Duiken?

elke week duiken op dezelfde plek klinkt niet als leuk, voor de meesten. Maar in Byron zit een duits/nederlands stel met B&B : Planula en zij zijn toevallig ook eigenaar van underwater.com.au. hij (Tim) heeft inmiddels zo'n 2000 duiken rond Julian Rocks gedaan en het verveelt nog steeds niet....
maar of je nu 3 uur noord of 3 uur zuid rijdt, het rif en daarmee het wildlife is vrijwel hetzelfde. en als je elke week in dezelfde baai kan shore-duiken, dan is er ook niet veel uitdaging. . . 
in Milton Prodive werkt trouwens een nederlandse DM, sascha hoffman. hij is maar gaan werken voor Prodive om toch te kunnen duiken en ook niet te veel willen uitgeven.
maar misschien moet je die australische duikkalender maar overnemen en een weekje Heron Island (voor de kust van Gladstone) doen, de HMAS Brisbane onderzoeken en een paar keer Straddie of Byron.
 
oh ja, nog een tip: als je besluit een duiktripje (1 of meerdaags) te doen, bel de avond voor vertrek nogmaals met de duikschool want de duik kan afgelast zijn. het is mij 5 (vijf!) maal overkomen in het afgelopen anderhalf jaar: straddie 2 maal, byron bay, cook island en HMAS Brisbane. bij een windsnelheid van (ik geloof) 25 knopen varen de vaak kleine duikbootjes niet uit. en soms is er door zware regen modder naar de zee gestroomd en dan is het zicht te slecht.
die windsnelheden en getijdentabellen kun je zelf opzoeken op bom.gov.au (handig voor bv Goldcoast Seaway)
tsja, het duiken rond brisbane is niet zo makkelijk als je waarschijnlijk had gedacht, het is mij ook iets tegengevallen. de duiken die je wel maakt zijn daarentegen prachtig. en dat droogpak is rond deze tijd zeker geen overbodige luxe!
groet

Hans
 
Nou zal ik zeker niet zeggen dat ik verstand heb van duiken (kan alleen snorkelen) maar als je nu zo ontzettend graag duikt en dit samen als hobby hebt, is het misschien het overwegen waard om een klein bootje te kopen.... Lijkt mij dat je die investering er toch wel redelijk snel uit zal kunnen halen. Gooit het bootje op de aanhanger, tentje achterin en rijden/duiken maar in het weekend!
 
@ Annemiek.

Ik moest even kijken maar ik heb een mk25 met een s600 en een r295 octopus.
Helaas heb ik hem nog niet echt kunnen gebruiken,maar de keren dat ik ermee gedoken heb beviel hij erg goed.

Op Tassie kan je inderdaad heel mooi duiken, en als je ze weet zijn er best wel wat kantduiken.
In Bicheno hebben wij bij de haven tegenover een restaurant gedoken en hebben daar hele kuddes zeePAARDEN gezien. atuurlijk was ik daar niet weg te krijgen met m'n camera.Bij Tinderbox foto's gemaakt van een zeepaard en heb daar een wedstrijd bij het blad duiken mee gewonnen.

In Fortescue Bay tussen het kelp gedoken, dat was een hele mooie duik.Alleen moet je er een dirt road van een kilometer of 25 voor over hebben.

Wij zijn wel een van de gelukkigen die vrienden hebben met een boot, waaronder een met een zeewaardige boot en die  ook duikt met een crayfish license. (na de duik gelijk in de pan, op vers brood en avocado).

Maar goed, eerst maar hopen dat het visum er snel  is :wink:
 
[quote author=Sacha link=topic=7213.msg126999#msg126999 date=1224223398]
Nou zal ik zeker niet zeggen dat ik verstand heb van duiken (kan alleen snorkelen) maar als je nu zo ontzettend graag duikt en dit samen als hobby hebt, is het misschien het overwegen waard om een klein bootje te kopen.... Lijkt mij dat je die investering er toch wel redelijk snel uit zal kunnen halen. Gooit het bootje op de aanhanger, tentje achterin en rijden/duiken maar in het weekend!
[/quote]

Het is ook wel de bedoeling om, wanneer de financien het toelaten (lekker ruim begrip overigens) een bootje aan te schaffen. Echter vinden wij beiden zeilen ook gaaf om te doen. Niet dat ik het zoveel gedaan heb, maar, zoals ze over motorrijders zeggen dat ze met de helm op geboren zijn, is Annemiek geboren met een roer in de handen :grin:

En dan zal het bootje toch ook ergens weer in de haven moeten gaan liggen. Dat kost ook jaarlijks weer liggeld. etc. etc. En op dit moment kan ik nog geen aanhanger achter de auto knopen, omdat er geen trekhaak op de auto zit....(maar daar heb ik het al wel met Annemiek over gehad dat dat er eigenlijk ook wel een keer van moet komen....de auto kan het aan dus)

Maar dan het liefste ook nog een compressor aan boord, zodat je niet na 1 duik al terugmoet naar de wal om de fles te laten vullen....

Geeezz....waar haal ik de dollars vandaan ???
 
Je kan ook (gewoon om jezelf te kietelen) misschien een keer een bootje huren.
En dat begrip 'wanneer de financiën' het toelaten, is inderdaad een leuke, het
lijkt elke keer als dat zover is, dat er wel weer iets nieuws om de hoek komt wat
je nog moet (wilt :)) kopen of moet (wilt? mwah) betalen.
Maar leuk idee, zo'n bootje, had Annemiek in NL ook haar vaarbewijs?

En het geld........loterij............... :grin:
 
Nee, voor de boot van haar ouders was het niet nodig om een vaarbewijs te hebben.

Trouwens geen idee hoe de regels hier zijn m.b.t. het nodig hebben van een vaarbewijs...

zoek ik t.z.t. wel op 'wanneer de financiën het toelaten :wink: '
 
Back
Top