, zodat het voor hun makkelijker is om te wennen.Alles bij elkaar nemen we 20 m3 mee.
 
@ Lamarck, denk nog even na over de kasten. Hier zit bijna overal een build-in kast in. Wij hebben ze nog in de garage (in de weg) staan.... Heb voor de jongste geen bed meegenomen, SPIJT! Goede (en leuke) bedden zijn hier superduur.

Men.. sooo off-topic, sorry Marie!
 
bedank voor de tip! Zijn het vooral garderobekasten of ook 'gewone' kasten in de woonkamer enzo?
 
Slaapkamers komen in de nieuwe huizen standaard met een kast, helaas zit er niet altijd standaard een deur in... Wij hebben dus gelukkig wel de ladenkastjes van de meiden meegenomen toen we hierheen kwamen :) Ideaal voor sokken, ondergoed en t-shirts !!
 
Back
Top