De familie inlichten

Gewoon eerst lekker op reis en er niet teveel over nadenken. Als je straks wild enthousiast terugkomt kun je met veel meer passie je besluit aan je ouders vertellen! Je kunt ze foto's laten zien en je verhalen delen. Dat zal hen ook een beter beeld geven van Australie. Sommige mensen hadden het idee dat we hier midden tussen de kangaroos en schapen wonen (helaas niet), vermoedelijk het McCloud's daughters syndroom. 't komt goed Melissa!
 
Het is zover!
Volgende week vrijdag en zaterdag zullen we het nieuws van onze verhuisplannen aankondigen aan mijn ouders en broer!
Nu heb ik nog een 1.5week om mij hier mentaal op voor te bereiden.
 
Ben echt benieuwd hoe het gaat verlopen. Ik zal voor ik het aan mijn ouders vertel al een beetje training gehad hebben, aangezien ik het eerst aan mijn broer vertel. (het was niet mogelijk om ze tesamen te krijgen op één dag, mijn broer heeft nogal een druk sociaal leven en met aanloop naar de feestdagen zijn zijn weekend zo goed als vol).
 
Misschien des te beter. Je broer zal er minder heftig op reageren dan je ouders, denk ik. Tegelijkertijd kun je er ook over praten hoe je ouders zullen reageren. Maak je je er niet te druk over, misschien valt het best mee. Er is zoiets als self fulfilling profiency, maar in dit geval dus andersom ;) In elk geval weet je nu waar je over praat, want je bent er geweest. Laat zien dat het ook helemaal jouw keuze is en overtuig je ouders er van dat het echt niet het einde van de wereld is, maar 'slechts' 24 uur vliegen. Vertel ze dat ze altijd voor langere tijd over kunnen komen. Wij hebben op deze manier een heel andere band met mijn schoonvader dan dat we voorheen hadden. Hij is bijna 82 jaar en al twee keer geweest, de ervaring van zijn leven! Succes! Hopelijk valt het mee.
 
Last edited:
Gisteren hebben we het nieuws aan mijn broer en zijn vriendin aangekondigd! Ik moet toegeven dat ze er akelig goed op gereageerd hebben! Ze verschoten eventjes om daarna positief te reageren en daarna na te denken over alle zaken die tegen dan nog moeten geregeld worden. Zeer rationeel allemaal, daarom mijn beschrijving "akelig".
Vanavond mogen we het nieuws aankondigen aan mijn ouders. Mijn broer raadde mij aan om het zeer rustig aan te kondigen aan hen, ik zal dus mijn woorden beter moeten kiezen vanavond.
Wish me luck!
 
Het 'akelige' herken ik wel ja. Hoe is het afgelopen bij je ouders?

Met mijn ouders is veel vlotter verlopen dan ik gedacht had. Ze waren uiteraard allebei geschrokken, mijn moeder heeft eventjes geweend en zei dat ze het spijtig vond dat maar dat ze niet zo proberen om ons tegen te houden omdat dat toch niet zou lukken. Daarna wou ze er niet meer over praten. Mijn vader wad iets stiller, hij zei dat als we een beter leven in Australië konden hebben dat we dag zeker moeten doen dan.

Mijn broer liet mij weten dat mijn ouders vandaag bij hem langskomen voor de koffie. Hij (en ik) zijn benieuwd hoe dat gaat verlopen. Hij gaat mij op de hoogte houden.

Ik heb na deze gesprekken toch maar een raar gevoel aan over gehouden. Ze zijn "te vlot" verlopen, ik verwacht dat er nog een storm gaat komen ofzo. Volgens mij zijn ze allemaal nog een beetje in een soort van ontkenning.
 
Het is ook nogal nieuws. Dus dat ze nu wellicht wat 'vlak' reageren is heel goed mogelijk. Het moet even inzinken. Maar zo te horen snappen ze donders goed dat het gewoon gaat gebeuren dus geef ze wat ruimte maar ga het ook niet uit de weg. Als je het nu doodzwijgt denken ze wellicht dat het een passing thing is.

Maar.... gefeliciteerd met de gemaakte stappen!
 
Pfff wat ingewikkeld, maar wat goed dat je de stap genomen hebt om het open te gooien. En net wat afterbang zegt: het moet inzinken, this nogal wat wat je verteld hebt. Geef het tijd.

Is er een last van je schouders af nu je het verteld hebt?
 
Het is ook nogal nieuws. Dus dat ze nu wellicht wat 'vlak' reageren is heel goed mogelijk. Het moet even inzinken. Maar zo te horen snappen ze donders goed dat het gewoon gaat gebeuren dus geef ze wat ruimte maar ga het ook niet uit de weg. Als je het nu doodzwijgt denken ze wellicht dat het een passing thing is.

Maar.... gefeliciteerd met de gemaakte stappen!

Ze kennen mij goed genoeg om te weten dat als ik een idee ofzo heb ik er ook mee doorzet!
Mijn broer heeft me op de hoogte gehouden van hun bezoek bij hem en blijkbaar is er geen woord gerept over mijn aankondiging!
 
Pfff wat ingewikkeld, maar wat goed dat je de stap genomen hebt om het open te gooien. En net wat afterbang zegt: het moet inzinken, this nogal wat wat je verteld hebt. Geef het tijd.

Is er een last van je schouders af nu je het verteld hebt?

Er is wel een last van mijn schouders, maar door hun "vlakke" reactie heb ik er toch maar een raar gevoel aan over gehouden... het is moeilijk te beschrijven
 
Fijn dat 'het ergste' nu geweest is. Ik zou ook zeggen, geef het nu wat tijd om het idee te laten bezinken, en over een week of wat kun je het misschien weer eens noemen. Dan weten ze dat je er nog steeds mee bezig bent, en kun jij peilen hoe ze er in staan. Hun reacties doet mij vermoeden dat ze wat overrompeld zijn en misschien nog wat willen ontkennen dat het echt is. Daar hebben ze ook tijd voor nodig! In ieder geval goed dat het er voor jou uit is, en hopelijk verdwijnt je vervelende gevoel over hun vlakke reactie ook snel. Maar bedenk dat het eerder een afweermechanisme voor hen is als ze vlak reageren, ze willen het liever niet horen. En als je doet of je het niet hebt gehoord is het misschien ook niet waar ;)
 
Ha die Melissa, zo'n vlakke reactie komt me bekend voor. Niet iedereen is nu eenmaal direct enthousiast of vindt het gewoon moeilijk om te bevatten wat je zojuist verteld hebt. Mijn schoonmoeder stelde 2 vragen en begon toen een heel verhaal over de tweedehands auto die ze op het oog had. Was blijkbaar belangrijker :) Wel opvallend dat jouw broer het ook niet even heeft aangekaart toen je ouders bij hem op bezoek kwamen. Dat was nu juist een goed moment om hen even hun verhaal te laten doen en met je broer van gedachten te wisselen. Maar het hoge woord is er uit, nu lekker plannen maken en gas erop.
 
Yep, bij je broer was een goed moment geweest (voor beide) om het er eens ongegeneerd iver te hebben voor ze. Het feit dat ze het er niet over gehad hebben sterkt me in het idee dat jij met enige regelmaat 'updates' moet verschaffen. Want anders gaan ze het wellicht toch heel snel bagitaliseren of ontkennen. "Ze is net terug van vakantie daar, dat waait hopelijk wel weer over". Ze weten diep van binnen wellicht wel dat dit niet zo is. Maar het is makkelijker om het te ontkennen. Hou dat in de gaten! Anders heb je over een jar of zo nog een keer hetzelde gesprek en komt het alsnog als 'verrassing'.
 
Back
Top