Duiken?

Ja hoor....

Sta ik er weer met die dikke kop op!!!  :|

En Annemiek...je bent reclame aan het maken... op die foto waar ik opsta, zijn zo al 3 merken af te lezen.....
 
Nah... je moet goed lezen wil je er wat van maken en het is officieel al geen reclame meer als de merknaam er niet compleet staat ;) dus iedere duiker weet wel over welk merk ik het heb als ik Pressi neer zet, maar dan is het geen reclame want de echte naam staat er niet ;)

En ja... jij met je dikke kop, want de foto van mijn dikke kop is mislukt ;)
 
IK heb de laaste tijd niet kunnen duiken :cry: , ik was zo'n 7 weken geleden net onderweg van Belgie naar zeeland op de motor (m'n vriendin was er al had m'n duikuitrusting al mee).

Ik was net zo'n vier km van huis en werd van de sokken gereden door zo'n stomme koekblik :angry1: die haar ogen in de broekzak had waarschijnlijk,  motor per totall m'n knie flink gezwollen eleboog en linkerhand gekwets.

Maar ben vandaag net weer begonnen met werken valt niet mee maar het is te doen.

Nu moet alleen haar verzekering nog effe over de brug komen want ik reed op een voorrangsweg :eek:ops!: maar dat zal z'n tijd nodig hebben denk ik.

gr Bennie
[quote author=Annemiek link=topic=7213.msg97945#msg97945 date=1188205893]
Die smurf is echt gaaf! Das pas echt een stoere smurf!

2 weken geleden hebben we trouwens nog in de Kreidesee in Hemmoor gedoken (Noord Duitsland).
 
[quote author=duiksmurf link=topic=7213.msg97959#msg97959 date=1188222007]
IK heb de laaste tijd niet kunnen duiken :cry: , ik was zo'n 7 weken geleden net onderweg van Belgie naar zeeland op de motor (m'n vriendin was er al had m'n duikuitrusting al mee).

Ik was net zo'n vier km van huis en werd van de sokken gereden door zo'n stomme koekblik :angry1: die haar ogen in de broekzak had waarschijnlijk,  motor per totall m'n knie flink gezwollen eleboog en linkerhand gekwets.

Maar ben vandaag net weer begonnen met werken valt niet mee maar het is te doen.

Nu moet alleen haar verzekering nog effe over de brug komen want ik reed op een voorrangsweg :eek:ops!: maar dat zal z'n tijd nodig hebben denk ik.

gr Bennie
[/quote]

Oeh, das niet fijn nee... Hoop dat alles goed komt met de verzekeringen.
 
Afgelopen weekend Kelso Reef op GBR gedaan. Nabij Townsville. Is mooi, maar bij Lady Musgrave Island vind ik het mooier. Wel veel mooier dan de doorsnee reefs bij Cairns.

Hey, kan wel mooi helder blauw en 20 meter zicht zijn geweest, maar is er ook wat te zien en dat koude water in Duitsland?  :grin:

Henriette
 
Echt wel :)

Forel (meerdere soorten). Baars, Voorn, Zoetwaterkreeftjes andere duikers, ultra-light, vrachtwagen, zeiljacht, thermoclines...
 
Het leuke is dat het een oude mijn is die ze vol hebben laten lopen. Zo loopt er dus een weg het water in. Die loopt onder water nog een behoorlijk stuk door. Er staat een vrachtwagen op de brug op ongeveer 20 meter diepte. Allerlei werktuigen die ze gebruikt hebben in de mijn staan er nog. Het is in totaal 65 meter diep en je hebt er hele gave drop offs. Het is er op diepte wel koud (34.5 meter = 6 graden), maar met een dubbel 7mm natpak wil dat best.

Wij zijn gewend aan groen water waar je hooguit een meter of 3 zicht hebt, dus dit blauwe water was een verademing! :) Ook nog op diepte een sommetje op moeten lossen en dat stelde echt niets voor. Geen last gehad van stikstofnarcose :)
 
Goh... dit topic eens even opdiepen...

We zijn er zojuist achter gekomen dat onze Nederlandse duikflessen niet te gebruiken zijn in Australie. Er zit geen burstdisk in de kraan en de fles zelf is ook niet goed. Snap niet zo goed waarom, want het is gewoon een goede fles en het staal in NL is toch hetzelfde als het staal hier zou je zeggen. Dat van die burstdisk kan ik begrijpen en een nieuwe kraan was niet zo duur geweest, maar dit geintje is niet zo leuk meer...

Als we dat eerder hadden geweten hadden we onze flessen gewoon verkocht in Nederland. We hebben dus een 12 liter bommetje en een 10 liter fles (12 l. 2 jaar oud en 10 l. 1 jaar oud) en daar hebben we nu niets meer aan! Een nieuwe fles hier kost waarschijnlijk al gauw rond de 500 dollar per stuk. Zal zo eens op ebay gaan kijken of daar wat op staat...

Mocht je nog deze kant opkomen en een eigen duikset hebben? Fles lekker verkopen in NL...
 
De flessen verkopen was ik toch al van plan.
Als we daar zijn gaan we lekker voor aluminium, is net zo prettig voor je rug.
Je hebt alleen iets meer lood nodig , maar dat valt iets beter te verdelen als zo'n bonk staal van 18 kilo.

Tegen die tijd hebben we 2 12 liters en een 15 in de aanbieding.
Maar voor de rest gaat alles mee die kant op, inclusief droogpak  :grin:

Ik heb onlangs een andere automatenset gekocht van scubapro, alleen nou nog wat tijd vinden om hem te gaan verslijten.
Als we eenmaal daar zijn zal dat wel gaan lukken met de zeepaarden, seadragons, crayfish, etc, etc.
 
Wat voor een Scubapro set heb je? Ik heb een MK17, S555 en een R295 octopus. Erg tevreden mee.
Wij hebben hier nu een keer of 20 gedoken in NSW, TAS en WA, maar de laatste tijd hebben we er geen tijd en geld meer voor gehad. Vind het wel jammer dat je bijna alleen maar bootduiken kunt maken in onze omgeving. Dat maakt het toch een stuk duurder en je gaat dan niet meer elke weekend duiken zoals we in Nederland wel deden.

Droogpak is hier af en toe helemaal geen gek idee ;) Wij hebben in april in Bicheno - TAS gedoken en het water was er toen 15 graden. Dat wordt toch redelijk frisjes na 40 minuten in je 7mm wetsuit! Wel een Weedy Seadragon gezien en een paar Bullrays, dus dat maakte dan weer veel goed.
Mensen kijken ons trouwens wel regelmatig raar aan als we zeggen dat we een 7mm wetsuit hebben ;) Het wordt helemaal leuk als we vertellen dat we ook nog een 7mm shorty hebben die over de wetsuit heen kan  :grin:
 
[quote author=Annemiek link=topic=7213.msg126923#msg126923 date=1224125124]
Vind het wel jammer dat je bijna alleen maar bootduiken kunt maken in onze omgeving. [/quote]

Ik ben zelf geen duiker, maar dat is specifiek voor jullie omgeving dan? Ik meen dat je hier in WA / Perth volop kunt duiken gewoon vanaf het strand (an natuurlijk de rivier). Boottocht zou niet nodig hoeven zijn? toch?
 
Als je, hier in de buurt van Brisbane dan, een shoredive wil maken, moet je of ong. 3 uur naar het noorden rijden vanaf Brisbane, of naar het zuiden naar NewCastle. In Surfers Paradise is er wel een deel waar je een shoredive kunt maken, maar verder is er niet veel, tenzij je met de boot verder het water op gaat.

Wellicht hebben we toch de verkeerde woonplaats uitgekozen voor het duiken dan???
(Nee, perthpete, we komen (nog) niet naar Perth toe)....zeg nooit nooit, maar op dit moment blijven we hier zitten. :)
 
Wij konden, bij het afronden van onze Padi cursus in Rockingham, inderdaad zo de oceaan in lopen.
De shop uit, straat oversteken, alles aan en omhangen, parkje door, trapje af en de oceaan in :up:

Bart
 
[quote author=Maluka link=topic=7213.msg126930#msg126930 date=1224127549]
Wellicht hebben we toch de verkeerde woonplaats uitgekozen voor het duiken dan???
(Nee, perthpete, we komen (nog) niet naar Perth toe)....zeg nooit nooit, maar op dit moment blijven we hier zitten. :)
[/quote]

Nee hoor, no worries .. ik weet dat jullie voorlopig even een eigen stekkie willen opbouwen daar... Tijd genoeg :)
 
[quote author=Tekkel link=topic=7213.msg126933#msg126933 date=1224136458]
Wij konden, bij het afronden van onze Padi cursus in Rockingham, inderdaad zo de oceaan in lopen.
De shop uit, straat oversteken, alles aan en omhangen, parkje door, trapje af en de oceaan in :up:

Bart
[/quote]
En dat is dus bij zo goed als alle stranden hier dacht ik zo .. ;-)  (He.. ik zou toch wat minder Perth promoten om het rustig te houden .. )
 
[quote author=Maluka link=topic=7213.msg126930#msg126930 date=1224127549]
Als je, hier in de buurt van Brisbane dan, een shoredive wil maken, moet je of ong. 3 uur naar het noorden rijden vanaf Brisbane, of naar het zuiden naar NewCastle. In Surfers Paradise is er wel een deel waar je een shoredive kunt maken, maar verder is er niet veel, tenzij je met de boot verder het water op gaat....
[/quote]
ik geef toe dat het bij de Goldcoast Seaway niet erg spannend duiken is, maar het wildlife is bijzonder divers, zie ook http://www.divingthegoldcoast.com.au/. Uitermate geschikt om refresher course te doen of gewoon makkelijk te duiken (let wel op getijden!).
bij Byron Bay (Julian Rocks) is het duiken ook bijzonder mooi en slechts anderhalf uur (zuidelijk) van Brisbane. Geen shore dive maar een boottocht van 4 minuten. Onderweg dolfijnen en onderwater vrijwel dagelijks nurse sharks. zo'n 'verzorgde' duik is wel iets duurder (ik geloof A$52 fles/lucht/lood/boot), maar het rif is dan ook gezonder en er zijn minder duikers. voor wat hoort wat. en na het duiken leuk eten en rondhangen in Byron!
groet

Hans
 
Kijk, als het aan ons ligt, dan liggen we gemiddeld 1 keer per week in het water. Als je dan 52 weken vermenigvuldigt met $52, ben je al best veel geld kwijt aan duiken. Daar komt dan ook nog brandstof bij van de auto, want als het toch al anderhalf uur enkele reis is, ben je dus ook al 3 uur aan het reizen. Voor Australische maatstaven niet zo ver natuurlijk, maar om dat nu elk weekend te doen? En om nu elk weekend naar dezelfde plek af te reizen?
 
Het is gewoon jammer dat het hier in de baai zo modderig is. Het water is groenig/bruinig en het zicht schijnt niet geweldig te zijn. Als je dan naar de andere kant van Straddie gaat (oceaankant) heb je weer prachtige stranden en mooi blauw water. Daar kun je vast en zeker mooi duiken, maar een overtochtje naar Straddie kost je al gauw weer 120-130 dollar.

Het is in principe ook helemaal niet erg om een bootduik te moeten maken, maar dat doe je, zoals Mark al zei, niet elk weekend of elke maand. In de duikshop in Milton zei de eigenaar dat de meeste duikers die bij hun komen een paar events per jaar plannen. Weekend livaboard, duikvakantie van een week en nog een een losse bootduik en dat is dan hun jaarkalender. Wij hadden eigenlijk gehoopt om veel meer duiken te kunnen maken op jaarbasis.

Iemand trouwens nog leuke foto's van duiken in Australie?
 
[quote author=Annemiek link=topic=7213.msg126982#msg126982 date=1224205109]
Het is gewoon jammer dat het hier in de baai zo modderig is. Het water is groenig/bruinig en het zicht schijnt niet geweldig te zijn. [/quote]Hee Annemiek

Ik weet niet of je het water hier in de baai wel eens op geweest bent of het alleen vanaf de kant hebt gezien, maar het water is kraak helder hoor. Loop maar even de pier op naast de ferry dan sta je een meter of 100 denk ik van de kant af en daar kun je al zien dat het water mooi blauw en helder is  :wink:.

Cheers Sander  :cool:
 
Back
Top