effe kletsen, kweet niet waarover...

Hallo Titi,

Mijn naam is Suzanne en ik ben 5 jaar oud. Ik kan nog niet zelf typen en daarom typt mijn mama voor mij. Ik vind het plaatje van jouw slang echt heel mooi. Wil je mij meer vertellen over jouw slang en andere slangen? Ik ben zelf al 2 keer naar Australie geweest, maar heb nog nooit een echte slang gezien, alleen in de dierentuin.

Mama vertelde dat jij in een huis woont met een hele grote tuin. Zitten er ook koala's bij jou in de tuin? Dat vind ik hele lieve dieren.

Groetjes van Suzanne (ik ben dat meisje op het plaatje met dat witte t-shirt)
:balloons: Ik stuur je ballonnen!

hallo suzanne!
mijn slang heet tieske, en ze nu rond de anderhalf jaar.
ze gaat nu bijna vervellen, dat kan je zien aan haar kleuren, die worden dan wat grijziger.
ze eet een muis per week, (een dooie) die ik bevroren in de vriezer heb. ik moet die muis ontdooien in een kommetje water op ligaams tempratuur. dan wordt de muis even warm, zodat de slang denkt dat hij nog leeft, want slangen kunnen niet goed zien, maar voelen warmte, en alles dat leeft is warm.
ik voer mijn slang in een grote bak, zodat ze leert dat ze in de zwarte bak eten krijgt.
dat doe ik omdat als ik haar in haar kooi voer, denkt ze dat elke keer als ik mijn hand in de kooi stop dat het eten is en  bijt ze!
ze heeft echter nog nooit gebeten.
en ja, we hebben inderdaad een grote tuin. 27 hectare om precies te zijn.
maar nee, we hebben geen koalas.
wel kangeroes, possems, hagedissen, slangen, (de meeste gifftig(gelukkig nog nooit een gezien)) en wombats.(ik hoop dat je weet wat dat allemaal is, want de possem en de wombat heb ik hier pas het eerst over gehoort, dus ik heb geen idee wat het in het nederlands is)
wel zijn er koalas in het dieretuintje 'healesville sanctuary' hier in de buurt, maar op sommige plaatsen in quuensland kan je ze zelfs vasthouden!

groeten van tjitske

ps: ik stuur jou :happysun: een zonnige dag :)

griezelverhalen brrrrrrrr, als ik ooit zo een slang durf vast te houden dan durf ik daarna alles.

:dizzy:

Ik stuur iedereen een  :rose:

Hallo Tjitske,

Wat een leuk verhaal over jouw slang. Wel raar om een slang in huis te hebben. Wij hebben geen huisdieren meer, maar wanneer we straks naar Australie verhuizen mag dat wel weer. Dan wil ik graag een  :dog: of een poes, ik weet nog niet precies wat. Mama gaat voor mij de foto's opzoeken van de possum en de wombat, want ik weet niet meer dat ik die al heb gezien.

Hoe is het nu om in Australie te wonen? Ik ga nu nog naar de kleuterschool, naar de Knorretjes. Hebben de klassen in Australie ook een naam of een nummer? Het lijkt mij heel leuk om straks in Australië te wonen, maar niet in de buurt van de krokodillen. Mijn vriendin Indi verteld steeds over de krokodillen en enge slangen in Australie. Maar jouw slang klinkt helemaal niet eng maar heel lief.

Dank je wel voor de zonnige dag, voor jou een  :flipper:. (heb ik een visje mogen geven in Monkey Mia)

Groetjes,

Suzanne

eerst wisten we niet of we weer een hond wilden, want mijn papa wilde van niet.
hij had al dertien jaar de honden uitgelaten, en wilden niet weer beginnen.
maar hier hoef je ze niet uit te laten. want als je zo een grote tuin hebt als ons, kan je gewoon de hond naar buiten gooien, en hij laat zichzelf wel uit!
dus nu hebben we een hond. ze heet ghengis, (je spreekt het uit als djengis) en ze is een border collie.

en de klassen hier worden hier eerst naar het jaar waar je in zit genoemd, dus voor mij was dat 5, en dan de eerste letter van de juf haar  achternaam, bij mij dus 5C. bij mijn zus was het 1/2 O.S want het was een gemixde klas van groep eeners en tweeers, en er waren twee juffen, mrs Osmond en mrs Siemer.

en krokodillen heb je alleen in de hetere plaatsen zoals northern territories (NT) en queensland.
waar ga jij eigenlijk wonen?

en mijn slang, die is ook lief!

en ik heb ook een keer visjes gevoerd aan dolfijnen, maar er waren zo weinig mensen dat we het drie keer konden doen!

en ik stuur iedereen  :egg:  want onze kip heeft nu eieren gelegd, en zit ook nog er op te broeden!

Suzanne was weer erg blij met alle antwoorden, maar had het dit weekend even erg druk met haar barbies  :smile:
Lief dat je haar wat uitleg wilde geven. Ze wil heel graag naar Australie verhuizen, maar komt soms ineens met vragen waar ik geen antwoord op weet.

Wij gaan straks in Perth wonen (Prrrrt, zoals Suzanne het nu nog uitspreekt), dus ik had al gezegd dat ze niet bang hoeft te zijn voor krokodillen! Heb maar niets verteld over de slangen en de spinnen, dat merkt ze wel wanneer we er wonen.

Groetjes,

Sacha

prrrrrrrrrt, wat schattig Sacha!!

Ik kom ff uitblazen en uitrazen hier, voor de tweede keer laat koper in de schakel het afweten, het wordt een soap.

t goeie nieuws is dat koper alweer een optie heeft op zijn huis, ik ben pas blij als ik een handtekening heb en mijn overwaarde op de bank.

(niet veel)  :cry:

Wij zitten met een kettingreactie.

ik heb een koper, maar die kan alleen tekenen als zij haar koop van haar huis bezegelt heeft met een handtekening, diegene weer  die daar voor moet zorgen, heeft dus iemand gehad met verlatingsangst :|

maar nu alweer een optie, als verkoop niet snel genoeg lukt verhuurt die de tent en neemt hypotheek en koopt alsnog huis van mijn koper en zij dus mijn huis.

Tja waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.

moest t ff kwijt. :lol:

we komen er wel ooit in Sydney. :shock:

Ik krijg ineens het donkerbruine vermoeden dat ik wellicht op een kindertopic zit???
oeps :blond:

geen probleem hoor.
ik had ook veel vragen over australie.
maar soms waren de antworden niet helemaal waar.
zoals dat iemand mijn moeder een keer had verteld - en zij mij - dat de kinderen in australie thuis nooit buiten spelen want het is veel te heet buiten.
daar is dus niets van waar.

en die slangen, als je er ooit een ziet, sta dan stil.
slangen kunnen niet goed zien, maar wel ruiken en trillingen voelen.
dus als je weg rent, voelt ie dat, en hij ziet je heel wazig, (maar zelfs als je niet goed kan zien is het makelijk om iets bewegends te onderscheiden van iets stilstaans) dus dan weet ie dat je leeft, en slangen zijn veel sneller dan mensen als ze het om aanvallen  gaat.
als je stil staat, voelt ie niks, ziet niet dat je leeft, en ruikt iets raars, maar dat beteekent nieks. waarschijnlijk gewoon een rare boom.

een keer ben ik een slang tegen gekomen, en hij schrok net zo veel van mij als ik van hem. (en ik schrok me dood) ik ben hoe moeilijk het ook was stil blijven staan, en hij kroop vanzelf weg.

:smile:

Inderdaad heel stoer dat je gewoon stil bleef staan  :up:

Gelukkig wisten we wel al dat Australische kinderen ook gewoon buiten spelen. We zijn een paar keer op vakantie geweest in Australie en hebben voldoende kinderen zien spelen. Het was even wennen dat je de meeste kinderen met petjes op zag spelen, dat zie je in Nederland niet zo snel. Hier in Nederland zet ik alleen een petje op met een "bad hair day" in de zomer, maar is Australie is een hoed geloof ik zelfs vaak onderdeel van het schooluniform!

En Lizzy, uitrazen kan je altijd in de Kletsdozen Afgesplitst! Ik weet niet of we Titi blij maken met verhalen over huizen en hypotheken  :grin:

Sacha

ach, als je vier keer per dag te horen krijgt dat je stil moet staan als je een slang ziet, (en het was een rijs van een half jaar lang)
dan doe je dat uiteindelijk wel.

en inderdaad, bij ons heebben we een hoed als onerdeel van het uniform,  en als je die thuis vergeet mee te nemen dan heb je pech, dan moet je in de 'undercover area zoals ze dat hier noemen, spelen in de luchpauze.

goh, het is hier zo heet geweest, er zijn (nog steeds) alemaal bosbranden. ze zijn nog niet bij ons gekomen en dat zullen ze waarschijnlijk ook  niet. er zijn nu al waarschijnlijk rond de 40 mensen omgekomen in de brand. onder anderen een aantal suffe mensen die besloten om een 4 wheel drive track te gaan doen in het park waar het vuur uit controle was geraakt, en mensen die besloten in hun auto te stappen en een kijkje te gaan nemen bij het vuur.  :p  ook gaan er de geruchten rond dat er sommige idioten de branden gewoon aangestoken hebben!
er zijn al hele erge dingen gebeurt zoals een hele paarden manage die in brand is gevlogen. je bent toch gestoord als je een brand aansteekt in it droge weer.

Hoi, ik denk dat iedereen in Australie naar het nieuws kijkt ivm de bosbranden en de hitte golf die jullie hebben gehad. Hopelijk blijft het bij jullie uit de buurt.

Hier in Queensland hebben we heeeeel veel regen en overstromingen.

Groetjes Jolanda.

[quote author=Sacha link=topic=7092.msg131464#msg131464 date=1233768849]
Inderdaad heel stoer dat je gewoon stil bleef staan  :up:

Gelukkig wisten we wel al dat Australische kinderen ook gewoon buiten spelen. We zijn een paar keer op vakantie geweest in Australie en hebben voldoende kinderen zien spelen. Het was even wennen dat je de meeste kinderen met petjes op zag spelen, dat zie je in Nederland niet zo snel. Hier in Nederland zet ik alleen een petje op met een "bad hair day" in de zomer, maar is Australie is een hoed geloof ik zelfs vaak onderdeel van het schooluniform!

En Lizzy, uitrazen kan je altijd in de Kletsdozen Afgesplitst! Ik weet niet of we Titi blij maken met verhalen over huizen en hypotheken  :grin:

Sacha
[/quote]

denk het niet he :lol:

[quote author=jolanda b link=topic=7092.msg131646#msg131646 date=1234067502]
Hoi, ik denk dat iedereen in Australie naar het nieuws kijkt ivm de bosbranden en de hitte golf die jullie hebben gehad. Hopelijk blijft het bij jullie uit de buurt.

Hier in Queensland hebben we heeeeel veel regen en overstromingen.

Groetjes Jolanda.
[/quote]

he, da's net wat wij nodig hebben.
gek hoor, victoria hoort koud te zijn en quuensland juist heet.

[quote author=Titi link=topic=7092.msg132722#msg132722 date=1235161221]
joepie! een regentje! niet een grote helas...
[/quote]
Je mag van ons wel een beetje hebben, hebben we zat van  :p
Wil je er ook nog een beetje kou bij? Of een beetje natte sneeuw?
Je mag het zo hebben, dan wil ik van jou een beetje zonneschijn.

Bart

Hallo lieve Titi,

Hier weer een berichtje van Suzanne. Hier op de televisie in Nederland zien we veel over de bosbranden. Mijn mama vertelde dat jullie ook daar in de buurt wonen. Hoe gaat het nu bij jullie? Ben je er bang van? Heb je nu een koffertje staan met spulletjes voor als jullie snel weg moeten?

Ik wil je ook nog graag een plaatje sturen :plane: :dancing:

Groetjes van Suzanne

sorry dat ik lang niet geantwooed heb, de computer ging stuk.
maar goed, we hadden inderdaad een koffer klaarstaan, en mijn ouders zaten telkens met hun oor aan de radio geplakt n hun ogen aan het beeldscherm van de nog-werkende-computer. dat was wel weer een tijdje geleden, maar nu zijn de bushfires toch echt weg. het stormt hier alweer, en het regent volop. nu breekt de zon even door de wolken, maar het is nog steeds kaud. een tijdje geleden had aukje (moeder) het gasten huisje als huis opgezegt voor mensen die hun huizen wel kwijt zijn geraakt, en ons huis als opvang huis waar baby kangeroos heen kunnen geofferd.

het is u bijna pasen, maar hier is dat in de herfst. dus niks baby kuikens op de paas-kaarten, want dat sijzoen is alweer over.

Back