Duiken?

Er wordt trouwens sinds vanmiddag een 41 jarige man vermist in het Oostvoornse meer. Hebben jullie dat al mee gekregen?
 
Jups, meegekregen en helaas dood gevonden.

Ben wel benieuwd naar de doodsoorzaak. Heeft de man een hartaanval gehad onder water en is hij direct overleden? Of heeft hij vastgezeten, zonder in de mogelijkheid te zijn geweest om een opstijging te maken. Is hij in paniek geraakt, met alle gevolgen van dien?

Als er een aantal basisregels opgevolgd worden met het duiken is het, m.i. een veilige sport. Aan iedere sport kleven natuurlijk risico's, maar ik heb wel gemerkt dat, mede door gebruik van materiaal, maar ook zeker opleiding, dit risico tot mimimaal is gebracht.

Dit tragische ongeluk weerhoudt mij er overigens niet van om nooit meer te gaan duiken. Dan had ik nl. ook nooit meer in een auto moeten gaan rijden, gaan vliegen, zelfs op de ladder gaan staan.....
 
Zeer jammer dat er zoiets gebeurt. En inderdaad... Wat heeft er zich onder water afgespeelt?

Pas geleden in het Grevelingenmeer ook een vrouw die niet meer boven is gekomen. Bij haar werd duidelijk dat ze problemen had en samen met haar buddy een opstijging ging maken. Die opstijging ging te snel en ze zouden weer wat afzakken. Ik geloof dat ze op een meter of 10-12 zaten toen ze met de opstijging begonnen. Ze zijn toen weer afgezakt om iets rustiger op te kunnen stijgen. Ze zijn echter te ver afgezakt naar ongeveer 26 meter. In het donker op de bodem terecht gekomen en dat veroorzaakte dus enorm veel sediment. De bodem daar schijnt zwart te zijn, dus het was echt enorm donker geworden. Zij en haar buddy waren heel dicht bij elkaar en konden elkaar niet meer zien. De buddy is toen na een minuutje opgestegen en heeft alarm geslagen. Wat er met haar op 26 meter diepte is gebeurd wisten ze toen niet (geen idee of at nu wel duidelijk is). Uiteindelijk is ze maar een paar meter van de plek waar zij en haar buddy de bodem raakten gevonden.

Maar inderdaad. Voor mij ook geen reden om niet meer te gaan duiken. Het is inderdaad wel een sport waar risico's aan vast zitten, maar overal zitten wel risico's aan vast.

Volgende week gaan we trouwens een paar dagen duiken in Zeeland :)
 
Gisteren hebben Mark en ik slachtoffer gespeelt tijdens de rescue cursus die de man van Kookaburra gaf bij de Galderse meren. 3 keer dus bijna 'verzopen' ;)
Echt superleuk om daar te duiken! Er is nauwelijks leven. Wel planten onder water en insecten enzo, maar geen vis. Het leuke eraan is dat het water blauw is en superhelder! Hadden gisteren denk ik een meter of 8 zicht en helemaal niet koud!
 
@ Teekay, helaas durf ik niet te duiken maar ben helemaal weg van snorkelen. Vorig jaar hebben we 3 maanden op een camping gewerkt, Coral Bay bij het Ningaloo Reef. natuurlijk heel veel gesnorkeld.
Volgens mij moet je daar gewoon geluk hebben met een baan. Dat als er een duik instructeur weggaat en jij er toevallig bent. Zo gaat het daar met alle baantjes.
Exmouth weet ik niet maar zit daar niet een duikschool van Nederlanders.
We hebben van ontzettend veel mensen gehoord dat ze het Ningaloo Reef zelfs mooier vinden als het Great Barrier Reef.
Heb alleen snorkel ervaring, het koraal is in het Great Barrier Reef kleuriger, maar de vissen zijn mooier in het Ningaloo Reef.

Jojo.
 
Ningaloo Reef lijkt me ook erg gaaf! Tegen de tijd dat we tickets gaan boeken moeten we nog maar eens uitzoeken hoe het zit met het meenemen van duikspullen, want die willen we wel mee nemen als we gaan rondtrekken. Dan kunnen we gaan duiken wanneer we willen :)
 
Het verbaast me dat er toch nog zoveel duikers zijn.
Maar ja, van een andere kant niet zo vreemd, mensen met emigratieplannen zijn over het algemeen toch best avontuurlijke mensen.

Wij zijn ook allebei duikers die het door omstandigheden op het moment niet aan duiken toekomen.
Carlijn is advanced open water en ik ben master scuba diver trainer (of eigenlijk gewoon instructeur maar het klinkt leuker).

Allebei in verschillende landen geweest zoals:Bonaire, Aruba,Spanje,Egypte,Aussie (Tassie)en Nederland natuurlijk.Heel veel in de Galderse meren gelegen net als Annemiek.Heb daar veel les gegeven alleen jammer dat je daar met veel geluk alleen een verdwaalde watervlo tegenkomt.

Ga zo een duikje maken.

Mijn bed in.

Groeten,

Axel
 
Ben tot nu toe een keer in de Galderse meren geweest, maar vond het wel een hele ervaring. Dat blauwe water! Net of je in het buitenland bent! Ik kan me goed voorstellen dat het na een tijdje nogal gaat vervelen als er niets 'leeft' Vandaag nog gedoken in Speicherbecken Geeste. Dat is vlakbij Lingen in Duitsland. Daar zit behoorlijk wat leven, maar je moet het wel weten te vinden. Heb er nu een keer of 6 gedoken en heb vandaag pas voor het eerst vis gezien :)
 
Ik lees best wel wat mensen zeggen "warmer water in Australie". Dat is zeker waar voor de Great Barrier reef, maar als je in de omgeving van Melbourne wilt duiken dan mag je toch een wat dikker wetsuit aantrekken.

Ik heb zelf mijn PADI gehaald op de mornington peninsula (ten oosten van Melbourne) en alhoewel het onderwaterleven ook daar erg mooi is (je moet bijvoorbeeld de sea dragons van je afslaan) vond ik duiken langs de oostkust toch een stuk aangenamer.

Overigens was ik wel heel tevreden met mijn duikschool: http://www.bayplay.com.au/
 
Wat ik zeker weet is dat mijn droogpak meegaat naar Tassie als het zover is.
Boven water is het wat 'afzien' als het warm is maar dat is het onder water met temperaturen van 16 a 17 graden wel waard. :freezing:

Ben net een weekje in Spanje geweest en was heel blij dat ik droog bleef.
Nou hoor ik jullie al denken, wat een watje, dan maar een watje. :grin: :grin:
 
Afgelopen maart hebben Mark en ik gedoken in een plas bij ons in de buurt. Op diepte was het ongeveer 6 graden en wij lagen met onze dubbel-7 wetsuits in het water. Na een half uurtje wordt het gewoon echt heel koud, maar we hebben het wel gedaan ;) Droogpak kijken we express niet naar, omdat dat hoogstwaarschijnlijk niet eens nodig is aan de oostkust.
Mijn instructeur heeft 2 jaar een duikschool in Spanje gehad en zelfs daar duikt hij met droogpak. "Onder de 23 graden duik ik niet meer nat hoor!" Dat is het nadeel met een droogpak. Je wordt er wel verwend van ;) :p
 
Ehhhh  ja.


Dan maar een watje  :donttell:

Bij temperaturen boven de 20 graden is het heel goed te doen met een natpak of semi droog.
Meestal lag ik met een graad of 17 met een natpak in, alleen is die gekrompen. :wink:
 
Ik denk dat je er met een semi best lekker warm bij zit in Oz.
Ik heb twee delen, plus een 'hood', voor als het nodig is. En das prima te doen. Maar ben dan ook een mooiweerduikster.
(bijvoorbeeld nog nooit in NL in het water gelegen....)

Cheerio!
Ineke
 
Ja hier nog een duiker, ik ben Divemaster, net als mijn vriend. Veel gedoken in o.a. Asie, Centraal Amerika, Spanje,  Nederland (vond ik niks),Egype, Caribisch gebied. In Australie wilden we naar het Great Barrier Reef, maar in de periode dat we daar waren regende het zo erg dat we zijn doorgereisd richting Brisbane. Bij Stradbroke island gedoken, was echt de moeite waard. Ik moet zeggen dat mijn duiklust ook een van de redenen is waarom Australie me trekt.
 
He duikers genoeg zo te lezen :up:

Ik zelf ben een Padi IDC staff instrukteur duik al sins 1997 dus dit jaar op de kop af 10 jaar al weer.

Ik heb de laatste paar jaar gewerkt als duikinstrukteur  een goed anderhalfjaar een manager van een duikschool op Madeira  daarna naar de Maladiven.

Verder veel in NL gedoken ook veel les gegeven daar verder nog in Zwitserland Egypte Duitsland Belgie denk dat het volgend land waar ik ga duiken Australie zal worden :up:

Ben nu terug in Frietenland en heb daar nu een gewone job in afwachting van ons visum.

We zijn van plan om naar Perth te gaan of ik daar weer m'n beroep  als duikinstrukteur kan oppakken zal afwachten zijn maar zal zeker veel duiken  :fish: :fish:
 
Hé duiksmurf,

Even nieuwsgierig, heb jij dan ook die echte smurf
met duikuitrusting?

groetjes Miranda  :smile:

PS ik ben een padi advanced diver sinds 1995 of 1996 (ben het even kwijt)
en heb mijn brevetten in NL gehaald.
De afgelopen jaren heb ik niet gedoken, maar wie weet pak ik het straks
weer een keer op. Mijn man is Padi Rescue en NOB 3* duiker.
 
Yep helemaal Miranda, en de duikers die meegaan en het voor het eerst zien komen niet meer bij  :nana:

Ik zou niet zonder kunnen al is het op dit moment toch minder duiken dan ik normaal doe, maar moet je zeker doen water genoeg daar niet :grin:

Groetjes Bennie

[quote author=tum link=topic=7213.msg97858#msg97858 date=1188112620]
Hé duiksmurf,

Even nieuwsgierig, heb jij dan ook die echte smurf
met duikuitrusting?

groetjes Miranda  :smile:

PS ik ben een padi advanced diver sinds 1995 of 1996 (ben het even kwijt)
en heb mijn brevetten in NL gehaald.
De afgelopen jaren heb ik niet gedoken, maar wie weet pak ik het straks
weer een keer op. Mijn man is Padi Rescue en NOB 3* duiker.
[/quote]
 
Hij is echt leuk hè, ik heb hem zelf nl. ook, maar nu
speelt mijn zoon er mee (in bad  :grin: ).

b_414.jpg
 
Die smurf is echt gaaf! Das pas echt een stoere smurf!

2 weken geleden hebben we trouwens nog in de Kreidesee in Hemmoor gedoken (Noord Duitsland). Hieronder even 3 foto's neergezet. Het water was blauw en we hadden zeker een meter of 20 zicht. En dat in Noord Duitsland ;)

afbeelding_020a.jpg


afbeelding_014a.jpg


afbeelding_002a.jpg


p.s. Waar hebben jullie recentelijk nog gedoken?
 
Back
Top