Eindelijk onze Grant Letter

Hoi,

Bankrekening kan je gewoon overzetten naar je australische adres (zodra je die hebt). Ik krijg netjes elke maand een afschrijving van de Postbank. Kost niks extra.

Wel even van te voren zon adreswijziging invullen en ondertekenen en je uiteindelijke adres dan door ouders of zo laten invullen en opsturen.

Ik vind het fijn dat dat ook gewoon hier komt nu....

Henriette

lekker hoor om zo onderweg te zijn....bijna daar :up: Ik zou weinig rust hebben denk ik in Kuala Lumpur..zou zo snel mogelijk door willen :grin:

Ja, ik denk het ook :up:..is die achterste niet Erna :?
070116_272_burkinis.jpg

:lol: :lol: :grin: :evil:

Jack :evil:

Hallo allemaal

Bedankt voor de reactie's . Tja wat zal ik zeggen nee die hard loper ben ik niet vroeger mijn hobby maar met mijn kruk in mijn hand is het nu wat lastig. Maar als je iemand op een fiets ziet crossen door Perth ja dan ben ik het waarschijnlijk in achter volging van Jan, je herkent Jan aan een t shirt met allochtoon erop een kadotje van een vriend. We zijn nog niet online mar in een internet cafe. Afgelopen 2 weken de hele dag door Perth gefietst om een huis te vinden, gezien de booming in Perth is dit niet echt gemakkelijk. Inmiddels meer dan 50 makelaar gezien nog veel meer internetsite en veel viewings gedaan , maar we zijn niet de enigen. Wel een tip voor mensen die nog gaan vraag aan de verhuurder in Nederland een brief waarin staat dat je altijd netjes je huur hebt betaald dit vragen ze nl.
Naar ongeveer 1000km gefietst te hebben door Perth met onze huizenjacht, hebben we waarschijnlijk wel iets gevonden, morgen horen we het midden in de stad  street en op loopafstand van Jan zijn werk hij moet 12 februari beginnen, dus duimen allemaal. En mijn droom om een zwembad te hebben zal dan ook uitkomen.
Verder plonzen we tussen door even in de zee om af te koelen of we picknicken in het Kingspark.
Niet slecht allemaal hier het leven. Vooral de hartelijke ontvangst hier in AUstralie de rode loper ligt nog net niet uit maar wel heel wat hand geschud en uitnodigingen voor een borrel.
Voor ons was het te gek om te beginnen in ons vertrouwde Caravan Park omdat we hier wat mensen kennen die ons een warm welkom gaven.
Waarschijnlijk gaan we wel voor een week verkassen naar een ander park die airco heeft in de cabin best lekker als het 41 graden is, mocht het appartement nl doorgaan dan kunnen we er 10 februari in dan weer snel online hoop ik. Als iemand suggestie's heeft voor een goede internetprovider zijn die altijd welkom.
Vanmiddag gaan we naar een festival in de Swan valley lekker zweten. En 4 februari naar het kings park Pete Murray onze favoriet als er nog kaarten zijn.

Groeten Erna en JAn

[quote author=Jan and Erna link=topic=6010.msg80004#msg80004 date=1169947190]

Wel een tip voor mensen die nog gaan vraag aan de verhuurder in Nederland een brief waarin staat dat je altijd netjes je huur hebt betaald dit vragen ze nl.
[/quote]

Goede tip :up: Die ga ik zeker onthouden.
Verder is het leuk om te lezen hoe de eerste weken bevallen zijn. Klinkt goed.
Ik vindt het dan ook altijd leuk om de vorderingen te volgen... zeker als het om Perth en omgeving gaat, want hier wil ik me uiteindelijk ook gaan vestigen.

Veel succes met alle regelzaken en Jan.... veel succes met je nieuwe baan.

Groetjes Jidske  :cool:

Alhier een update van twee zeer tevreden Perth Bewoners,

:lol:Dit hebben we zeker. Na veel gezoek en gezoek toch eindelijk een fantastische appartement gevonden. We wonen nu sinds 1 week in East Perth. Een 1 bedroom volledig gemeubileerd en een zwembad met fitness ruimte, pool tafel, en niet te vergeten de BBQ area. We krijgen nog veel post opgestuurd uit Nederland, via ouders Erna. De post is als volgt. Je hebt je netjes uitgeschreven bij Agis, en krijgt netjes een brief dat je zoveel moet betalen voor een bepaalde datum, voor inschrijving...?
Evenals dat Nuon, graag de meterstanden wil hebben, die we in drievoud hebben opgestuurd.., maar ach voor instanties is het eveneens moeilijk om afscheid te nemen zullen we maar zeggen. Een tip bewaar alles en zorg eventueel voor een postadres..
Erna verkend de stad en doet dat met name door het bezoeken van universiteiten of zoiets. Wil graag haar Engels verbeteren, wordt vaak weggestuurd met Your English is fine mate, try somewhere else.
Ach het houdt haar van de straat, of toch op straat.
Jan is begonnen met zijn baan in het Royal Perth ziekenhuis. Nu meteen vijf dagen werken. De eerste dag stond in het teken van orientatie. Nou ik zal een ding zeggen, alles is anders. De patienten en collega's spreken Engels, op die ene allochtoon na :shock:. De tweede dag mag je meelopen met een collega. En dan begint het echt. Je wordt voor de leeuwen gegooid, doe het maar en doe het zo als wij je het hebben geleerd... :? Het was een vermoeiende echter een zeer leerzame week. Ben eerst op de algemene cardiologie geplaatst en zal over een maand op de CCU terecht komen.
O ja, nog iets. Erna is in het bezit van een rijbewijs, heeft al 18 jaar niet meer gereden. Denkt ga toch maar een Australische rijbewijs aanvragen, en wat denk je  :up: :up: :up: No worries mate, people here couldn't ride either.... :shock:

Groet en lookout were you ride,

Erna and Jan

Heerlijk,

Leuk te lezen hoe het jullie vergaat.
Nou dat is wat je noemt een korte inwerkperiode.
Maar zo te horen gaat het je goed af.
Ook fijn om te weten dat ze daar allemaaal niet kunnen rijden, wat denk je Erna ga je alleen je rijbewijs halen of ga je je toch ook op de weg wagen?

Mariette

:up:Klinkt allemaal wel goed zeg. Vooral ook dat appartement. Als ik dit zo lees hoop ik ook zo snel mogelijk in Perth te zijn  :grin:

Hoi Catkin

Hoop voor je dat je snel kan emigreren , tot nu toe hebben wel het helemaal geweldig. Mocht je in Perth komen dan haal je maar een frisse duik in ons zwembad.

Groet Erna

[quote author=Jan and Erna link=topic=6010.msg81623#msg81623 date=1171834527]
Hoi Catkin

Hoop voor je dat je snel kan emigreren , tot nu toe hebben wel het helemaal geweldig. Mocht je in Perth komen dan haal je maar een frisse duik in ons zwembad.

Groet Erna
[/quote]

:up: Dat zal ik onnthouden. Ik hoop nog steeds rond eind Oktober aan te komen en een frisse duik is nooit weg!

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat daar  :up:

Dat zwembad zal heerlijk zijn  :smile:  Ik moest mijn auto  :freezing:  vanochtend krabben.

Groetjes en veel succes nog,
Susan

Hoi

Mariette hoe is jullie laatste stand van zaken , het duurt allemaal wel heel lang, maar houd moed. Ik ga voorlopig niet rijden lijkt mij niet verstandig maar heb mijn rijbewijs laten veranderen voor je weet maar nooit.

Susan hoop dar je niet meer je auto hoeft te krabben en snel naar de zon vliegt.

Groet Erna

Grappig, ik zie dat je online bent, helemaal aan de andere kant van de wereld....met prachtig weer, hier regent het al dagen, en waterkoud!  :freezing:

tjuss Carmen.

Hoi Carmen

EEn troost voor je misschien het regende hier vanochtend ook, alleen maakt het hier niet zo heel veel uit het is toch niet koud. Hoe gaan je prive Engelse lessen?
Inmiddels kookt mijn eten, heb hier elektrisch koken waar ik erg aan moet wennen, maar goed een doekje erover en klaar is kees. Misschien moeten we gewoon gaan BBQ in het park.

Groet Erna

Back