Eindelijk onze Grant Letter

Jan and Erna

XPdite Sponsor
Wij zijn zo blij, eindeliik onze Grant Letter ontvangen, ons lange wachten is dan beloond.
Natuurlijk meteen een enkele reis Perth geboekt. En Jan zijn sponsor gemaild dat hij half februari wil beginnen met werken. Wij vliegen 8 januari, en kunnen niet wachten tot het zover is.

Nu heb ik een vraagje, hopelijk weten jullie een antwoord.
Heb onze CO gmaild maar die reageert niet en de tijd dringt.
Onze paspoorten zijn nog geldig tot september 2008 dit is dus geen 2 jaar meer, is dit een probleem. Zo nee dan kunnen we ze opsturen naar Berlin voor die geweldige stempel.
Zo ja , als wij een nieuwe paspoort aanvragen moeten we dan eerst weer een gecertificeerd copy naar onze CO sturen of kunnen we gewoon onze nieuwe paspoorten met copy van de oude paspoorten naar Berlijn sturen.
We zouden natuurlijk eerst liever nieuwe paspoorten willen hebben,m aar als dit te veel tijd kost dan hebben we een probleem. En moeten we het met onze oudjes doen

Groet Erna

Die van ons waren ook geldig tot 2008.
Wij hebben nog geen pre grant letter ontvangen zoals je weet, maar hebben wel onze paspoorten laten vernieuwen.

Hoewel dat nu wat problemen met zich mee brengt omdat wij eigenlijk een nieuwe aanvraag in moeten dienen maar met de medische keuring onze oude paspoorten hebben gebruikt, dus in ons geval weet ik het niet meer.

Maar in jullie geval zou ik het eigenlijk al een paar maanden geleden hebben gedaan. Omdat het nu natuurlijk kort dag is om de hele boel nog te wijzigen. Want als je het goed wilt doen had je aan DIMA kenbaar moeten maken dat je andere paspoorten hebt zodat zij de gegevens in jullie aanvraag (en in het bericht naar Berlijn) konden aanpassen.

Goed, let maar even niet op mij want ik weet momenteel echt niets meer.

Mariette

Hoi Jan en Erna,

Helaas heb ik ook geen antwoord op jullie vraag.
Maaaaaar wel natuurlijk GEFELICITEERD!!!

groetjes Miranda  :)

Nog ff wat ik heb begrepen wordt als je over twee jaar je paspoorten wilt verlengen niet automatisch ook je visum verlengt

mariette

Hey!! Proficiat hoor!! :up:
Ik lees dat jullie op 8 Januari vertrekken om ongeveer op 15 februari te beginnen werken.
Ik zit namelijk met de vraag hoeveel tijd je van tevoren het land kan (mag) binnenkomen? Ik heb nog geen exacte datum van mijn toekomstige werkgever maar ik zou graag 1 of 2 maanden (voordat ik begin te werken) vroeger vertrekken. Zie mijn topic : http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5999.0
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wijzer maken.

Groetjes,     Nico***

Ik denk dat we morgen maar gewoon onze oude pasporten naar Berlijn sturen en zien dan wel verder. We willen gewoon zoals iedereeen die stempel in onze paspoorten. We hebben er inmiddels 3 jaar op moeten wachten.

Mariette hopelijk wordt jullie doorzettingsvermogen ook beloond , ik weet wat voor domper het elke keer is, al heb je daar nu ff niks aan. Sterkte

Nico, volgens mij kan je op elk moment naar Aussie gaan als je je permanente visa hebt. Wij zouden ook wel wat langer vakantie willen vieren maar een maand is ook niet te klagen. Jan zijn werk wil graag dat hij zo snel mogelijk begint.

Hai Jan en Erna

Van harte gefeliciteerd met jullie vooruitgang. Echt geweldig na wat jullie er allemaal voor hebben moeten doen. Wat betreft de paspoorten, wij hadden eerst electronisch een visum aangevraagd en later in Brisbane een stempel ter verlenging in het paspoort gekregen.
De emails met de DIMA over de 1e aanvraag hadden we bewaard.
In die mail maar ook op de website staat een emailadres waar je een bericht heen kunt sturen dat je paspoort vervangen is.

Ik heb dat ook voor Jan gedaan (zeven dagen voor vertrek naar Australie) dan krijg je binnen drie dagen een email terug die om aanvullende info / scan van de bio=pages vraagt en binnen 7 dagen hadden we bericht dat het oude paspoort nummer vervangen was in het electronisch systeem.

Hier volgt een deel van de inhoud van de mail die we ontvingen:

----------------------------
Thank you for your email sent on 30 August 2006 in relation to your
electronic Tourist (subclass 676) visa.

If your passport number has changed, you will need to provide the requested
information for the Department to update your visa details :

your new passport number: ----------
issue date:                          ----------
expiry date:                          ----------
place of issue or issuing authority:
old passport number:          -----------
full name and date of birth (as it appears on your new passport) -------------

by sending an email to "eVisa.676.Helpdesk@immi.gov.au", including this
information.  Once your details have been received, this office will be
able to send an internal request for your electronic Tourist visa to be
reallocated to your new passport number in the Department's systems.

Please do not try to travel to Australia before your details have been
amended.  After we receive your new passport number and issue and expiry
date, you will still need to wait for confirmation by email that your new
passport number has been recorded in the Department's systems to allow you
to travel to Australia.

Thank you for using the eVisa service.

=======================

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en verder is het slim om het iets eerder dan 7 dagen voor vertrek te doen  :up: .

groet

Annelies

Bedankt voor je reactie Annelies.
Wij leven nog steeds met onze hoofden op een roze wolk.
Hopelijk krijgen we deze week onze paspoorten met stempel terug uit Berlijn.
Nu druk met laatste papieren en spullen verkopen.
En huis te zoeken in Perth.

Groet Erna

Toch even de felicitaties voor dit goede bericht. Zou willen dat wij al zo ver zouden zijn! :|

In ieder geval al veel succes met de voorbereidingen voor de grote overstap en de nieuwe job.

René

He Jan en Erna,

Gefeliciteerd met het goede nieuws! :congrats:

Ben weer een beetje bij mijn positieven en dringt nu pas tot me door dat ik je eerst had kunnen feliciteren en dan pas verder kunnen reageren.

Maar ja bij deze dan alsnog.

Mariette

Thanx Mariette

Ik begrijp het wel , vooral na die terleurstelling voor jullie.
Hebben jullie al iets gehoord hoe nu verder.

Groet Erna

Dossier is weer opgehaald eergisteren en zal vandaag worden afgeleverd bij DIMA.

Heb veelvuldig contact met sponsor, krijgen we ook veel hulp van(zij hebben zelf contact opgenomen met DIMA)en heb wel vertrouwen in de zaak.
Huis is trouwens verkocht onder gunstige voorwaarden.

Mariette

Hoi Erna, heb je mijn P.M. nog ontvangen?  :|
Groetjes Carmen. Ik weet niet waar die van vorige week is beland... :oops:

Vandaag nog blijer, die roze wolk blijft maar doorgaan.
We hebben onze paspoorten terug gekregen met die geweldige sticker erin. Inwoners van Australie.
Wat wil je nog meer.
Nu maar spullen gaan pakken en wat doosje met de post op sturen. We nemen alleen wat persoonlijke dingen mee. En de rest gaat op marktplaats ons huis wordt al aardig leeg. Maar ons bed blijft tot de laatste dag en dat is het belangrijkste.

Groet Erna

Heerlijk nieuws mensen,

Geniet ervan enne proficiat Jan en Erna.

Jack :evil:

ps; wanneer wil je gaan.....

We vliegen 8 januari naar KL blijven daar 2 nachten en komen dan 11 januari aan in Perth.
Dat is dus al heel snel, maar we kunnen ook niet wachten tot het zo ver is

Groet Erna

Hé Erna, wat ben je er toch altijd verschrikkelijk vroeg bij. Valt me iedere keer op.

Btw, nog gefeliciteerd trouwens met de GRANT LETTER.

Groetjes van een andere Erna

Back