Duiken?

Annemiek

XPdite Sponsor
:fish: Ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen zijn hier die duiken.

Maluka en ik zijn sinds kort in het bezit van een Advanced brevet en kunnen niet wachten om op het Great Barrier Reef te gaan duiken!
 
Hey Annemiek

ik heb ook m'n Advanced en Steve een Open Water, maar die dateren al van 2001:alletwee op een 4daagse boottrip op het Great Barrier reef behaald. (ik de open water eerst in Coffs Harbour)
Een opfriscursus zal wel nodig zijn!
Wij kunnen niet wachten om terug te gaan duiken, hier in België vinden we het veel te koud, donker en te gevaarlijk.

groetjes,
An
 
Mark heeft zijn brevet in Mission Beach gehaald dacht. Ik in Nederland. De AOWD hebben we allebei in Nederland gedaan en duiken nu regelmatig in NL en duitsland. Heel erg leuk en helemaal niet koud hoor. Tenminste. Nu, met deze temperaturen valt het heel erg mee. Met pinksteren in Zeeland nog een paar duikjes gemaakt en dat was heel goed te doen. Als je niet te diep gaat is het ook helemaal niet donker :)
Maar... ik moet jullie gelijk geven, ik duik ook liever in tropisch blauw waten met een zicht van zo'n 30 a 40 meter ;)
Afgelopen kerst in Egypte ook lekker een weekje gedoken!
 
Artvark en ik duiken ook erg graag (advanced en per ongeluk rescue diver), maar we hebben het geleerd in de rode zee, met 31 graden watertemperatuur, en volgens Hansie en Arjan is het in Oz veeeeeel te koud... :?

aukje
 
Het is voor ons één van de redenen om te emigreren; vaker ( "dagelijks/wekelijks"???) kunnen duiken en van de onderwater wereld genieten  :flipper:
We hebben aan de west (2004) en oost kust ( 2001) gedoken,  ook andere landen,maar we hebben ons hart aan Australië verpand.
Heerlijk gevoel toch...je voelt je als een vis...vergeet nooit meer die keer een half uur met een schilpad mee gezwommen in Exmouth....in alle stilte achter zo'n gracieus dier aan.....nu nog the Whale sharks, en veel meer....mmmm heimwee..
Carmen.
 
Ik heb dan idd in 2000 mijn OWD gehaald en ben vorig jaar Juni meegeweest met de introduik van Annemiek. Omdat het zo lang geleden was heeft de instructeur toen wel mijn setje in elkaar gezet, maar ik ben dus vrij in het water gegaan. Alles kwam aan info vrij snel weer boven en zelfs zonder opfriscursus duik ik hier in NL buitenwater....maar dat is bij lange na niet zo mooi als het Great Barrier Reef of de Rode zee
 
Wij (Bart en Miranda) hebben afgelopen Februari, in Rockingham WA, ons Open Water brevet gehaald.
We hadden hier in NL de theorie en zwembad duiken gedaan.
Verder is er van duiken niet veel meer gekomen.
In de vakantie ging dat niet omdat we ons kereltje ook mee hadden.
En hier in NL lijkt me niet zo leuk duiken, brrrr.
We hebben in Oz nog wel veel gesnorkeld, dat vond Boris ook erg leuk.

Het lijkt me een hele leuke hobby voor in Oz  :grin:

Bart
 
Je ziet hier onder water heel andere dingen. Dat kan ook enorm interessant zijn. Zo hebben we een tijdje geleden een paar sepia's (zeekatten) gezien in de Oosterschelde. Heel fascinerende dieren!

Ik heb mijn OWD brevet sinds 8 oktober vorig jaar en sinds die tijd heb zo'n 35 duiken gemaakt denk ik. Onze duikvereniging heeft z'n 'clubhuis' in Diveworld Enschede. Daar heb je een duiktoren van 10 meter diep en 13 meter in doorsnee. Zit geen chloor in en is niet verwarmd. Hier duiken we elke 2 weken sowieso en daar naast duiken we vaak in de weekenden in het buitenwater. Afgelopen zondag in Bussloo gedoken (vlakbij Apeldoorn) en dat is heel gaaf, want er is een lijnbus afgezonken waar je in kan, een bootwrak, bushokje, onderwaterhuis. Dat is erg leuk om tegen te komen onder water.
 
Ook ik heb mijn duikbrevet (OWD)
Duiken in nederland (zeeland) vind ik niet veel aan je ziet te weinig dat is meer voor blinden
Ik heb het trouwens in bundaberg gehaald in 2002
Maar ga het wel opnieuw doen samen met mijn zoon

Groetjes
 
[quote author=mammavark link=topic=7213.msg92395#msg92395 date=1181569734]
Artvark en ik duiken ook erg graag (advanced en per ongeluk rescue diver), maar we hebben het geleerd in de rode zee, met 31 graden watertemperatuur, en volgens Hansie en Arjan is het in Oz veeeeeel te koud... :?

aukje
[/quote]

Hahaha zo had ik dat niet gezegd hoor Mammavark!

In Tasmanie is het water naar onze zin te koud dus dat hebben we maar niet geprobeerd.
Byron Bay hebben we wel gedoken en dat vond ik ook aan de frisse kant. We hebben ook een liveaboard gedaan op t Great Barrier Reef en dat was helemaal toppie!  :up:
 
oh ja, da's waar,Hansie  (bloos)

en per ongeluk resue diver? Art heeft het verkeerde kaartje toegestuurd gekregen. Hij is, net als ik, gewoon advanced padi, met zo'n 35 rode zee duiken. (hij iets meer, want ik mocht niet toen ik zwanger was :cry:, is maar goed ook, ik kwam echt niet naar beneden! Bleef gewoon *op* het water drijven...!
Aukje
 
Mijn man heeft PADI tot rescue diver en daarna is hij verder gegaan met NOB 3* duiker. Ikzelf
heb advanced en heb (ook al is het wel even geleden) veel gedoken in Nederland, Egypte,
Australië en Spanje. Wij hebben al onze brevetten in NL gehaald.

Groetjes Miran  :smile:
 
Hahahaa! Moet er wel om lachen. Bijna iedereen hier vind duiken in Nederland maar niets :) Moet toegeven dat duiken in wamrer water met veel zicht wel leuker is en dat er veel meer leven te zien is, maar het is wel interessant hier. Voordeel is ook dat als je in Nederland leert duiken en hier ook duikt, je overal ter wereld kunt duiken :)

Aangezien Mark en ik geen EHBO diploma hebben is de kans aanwezig dat we EFR nog in Nederland doen en dan Rescue in Australie. Ik zou het liefste doorgaan t/m Dive Master, maar eerst maar eens wat meer ervaring opdoen.

Hebben jullie ook je eigen uitrusting? En weet iemand van jullie toevallig of je bij Singapoe of Malaysia Airlines duikspullen ook als extra bagage mee mag nemen boven op de 20 kilo die al standaard is? Toen wij afgelopen kerst naar Egypte vlogen, mochten we met Condor 30 kilo extra meenemen aan duikbagage. Wij willen in November de duikbagage het liefst meenemen, zodat we tijdens ons rondreizen ook kunnen duiken. De tent moet ook mee (19 kilo) en dan moet er natuurlijk nog kledingbagage mee. Kan nog leuk worden ;)
 
Hoii,

Ik heb ook mijn nederlandse duikbrevet, maar ik heb al heel lang niet meer gedoken  :-( vind het zelf erg jammer. Hier in Nederland zijn best mooie duikspots.
Ik ben ook zeker van plan om in Australie deze hobby weer op te pakken, want ondanks dat ik het al een paar jaar niet gedaan heb, ik mis het nog steeds.

Ik heb geen ervaring met duikuitrusting meenemen naar het buitenland  :|

liefs Eutrice
 
nou..wij houden ook wel van een duikje hoor (Padi Advanced en Divemaster).
Kan ook niet wachten om weer een duikje bij de Great Barrier Reef te nemen.
Toen wij in 2004 in Aussie waren was ik snip-verkouden.
Wij hadden een trip Heron Island geboekt, omdat dat een van de mooiste duikplekken van Aussie schijnt te zijn (al zijn er honderden volgens mij).
En eigenwijs als ik ben .....ben ik dus toch gaan duiken  :blond:. Je raad t al....bloed in mn masker toen ik boven kwam en een behoorlijke ooronsteking.  Heb de rest van de vakantie doktoren bezoekend afgelegd (en toch nog van Aussie genoten  :up:) . Maar ja, dus niet echt van t duiken kunnen genieten...

Wel leuk inderdaad dat zoveel mensen duikers zijn. Denk ook wel dat een groot deel van ons naar Aussie wil voor het buitenleven daar...toch.

Ik neem mn uitrusting zeker direct mee.
Normaal inderdaad 20kg extra vanwege duikspullen al moet je daar tegenwoordig vaak 15-20 Euro voor betalen, wat redelijk goedkoop is. (al gooi je dan vinnen en masker bovenop en zeg je dat de hele tas duikspullen zijn.....lukt t ook).
Heb eerlijk gezegd nog niet uitgezocht of je dan extra voor je duikspullen + nog een extra mee mag nemen. Goeie vraag.
 
Ik ben ook een duikfanaat, maar heb al een hele tijd niet meer gedoken. Te duur... Zucht.
Ik heb mijn Padi Open Water in Turkije gehaald, en heb wat rondom Oz gedoken tijdens mijn backpack-jaar. Gewerkt op een live-aboard op het Barrier reef: zo ontzettend mooi! En mijn Advanced hier in Oz gehaald. Ooit gaan we naar de Roley Shoals in WA!

Hebben een paar keer gedoken op de Busselton Jetty in WA, ook 's nachts: is weer heel anders...

Mijn hubby heeft ook zijn Advanced, hier in Oz gehaald, en een keer gedoken in Duitsland. Hij heeft een semi-dry, maar vond het wel bere-koud, en grauw, very very very low vis! (ibility)

Ik weet ook niet of je EN extra voor duiken EN nog meer extra kunt meenemen op Malaysia. Bij de airline vragen?

Geniet ze verders, alle duikers!
Groet,
Inacar
 
Duiken is nog iets wat ik zou willen leren doen.
Met duikspullen bedoel ik uiteraard.
Gewoon vanaf de kant het water induiken heb ik al geleerd toen ik 4 was.  :lol:
Alleen heb je dan een buddy nodig en met twee kleine kinderen kun je toch moeilijk samen met je wederhelft gaan duiken terwijl de kids thuis zitten.
 
Back
Top