De echte LaStaVaSa van Marie en Dan (nu met goede afloop...)

Poeh, dat klinkt beroerd zeg. Ze zouden eigenlijk persoonlijke assessments moeten houden, zodat ze mensen binnenhalen die dedicated zijn en van het land houden. Dan waren jullie de eerste in de rij, zoals ik het begrijp uit dit verhaal wat ik net lees. Ontzettend balen zeg! Maar aan de andere kant, als je zoooo graag wilt, zou ik wel volhouden. De aanhouder wint!

Ben je ook op zoek naar een employer sponsored visa? Dan is het misschien nog een idee om eens flink op LinkedIn te gaan zoeken naar eventuele banen/werkgevers en de ultieme brief op te stellen. En als je het niet bij directieleden voor elkaar krijgt, wellicht werknemers aanspreken om te vragen of ze willen helpen. Dat zou ook weer op verschillende manieren kunnen. Aanbevelen bij werkgever, bedrijf starten en zeggen dat je onder bepaalde voorwaarden 3 jaar voor hem aan de slag gaat (ik denk ook maar wat hardop hoor ;) ).

Ik begrijp dat het (opnieuw) begint te kriebelen. Ben zelf al 13 jaar niet meer in Australië geweest, maar weet nog hoe zo'n heimwee ik had eenmaal terug in Nederland. Kan niet wachten om rond medio november daar op vakantie te gaan!
 
Jeetje, dat is echt balen zeg!
Misschien proberen op een ander visum binnen te komen, employer sponsered of iets dergelijks?
Ik snap je frustratie wel, sommige lopen het hele traject binnen een jaar en de ander doet er 4 a 5 jaar over en zijn er dan nog niet.
Hou vol!! en veel sterkte gewenst!
afro.gif


Groeten Steven
 
Geeeezzzzz....

Voor sommige onder ons is het zo veel moeilijker en duurt het zo veel langer dan voor andere, waarom? Heeft denk ik niet eens zin om daar over na te denken. If you wanna live Down Under lieve mensen... keep going!!! Jullie komen er ook!

:smile: Betty
 
Poeh, dat klinkt beroerd zeg. Ze zouden eigenlijk persoonlijke assessments moeten houden, zodat ze mensen binnenhalen die dedicated zijn en van het land houden. Dan waren jullie de eerste in de rij, zoals ik het begrijp uit dit verhaal wat ik net lees. Ontzettend balen zeg! Maar aan de andere kant, als je zoooo graag wilt, zou ik wel volhouden. De aanhouder wint!

Ben je ook op zoek naar een employer sponsored visa? Dan is het misschien nog een idee om eens flink op LinkedIn te gaan zoeken naar eventuele banen/werkgevers en de ultieme brief op te stellen. En als je het niet bij directieleden voor elkaar krijgt, wellicht werknemers aanspreken om te vragen of ze willen helpen. Dat zou ook weer op verschillende manieren kunnen. Aanbevelen bij werkgever, bedrijf starten en zeggen dat je onder bepaalde voorwaarden 3 jaar voor hem aan de slag gaat (ik denk ook maar wat hardop hoor ;) ).

Ik begrijp dat het (opnieuw) begint te kriebelen. Ben zelf al 13 jaar niet meer in Australië geweest, maar weet nog hoe zo'n heimwee ik had eenmaal terug in Nederland. Kan niet wachten om rond medio november daar op vakantie te gaan!


Hey Kim,

Breek me de bek niet open over employer sponsored...
We hebben al een keer een ondertekend contract gehad, wat op het laatste moment werd ingetrokken om allemaal vage redenen.
En hoe vaak we al niet hebben gehoord dat we heel erg welkom zijn, en moeten bellen zodra we in Oz zijn...ik ben de tel kwijt!
We hadden zelfs nog contact met n bedrijf toen we er afgelopen mei waren, heel enthousiast allemaal, we really need guys like you en nog meer van dat gelul...
Mooi dat er niks van komt. Ze willen hun vingers er niet aan branden om iemand te helpen wat formulieren in te vullen.
Maar evengoed, bedankt voor je meedenken.....en ik zou zeggen, bring it on! :rolleyes:
 
Jeetje, dat is echt balen zeg!
Misschien proberen op een ander visum binnen te komen, employer sponsered of iets dergelijks?
Ik snap je frustratie wel, sommige lopen het hele traject binnen een jaar en de ander doet er 4 a 5 jaar over en zijn er dan nog niet.
Hou vol!! en veel sterkte gewenst!
afro.gif


Groeten Steven

Hé Steven,

Ik zie dat jij 'm wel hebt gekregen ondertussen! Goed man! :up:
 
Geeeezzzzz....

Voor sommige onder ons is het zo veel moeilijker en duurt het zo veel langer dan voor andere, waarom? Heeft denk ik niet eens zin om daar over na te denken. If you wanna live Down Under lieve mensen... keep going!!! Jullie komen er ook!

:smile: Betty

Oh Betty, hoe lang kan een adem zijn....life goes on you know...
Ik ben zo blij voor jullie! Ben niet bij met lezen, maar als een datum geprikt? :roll:
 
Jeetje Marie, wat een ontzettende rotsituatie! Jullie zijn al zo lang bezig, het kan toch niet zo zijn dat het niet lukt. Ook de kids helemaal enthousiast, het moet gewoon mogelijk zijn toch? Het is inderdaad zo vreemd, wij komen hier ook regelmatig mensen tegen die nog geen 3 woorden Engels spreken en hier vrolijk al jaren aan de slag zijn........

Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat er deze zomer eindelijk wat positiefs duidelijk wordt voor jullie!

Groet,
Annemarie
 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Zou het nou toch echt gebeuren????????????



Morgen word onze 457 aanvraag "gelodged"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


WOOOOOOOOOOOOOOOOOOHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Kan niet wachten! :smile:
 
klinkt idd spannend! Is dat met een sponsoring van een werkgever?? En enig zicht op hoe snel het nu kan gaan??

succes :up:
 
Ik ga zo enorm zitten duimen voor jullie. Het MOET nu gewoon eindelijk eens goed komen!!!!!
 
Tanx voor alle duimpjes!
Het kan soms raar lopen, en zoals iemand anders hier laatst al zei; als je het loslaat komt het naar je toe!
Dat blijkt nu dus ook waar te zijn! :wink:

In april en mei hebben we nog een maand in WA rondgetrokken, eigenlijk om het allemaal af te sluiten.
We geloofden er niet meer zo in.
2 maanden terug hadden we nog bijna een huis gekocht hier... Moet je voorstellen.
We waren het zo ontzettend beu allemaal.
Het gekke is dat op het moment dat de makelaar belde om te vragen wat we wilde doen na de 2e bezichtiging, wij allebei zoiets hadden van, dat voelt toch niet goed.
'n paar dagen later ging de telefoon, of Dan ff naar Sydney wilde komen om proef te draaien en voor een goed gesprek! :lol:
Hoe raar is dat?!
Dus Dan weer terug het vliegtuig in... :p
Geen WA voor ons dus, maar Central Coast! Ook mooi!!

Het is nog even wachten op de confirmation letter van de health insurrance en dan kan de hele zooi papieren per aangetekende op de post...
Verwachting is dat we half januari weer in het vliegtuig zitten.

Ondertussen zijn we heel druk met het regelen van alle dingen hier.
Overal liggen papieren, checklists en to-do-lijsten.
Vanmorgen een gesprek op school gehad met de directeur, want onze dames gaan waarschijnlijk tot de kerstvakantie naar school hier, en dat is al zo.

Heftige tijden zijn het, veel emoties, moeilijke gesprekken maar gelukkig ook veel hele mooie dingen.
Ik ben blij als het zover is, dan kunnen we beginnen!!

X
 
Wauw te gek!!! Zo zie maar dar alles op z'n pootjes terecht komt!
Veel succes met het regelwerk!

Groeten Steven
 
Wat heerlijk voor jullie!!!

(Wat de titel betreft: even bij je eerste post op "edit" drukken en daarna op "full editor" kan je hem zo aanpassen. :up:)
 
OMG!!!! GEFELICITEERD! Wat een geweldig spannend onverwacht super tof nieuws!
YEAH! Ik ben echt zo blij voor jullie! WOW... wat een geregel zo nu opeens... blijf het beleven he, laat het je niet overnemen! Zorg dat je hier vertrekt met al je gevoel en aandacht, alleen dan kun je daar in zo'n korte tijd gaan aarde!
Ben echt heel blij! xxx Liefs xxx
 
Back
Top