De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

Hoi allemaal,

Onze droom is over... het is voorbij.... Wij komen niet naar Aussie toe (de komende 3 jaar zeker niet...)

Zoals de topic al doet  vermoeden: Er is een grote verandering geweest binnen de Prioriteiten lijst van de DIAC. Deze verandering heeft voor ons het gevolgd dat we van prio 1 naar prio 5 gaan. Met andere woorden betekend dit dat we nog minimaal 3 jaar kunnen gaan wachten totdat we het visum krijgen. Deze tijd inschatting is afgegeven door het DIAC en gebaseerd op de huidige gegevens. Niemand weer wat er komende tijd nog gaat veranderen (o.a. de mogelijke veranderingen van de MODL lijst) en wat dit voor invloed heeft op de tijdlijn.
Toen we het nieuws vorige week lazen, hadden we zoiets: Nee he, ze zullen toch niet..... we zijn er bijna!!! Maar helaas, ze doen het toch. Zelfs al heb je al je documenten ingeleverd (op verzoek van onze CO), zitten we (Schatting) +/- 2 weken vanaf onze goedkeur door onze toegekende CO voor je visum, heeft het DIAC de arrogantie om ons nog eens 3 extra jaar wachttijd te geven ivm deze nieuwe regels, die per direct (23 september) in gegaan zijn. Zelfs geen overgangsfase waarin mensen met b.v. al een CO nog worden afgehandeld, nee, gewoon direct het mes erin.
Ongeloof, kwaadheid en verdriet overheersen momenteel bij ons, we kunnen er nog steeds niet bij dat dit gebeurd.Tuurlijk is er nog sprake van een economisch crisis in Aus, maar om het immigratie beleid zo direct en drastisch om te gooien, snappen wij echt niet.

1.5 jaar zijn wij bezig geweest om zover te komen, met in het begin nog het de situatie dat we binnen 9 maanden een visum zouden kunnen krijgen...dat werd 2 maanden later al opgrekt door de naderende Economische crisis naar 12 maanden. Toen 1 januari 2009 de CSL lijst, waar ik net niet op stond (alle andere engineers wel, maar mijn beroep echt net niet....). Toen gekeken voor W.A. sponsorship gekeken, ook daar stond mijn beroep net niet op de lijst. Toen voor een Off-list W.A. sponsorship gegaan, met kleine kans van slagen. Tot grote verrassing en grote blijdschap werd deze toch toegekend, 2 maanden later kregen we een CO toegekend met het verzoek voor Medicals en VOG. Deze ingediend en dachten dat we er echt bijna waren, niks kon meer misgaan. Huis te koop gezet en dagelijks in volle spanning totdat we het verlossende woord zouden krijgen. Maar dan krijg je dit te horen.... Voor ons een enorme klap, om zo vlak voor de finisch te worden afgeschoten..... Ook bij Chantal d'r pa (en Aussie Fam) sloeg het in als een bom. Hij dacht natuurlijk ook binnenkort zijn dochter weer dicht bij zich te hebben.... helaas.....

Wat gaan we nu doen? Wij hebben besloten ons leventje in NL verder op te pakken, maar laten de aanvraag wel verder lopen. Als we over 3, 4, 5 jaar (Wie zal het zeggen) onze visum toch krijgen, dan kijken we hoe we tegen die tijd er voor staan kwa situatie.
Begrijp ons niet verkeerd, we hebben allebei nog steeds de droom om ooit in Aussie te kunnen gaan leven, maar we kunnen niet nog langer ons leven "op hold" zetten, zoals we dit de afgelopen 1,5 jaar gedaan hebben. Helemaal niet omdat gebleken is waar de Aussie Gov. toe in staat is.... zaken kunnen zo weer veranderen.

We willen iedereen het beste wensen en iedereen bedanken die ons geholpen hebben afgelopen 1.5 jaar.
Uiteraard blijven we nieuwe ontwikkelingen volgen op dit forum, maar ik denk nie zo vaak als dat we eerst deden...

Groetjes,

Leon en chantal

Wat een *%@##*& streek zo vlak voor het afgeven van jullie visum. Is er geen mogelijkheid om door een bedrijf gesponserd te worden? Wij weten ook nog niet of het voor ons door gaat maar wij hebben de moed nog niet helemaal opgegeven.

Ik wens jullie heel veel succes

Yvonne

Als ik dit draadje lees is er voor jullie nog hoop, ik duim voor jullie  :up:  :up:  :up:  :up:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=10433.msg147563#msg147563

Het staat inderdaad op de FAQ's: Q9 What will happen to those applications which are in the final stages of processing and where the Department has requested applicants to provide health and character clearances?
The new arrangements apply to all visa applications, including those in the final stages of processing. Applications in lower priority groups cannot be processed further until those in higher priority groups are finalised in accordance with the priority processing Direction.

Dit is echt te grof!! Zag Buysse geen andere mogelijkheid voor jullie, is er geen list op te verzinnen? Of zouden jullie dan een baan moeten hebben in WA? En dan te bedenken dat er juist in WA een tekort aan mensen gaat ontstaan de komende tijd...
Kan me voorstellen dat je er anders helemaal klaar mee bent, zou ik ook zijn namelijk! Stranden voor de finish.......echt je reinste nachtmerrie!

Leon en Chantel,

Wij hebben er geen woorden voor. DAS ECHT KUT met een hele dikke grote [size=15pt]K[/size]

Als ze dit zo ineens door kunnen voeren dan lijkt het me dat er volgend jaar misschien ook wel weer ineens een verandering kan komen in jullie voordeel.
Maar ik snap zeker dat je nu ff hebt zo van laat maar hangen. Nu de gewone dagelijkse dingen weer op zien te pakken in NL en wie weet over 2, 3, of 4 jaar......

Succes. Stefan en Marijn

Das echt wel erg om te horen Chantal en Leon   :-(

Maar weet je, ook al heb je nu weinig hoop.....bedenk dit: ze veranderen nu vaak iets,wie weet draaien ze het nog ooit terug, in het verleden heb ik ook zulk soort berichten gelezen op het forum ( grenzen dicht, in ik meen 2006 speelde ook zoiets dergelijks ) Maar juist omdat er vaak iets veranderd, kan het dus ook weer op een positieve manier veranderen voor jullie! ( net voor ik dit verzend zie ik dat Stefmar precies hetzelfde zegt.... )
En het hoeft helemaal niet zo te zijn dat het de komende 3 jaar zo blijft.
Wie weet wat de nieuwe FSL brengt??? Weet nog niemand, dus kan Buysse ook alleen maar koffiedik kijken  :|

Leon en Chantal,

MOeilijk ik vind het heel moeilijk, wij zitten ook zo....wat moeten we er nu mee, we willen alle mogelijkheden bekijken....
Nog niet opgeven....maar ook geen jaren wachten op misschien......
Goed dat jullie hebben besloten voor nu!

Sterkte!

Richard en Willeke.

persoonlijk lijkt de maatregel mij een beetje erg kort door de bocht: alsof je de komende 3 jaar alleen maar tekorten in de beroepen hebt die de CSL vermeldt. Een land waarvan de bevolking nog steeds groeit heeft altijd behoefte aan gemotiveerde vakmensen en professionals. Tenminste dat lijkt mij. Maar goed, daar schieten jullie weinig mee op.

Pff.. jeetje jeetje.. Ik heb hier geen woorden voor.
Dat de DIAC dit zo maar kan doen zeg.. Ik zie mezelf nu al niet meer Australië inkomen na mijn studie..
Leon en Chantal, ik wens jullie alle sterkte met deze harde klap!

Dit is idd vet k**. Ik snap echt niet waarom ze het zo doen... vooral niet omdat ze jullie al verzocht hadden medicals e.d. in te sturen. Het is echt belachelijk. Maar zoals de rest ook al schrijft.. misschien verandert er over 4/5 maanden wel weer iets en zijn jullie weer in het voordeel. In ieder geval succes emt alles!!

Dat is inderdaad klote en ik begrijp jullie keuze wel. Je moet toch verder met je leven, hoe je dat ook vorm gaat geven. Ik ga de komende 2 jaar gewoon zoveel mogelijk van de wereld zien (jaartje nieuw zeeland, jaartje canada en wie weet wat allemaal), maar kan me ook voorstellen dat je iets wilt opbouwen en niet steeds ergens tijdelijk wilt zijn.
Je weet zelf alleen wat de goede beslissing is voor jullie en ik denk dat het goed is de visum aanvraag door te laten lopen. Mocht er iets in positieve zin veranderen, merk je dat dan wel.

Succes met het verwerken van dit bericht en veel sterkte maar ook geluk met het opbouwen van jullie leventje en ik hoop dat jullie sneller dan je nu denkt toch een visum krijgen.

Leon en Chantal ,

Ik hoop dat jullie deze post nog lezen. Ik snap jullie reactie. Echter, geef de moed nog niet op. Het hele proces om een visum te krijgen , en zoals je nog wel zult merken daarna ook , is een "mental rollercoaster". Er zijn veel dingen die je nog zult tegenkomen die zullen tegenvallen, en je zult huilen zowel van verdriet als van blijdschap : Geloof me, ik en mijn partner Kim zitten nu net een weekje in Queensland en we hebben de hele rollercoaster rit gehad : ups en downs , slecht nieuws en nog slechter nieuws, dan weer wereldnieuws en dan weer huilen geblazen. Zo hoorden wij op het allerlaatste moment dat onze hond en kat een spuitje moesten krijgen. En 10 dagen later konden ze toch mee, omdat de tweede bloedtest TOCH goed was ! Gelukkig zitten ze nu in quarantaine hier, maar wat een ramp zou dat geweest zijn : Zo zie je maar weer , geef nooit op !

Een ding wat me aan Australiers is opgevallen is hun compassie voor "battlers" zoals ze ze hier noemen : Mensen die het financieel of mentaal moeilijk hebben. Ze zult zien dat veel regeltjes die hier gelden bij de ene overheidsambtenaar wel gelden, en de andere weer niet, hangt maar net af van wie je voor je krijgt. Als je jezelf sterk houdt, zul je minder compassie kunnen verwachten dan wanneer je je overgeeft aan de regels en je situatie uitlegt aan de mensen die uiteindelijk over je lot zullen beslissen : Dat is wel eventjes wennen want in Nederland is het dus precies andersom.

Ik kan je maar 1 tip geven : Geef de moed niet op, bel met DIAC, mail direct naar je case-officer, schrijf een brief waarin je je situatie uitlegt en hoezeer je naar Australie verlangt. Wees open en eerlijk, en je zult zien dat er nog wel wat deuren zijn die open staan.

Misschien heb je wat aan onze contact persoon bij de DIAC die ons persoonlijk veel geholpen heeft :

Heath Patience
Assistant Manager
Admin Unit
Adelaide Skilled Processing Centre
Department of Immigration and Citizenship(DIAC)
Je kunt hem zo bereiken : Heath punt Patience apestaartje immi punt gov punt au

stuur hem eens een mailtje met je hele verhaal en wellicht kan hij je weer in de queue zetten.

Veel succes met jullie emigratie !

Tjeeezzzz ik kan me zo jullie verdriet voorstellen en leef met jullie mee..... alleen iets in mij zegt dat jullie visum traject nog niet afgelopen is. Waarom ik dat gevoel heb kan ik jullie niet uitleggen.... Maar ik zit er niet vaak naast..... Als ik het rationeel maak kan ik me niet voorstellen dat er een paar weken geleden aan jullie groen licht is gegeven voor medicals e.d. om nu alles neer te leggen. Het lijkt mij toch dat een beslissing als dit wordt voorbereid... de medewerkers moeten voorgaand toch ook op de hoogte gebracht zijn van wat ze wel en niet meer moesten opvragen... die zullen nu toch ook zonder werk zitten als de grenzen dicht worden gegooid?

Ik weet niet waarom...maar ik zou nog even wachten met beslissingen nemen die het voor jullie moeilijker zouden maken om NL te verlaten... Kan me voorstellen dat jullie nu zulke beslissingen uit verdriet en teleurstelling zouden nemen....Maar mijn gevoel zegt.... NOG NIET OPGEVEN!!!...

X
Kathren

Het is echt absoluut ongehoord vind ik!
Ik vind de heer Buysse ook heel negatief in zijn beweringen, waarom... das de vraag die wij ons ook stellen...
Mss omdat hij zijn bedrijf moet opdoeken,geen klanten meer, geen 98% slaagkans kunnen bieden...
Ons contract wordt verboken, zijn  onze eerste betaling kwijt, nog niks concreets gebeurt... allemaal zeer moeilijk
Voor ons in de startfase is het iets makkleijker te slikken, al blijft het moeilijk, ...  maar voor jullie die er zo dicht bij zijn is het echt onaanvaardbaar!!!

Ik bekijk de mogelijkheid om op student vias te gaan, wanneer ik dan klaar ben met studies binnen 3 à 4 jaar is er hopelijk al een heel deel veranderd, maar gewoon opgeven... ik mag er niet aan denken...

Ik heb ook een gevoel dat het voor jullie die er zo dicht bij waren dit geen einde kan betekenen...

Hi Leon en Chantal,

We willen jullie ook nog maar eens moed in spreken.
Geef niet op en ze zeggen niets voor niets waar een wil is, is een weg!!!

Bianca & Steef

Ook ik sluit me hierbij aan..NIET opgeven! Het kan goed zijn dat men daar denkt wie het erbij laat hangen laten we zo en degene die blijven doorzetten: bellen, mailen etc. krijgen misschien alsnog het visum. Als ik zo lees dat het erg uitmaakt wie je voor je hebt. De tip om degene bij DIAC te 'contacten' waar jullie een naam van hebben gekregen is misschien niet eens zo'n gekke..
Laat je er gewoon niet onder krijgen totdat je werkelijk ALLES geprobeerd hebt al is de neiging tot opgeven groot jullie moeten gewoon nu niet knakken, dat is echt zonde, zet 'm op!

Sterkte!

:up:
Marika

Hoi allemaal!

Ten eeste doet het ons goed dat julie zo erg met ons meeleven, echt heel heel heel erg bedankt daarvoor! Doet ons in ieder geval erg goed!

We hebben gister ook telefonisch contact gehad met Buysse over de laaste stand van zaken. Hieruit kwam dat Buysse verder geen mogelijkheden meer zag en het heel somber inzag voor iedereen die in deze situatie zit. Dit was allemaal niks nieuws voor ons, omdat we dit al zelf al wisten.... Ik heb gevraagd of ze zelf als een gerenomeerd bureau nog wat konden doen bij het DIAC, maar zelfs dat zou geen verschil moeten maken. Het is bij wet geregeld dat de minister de prio lijst mag veranderen als hij dit wilt.

Ons huis is nog steeds niet verkocht (hadden we ook niet verwacht in deze huidige markt...;)) en we hebben min of meer besloten om het huis "zo laat" mogelijk te verkopen, zodat wanneer er toch veranderingen zijn (in ons voordeel) komende maanden, dat we niet al "vast" zitten aan een ander nieuw huis. Maar zoiets is toch lastig, wat doe je als je toch eerder dan gepland een goed bod krijgt op je huis??

Ook heb ik ook ergens het gevoel dat dit niet het einde (voor nu, op korte termijn) is van ons emigratie avontuur. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze mensen die zo dichtbij hun visum zijn, ook nog eens kei-hard een wachttijd opleggen van nog eens 3 jaar. Maar hoe sterk dit gevoel ook is, als je naar het bericht van het DIAC kijkt van 23 september, dan staat daar in de FAQ gewoon letterlijk in dat je geen kans meer maakt de komende 3 jaar als je niet op de CSL staat.
Een ander punt is dat ik me ook niet kan voorstellen dat alle staten van Aus dit zomaar laten gebeuren. Elke staat heeft zo zijn eigen vraag naar skilled mensen, welke sterk kan afwijken van wat er op de CSL staat. Deze staten kunnen dan ook 3 jaar wachten totdat er weer voor hun benodigde mensen hun staat weer in komen. Dat was ook de kracht volgens mij van een State Sponsorship? Dus ook daar verwacht ik wat tegenstand vanuit de Staten tegen dit besluit....

Maar goed, al deze zaken, hoe logisch dit voor de meeste van ons is, kan niet veranderen hoe de huidige regels zijn. Volgens deze regels hebben we gewoon hele dikke pech en interesseerd het ze verder geen ene moer hoe ze hiermee mensen hun toekomst kapot maken.

Maar ik kan ook niet zomaar opgeven, zonder dat we alles er aan gedaan hebben om dit kenbaar te hebben gemaakt bij het DIAC en misschein ook wel bij de goverment van W.A. Ik ben dan ook zeker van plan om een e-mail te schrijven naar onze case-office (of eigenlijk het team waar deze in zit als ik het e-mail adres mag geloven...) met daarin ons hele verhaal. Dan is het inderdaad hopen dat ze hier zo van onder de indruk raken dat we alsnog worden meegenomen in het traject. Al moet ik daarbij wel zeggen dat ik niet weet wat een C.O. kan doen.... ook al willen ze persoonlijk dat mensen nog moeten worden meegenomen, dan is er altijd nog een leidinggevende die aangeeft dat de regels gevolgt moeten worden (Die zijn er niet voor niks natuurlijk...). Maar goed, ik kan me er niet zomaar bij neerleggen totdat we alles hebben gedaan wat kunnen doen...

Nogmaals bedankt voor al julie medeleven!! Echt super!

Groeten,

Leon en Chantal

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg147644#msg147644 date=1254471103]
Al moet ik daarbij wel zeggen dat ik niet weet wat een C.O. kan doen.... ook al willen ze persoonlijk dat mensen nog moeten worden meegenomen, dan is er altijd nog een leidinggevende die aangeeft dat de regels gevolgt moeten worden
[/quote]

Mr Patience *is* de leidinggevende ( hij stuurt de CO's aan ). Meer kan ik hierover niet zeggen op een publiek forum

Back