dit kan niet kloppen!

Status
Not open for further replies.
Geloof dat ik de enige ben momenteel hier, maar dit keer komt het lange wachten me juist goed uit en ben ik ook erg geduldig. Ik zie wel wanneer het komt. Is het in februari niet, dan maar in maart of april :up:
 
OZ vs NL,,, NO CONTEST!..  OZ BY A MILE!!!

voor mij erg zuur is vooral de cultuur wat in NL al sinds jaar en dag heerst,, en vooral op mijn vak gebied.
Die godvergeven saté,carpaccio cultuur ,en vind veel meer in deze cultuur niet best ,vind altijd een mooi voorbeeld die voetballers
die naar het buitenland gaan,, misschien is de media daar erger,,zal best,, maar je ziet bij stuk voor stuk dat ze zo blij als wat zijn dat
ze niet meer in dit ,,,land zijn.
en dan ook die verschrikkelijke humor totaal geen niveau in te bekennen ,,ook hier uiteraard weinig maar zeker uitzonderingen,,
wat hoofdzakelijk neersabelen is en ordinairetaal en schreeuwen.

En al die vergelijkingen over dat het hier zo goed geregeld is vergeleken bij OZ ,, zal best voor mij gaat het om wat in de mensen cultuur zit
hier in dit land,, wat ik nog wel geloof is dat het ook komt dat wij in Haarlem wonen en daar is het natuurlijk drukker dan in friesland of drente,
maar dan nog steeds de cultuur wat in de mensen is doorgegeven van generatie op generatie ,,,,verschrikkelijk, gewoon gebrek aan karakter
en voor alle dingen die NL goed heb gedaan kan ik je 2 voorbeelden geven wat dit land allemaal op ze geweten heb wat allemaal te maken heb ,
met laaghartig opwelke manier dan ook geld afhandig maken..

Ik doe al tijdje japanse sport en heb veel over gelezen ,maar wat de japanners zeggen,,, en ze zijn zelf ook niet helemaal natuurlijk,,is
waar de Nederlander komen ,komen snel strontvliegen,,,  kijk maar in benidorm met de zomer of op de campings,,,,
rare is ook, verre weg de meeste mensen die ik ken die ooit langere tijd in het buitenland hebben gezeten ,doen eerst nog bravour ik ben NLer maar willen allemaal eigelijk snel weer weg hier. wie goed doet wie goed ontmoet ,, o jeh zeker en vast ,maar er is geen goed te doen.
ben je aardig ,kijken ze je aan van wat moet je van me , nee zal wel de randstad zijn, maar zeg ook geregeld tegen me vrouw, al heb ik maar 5 cent opzak op het maoment dat ik daar land, ik zou het direct doen, meteen weg ,alles laten staan.
 
Strontvliegen...tja, als je mensen zo benadert en benoemt dan snap ik dat je scheve ogen krijgt  :|

Tuig is overal. Wel eens Engelsen tegengekomen op vakantie? (weet niet of die je ook op komen zoeken in Benidorm, of dat ze naar andere streken trekken).

Relax een beetje en geniet van al het mooie wat hier in NL te vinden is.

Sterkte, Dijnnas
(En nee, ik woon niet op het platte land).

P.s.: problemen met je ,,,, toets?  :wink:
 
wie zegt nou dat ik mensen zo benader, nou ik niet , punt is dat als je aardig bent in dit land denken ze dat je zwak bent ,, they mistake kindness for weakness, en die omgang is niet wat ik doe het is wat in deze cultuur zit,, weet niet of je in OZ geweest bent al of zit,,, maar dat is daar echt anders.
en heb ook nog geen ozzie tegen gekomen die het interresant vond wat ik heb of bezit of wil hebben ,, gaat daar om hoe je bent en niet wat je heb.
afgunst en calvinisme zit ook in deze cultuur,,, zeker meer dan daar,,,
verder is het een kwestie van tuig is overal en dat ontken ik niet ,, gaat om wat er in de mensen cultuur zit,, en dat wat ik bedoel wat wellicht niet over komt dat bestaat niet in OZ uiteraard in grote steden nagenoeg almaal het zelfde.

en ach ik wil nog steeds alles eruit gooien wat ik over NL denk,,, loopt verder allemaal best wel los.

en nog over OZ zelf,,, dat land staat werkelijk waar op het punt dat als er niet genoeg mensen toe gelaten worden binnen korte tijd het hele land daar de gevolgen van moet dragen voor de komende 20 jaar ,, groot onderwerp en niet te doen in paar zinnen ,maar het land is echt so in need of people dat het gewoon niet normaal is dat er zo lang op gewacht moet worden,,

geen probs met me ,,,,,toets ;)
 
Misschien heb je geen problemen met je ,,,, toets (bedoel je niet gewoon de ... toets????), maar het is mij overduidelijk dat er heel veel onvrede bij je zit. Al die negativiteit, dat is nergens goed voor, is ook niet echt constructief.

Probeer het leven eens wat positiever in te zien. Ja Nederland heeft zijn problemen, maar Australie heeft ook zijn eigen pakkie. En wanneer jij straks een nieuw bestaan in een "vreemd" land op gaat bouwen heb je veel meer aan een positieve instelling dan dat typische hollandse geklaag over alles.... Daar bereik je helemaal niets mee.

Succes met wachten voor ons allemaal, zoals ik al eerder heb gezegd in dit forum: Good things come to those who wait

Sacha
 
Geen idee of het klopt of niet. Wij hebben in februari 2008 ingediend. Aan de ene kant willen we leven alsof er niets aan de hand is (want tja, zekerheid hebben we niet natuurlilj). Andere kant hebbenwe toch het gevoel stil te staan. Tuurlijk geduld moeten we hebben en geduld is een schone zaak en als het zo mag zijn dan.............. Tja. Nu ja geen boodschap in dit bericht, maar we willen zo graag en hebben er zin in. Wie niet? Ik weet het.

We wachten dus braaf voort en gaan genieten van elke dag, hier of (hopelijk) straks in austraila.

Groet Melissa

PS als iemand weet hoe ver ze zijn met de Skilled Independend 175 papieren aanvraag.... hoor ik het graag.
 
lekker makkelijk sacha en zeker onvrede, ook mijn leven staat on hold. (denk uit je brief op te kunnen maken dat jij meer a fish out of water zou zijn in OZ dan ik)
positief word ik weer zodra ik me CO heb en bezig kan zijn met de werkelijke move.

Is de "wacht frustratie" niet juist de Australische cultuur dan?


We zien wel is de Australisch cultuur..is het niet over een uur dan is het wel morgen, volgende week eind van de maand, horen we niets dan gaan we vissen.


snap ik ook niets van dat dit wordt gezegd
ik weet niet maar ik werk dus in restaurants en heb daar in de goeie bedrijven gewerkt , maar wacht cultuur is daar niet te vinden ,, tenminste niet waar ik heb gewerkt. Ook veel vrienden in de bouw,moet bij gezegd worden dat de baas NLer is) maar wacht en later cultuur ook daar niet.
Het land staat in de top van hardstwerkende cultuur. en om volledig te zijn die cultuur steunt creatief zijn, hier is,,, nou het is duidelijk, alles wordt gesmoord,

Misschien leuk voor degene die bekent zijn met Richard Florida,
http://www.youtube.com/watch?v=Qc40AtN9ok0
hij gaat de regio van Caloundra tot Noosa
het komende jaar en waarschijnlijk langer bijstaan met zijn crew.
excellent!!! news!
 
[quote author=cadeboubas link=topic=9231.msg124979#msg124979 date=1220905980]
Het land staat in de top van hardstwerkende cultuur.
[/quote]

Sorry, kan je soms niet volgen, maar misschien is dat omdat het nog vroeg is.
Heb je het hier over Australie?
 
jajajajaja

de mail is veranderd.

van 21 november naar 23 november voor de 175

we zijn zo goed als vertrokken

:plane:
 
[quote author=n2go link=topic=9231.msg125006#msg125006 date=1220938257]
jajajajaja

de mail is veranderd.

van 21 november naar 23 november voor de 175

we zijn zo goed als vertrokken

:plane:


[/quote]
Ik ga zo ff taart halen bij de bakker om het te vieren :cake2:

Bart :p
 
God, wat frustrerend moet dat zijn! Kan me helemaal inleven.

En wij maar denken dat we op ons gemak kunnen doen omdat we pas eind 2010 begin 2011 willen gaan...
We mogen wel opschieten!!  :lol:
 
Nou, wel zijn natuurlijk wel al begonnen he. :p
Had je mijn berichtjes niet voorbij zien komen Jack? We zijn bezig voor de TRA ( kan bijna opgestuurd worden ) en ik wat vraagjes i.v.m vertaling. ( is al gelukt trouwens hoor )
Als we het nieuwe aanvraagformulier van Rob door krijgen kan het door hem gecontroleerd worden.

Maar ik hoef me, zo te lezen, niet druk te maken dat we misschien tussendoor naar Oz moeten om het visum te valideren....
 
@n2go
ondanks dat het maar 2 dagen dichterbij gekomen is toch blijverrast met de schifting van 21 tot 23 nov.
Heb toevallig gister nog een lekkere cake gebakken dus extra plakje straks :):)

@ skippie,
good on ya! en fijn dat je een datum/jaartal weet wanneer je weg wil,, scheelt een hoop denk ik. wij wilde zo snel mogelijk weg en dan voelt wachten anders .

@dijnas
ja heb het over OZ.  

@ jack
let there be rock staat er,,, had je al gehoort van de (new) shining? lekkere rock! http://www.youtube.com/watch?v=eK2-ZzrlJDg
 
[quote author=cadeboubas link=topic=9231.msg124979#msg124979 date=1220905980]
lekker makkelijk sacha en zeker onvrede, ook mijn leven staat on hold. (denk uit je brief op te kunnen maken dat jij meer a fish out of water zou zijn in OZ dan ik)
[/quote]

Wat ben ik blij dat jij mijn visum aanvraag niet behandeld, wist niet dat het een competitie was. :grin:

Ik denk dat iedereen op dit forum zijn frustratie heeft over het wachten op een visum, maar heel negatief doen over Nederland geeft echt geen oplossing.

Terwijl ik wacht op mijn visum heb ik besloten dat wat ik ook doe of zeg, het zal weinig tot niets helpen. Ik heb een datum in mijn hoofd en zal moeten accepteren dat de Poms nog altijd een streepje (of misschien wel zelfs een dikke vette streep) voor hebben. Dan maar proberen door te gaan met het "normale" leven. Bij veel dingen die ik doe, denk ik wel eens dat het misschien wel de laatste keer is dat ik dat in Nederland zal doen en dus zie ik het wachten maar als iets wat je nodig hebt voor de overgang en het geeft familie en vrienden ook tijd om te wennen aan het idee. Het zal zijn nut wel hebben, maar leuk zal het nooit worden dat wachten. :smile:
 
[quote author=cadeboubas link=topic=9231.msg124979#msg124979 date=1220905980]
Het land staat in de top van hardstwerkende cultuur.
[/quote]

Heb hier toch hele andere ervaring mee en andere dingen op dit forum over gelezen.
Geeft niet, vind het een prachtig en fantastisch land, maar laten we nu niet alles gaan verheerlijken.
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9231.msg125051#msg125051 date=1221022356]
[quote author=cadeboubas link=topic=9231.msg124979#msg124979 date=1220905980]
Het land staat in de top van hardstwerkende cultuur.
[/quote]

Heb hier toch hele andere ervaring mee en andere dingen op dit forum over gelezen.
Geeft niet, vind het een prachtig en fantastisch land, maar laten we nu niet alles gaan verheerlijken.
[/quote]

Ook ik ervaar dit heel anders en wat betreft bureaucratie kan je je borst ook wel nat maken. Maar inderdaad het blijft een prachtig en fantastisch land eigenlijk heeft het veel raakvlakken met Nederland. Ook nog steeds een prachtig en fantastisch land misschien wel meer nu ik er niet meer woon. Wist je dat Nederland in de top staat van de hardstwerkende cultuur?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top