effe kletsen, kweet niet waarover...

hey, hoe is sinterklaas bij jullie alemaal gegaan? onze opa en oma zijn hier nu, dus 'sinterklaas'  :humble: gaf dit jaar gull...
 
morgen hoor ik definitief of mijn huis verkocht is, dat was ie vorige week al ware het niet dat de koper van mijn koper het probleem kreeg dat zijn koper afhaakt, kettingreactie.

nou ik hoor morgen hoe mijn koper het gaat oplossen, want die wil wel mijn huis perse hebben, heeft een pand in A'dam , geen hypotheek , maar ook haar huis nog niet verkocht, maar t moet toch lukken met een tijdelijke lening ofzo, ons huis is namelijk een ton mider dan haar vraagprijs, nou een kind kan de was doen...........hoop ik.

zo ja, dan gaan we lekker verder plannnen en fase 2 in, werk& 457 visum.

help me duimen...........................................
 
Is bij jullie de schoolvakantie ook al begonnen? Zou wel gezellig zijn als jullie vakantie hebben nu opa en oma er zijn.
Veel plezier.

Groetjes Jolanda
 
yep, lekker vakantie...  :beach: :surfer: :bike: :artist: :cheers: :icecream: :read: :sunny:
heerlijk, ik vind de school hier dan wel veeeeeeeeeeeel leuker dan in nederland, maar vakantie is toch wel erg lekker om te hebben.
en mijn rapport was helemaal top  :up: want ik heb jaar 5 nu gedaan, (dus volgend jaar 6) maar in het vak schrijven ben ik al begin jaar zeven!!!  :shock: :up: :lol: :grin: :happysun: :humble: :thankyou: :applaus: :balloons: :mrgreen: :happy: :naughty2: :shocking: (of eind jaar 6 hoe je het maar bekijkt, maar begin jaar 7 klinkt beter.) goh, en dat terwijl ik nog maar een jaar engels spreek!
 
Ontzettend goed van je  :up:
Gewoon een vraag, oefen je ook nog wel eens Nederlands, zoals boeken lezen ? Of lees, schrijf je voortaan alles in het Engels ?

Fijne vakantie, groetjes Jolanda
 
Hoi Toto,

Ik ben erg nieuwsgierig waarom school in Australie dan zoveel leuker is dan in Nederland. Mijn oudste dochter (5 jaar) vind het nl. helemaal niets op school en ik hoop dat ze inderdaad straks in Australie met meer zin naar school gaat. Nu is het bijna iedere dag vechten om haar naar school te krijgen, hoewel ze wel leuke vriendinnetjes heeft. Onze Suzanne houdt denk ik meer van lekker bezig zijn dan stil zitten.

Geniet van je heerlijke zomervakantie!

Sacha
 
[quote author=jolanda b link=topic=7092.msg129484#msg129484 date=1230092396]
Ontzettend goed van je  :up:
Gewoon een vraag, oefen je ook nog wel eens Nederlands, zoals boeken lezen ? Of lees, schrijf je voortaan alles in het Engels ?

Fijne vakantie, groetjes Jolanda
[/quote]

tuurlijk, thuis spreken we nederlands, want we willen het niet vergeten!
het is juist zo leuk om twee talen te kunnen spreken, en iedereen is jaloers!
ik vind het erg leuk om nederlandse boeken te lezen, maar je begrijpt wel dat in een engels-talig land die erg moeilijk te krijgen zijn.
maar er zijn al eens nederlandse vrienden gekomen, en die hebben een stapel boeken meegenomen, en ook mijn opa en oma namen een hoop mee, mijn tante stuurt wel eens wat boeken op, dus ik heb nu helen stapels te lezen.  :prop:
schrijven doe ik nauwlijks thuis, maar als ik het doe, doe ik het in het nederlands.
[quote author=Sacha link=topic=7092.msg129577#msg129577 date=1230357401]
Hoi Toto,

Ik ben erg nieuwsgierig waarom school in Australie dan zoveel leuker is dan in Nederland. Mijn oudste dochter (5 jaar) vind het nl. helemaal niets op school en ik hoop dat ze inderdaad straks in Australie met meer zin naar school gaat. Nu is het bijna iedere dag vechten om haar naar school te krijgen, hoewel ze wel leuke vriendinnetjes heeft. Onze Suzanne houdt denk ik meer van lekker bezig zijn dan stil zitten.

Geniet van je heerlijke zomervakantie!

Sacha
[/quote]

nou, in nederland was de keuzen aan jezelf, of je taal of rekenen of ontleden ging doen.
ik merkten op een gegenmoment dat ik gewoon excuses ging zoeken om geen rekenen te doen.
hier doen we het alemaal samen dus ik weet dat ik genoeg rekenen krijg, genoeg taal en al het anderen.
als je hier een vraag hebt, kan de juf hem snel antwoorden, en ze hoeft dat antwoord niet 27 keer uit te leggen.
in nederland waren er 27 kinderen die allemaal iets anders deden, dus de juf moest alles 27 keer uitleggen, en er was dan nooit tijd voor een antwoord waneer iemand het antwoord nodig had.
 
Eindelijk, een ouderwetse school, gewoon zoals dat dus ging toen ik zelf nog op school zat. Klinkt heerlijk, daar moet mijn meiske straks toch wel blij van worden (hoop ik).
 
Mijn kids, Jimi en Lola vinden de scholen hier veeeeeeel leuker.
Jimi omdat er veel meer gesport word, en Lola vind het gewoon leuker, omdat zij de enige is die een andere taal spreekt, en iedereen vind haar enorm interesant  :grin:
Jimi had in NL altijd een slecht raport, en hij is hier veel beter, we zijn erg trots  :up:

cheers,
Jolanda
 
dat bedoel ik nou.
wat ik dus zei over mijn raport,nou dat gebeurden in nederland nou nooit.
 
we zijn net een weekje op vakantie geweest, naar het strand!
lekker surfen, :surfer: vissen,  :fishing:  :fish: :fishing2: in de zon liggen totdat ik rood was en twee witte driehoekjes op mijn buik had,  :beach: :happysun: :sunny: eindeloos lezen, (dat hoort bij vakantie)  :read: en natuurlijk slapen in de tent.  :tent:
gebleven tot het ging waaien, en er regen verspeld werd. :depressed:. maar het weer was echter de volgende dag wel goed. :wall:
 
Klinkt als een lekkere vakantie!

Ik hoop alleen dat de driehoekjes op de hoogte van je borstkas zitten.....als ze nu al op je buik zitten, zitten ze rond je 60e op heuphoogte :grin:
 
:grin: foutje... op mijn borstkas natuurlijk. stom van me.
het regenden vanochtend wel dus het was toch slim om terug te gaan.
 
Wij zijn europa aan " het doen" voordat we omstreeks van de zomer naar Aus. gaan, met kerst parijs geweest, in februari naar Pisa, voor de toren he, de kids hebben het er altijd over, weten ze niet, dus ik hoop dat ze hier niet lezen.
verrassing.
 
Lizzy pakt het groot aan! Wij zijn nog altijd bezig met ons rondje Nederland, al hebben we wel Disneyland in dat rondje meegenomen  :smile:
 
weet iemand waar jack is gebleven? :?
hij heeft al lang niet gepost.mischien is ie druk met de nieuwe ac/dc liedjes.
 
Hi tity my sweety  :oops:

Druk met het huissie.
Final inspection is achter de rug en nu alleen kleine dingetjes afwerken, beetje tegelen , plinten en verven.

Weinig AC/DC op mijn radio.
Radio is eerst nat geworden door de enkele buitjes die hier vielen.
Toen de radio zo goed als droog was en weer enkele soundjes gaf is ie getroffen door de bliksem, achterkant was aardig gesmolten en gaf een heerlijke verbrand luchtje, vreemd Bliksem....die je zelden hebt in het wetseizoen.
Mijn buurman heeft het erger afgebracht, zijn koelkast, tv en enkele andere spulletjes hadden het begeven.

Hoe gaat ie met je slang en je driehoekjes......

Say hi to mamma............

Cheers,

Jack :evil:
 
Ha JAck is back!!

we hebben je gemist!!

Maar dat huisje van je is wel rete-snel gegaan zeg- ben helemaal jaloers!
alles goed met de kleintjes?
 
goh, dat ging inderdaad snel!
is het mooi geworden?
laatst zaten we in de auto radio te luisteren en toen zei mijn vader plotseling: dit is nou ac/dc muziek.
maar inderdaad, je hoort ze niet vaak op de radio.
 


OFX
Back
Top