employers must put locals first

Jammer dat de mensen die reageren nog steeds geen antwoord geven op een gewone vraag binnen een discussie.

" I love Australia" is een loze opmerking die nog steeds geen antwoord geeft op de simpele vraag: wat zijn de voordelen om Permanent Resident te blijven boven het verkiezen van Citizenship.

Ja het bekende "achterdeurtje" zal idd voor velen een reden zijn ( lekker Hollands, je weet maar nooit) Mocht je op latere leeftijd weer terug willen naar Nederland kom je er toch in en kan je gewoon weer het Nederlandse Staatburger schap aanvragen en zal je dat ook weer toegekend worden.

Zal voor de laatste keer nog een stapje verder gaan. Als Australie in de toekomst aangevallen zou worden door een vreemde mogendheid ( zeer onwaarschijnlijk) helpen de Permanent Residents dan mee het land te verdedigen of verlaten we als ratten het zinkende schip en rennen we met z'n allen terug naar Nederland, ons Moederland.

Maar nogmaals, nog steeds geen reden gehoord waarom. Wellicht omdat de meeste op dit forum dus Permanent Resident zijn en blijven, je weet maar nooit.....

Een ander voorbeeld van iemand die gedeporteerd is van een Engelsman die vele Jaren geleden zijn criminele verleden ( was niet voor moord ofzo) niet had opgegeven bij zijn originele aanvraag van Permanent Resident. Toen ze daar na Jaren en Jaren toch achter kwamen werd de goede man, die in Australie geen strafblad had, noch zich met criminele activiteiten bezigde, alsnog uitgezet. Zo moeilijk doen ze dus niet over deporteren.

Verder mag voor de meesten toch wel duidelijk zijn dat maatregelen en wetten er hier in no time doorheen gedrukt worden, een wetsverandering mbt Permanent Residents zoals bv hoger belasting tarief, beperkt gebruik Medicare, child support en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen is dus niet onmogelijk. Daarmee wil ik dus geen mensen "bang maken" maar het is mogelijk.

@ Jack ALS je iemand Quote, neem dan de originele Quote zonder aanvullingen. Willempie eronder zetten blijft kinderachtig. Maar ja ik kon erop wachten dat je zoiets zou doen, erg voorspelbaar, weinig origineel.

Cheers

Willem

wauw, wat een discussie is dit al geworden seg...pfffffffffff

@ willem - lenie : Ik vraag me wel af waarom jij steeds zo negatief regaeert op dingen die op dit forum komen. De tekening onder je naam zegt trouwens genoeg ...
En dat je niet kan lachen met wat Jack doet...flauw hoor...wie al effe op dit forum is moet hem ondertussen toch wel kennen :evil:

@ jolly jumbucks : wel done :up:

Wordt toch met de dag gekker. Ik stel een gewone vraag binnen het forum en ALS men daar geen antwoord op geeft ben ik "negatief". Zie het verband niet echt, wel lekker makkelijk gezegd. Ik zit al wat langer op het forum maar kan de "grapjes" van Jack idd nog steeds niet waarderen.

@the Jolly Jumbucks. Je hebt helemaal gelijk, het is geen 40%, dat was het toen ik 4 Jaar geleden vertrok!

"Den Haag telde op 30-11-2009 488.370 inwoners en is daarmee de derde stad van Nederland. Bijna de helft van de inwoners is allochtoon (westers en niet-westers). Het aandeel allochtone - ten opzichte van autochtone inwoners neemt gestaag toe."

Deze Quote is uit Wikipedia en zijn we weer terug "on topic?

In de eerste post van dit topic staat:" Our priority is to provide training and job opportunities for Australians. Zou Rudd daarmee ook Permanent Residents bedoelen?

De Avatar bij mijn naam heeft trouwens te maken met dat we hier in Australie wel wat regen kunnen gebruiken. Iedere andere interpretatie van deze avatar is voor de fantasie van forumleden zelf. En aangezien de overvloedige regen van de afgelopen tijd, geloof ik zelfs dat het helpt :)

Cheers

Willem

En dat je niet kan lachen met wat Jack doet...flauw hoor...wie al effe op dit forum is moet hem ondertussen toch wel kennen :evil:

Ik kan me toch wel voorstellen dat Willem dit vervelend vindt, gezien het 'name calling' in diverse topics over het afgelopen jaar. Het is toch weer een verkapte vorm van kleineren, ook al lijkt het op het eerste gezicht niets voor te stellen. Aan de andere kant misschien niet te zwaar aan tillen, vindt het ook wel weer een grappige kreet van Jack.

@Willem: je blijft herhalen dat je nog steeds geen voordelen hebt gehoord om NL-er te blijven.... ik zie voor mij ook geen voordelen om NL-er te blijven, maar zelfs met alleen maar nadelen wil ik toch veel liever NL-er blijven, dan Australier worden. Misschien is het voor jou moeilijk voor te stellen maar voor mij is het .. zoals Lost ook al aangaf, een zeer sterk gevoel. En dat gevoel is genoeg reden voor mij om geen Ozzie te worden. Ook al weet ik dat Oz mijn nieuwe thuis is geworden.

Ik lees deze discussie nu al vanaf het begin mee...
Ik wil geen standpunt verkondigen, geen inhoudelijke mening geven en ook niet komen aandraven met een encyclopedische uitleg van terminologie...

Ik merk gewoon op dat er hier serieus 'naast elkaar' gepraat wordt...

Er wordt, herhaaldelijk, gevraagd naar redenen waarom mensen perminant resident willen blijven.
Ik heb de antwoorden al voorbij zien komen, hoor: sommigen bevestigen het openhouden van het 'achterdeurtje', voor anderen is de reden dat ze zo hun identiteit behouden of het schitterend vinden Nederlander te zijn, voor nog anderen is het gewoon een persoonlijke keuze of gebaseerd op een gevoel.
Willem, je zegt dat je nog geen enkele goede reden gehoord hebt... Maar dat is toch je eigen interpretatie dan? Of jij die redenen wel of niet goed vindt, het zijn en blijven voor deze mensen toch redenen!?!

Wellicht bekijk ik het te simplistisch... Maar als iemand een vraag stelt en een ander geeft er een antwoord op, dan denk ik niet dat het gepast is om dat antwoord door middel van een beoordeling teniet te doen... Het staat hier gewoon te lezen: er werd een vraag gesteld, er is een (zelfs meerdere) antwoord(en) gegeven.
Klaar!

Lieve mensen,

Wanneer gaan we er nou eens rekening mee houden dat wat jij opschrijft niet altijd gelezen zal worden zoals jij het bedoeld hebt????? Vaak is de toon die mensen in hun posts gebruiken voor meer dan 1 uitleg vatbaar. Is het een oprechte vraag of is het een verkapte vorm van kritiek?

Zelf heb ik even helaas geen tijd om verder op alle punten in te gaan, maar vind het nog wel een goed discussie punt om te lezen en zou het dus heel vervelend vinden wanneer er straks op deze discussie ook weer een slot moet komen omdat we nare dingen tegen elkaar gaan zeggen omdat we elkaar verkeerd begrijpen.

Sacha

Angeline is er klaar mee. Da's mooi bedankt voor je waardevolle inbreng in deze discussie.

Het gaat mij vooral om de voor- nadelen van Permanent Resident - Australian Citizen. Er zijn genoeg nadelen te noemen en mijns inziens geen voordelen, dus komt daaruit de reden om toch Permanent Resident blijven.

Nogmaals, het maakt mij persoonlijk niet uit op welk visum je zit of als Citizen. Het leek mij een goede discussie waar ik alleen probeer te wijzen op (potentiele) nadelen van het Permanent Resident zijn. Wat je daar mee doet, doet er niet toe. Wil alleen forumleden aan het denken zetten omdat wellicht een aantal (nieuwe) forumleden ervan uitgaat dat het eigenlijk hetzelfde is terwijl er best wel verschillen nu al inzitten en niemand weet wat de toekomst zal brengen ( Aan wets veranderingen). Duurde het eerst 2 jaar voordat je met een Permanent Resident visum Citizen kon worden, nu is dat al weer 4 jaar.

Ga zelf maar na, mensen die op het punt stonden een visum te krijgen worden door plots klapse veranderingen 3 jaar terug gezet of komen niet meer in aanmerking. Ze doen hier in Australie nou eenmaal niet zo moeilijk om regels/wetten te veranderen. Daar zijn talloze voorbeelden van.

Zie mijn posts niet als aanval op Permanent Residents, als je als Permanent Resident je "happy" voelt - Good on ya! Ging mij er dus alleen om om mensen aan het denken te zetten. Sommige zijn daar dus gelijk "klaar" mee, het zet anderen wellicht wel aan het denken.

Cheers

Willem

Beste Willem,

Nu is de vraag en de bedoeling een heel stuk duidelijker geworden!

Bij ons is heel lang twijfel geweest of wij wel citizens wilde worden. Wij zijn nl. volwassen en zouden daar bewust voor kiezen. Onze kinderen zijn echter nog veel te jong om die keuze te maken. Wij hebben al voor hun de beslissing gemaakt dat ze beter hier kunnen opgroeien dan in Nederland, moeten wij dan ook de beslissing maken om ze hun "eigen" nationaliteit af te nemen? Na lang zoeken bleek echter dat onze kinderen hun recht op de Nederlandse nationaliteit bljven houden wanneer wij kiezen om Australisch staatsburger te worden. Zij hoeven pas op hun 18e een keuze te maken en kunnen dan bijvoorbeeld kiezen om nog Nederlander te blijven en in Nederland te gaan studeren (of ergens anders in Europa).

Nu wij niet meer voor onze kinderen hoeven te kiezen, is voor ons de keuze duidelijk. Wanneer wij de mogelijkheid krijgen, worden wij Australiers. Niet omdat wij dan in ons hart geen Nederlanders meer zijn, maar omdat wij heel bewust hebben gekozen om hier ons leven verder te leven en dus ook hier een stem willen hebben in de politiek.

Persoonlijk denk ik dat je het verschill tussen Permanent Resident en Citizen moet zien als het verschil tussen een samenlevingscontract en een huwelijk. Je hebt in beide gevallen de zelfde rechten en plichten, alleen het gevoel verschilt (voor mij persoonlijk). Ik vind een samenlevingscontract net iets vrijblijvender dan een huwelijk en daarom kiezen wij ervoor om citizen te worden.

Sacha

getverdemme zeg, het gaat er erg op lijken Willen-Lenie, dat overal waar jij aan een onderwerp mee praat het een sjagerijnig stuk gaat worden. :?
Jij krijgt niet te horen wat je WIL horen! Jammer voor je. Als je goed leest zie je echt wel reden van verschillende forumleden om niet hun Nederlandsschap op te geven, maar misschien vind je het niet goed genoeg?

Precies mijn mening Skippie. Het eindigt altijd met een sneer hier en een grauw daar en vooral een heel erg overtuigd zijn van het eigen gelijk. Gek genoeg wist ik al dat het op deze manier ging eindigen toen ik zag dat Willem zich in de discussie ging mengen. Niet leuk en daarom doe ik er ook niet aan mee :p

Enne Willem: een boksbal helpt ook tegen opgekropte frustraties (en is tegelijk wat minder onaangenaam voor andere mensen :wink: )

@ willem-lenie :

Nogmaals, het maakt mij persoonlijk niet uit op welk visum je zit of als Citizen. Het leek mij een goede discussie waar ik alleen probeer te wijzen op (potentiele) nadelen van het Permanent Resident zijn. Wat je daar mee doet, doet er niet toe. Wil alleen forumleden aan het denken zetten omdat wellicht een aantal (nieuwe) forumleden ervan uitgaat dat het eigenlijk hetzelfde is terwijl er best wel verschillen nu al inzitten en niemand weet wat de toekomst zal brengen ( Aan wets veranderingen). Duurde het eerst 2 jaar voordat je met een Permanent Resident visum Citizen kon worden, nu is dat al weer 4 jaar.

Ga zelf maar na, mensen die op het punt stonden een visum te krijgen worden door plots klapse veranderingen 3 jaar terug gezet of komen niet meer in aanmerking. Ze doen hier in Australie nou eenmaal niet zo moeilijk om regels/wetten te veranderen. Daar zijn talloze voorbeelden van.

Zie mijn posts niet als aanval op Permanent Residents, als je als Permanent Resident je "happy" voelt - Good on ya! Ging mij er dus alleen om om mensen aan het denken te zetten. Sommige zijn daar dus gelijk "klaar" mee, het zet anderen wellicht wel aan het denken.

--> hier kan ik je volgen en begrijp ik je standpunt.

Maar waarom moest volgende zin er bij?

Angeline is er klaar mee. Da's mooi bedankt voor je waardevolle inbreng in deze discussie.

Je vrwijt Jack dingen die je zelf doet en bij hem is er dan nog steeds een humoristische ondertoon die ik bij jou nergens kan terugvinden toch?

Willem,

juist omdat ik de discussie ontzettend interessant vind en het mij in elk geval wel prikkelt om hier verder over na te denken, vond ik het jammer te merken dat het, naar mijn mening, bleek vast te lopen op de steeds weerkerende vraag...
Blijkbaar heb ik me nogal onhandig uitgedrukt. De 'klaar' was niet bedoeld om te zeggen dat ik er klaar mee was, maar dat er duidelijke antwoorden gegeven waren. Klaar in de zin van: zo klaar als een klontje, helder dus. (Misschien is dat een Belgische uitdrukking, ik weet het niet, maar het was zeker niet zo grof bedoeld als dat het bij jou blijkbaar aangekomen is!)

Ik hoop dan ook dat de discussie gewoon verder kan gaan, want zoals gezegd, is het zeer boeiende materie!
Angeline

Ik vind het jammer dat mijn inbreng op het forum wordt gezien als vervelend. Kritisch zijn is moeilijker dan met de mensenmassa meelopen. Ik probeerde met mijn inbreng(en) zaken van een andere kant te belichten en forumleden aan het denken te zetten. Waarom sommigen dit dan "frustraties" noemen en vinden dat ik een boksbal moet kopen is dan dus geen "sneer". Als iedereen het met een bepaald onderwerp eens is, is er ook geen discussie. Zonder discussie is het ook geen forum maar een message board!

Ik ben al voor alles uitgemaakt op dit forum, gekleineerd en beledigd, " ik ben er klaar mee".

Ik zal mij in de toekomst niet meer mengen in "discussies", ik wens de forumleden veel succes in hun voorbereidingen om naar Australie te emigreren en voor diegenen die hier al zijn (als Permanent Resident of Citizen) geniet in dit enorm mooie land met de onbegrensde mogelijkheden.

Over en uit!

Cheers

Willem

Zonder discussie is het ook geen forum maar een message board!

Dit forum zie ik als een grote bron van informatie en tips, en dat hoeft niet perse met discussie's gepaard te gaan. Mag het alleen een forum heten als er gediscusieerd wordt? Mag best hoor, maar is zeker niet altijd nodig.
En daarbij gaat het er ook om hoe je iets brengt.... en sorry maar dat komt bij jou niet vaak aardig over.

Raar dat je nu zegt je niet meer te mengen in discussie's... je kunt toch ook eens proberen om gewoon eens tips te geven als mensen iets vragen, ipv altijd te discussieeren?

Voor mij, en ik denk voor vele met mij, is dit forum een heel gezellige manier om contact te maken met mede emigranten en ik ben heel blij met alle informatie die ik in de loop van jaren heb gekregen!
( en ook van verhalen die minder positief zijn )

P.s zie nu je nieuwe avatar.... :grin: :grin: :grin: :up:

Het leek mij een goede discussie waar ik alleen probeer te wijzen op (potentiele) nadelen van het Permanent Resident zijn. Wat je daar mee doet, doet er niet toe.
@Willem

Discussies zijn wel degelijk welkom op dit forum, ik voer ze zelf ook graag.

Jij begon deze discussie met een voorstel om Perm. Residents na x jaar weer het land uit te zetten als ze geen citizen wilden worden. Ik heb je aangegeven welke problemen ik voorzie met dat voorstel. Vervolgens ontweek je die discussie door het te wijzigen in een oproep voor redenen waarom geen citizen te worden. Aangegeven redenen, bevestigd door meerdere leden hier, veeg je van de tafel omdat je het er niet mee eens bent. Dan wijzig je het weer in voor- en nadelen. En nu geef je aan dat je ons er alleen maar op wilde wijzen wat volgens jou de nadelen van Perm. Residency zijn. Als je ons wilt informeren dan had ook je dat ook met een simpele post kunnen doen. Daar hoef je geen voorstel voor te doen zoals je dat in je eerste bericht hebt gedaan.

Kritisch zijn is op zichzelf niet moeilijk. Het goed verwoorden en het op een respectvolle manier voeren van de discussie is veel moeilijker. Als je het niet eens bent met standpunten dan kun je dat aangeven zonder de argumenten als nonsense van de tafel te vegen. Je kunt dat doen zonder suggestieve, negatief getinte opmerkingen te maken. Of jij een goede debateur bent weet ik niet, kan ik niet beoordelen op basis van de paar reakties die ik van jou gezien heb. Maar je hebt het in deze discussie naar mijn mening, en naar de mening van diverse anderen hier, in elk geval niet laten zien.

Hoi Willem,

Ik snap wat je vraag is: wat is het voordeel van Permanent Residency ten opzichte van Citizenship.

Feitelijk voordeel zal inderdaad die achterdeur zijn dat iemand terug kan naar Nederland.
Feitelijk nadeel: niet kunnen stemmen, een paar banen die niet kunnen.

Persoonlijk/emotioneel voordeel van je PR houden? Misschien verlies van je NL citizenship waar je ook blij mee/trots op bent?
Persoonlijk/emotioneel nadeel van je PR houden? Hmmm... niet kunnen stemmen?

Wat mij zelvens betreft; ik heb recht op NL en AUS citizenship, maar ik heb niet veel op met labels en etiketten, dus ik doe er niets aan. Wat mij betreft had ik liever 'Universal Human Being' of i.d. op m'n paspoort staan. Trouwens, als Steve in Zambia was geweest, dan zat ik waarschijnlijk nu daar :-D.

It's all in the eye of the beholder.

Overigens ben ik het ermee eens dat je nooit weet waar het heen gaat met regeringen, en wie weet, word ik er ooit nog uitgeknikkerd om te hoge medische kosten. Je zal mij niet horen zeggen dat dat theoretisch een totale onwaarschijnlijkheid is.

Cheers,

Ireen

Nee gelukkig voegt jou post veel toe.... :blink:

Je bent me net voor.
Ik wilde wat zinnigs proberen toe te voegen maar moest ff denken en na jouw reactie wilde ik mijn oorspronkelijke post niet meer aanpassen.

Na meer dan 6 jaar ben ik nog steeds permanent resident en geen citizen. Ik verwacht veel problemen in Australie vanwege het gebrek aan water en grondstoffen en met mijn Europese pasport kan ik makkelijk vluchten naar 1 van de 27 European Union landen.

Ik vindt het belangrijker dat je een waardevolle bijdrage levert aan de Australische economie en maatschappij, het maakt daarvoor niet uit of je permanent resident of citizien bent.

Ben blij dat het eerste berichtje niet je enige is/was.
Nu heb je een duidelijke mening gegeven, en wie weet kan Willem-Lenie er iets mee, maar ik denk dat ie zich niet meer vaak laat zien ( zie R.I.P avatar...? )

Ik heb een aantal berichten van Jack verwijderd alsmede de berichten die naar Jack's berichten verwezen. Hierdoor kan het zijn dat dit draadje op sommige punten niet lekker loopt. Berichten die naar Jack's berichten verwezen maar verder wel on-topic waren heb ik laten staan.

Het is niet de bedoeling om iemand te quoten en daar vervolgens veranderingen in aan te brengen. Uiteraard mag je als je quote wel delen uit de quote verwijderen die niet op jouw bericht van toepassing zijn of iets vet gedrukt maken, maar de tekst zelf in de quote veranderen is niet netjes.

Discussieren op dit forum gaat vaak gepaard met wrijving en dat is niet erg, maar op het moment dat er geschoffeerd wordt is een grens overschreden.

Hou het netjes!

Hè, gelijk heb je Lost! Het was bepaald niet prettig dit draadje te lezen. Lullig dat je weer 's de vuilnisman moet uithangen, maar wel bedankt daarvoor!

Ireen :)

Back