Eindelijk onze Grant Letter

Engels gaat langzaam,maar gestaag (zeggen ze dan), hahaha, ben met de grammatica bezig...eerste/tweede persoon enkel/meeervoud/bijvoeglijk enz.....terug naar de schooltijd van het redekundig ontleden...aaahhh. o, ik moet aan de slag, ben vrijdags doktersassistente in het psychiatrisch ziekenhuis waar ik werk. De huisarts is Toon Tellegen (kinderboekenschrijver en erg bekend hier..al had ik nog nooit van hem gehoord,maarja heb ook geen kindertjes), hij schrijft leuke boeken en mooie GEDICHTEN ! wauw, daarvan heb ik er al een paar op de muur hangen...kijk maar eens op Google als je het leuk vindt.

Eet ze! groetjes aan Jan.

[quote author=Jan and Erna link=topic=6010.msg82767#msg82767 date=1172824464]
Hoi Carmen

EEn troost voor je misschien het regende hier vanochtend ook, alleen maakt het hier niet zo heel veel uit het is toch niet koud. Hoe gaan je prive Engelse lessen?
Inmiddels kookt mijn eten, heb hier elektrisch koken waar ik erg aan moet wennen, maar goed een doekje erover en klaar is kees. Misschien moeten we gewoon gaan BBQ in het park.

Groet Erna
[/quote]

Gewoon een zonnebril op dan zie je de zwartgeblakerde stukken niet :grin:

btw waar is dat doekje voor, nagaren?

Mariette

Hey Carmen,

Heb ik wat gemist, waar doe jij dat, Engels?
Wil ook wel een beetje improven, zo te zeggen!

Ja Erna en Jan van mij ook eetze, misschien niet zo'n gek idee bbq-en in het park.
Leg er voor mij ook maar een op, kom hem zo wel halen :grin:

Hi Jan en Erna,

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat! Geweldig trouwens dat jullie in relatief korte tijd al zo gesettled zijn zeg!

Veel plezier en groetjes,
Lela

Hoi

Had ik net extra eten op de BBQ gedaan, bedenk ik dat het vliegtuig er 20 uur overdoet, sorry Mariette dan doen we het een andere keer, straks is het geloof ik maar 7 uur vliegen van Tasmanie naar Perth.

Deze week ben ik de laatste verzekering aan het regelen geweest, niet mijn hobby maar moet toch gebeuren.
Onze inboedel verzekert, dit is niet veel omdat wij alleen de 30 kilo en 2 fietsen mee hadden. En vorig jaar hadden we wat spullen en 2 andere fietsen hier achter gelaten bij vrienden. Wij hebben 4 dozen van 20 kilo vanuit Nederland laten op sturen , maar hoorden gisteren dat het wel 4 maanden kan duren voor dat het aankomt.
Wij waren al bang dat onze spullen waren gezonken met die zware storm in Europa, nu is er weer hoop.

Verder een wat bij ons vroeger de WAOverzekering was, voor Jan aan het regelen. Hij heeft 10 ziektedagen per jaar, dus als je je been breekt heb je een probleem, geen inkomsten.
Laat hij in de 20 jaren werken in Nederland nooit ziek zijn, willen we geen risico nemen om niet verzekert te zijn. We gaan ervan uit dat ze Jan accepteren.

Verder hebben we het onwijs naar onze zin in Perth en genieten volop. Eerste salaris is binnen en dat was meer als we dachten, altijd leuk en in 2 weken werken hij Jan al 4 vakantiedagen opgebouwd, wordt tijd voor een weekje vakantie.

Groet Erna

Nou, geniet maar vast van dat weekje vakantie hoor!

Erna, is dat ten alle tijde zo geregeld? Wat als je je been breekt tijdens het werk?
Heb begrepen dat dat enorm verschilt per branche, werkgever, staat?

Mariette

Jaja, ik ga vanaf nu een hoop vragen en een hoop searchen, hoor!

Hoi

Volgens mij als je op je werk je been breekt ben je wel verzekert. Maar niet als je  buiten over een stoep tegel valt en dan je been breekt. Als je 10 ziekte dagen op zijn dan houdt het op. Je krijgt dan maar een heel klein beetje inkomen. Vandaar dat wij een extra verzekering afsluiten ( income protection insurance) ja een ongeluk zit soms in een heel klein hoekje.
Je vraagt maar raak , wij hebben alles recent moeten doen. Als je maar niks over belastingen vraagt daar snap ik niks van, misschien ten zijnder tijd wel.

Groet Erna

:sunny: 40 graden bij jullie zag ik ....wauw...

Mariette, ik heb priveles engels van iemand in leidschendam....maar dat doe ik omdat ik eigenlijk de Academic ielts moet doen...en nu alleen " Bold en beautiful" engels kan...

Jammer, dat is net te ver weg voor mij.
En een regulier cursus duurt te lang en gaat te langzaam.

Moet maar even wachten to we DU zijn :grin:

Mariette

Hoi Mariette

Ja en hier hoef je niks te betalen als je de goede visa hebt. Ik volg een cursus op het TAFE campus.
Jammer dat je naar Tasmanie gaat , anders hadden we samen kunnen gaan , alleen je mag niet NL kletsen.

Groet Erna

Engels kletsen is ook gezellig, hoor! :grin: En een HEEL goede oefening :up:

Wat voor visum hebben jullie dan? Misschien hebben wij dan ook een 'goed' visum :smile:
Ik dacht eerst dat je Engelse lesssen "gratis" kreeg als je een second instalment had betaald. (Klinkt leuk, gratis, maar in feite heb je die lessen dan toch dubbel en dwars zelf betaald.)

Misschien hebben ze bij TAFE ook wel en uitwisselingsprogramma!!!

Mariette

Ha ,ha ja gezellig uiitwisseling programma's. Nee ik heb de IELTS examen gedaan en geslaagd, dus geen second installment betaald. Maar het bleek dat als je een bepaalde visa hebt je wel die cursus mag doen, wij hebben 120. Welke jullie, dan kan ik het op de campus navragen voor je.
Ik ben met het laatste semester begonnen wat eingelijk een te laag niveau zou zijn voor mij. Je hebt nl een interview en dan kijken ze welk niveau je hebt. Omdat het al begonnen was heb ik gevraagd om daar in te stromen , dit omdat ik niet weet of ik het wel vol kon houden (gezondheid). Nu kan ik weggaan als ik wil zonder te veel te missen. De volgende cursus is een level hoger en die kost parttime 40 dollar voor 3 maanden. Moest hier erg om lachen. Heb heel wat duurdere cursussen gevolgd in NL.
Heb jij niet de IELTS niet gedaan?

Groet Erna

Back