Eindelijk onze Grant Letter

Hi Erna,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe fantastische nieuwe jaar.
Over fietsen gesproken.
Hoe goed moet je trouwens je fiets schoonmaken om hem in te kunnen voeren? Mag je zelfs geen smeer meer op de ketting vinden, geen profiel meer op je banden hebben of ben ik nu iets te rigoreus?

En zijn jullie ooit Tasmanie doorgeweest met de fiets?
Want ik wil hem toch ook wel erg graag meenemen, hoor!

Mariette

Hoi Mariette

Ze zijn echt ontzettend streng, wij doen er altijd nieuwe buitenbanden om hier kijken ze vooral naar. Verder heeft Jan ze helemaal gesopt. Als je met Malyasia airlines vliegt mag je ze trouwens gratis meenemen in een box , banden leeg laten lopen ,stuur draaien en trappers eraf.
Nee niet in Tasmanie gefietst dit is de enige staat die we niet gehad hebben, dit vooral vanwege het klimaat gezien mijn gezondheid. Misschien in de toekomst komen we bij jullie aanwaaien, hoop dat jullie snel je visa hebben.

Groet Erna

Erna, mijn reactie moet je met een korreltje zout nemen.
Zelf fiets ik iedere dag van mijn huis naar het station en 's avonds weer terug. Ook naar de super fiets ik, als ik geen drank hoef te halen. :wink:
Onze fietsen hebben we in NL goed schoongespoten met een hoge druk spuit, even gepoetst en hup de container in.
Geen problemen ondervonden.

[quote author=Jan and Erna link=topic=6010.msg77924#msg77924 date=1167675843]
Hoi Mariette

Ze zijn echt ontzettend streng, wij doen er altijd nieuwe buitenbanden om hier kijken ze vooral naar. Verder heeft Jan ze helemaal gesopt. Als je met Malyasia airlines vliegt mag je ze trouwens gratis meenemen in een box , banden leeg laten lopen ,stuur draaien en trappers eraf.
Nee niet in Tasmanie gefietst dit is de enige staat die we niet gehad hebben, dit vooral vanwege het klimaat gezien mijn gezondheid. Misschien in de toekomst komen we bij jullie aanwaaien, hoop dat jullie snel je visa hebben.

Groet Erna

[/quote]

Hi Erna,

Daar was ik in eerste instantie ook bang voor, we zaten toen ook te dubben tussen Tasmanie en Queensland.
Maar na er te zijn geweest en geen problemen te hebben ondervonden hebben we toch besloten naar tassie te gaan. De lucht is er zo schoon en zuiver dat ik helemaal geen problemen heb gehad zelfs geen medicijnen nodig heb gehad.
nou, kom je toch lekker in de zomer eens bij ons langs. (Met je fietsen)

Mariette

Ja Mariette zullen we zeker doen, want Tasmanie staat nog hoog op ons verlanglijstje, moet echt geweldig zijn. Vrienden van ons hebben er ook gefietst en vonden het te gek. Het lijkt een beetje op Nieuw Zeeland hoorden wij, en daar zijn we wel geweest.
Weten jullie al iets meer en heb je enig idee wanneer jullie vertrekken.

Groet Erna

Nee,

Helaas nog niet, de zomerstop heeft hier natuurlijk ook geen goed aangedaan.

Zo gauw onze contactpersoon van DED terug is gaat ze aan de slag met de datum van de akn.
Er was immers toegezegd dat hij zou worden behandeld als zijnde ontvangen op 15-08 en niet op 23-11.
Dus daar moeten we eventjes op wachten.

Het meest vervelende vind ik nog dat we dan nog voor de winter aankomen ipv hartje zomer.

Maar goed, ik heb er alle vertrouwen in, dus het zal allemaal wel goed komen.

Groetjes, Mariette

Hallo

eindelijk schiet het dan op! Maandag vertrekken we naar Perth, waar we donderdag aankomen. Morgen slapen we in een hotel in Hoofddorp lekker dichtbij de airport, al wonen we in Amsterdam maar ja als je geen bed meer hebt is dat wel handig. Lekker de hele middag in het bubbelbad en zwembad een beetje relaxen. Nadat we afscheid  hebben genomen van familie en vrienden.
Dan blijven  2 nachten in Kualar Lumpur waar we weer een beetje gaan bubbelen en zwemmen.
Het is nu ontzettend leeg hier in huis. We hebben alleen nog een bed, laptop, tv en magnetron ach ja meer heb je niet nodig. De rest is verkocht, lang leve marktplaats.
En we hebben er ontzettend veel zin in, na 3 jaar vechten voor onze Visa gaat het de eindelijk gebeuren.

Groet Erna

Een hele goede reis maandag.
Die 3 jaar 'vechten' was het vast allemaal waard als jullie er eenmaal zijn.

Erna,

Hoe hebben jullie dat geregeld?
Hebben jullie alles op- en afgezegd, verzekeringen, bankrekeningen fiscus?

Zijn jullie uitgeschreven bij de gemeente.
ik vraag me af, als je vertrekt en je bent al uitgeschreven bij de gemeente kun je dan op z'n minst nog een reisverzekering houden?
Ik vind het best wel een eng idee om zo in niemandsland te verblijven. :|

vRaag me toch af hoe anderen dat hebben geregeld en omdat jullie al zo snel weggaan begin ik maar bij jullie.

Als je niet meer in de gelegenheid bent om hier op te reageren maar je kunt dit nog wel lezen ,wens ik jullie in ieder geval een heel prettige reis en een heerlijke zorgvrije start in Oz. :up:

Groetjes en tot daar, Mariette

ps en denk erom,
we gaan nog fietsen en mocht het erg steil worden stap ik wel ff af. :p

Goede reis!

[quote author=Jan and Erna link=topic=6010.msg78333#msg78333 date=1168163372]
Ik heb je een PM gestuurd met alle bezigheden die je moet en kan doen.
[/quote]

Misschien goed om dit op het forum te plaatsen omdat anderen daar ook hun voordeel mee kunnen doen, waaronder ik  :grin:

:up:

[quote author=AJ link=topic=6010.msg78342#msg78342 date=1168169449]

Misschien goed om dit op het forum te plaatsen omdat anderen daar ook hun voordeel mee kunnen doen, waaronder ik  :grin:

[/quote]

Hoi Erna, ik ben ook wel erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen die Mariette heeft gesteld.
Zoals bijv. van de verzekering en het uitschrijven van de gemeente, enz, enz......

Groetjes van Jolanda  :up:

Hallo

Jullie hebben helemaal gelijk. Zit nu op de hotel kamer in Kuala Lumper.
Ten eerste was het een geweldig idee om de laatste nacht in een hotel vlakbij Schiphol te slapen geen stress met files en nog afscheid nemen van vrienden en familie. Die hadden we meegenomen naar het hotel en daar een laatste bakkie troost gedronken.
Wij hebben ons huurhuis aangehouden tot 1 februari zodat we in ieder geval ziekenfonds verzekerd blijven tot die tijd. Misschien niet voor iedereen noodzakelijk omdat je dit ook bij Oomsverzekeringen kan doen ,maar gezien mijn medische achtergrond wordt ik niet geaccepteerd door Ooms. Je kan naar de gemeente gaan en zeggen ik wil dan en dan uitgeschreven worden, dit noteren ze en sturen de uitschrijving naar een door jouw aangegeven adres. Ik mijn geval mijn ouders.
De uitschrijving heb je nodig voor sommige instantie"s . Ik heb die brieven al geschreven zodat mijn vader er alleen nog een copy bij hoeft te doen.

De instantie"s waar ik nog dingen van moet afhandelen zoals NUON, telefoon ect. Die heb ik een adres wijziging gestuurd met p/a mijn ouders.
TNT heb ik ook een adreswijziging gestuurd met dit p/a en ze sturen de post 3 maanden door.

Verder heb ik bij Oomverzekeringen een WA-, ongevallen-, reisverzekering en rechtsbijstandverzekering afgesloten dit kan je via internet aanvragen . Wij hebben voor 2 jaar afgesloten zodat ik de eerste tijd dit niet hoef uit te vogelen in Australie en toch goed verzekerd ben.
Omdat we nog geen huis hebben hebben we geen inboedelverzekering afgesloten maar dit kan je eventueel later ook nog doen.

Wij hebben ook 1 bankrekening in Nederland gehouden voor de laatste afhandelingen , ook op het p/a mijn ouders.

Succes iedereen en als ik iets vergeten ben , vraag maar, alleen zit ik niet meer zo vaak achter het net als we in Perth zijn.

Groet Jan en Erna

Bedankt voor de info, heb ik zeker wat aan.
Het is altijd handig om te weten hoe anderen iets hebben geregeld.

Goeie reis verder en geniet er lekker van  :up:

Groetjes van Jolanda

Back