dit kan niet kloppen!

Status
Not open for further replies.
Nederlanders staan bekend als harde werkers en dat is een voordeel voor ons emigranten  :up:

Er zijn relatief veel eigen (eenmans)bedrijfjes in Oz (vooral tradies) en over het algemeen zijn dat harde werkers en ik denk dat daarom Ozzies bekend staan als harde werkers. OK: menigeen zal slechte ervaring met tradies hebben maar dat is omdat ze niet zo goed kunnen plannen en alles maar aannemen en tja; dan wil eea nog weleens vertraging oplopen

Bij de Oz overheid is (lang) niet altijd het werktempo het probleem; het is meer de efficiency waarmee zaken uitgevoerd worden. Er wordt heel veel op eilandjes geopereerd en men weet vaak niet wat andere afdelingen doen. Procesverbetering is ver te zoeken (mijn ervaring bij QLD government waar ik als contractor werk)

Back on topic:
Ja, het duurt allemaal verschrikkelijk lang (ik wacht zelf ook op m'n Skilled Independent) maar ik ben het met Sacha eens; het is allemaal negatieve energie om je nog meer af te geven op NL. Besteed die energie liever om je (nog meer) voor te bereiden op je Oz leven; seek.com.au/realestate.com.au om je op de banen-/huizenmarkt te concentreren etc.
 
[quote author=Jan Katers link=topic=9231.msg125061#msg125061 date=1221036685]
Besteed die energie liever om je (nog meer) voor te bereiden op je Oz leven; [/quote]

En aan je lieve vrienden en family want voor hun is het een grote reis om je in Australia te bezoeken. :up:
Er zijn er veel die tegen de vlucht opzien.....is toch effe een dag in zo'n vliegtuigje zitten.

Jack :evil:
 
Weet niet zo goed hoe te reageren op alle wijsheid en goede raad en de assumptions.
maar ik heb er gewoond, recentelijk mijn ouders ,zus, oom en tante, neef wonen er en heb meerdere goede kennissen daar , en voor alle duidelijkheid, ik verheerlijk niks ,ik heb er gewerkt en gewoont en heb toch wel het een en ander over het land gelezen inmiddels,en heb een goed beeld van daar en hier verder geen worries hier  , maar assumption is the mother of all f,,,ups. we zijn voorbereid to go voor een tijdje al , en OZ staat toch iets boven NL wat meeste uren werken betreft ,,verder niet zo belangrijk.
Heb wel meegemaakt natuurlijk dat het allemaal wat easy going is , maar ik iig niet op werk gebeied wat ik heb gezien , en zoals allemaal moeten we werken als we daar zijn. Maar qua omgaan cultuur blijf ik erbij , waardeloos land geworden hier en ben ook overtuigd dat ik zeg wat vele niet doen ,maar wel ook het geluk elders gaan zoeken.   wat is dan de reden dat er zoveel NLer weg gaan ??? lekker landje maar we willen alleen maar ruimte?,,,

Nederlanders staan bekend als harde werkers en dat is een voordeel voor ons emigranten  
Denk dat het wel meevalt laatste jaren. was vroeger zeker zo , omdat afstand te groot was moesten ze wel ,tegenwoordig ,/??
We staan ook te boek als te mondig personeel  moeilijk doeners ,, maar wellicht niet.

Meeste vrienden van me werken ook in de keuken en wonen op 2 na allemaal elders , want op culinair gebied hier in NL hoop gebeurt de laatste 3 jaar , maar qua beleving trots en eer voor je werk moet je hier in NL al helemaal niet zijn. Ik zal me er verder maar over in houden hoe ik verder over dit land denk, want lezen over bad energy en zuks was niet de bedoeling http://www.youtube.com/watch?v=PMdc3UVg1Kk

De moed er in houden hoor. Het duurt vast niet lang meer. We zullen voor jullie duimen. Jeroen & Mirjam. 

Ta mate! :up:
 
Iedereen heeft zijn eigen reden om uit Nederland weg te gaan (frustratie, avontuur, ruimte, lifestyle, zon), maar ik moet zeggen dat ik hier net zo lang moet wachten op mijn eten in een restaurant als in Nederland, dus misschien zijn Nederlanders harde werkers op die in de keuken na .  :evil:
 
[quote author=Joep link=topic=9231.msg125098#msg125098 date=1221119563]
Iedereen heeft zijn eigen reden om uit Nederland weg te gaan (frustratie, avontuur, ruimte, lifestyle, zon), maar ik moet zeggen dat ik hier net zo lang moet wachten op mijn eten in een restaurant als in Nederland, dus misschien zijn Nederlanders harde werkers op die in de keuken na .  :evil:
[/quote]


:lol1: :loldevil: :loldevil: :lol1:

Maar het kan wel gezellig zijn..........

Ik haal elke vrijdag een kilo bananas prawns en een rol wc papier.
Zo hoef je niet te wachten en ze zijn heerlijk (wil je het recept, give me a buzz),  alleen de dag erna zit je bijna de hele dag te wachten op het toilet , maar zoals je las had ik daar al aan gedacht de dag ervoor :grin: :up:

Cheers,

Jack :evil:
 
:up: is die humor waar ik het over had, grappig!


Iedereen heeft zijn eigen reden om uit Nederland weg te gaan (frustratie, avontuur, ruimte, lifestyle, zon),
stating the obvious is dit toch ,, zelfde als zeggen water is nat en steen is hard.

En nog even terug lezend,,, nee ik kan niet begrijpen dat iedereen op een stapel gaat ,er zijn erbij die meer waarde hebben voor het land dan andere.
de staat waarin het land verkeerd zou rechtvaardigen dat de fully qualified applicants voorrang krijgen.
staat ook op de website dat verpleegkundige dat die voorrang krijgen, wat heeeeeeel logisch zou zijn ,nogmaals gezien het te kort aan die mensen,,,
maar niets van waar ,,nu zijn er weer mensen blij die zeggen we zijn allemaal gelijk ,, nou mooi niet ,never been like so , and never will be so.
 
Timmermensen hebben ze nodig, engineers hebben ze nodig,
Doktors ook en zusters ook.
Als ze echt in hoge nood zitten dan nemen ze wel iemand uit Australia.

Iedereen gaat op de stapel en niemand krijgt een speciale voorkeur behandeling.
Ga je voor skilled visa dan ga je op de visa skilled stapel en kun je wachten tot degene die voor je zijn zijn afgewerkt.

Ook jij, You are not something more then somebody else, never been like so and you never will be so.

remember and have patience. :up:
And fire is hot, don't get burned ..mate :wink:

Jack :evil:
 
Als ze echt in hoge nood zitten dan nemen ze wel iemand uit Australia.

Nou volgens mij snap je het niet gozer,,,,

remember and have patience.
And fire is hot, don't get burned ..mate


tsss  OK
 
Ik begrijp heel goed wat jij schrijft.
Niet langs je schoenen gaan lopen mate en denken dat je meer bent als een ander.

Yes, ik heb de nieuwe singel van AC/DC gehoord. :up:


Tssssss cheers,

Jack :evil:
 
he feestneus omdat jij iets denkt is dat nog niet zo ,,, met je grapjes ,, je snapt er geen fluit van . jij schrijft""Als ze echt in hoge nood zitten dan nemen ze wel iemand uit Australia.

geloof me geen fluit ,maar je blijft wel een grappig ventje goed nou ,  
 
[quote author=cadeboubas link=topic=9231.msg125132#msg125132 date=1221177570]
he feestneus omdat jij iets denkt is dat nog niet zo ,,, met je grapjes ,, je snapt er geen fluit van . jij schrijft""Als ze echt in hoge nood zitten dan nemen ze wel iemand uit Australia.

geloof me geen fluit ,maar je blijft wel een grappig ventje goed nou ,  

[/quote]

Snap nu waarom jij ,,,, gebruikt, je wil er natuurlijk geen . van maken.
 
Hoe lang is het geleden Caddeboubas dat jij in Australie hebt gewoond en hoe lang was je daar?
 
[quote author=cadeboubas link=topic=9231.msg125132#msg125132 date=1221177570]
he feestneus omdat jij iets denkt is dat nog niet zo ,,, met je grapjes ,, je snapt er geen fluit van . jij schrijft""Als ze echt in hoge nood zitten dan nemen ze wel iemand uit Australia.

geloof me geen fluit ,maar je blijft wel een grappig ventje goed nou ,   [/quote]

En toch zul je moeten wachten net zoals de rest.
Wait and you'll see......
Volgens mij heb jezelf al lelijk verbrand.
Take care with fire. :wink:

Jack :evil:
 
Hallo Cadeboubas,

Ik denk dat je geduld ook in Australie nog wel eens op proef wordt gesteld. volgens ons zitten er in Australie 61 minuten in een uur, alles duurt hier ietsje langer.

Magda
 
[quote author=magda link=topic=9231.msg125136#msg125136 date=1221182254]
Hallo Cadeboubas,

Ik denk dat je geduld ook in Australie nog wel eens op proef wordt gesteld. volgens ons zitten er in Australie 61 minuten in een uur, alles duurt hier ietsje langer.

Magda
[/quote]

hahaha dat idee heb ik ook Magda. Vandaar mijn vraag wanneer hij hier was. Volgens mij is er nl in de laatste jaren ook een heeeeeleboel veranderd (als ik mijn man mag geloven die een kort uitstapje heeft gemaakt van 12 jr. in NL)
 
Timmerman staat hoog op de lijst.
Schilder staat hoog aan de lijst.
Engineer staat hoog aan de lijst.
Zuster staat hoog aan de lijst.
Chefkok ben ik niet zeker van.

Maar een rode loper (zie je eerste letter in ''even voorstellen'') heb ik nog nooit gezien.
Hoe haal je het in je feestkop dat je voorrang krijgt.
Die indruk willen ze je geven, maar een rode loper die jij ziet is er letterlijk en figuurlijk niet.
En je vrouwtje gaat gewoon bij haar aanvraag onder de stapel en mot wachten tot ze aan de buurt is.
Bij mij heeft het ook langer geduurt dan verwacht...so what you're not the only one, buddy.
Zie je over 6 maandjes wel uit het vliegtuigje stappen....als je geluk hebt  :grin:  :up:

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=cadeboubas link=topic=9231.msg125132#msg125132 date=1221177570]
he feestneus omdat jij iets denkt is dat nog niet zo ,,, met je grapjes ,, je snapt er geen fluit van . jij schrijft""Als ze echt in hoge nood zitten dan nemen ze wel iemand uit Australia.

geloof me geen fluit ,maar je blijft wel een grappig ventje goed nou ,  

[/quote]

Juist wel man.  Jack snapt het het goed....(maar jij niet).  En Jack is inderdaad een heel grappig ventje!  :up:

Goed he die nieuwe AC/DC single!
 
They the best.........

TURN on YOUR LOUDSPEAKERS AND LET'S ROCK.

http://www.youtube.com/watch?v=8SXkjcPf23M&feature=related

From the NT of Australia till Melbourne (and Perth  ...Pete :up:)...........

Back with Black Ice

Jack :evil:

Ps; Cadebudas ......remember what  I said, wait and see  :dunno:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top