De echte LaStaVaSa van Marie en Dan (nu met goede afloop...)

Te gek!! Dat zou echt geweldig zijn!!
En waar zit dat bedrijf? En gaan jullie dan op een 475 visum? en dan na 2 jaar omzetten naar permanent?

Succes en wij duimen voor jullie dat het een positieve scan gaat worden!!!! :up: :up: :up:

Cheers Steven
 
We gaan weer heel druk duimen dat het nu eindelijk eens goed gaat komen....
 
Super, ik hoop echt voor jullie dat het nu eens goed gaat uitpakken! Het wordt toch onderhand wel tijd dat we die BBQ on the beach gaan houden mee z'n allen... niet?
Waar zit het bedrijf dat jullie eventueel gaat sponsoren?
Wij duimen mee voor een goeie afloop! :up: :up: :up:
Hier wachten we nog steeds op de SMP's van SA? Wordt er echt helemaal gek van :lol: Wil heen en gaan!

Goodluck, Betty
 
Te gek!! Dat zou echt geweldig zijn!!
En waar zit dat bedrijf? En gaan jullie dan op een 475 visum? en dan na 2 jaar omzetten naar permanent?

Succes en wij duimen voor jullie dat het een positieve scan gaat worden!!!! :up: :up: :up:

Cheers Steven

Zou idd geweldig zijn.
Het bedrijf zit in Perth (gelukkig) en volgen mij is het plan een ENS, maar ik weet 't nog niet zeker...ligt natuurlijk aan de scan en de reacties van de DIAC.
457 zou ik op dit moment best tricky vinden, maar goed, komt tijd komt raad :evil:
 
Super, ik hoop echt voor jullie dat het nu eens goed gaat uitpakken! Het wordt toch onderhand wel tijd dat we die BBQ on the beach gaan houden mee z'n allen... niet?
Waar zit het bedrijf dat jullie eventueel gaat sponsoren?
Wij duimen mee voor een goeie afloop! :up: :up: :up:
Hier wachten we nog steeds op de SMP's van SA? Wordt er echt helemaal gek van :lol: Wil heen en gaan!

Goodluck, Betty

Komt goed Betty!
Met die BBQ in elk geval, en ze zijn gewoon heel erg hun best aan het doen voor die SMP van jullie :up:
 
En... nu???

Gaan jullie een SS voor SA aanvragen?? Volgens mij de weg naar Oz, toch? Wat geweldig dat jullie ook op de SMP staan! Gefeliciteerd!

Ben reuze benieuwd wat jullie volgende stap gaat worden...

Lieve groetjes, Betty :smile:
 
Hallo there....

Ben echt reuze benieuwd hoe jullie er nu voor staan, nu je op de SMP van SA staat?

Smiles, Betty
 
Hai, ben ik weer ns....

Eerst het goede nieuws:
De vakantie is geboekt! Half april gaan we lekker n maand, deze keer met kids, naar WA!!!
We zijn er helemaal klaar voor!

Wat er daarvoor gebeurde....met kerst (altijd fijn..) kregen we n mail vd geïnteresseerde werkgever dat hij er flink de balen in had, maar het filiaal in NZ moest gaan sluiten en van hogerhand was bepaald dat ze eerst de mensen die daar dus ontslagen zijn aan moesten nemen :angry:
Natuurlijk zielig voor die mensen, maar deze keer hadden we echt bijna beet!
De eerste formulieren waren alweer ingevuld, er werd gemaild en gebeld...DAMN!
Hoe kan dat nou???
Hoeveel pech kun je hebben?!?

Staan we weer on hold. Ze wilde Dan zooo ontzettend graag hebben :huh: maar een of andere suit heeft vanachter zijn buro de handdoek in de ring gegooid!

Ondertussen staan we ineens op de SS-lijst van SA...
What to do? Buiten de Canberra-area de enige plek waar ze drukkers willen sponsoren...

We zijn dus de papieren aan t invullen, maar ik durf nergens op te hopen.
De rek is er n beetje uit op t moment.
De 3e verhuizing in 2 jaar heeft zijn sporen achtergelaten.
De geplande vakantie was eigenlijk zo'n beetje bedoeld als afsluiter na 4 jaar gehakketak.
Ik wil niet meer op de handrem, ik wil gas geven!!
Ik vrees alleen dat de liefde voor Down Under te groot is. Weet al bijna hoe ik me voel als ik er voet aan land ga zetten.
Ben ok heel benieuwd hoe de meiden het gaan vinden. Ze hebben er zin in, na jaren van gepraat willen ze het eindelijk wel ns zelf gaan bekijken.
Dus, eerst maar flink gaan genieten als we op vakantie gaan.
En n goeie pot janken waarschijnlijk, en maar weer n hele zwik kaarsjes aansteken, who knows... :roll:
 
Ga eerst inderdaad eens lekker genieten van jullie vakantie. Even rust is goed voor julie. Als jullie in de buurt zijn, zijn jullie van harte welkom voor een hapje en drankje!
 
Jeetje, het zit jullie ook echt niet mee zeg. Gelukkig hebben jullie nu een super vakantie geboekt, hoop dat jullie en de meiden er heel erg van genieten (en dat er daarna natuurlijk weer lekker schot in de zaak komt, dat ook jullie permanent die kant op kunnen gaan).

Jullie zijn van harte welkom om langs te komen in ons tijdelijke appartementje aan zee in Rockingham (zwembad aanwezig..... :wink: ), mochten jullie er zin in hebben. Wij wonen daar vanaf 11 april.

Groet,
Annemarie
 
First of all! Yeah, heerlijk lekker saampjes on holiday!!!

Kijk er naar uit, geniet, wij gunnen het jullie dubbel en dwars...

Heb me zitten verdiepen in het SS van SA SMP gebeuren, dacht, dit is de kans voor Marie en Dan.
Wil je niet afschrikken en ga vooral zelf ook eens goed de site van SA government doorlezen. Zover ik ervan begrijp is dat ze geen aanvragen voor SS meer in behandeling nemen tot juni 2011. Dit geldt ook voor WA. Ze willen eerst alle aanvragen die al ingediend zijn behandelen en afwerken. Ze zullen er wel teveel hebben liggen.
Weet het dus niet helemaal 100% zekers en hoop echt dat ik het verkeerd heb begrepen, maar wilden het wel doorgeven zodat je hier in gaat kijken.

Als blijkt dat het klopt moet je zekers na Juni je SS aanvragen, denk echt dat dit jullie kans is om aan die visum te komen!!!!

Voor nu, fijn weekend, liefs, Betty
 
Ondertussen iets nieuws onder de zon? Je zei dat je op de smp van SA stond? En hoe was de vakantie :)
 
Half jaar na laatste bericht....

Allereerst, we hebben natuurlijk een geweldige vakantie gehad! Het kon ook niet anders.
Iedereen die ons heeft gevolgd via het blog, bedankt voor de leuke berichtjes!!

Ik vind het erg moeilijk om weer mee te lezen hier op het forum, ben ook bewust een hele tijd uit beeld geweest.
Heb net de stoute schoenen maar weer ns aangetrokken, maar zoals ik al zei, ik vind het erg heavy.
4 jaar zijn we nu bezig, en 1 juli hebben ze ons voor de grap maar weer ns een categorie naar beneden gezet!!
Dit is niet goed. Het kan toch niet zo zijn dat bijna iedereen die we kennen via Xpdite al is vertrokken, sommige al weer terug zijn, en wij hier nog steeds zitten?!?
SS van SA was geen haalbare kaart op dat moment, IELTS verlopen, medicals overjaart, enz.
Ik heb me er ook n tijdje niet meer in verdiept.
Ben ook aan een nieuwe studie begonnen vol goede moed.....maar na onze geweldige trip met de kids afgelopen mei/juni kruipt het bloed weer waar het niet gaan kan.
KLOTE-REGELS!
Ik heb er zo de pest in!
Ik ga me er nog 1 keer in verdiepen deze zomer, maar ben er zo ontzettend klaar mee!
Als je in Oz gesprekken hebt met de locals begrijpt niemand waarom je het land niet binnenkomt.
Als je ziet wie er allemaal een visum heeft, en wat er allemaal rondloopt ben ik helemaal het spoor bijster.
Er lopen gewoon mensen die geen woord engels kunnen spreken, laat staan een beetje een zin kunnen maken!
Ik snap het niet meer. Gelden de regels nu niet voor iedereen dan??
Gefrustreerd, zo klink ik, en dat ben ik ook.
Zeker nu de kids toch regelmatig vragen wanneer we gaan verhuizen. Ook zij vonden het er geweldig.
Blij ben ik wel, voor iedereen die het wel heeft gered,enjoy zou ik zeggen!

Speak to ya'll later, cheers, Marie
 
Back
Top