Ik ben het eens dat de beperkingen zoals aangegeven in het artikel worden toegepast. Een werkgever moet goede redenen hebben om een buitenlander naar Australie te halen.En dat juichen we toe!!!! Want daardoor is het heel moeilijk gemaakt voor Jan Bobo om goedkope krachten uit Azie te halen en die hier aan het werk te zetten...met als gevolg dat er in de plaatselijke nagelstudio 3 mensen een soort van engels spreken en de rest (12 man/vrouw) mij werkelijk niet verstaat!!!
En geef toe, de gemiddelde Nederlander is ook niet gelukkig wanneer die bussen vol met Polen naar Nederland komen om werk af te pakken.....
Als ze bijvoorbeeld als partner zijn meegekomen dan kunnen ze gerust een permanent visum hebben zonder ook maar een woord Engels te kennen. Geen minimum-eis daar. Ze hoeven slechts een som geld te betalen wat zogenaamd voor een aantal maanden Engelse les is. Of dat goed is voor henzelf danwel Australie is een andere discussie, maar het is dus wat voorbarig om dit aan te halen onder het kopje van de 475 visas.Ik weet niet hoe de dames en heren hier zijn gekomen (op welk visum) maar weet wel dat het zeer bijzonder is dat deze mensen dus niet aan de IELTS test eisen hoeven te voldoen.
En dan ook de grenzen dicht voor alle Nederlanders die over de grens werken...Van mij mogen die Polen allemaal terug naar Polen en het werk overlaten aan de mensen die in Nederland wonen. Want op die manier blijft het geld tenminste ook in de eigen economie, ipv dat het geld naar Polen gaat...
En geef toe, de gemiddelde Nederlander is ook niet gelukkig wanneer die bussen vol met Polen naar Nederland komen om werk af te pakken.....
Dat zel wel de reden zijn dat zijn beroep op de CSL staat. Wij zijn hier niet binnen gekomen op een ENS visum en dat is waar het in dit stuk over gaat.Werk afpakken van de autochtonen door emigranten ... en ik begrijp dus hieruit dat voor het werk wat Dirk doet geen Aussie te vinden was?
Overigens over Polen naar Nederland: ik heb wel eens het idee dat ze wel moeten komen omdat veel mensen meer als uitkering plus alle toeslagen krijgen dan als ze dat soort banen aannemen. We zeuren hier een hoop over de Polen maar willen het werk zelf vaak niet doen.... Sorry, misschien een beetje bitter, we hadden daar laatst met vrienden een discussie over, vandaar.
Werk afpakken van de autochtonen door emigranten ... en ik begrijp dus hieruit dat voor het werk wat Dirk doet geen Aussie te vinden was?
Ik denk dat je niet helemaal weet waar je het over hebt. Dat is dus echt niet het geval.
Dus ik ben wel voor het "eerst eigen mensen aan een baan helpen" En als dat niet lukt halen we ze ergens anders vandaan. ( die goed opgeleid zijn, de taal spreken, en het verdiende geld ook weer besteden in het land zelf! )
Zo. Dus dat
:clap: Jij kan het mooier verwoorden dan ik![ De meeste Oosteuropeanen die naar hier komen zijn economische emigranten, dwz ze komen hier voor een beperkte tijd, leven zo goedkoop mogelijk, werken voor een loon waar wij niet voor kunnen werken want dan komen we niet meer rond maar dat voor hen wel een veelvoud is van wat ze in eigen land kunnen verdienen, en als ze voldoende gespaard hebben gaan ze terug naar hun land, of ze sturen het geld dat ze hier verdienen naar hun familie in Polen. Ze zijn niet geïnteresseerd in onze maatschappij, ze zijn er niet op uit om zich te integreren, ze hebben geen interesse om de taal te leren, kortom, ze komen hier enkel omdat ze hier (in hun ogen) veel geld kunnen verdienen op korte tijd. Dat kan je totaal niet vergelijken met Sacha en Dirk, die zich willen integreren in Australië, de taal spreken en/of leren en al hun geld daar spenderen en op die manier bijdragen aan de economie.
Ik heb totaal geen probleem met emigranten die naar hier komen omdat ze zo graag hier willen wonen, die hun best doen om te integreren en om de taal te leren, en die werken voor een loon waar wij ook voor werken. In alle andere gevallen gaat het om oneerlijke concurrentie of om profitariaat, en hoe rapper dat daar een eind aan komt hoe beter, of het nu gaat om Polen of Chinezen of Nederlanders of weet ik wat.
Maar wie zijn het dan die die polen inhuren ipv jouw vriend? Dat zijn toch zeker diezelfde "gemiddelde" Nederlanders die hard roepen dat alle buitenlanders het land uit moeten! Dat noem ik hypocrisie.Ik denk dat je niet helemaal weet waar je het over hebt. Dat is dus echt niet het geval.( misschien ,vroeger toen de Turken kwamen zal het zeker wel zo zijn gegaan... )Mijn vriend is tegelzetter er iedereen in zijn omgeving heeft met de Polen te maken. Niet alleen tegelzetters maar ook anderen vakmensen in de bouw krijgen minder klussen omdat de Polen goedkoper zijn.
Kun je zeggen , dan zijn de bouwvakkers hier te duur. Nee , zij vragen belachelijke prijzen, ver onder de normale prijs!
...
Oh ja, en je moet niet altijd verwachten dat hun werk dan net zo goed gebeurt, nee als er iets is mis gegaan, worden de NL-ers wel gebeld! :wall:
Nee, ik scheer ze niet allemaal over een kam, maar geloof me dit is wel de realiteit.
Werk afpakken van de autochtonen door emigranten ... en ik begrijp dus hieruit dat voor het werk wat Dirk doet geen Aussie te vinden was?
Wow, dit vind ik wel volledig uit zijn verband gerukt! De meeste Oosteuropeanen die naar hier komen zijn economische emigranten, dwz ze komen hier voor een beperkte tijd, leven zo goedkoop mogelijk, werken voor een loon waar wij niet voor kunnen werken want dan komen we niet meer rond maar dat voor hen wel een veelvoud is van wat ze in eigen land kunnen verdienen, en als ze voldoende gespaard hebben gaan ze terug naar hun land, of ze sturen het geld dat ze hier verdienen naar hun familie in Polen. Ze zijn niet geïnteresseerd in onze maatschappij, ze zijn er niet op uit om zich te integreren, ze hebben geen interesse om de taal te leren, kortom, ze komen hier enkel omdat ze hier (in hun ogen) veel geld kunnen verdienen op korte tijd. Dat kan je totaal niet vergelijken met Sacha en Dirk, die zich willen integreren in Australië, de taal spreken en/of leren en al hun geld daar spenderen en op die manier bijdragen aan de economie.
En wie bepaalt er dan wat wel en wat niet toegevoegde waarde heeft? Het zijn vage begrippen en iedereen zal daar een andere mening over hebben.Dus ik blijf het standpunt toejuichen. Graag veel meer mensen hier naartoe halen, maar dan wel mensen die daadwerkelijk iets kunnen toevoegen aan Australie. Niet alleen aan de economie, maar ook aan het land, de mensen en de cultuur.
Maar wie zijn het dan die die polen inhuren ipv jouw vriend? Dat zijn toch zeker diezelfde "gemiddelde" Nederlanders die hard roepen dat alle buitenlanders het land uit moeten! Dat noem ik hypocrisie.
Laten we wel zijn, alle vergelijken met Australie en Canada gaan hier mank aangezien Polen tot de EU behoort en de Polen zich dus vrij over de grens kunnen bewegen. Ik ben voor een eerlijke regulering ten aanzien van immigratie, maar alle inwoners van de EU hebben nu eenmaal alle rechten om op eigen initiatief naar Nederland te komen voor werk. Net zo goed als vele Nederlanders over de grens heen (kunnen) gaan om eens goed geld te verdienen als expat. En dat laatste juichen we allemaal toe. Om een of andere reden hebben vele Nederlanders het gevoel dat zij meer recht hebben op migratie naar en werken in het buitenland dan dat zij willen geven aan andere EU-ingezeten. Een onterecht gevoel van superioriteit...