Duiken?

Mijn bril is van de week tussen "wal en schip" gevallen in de Nelson Bay Marina (had dat touwtje er niet aan wat ik "altijd" om heb als ik naar de boot ga....). Voor wie 'm opduikt: $ 100.
 
@Henk een beetje ver vanuit Perth, hoop dat je wel een mooie duik hebt gehad en niet zelf tussen "wal en schip"bent geraakt door het verlies van je bril.

Erna
 
[quote author=Wilsil link=topic=7213.msg92561#msg92561 date=1181723769]
Duiken is nog iets wat ik zou willen leren doen.
Met duikspullen bedoel ik uiteraard.
Gewoon vanaf de kant het water induiken heb ik al geleerd toen ik 4 was.  :lol:
Alleen heb je dan een buddy nodig en met twee kleine kinderen kun je toch moeilijk samen met je wederhelft gaan duiken terwijl de kids thuis zitten.
[/quote]

Je kunt je natuurlijk altijd aansluiten bij een duikvereniging. Daar leer je weer genoeg andere mensen kennen en ongetwijfeld zitten er daar ook mensen bij met kleine kinderen waarvan de wederhelft niet duikt. Hopla...een buddyteam is geboren. Wat wel belangrijk is bij een buddyteam is dat je wel je buddy kan vertrouwen. Ik heb niet alleen met Annemiek gedoken, maar mijn overige buddies waar ik mee gedoken heb, vertrouw ik voor de volle 100%....
 
Duiken heb ik op curacao gedaan was wel leuk en super gaaf, Nu heb ik 20jr rugby gespeelt en mag het niet meer spelen omdat ik een knie en schouder probleempje heb. En ik weet van gekkigheid niet wat voor sport ik zou gaan willen doen. Motorrijden is ook zo maar alleen en club en gezelligheids mens als ik ben word dat hem dus niet. Nu lees ik hier iets over duiken en dat heb ik een keer gedaan en vond dat toen echt wel gaaf. Dus dat word het als we naar Aus gaan(mogen) Bedankt voor de tip!!!!

Zijn er goede scholen met een bekende goede naam rond Brizz?
gr pat
 
Ik ken zo geen scholen rond Brisbane, maar wat ik (persoonlijk) wel belangrijk vind is dat de duikschool een internationale opleiding aanbiedt. Niets ten nadele van NOB duikers (Nederlandse Onderwatersport Bond), maar ik weet niet in hoeverre deze brevetten in het buitenland te gebruiken zijn. Een duikschool zal altijd wel PADI, SSI of NAUI accepteren als je een duiktrip met hun wilt maken. Ik weet niet hoe het gesteld is met de "nationale" opleidingsinstituten. Wij zijn allebei gebrevetteeerd door PADI instructeurs en dit is wel de grootste duikorganisatie ter wereld. Helaas heeft PADI ook een negatieve kant.....ze zijn nogal gek op geld...

PADI = Put Another Dollar In :)

Over NOB gesproken...zou er ook een BOB bestaan (Belgische Onderwatersport Bond  :grin: )
 
[quote author=Maluka link=topic=7213.msg92602#msg92602 date=1181740721]
Ik ken zo geen scholen rond Brisbane, maar wat ik (persoonlijk) wel belangrijk vind is dat de duikschool een internationale opleiding aanbiedt. Niets ten nadele van NOB duikers (Nederlandse Onderwatersport Bond), maar ik weet niet in hoeverre deze brevetten in het buitenland te gebruiken zijn. Een duikschool zal altijd wel PADI, SSI of NAUI accepteren als je een duiktrip met hun wilt maken. Ik weet niet hoe het gesteld is met de "nationale" opleidingsinstituten. Wij zijn allebei gebrevetteeerd door PADI instructeurs en dit is wel de grootste duikorganisatie ter wereld. Helaas heeft PADI ook een negatieve kant.....ze zijn nogal gek op geld...

PADI = Put Another Dollar In :)

Over NOB gesproken...zou er ook een BOB bestaan (Belgische Onderwatersport Bond  :grin: )
[/quote]

NOB zou geen probleem moeten zijn hoor, het NOB is aangesloten bij de CMAS, een internationale organisatie dus.
Miranda en ondergetekende zijn trouwens PADI gebrevetteerde, NOB leden.
We hebben bij "De Lamantijn" in Castricum een introductie cursus gedaan.
Maar hun 1* opleiding begon voor ons te laat om op vakantie in Oz nog te kunnen duiken.
Dus zijn we bij een PADI gecertificeerd lid, begonnen met Open Water Diver.
En die hebben we in Rockingham afgemaakt.

Enne over het zicht onder water;
Tijdens onze eerste buitenduik, in Rockingham WA; zicht 1 meter, tijdens de 2e; zicht 1/2 meter :p
Dat was een drama voor de instructeur, zeg. Hij moest echt heel dicht bij je zitten om te laten zien wat je moest doen.
En dat met 5 man/vrouw tegelijk, we waren blij dat die andere 3 de volgende dag niet meer verder gingen (en dat het zicht toen een stuk beter was).

Weten jullie trouwens dat je echt door je tweede trap kunt "kotsen"?
Miranda heeft het geprobeerd :lol: :lol:
Ik zag een hele wolk boven me in het water  :lol1:

Ik heb trouwens altijd gehoord at PADI; PAy and DIve betekent :p.

Bart
 
Over NOB gesproken...zou er ook een BOB bestaan (Belgische Onderwatersport Bond   )
 :smile: nope, 't is Befos (Belgische federatie voor onderwatersport) of Febras in 't Frans. (vraag me nu niet waar dat voor staat)
De meeste Belgische duikverenigingen zijn ook aangesloten bij CMAS, niet Padi. CMAS werkt met sterren en de opleiding is er heel wat intenser en het duurt langer eer je naar het volgende niveau over mag. (meestal een jaar per ster)
- Met dank aan een collega voor de informatie -

groetjes,
An
 
[quote author=Tekkel link=topic=7213.msg92606#msg92606 date=1181743540]
Weten jullie trouwens dat je echt door je tweede trap kunt "kotsen"?
Miranda heeft het geprobeerd :lol: :lol:
Ik zag een hele wolk boven me in het water  :lol1:
[/quote]

Dus niet alleen geprobeerd, maar ook gelukt!!!...

Lijkt me super als mijn buddy dat een keer zou doen!! Dan pas zie je veel vis in je omgeving!
 
Hier nog een (redelijk) fanatieke duikster! Heb mn open water in Thailand gedaan en mijn advanced op North Stradbroke Island (Brisbane). Dat was echt heel gaaf want je kunt daar tussen de manta rays duiken!!!!!!!!! Dat is zooooooooo mysterieus! Verder heb ik gedoken rondom Eden (prachtige wrakduiken), Milford Sound in New Zealand (over koud gesproken), Poor Knights Islands NZ, Ningaloo Reef, Tasmanie (ook koud!) en tig keren op het Great Barrier Reef. Laatst nog bij Lady Musgrave Island gedoken, vond ik errug mooi!!!! Ben niet zo'n fan van de drukke gebieden rondom Cairns, maar soms heb je zo ineens van die plekjes.....

Er zijn minstens 3 duikscholen in Brisbane waarvan Go Dive and Pro Dive allebei prima zijn. Gaan in het weekend het water op (er zijn een paar mooie plekken rondom Brisbane) en maken ook vaak gebruik van de faciliteiten op Stradbroke Island (andere goede duikschool plus het voordeel van een prachtige omgeving!!!).
Verder kun je aan de Sunshine Coast ook goed duiken, oa. op de gezonken "Brisbane"  (of was het de Sydney, hmmm weet niet meer). En bij Bundaberg zijn er ook weer mooie riffen en natuurlijk toegang tot het Great Barrier Reef. Kortom,  plenty of duikmogelijkheden voor de liefhebber!

Als iemand uit Brisbane een keer wil duiken (en dat mag dan natuurlijk ook wat verder weg zijn op een leuke roadtrip ook zo) dan houd ik me zeker aanbevolen!!!!

Henriette
 
Kijk... das handig. Buddyshopen op het xpdite forum :) Kan niet wachten om te gaan duiken in Oz :)
Moet nog maar eens uitzoeken hoe dat zit met duikbagage meenemen. Ligt er natuurlijk ook aan met wie je vliegt.
 
@Henriette, het is de "Brisbane".
We hebben gezien toen hij zonk twee jaar terug,
dat was erg leuk om te zien.

Groetjes,
Jolanda
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=7213.msg92779#msg92779 date=1181893327]
@Henriette, het is de "Brisbane".
We hebben gezien toen hij zonk twee jaar terug,
dat was erg leuk om te zien.
[/quote]

Is het leuk om te zien dat een schip zinkt? Of hebben ze die speciaal laten afzinken voor het duiken? Ik neem tenminste aan dat wanneer een schip zinkt (niet afzinkt) dat er dan mensen in nood zijn en hulp nodig hebben?....
 
Na altijd vrij fanatiek te hebben gesnorkeld heb ik 2001 mijn Ozzy reis aangegrepen om in Cairns mijn PADI Advanced Open Water te halen (bij Down Under Dive). Dat was echt super:) 2 dagen zwembad en 4 dagen live aboard op het rif; een aanrader voor iedereen al denk ik dat de meesten hier wel rond Cairns zullen hebben gedoken ;) Terug in Nederland/Europa heb ik het eigenlijk niet meer gedaan (wel weer veel gesnorkeld) maar ik ben wel van plan om het duiken in Oz weer op te gaan pakken. Dat trekt me toch wat meer dan de Oosterschelde (of Maarssenveense plassen) hier ;)
 
Wow, direct je Advanced Open Water? Of eerst Open Water gedaan en daarna nog blijven hangen voor je advanced?
 
[quote author=Maluka link=topic=7213.msg92912#msg92912 date=1182022213]
Wow, direct je Advanced Open Water? Of eerst Open Water gedaan en daarna nog blijven hangen voor je advanced?
[/quote]

Het was één lange 6 daagse cursus waar je aan het eind je PADI advanced open water had, maar tussendoor kreeg je ook een open water diploma (niet van PADI maar van een andere organisatie waar de naam me even van ontschoten is). Dus het was wel in één keer maar toch ook weer niet ;) Uiteindelijk kreeg je een PADI AO diploma en niet van de andere organisatie omdat PADI iets minder duiken vereist voor AO.
 
Hoi,

Ook wij zijn fervente duikers. Mijn vriend is PADI staff instructor en heeft ondertussen enkele jaren in het buitenland gewerkt als instructeur.
Ikzelf ben PADI DiveMaster-in-training.
We hebben al op vele plaatsen gedoken: Nederland, Sardinië, Spanje, Madeira, Bonaire, Malediven
Helaas hebben we nog nooit in Australië gedoken.

Voor ons is onbeperkt kunnen duiken één van de redenen om voor Australië te kiezen.
Voorlopig gaat onze voorkeur uit naar WA, Ningaloo Reef.

Heeft iemand enig idee of je als PADI-instructeur gemakkelijk aan een baan komt in de buurt van Perth of Ningaloo Reef?

Groetjes,
Teekay :fish:
 
Dat vragen wij ons dus ook af. Ik zie mezelf over een paar jaar wel als divemaster of met de opleiding bezig en Mark wil uiteindelijk wel instructeur worden, maar er zijn er zoveel van!? Wat zouden wij nou toe te voegen hebben? Misschien hebben we een voordeel, omdat we nederlands en engels spreken? Ook in het duits kan Mark zich wel redden, dus wie weet is handig voor toeristen?
En zelf een duikschool opzetten? Dar zijn er toch ook al zoveel van?
 
Back
Top