[quote author=Maluka link=topic=7213.msg92602#msg92602 date=1181740721]
Ik ken zo geen scholen rond Brisbane, maar wat ik (persoonlijk) wel belangrijk vind is dat de duikschool een internationale opleiding aanbiedt. Niets ten nadele van NOB duikers (Nederlandse Onderwatersport Bond), maar ik weet niet in hoeverre deze brevetten in het buitenland te gebruiken zijn. Een duikschool zal altijd wel PADI, SSI of NAUI accepteren als je een duiktrip met hun wilt maken. Ik weet niet hoe het gesteld is met de "nationale" opleidingsinstituten. Wij zijn allebei gebrevetteeerd door PADI instructeurs en dit is wel de grootste duikorganisatie ter wereld. Helaas heeft PADI ook een negatieve kant.....ze zijn nogal gek op geld...
PADI = Put Another Dollar In
Over NOB gesproken...zou er ook een BOB bestaan (Belgische Onderwatersport Bond :grin: )
[/quote]
NOB zou geen probleem moeten zijn hoor, het NOB is aangesloten bij de
CMAS, een internationale organisatie dus.
Miranda en ondergetekende zijn trouwens PADI gebrevetteerde, NOB leden.
We hebben bij "De Lamantijn" in Castricum een introductie cursus gedaan.
Maar hun 1* opleiding begon voor ons te laat om op vakantie in Oz nog te kunnen duiken.
Dus zijn we bij een PADI gecertificeerd lid, begonnen met Open Water Diver.
En die hebben we in Rockingham afgemaakt.
Enne over het zicht onder water;
Tijdens onze eerste buitenduik, in Rockingham WA; zicht 1 meter, tijdens de 2e; zicht 1/2 meter
Dat was een drama voor de instructeur, zeg. Hij moest echt heel dicht bij je zitten om te laten zien wat je moest doen.
En dat met 5 man/vrouw tegelijk, we waren blij dat die andere 3 de volgende dag niet meer verder gingen (en dat het zicht toen een stuk beter was).
Weten jullie trouwens dat je echt door je tweede trap kunt "kotsen"?
Miranda heeft het geprobeerd :lol: :lol:
Ik zag een hele wolk boven me in het water :lol1:
Ik heb trouwens altijd gehoord at PADI;
PAy and
DIve betekent
.
Bart