Een baan moet in mijn ogen altijd gaan naar een persoon die het meest geschikt voor die rol is.. of het nu een Ozzie, Pool, Nederlander, Philipinno of Aboriginal is.
Volledig mee akkoord. OP VOORWAARDE dat ze allemaal aan hetzelfde loon werken. Anders is het toch wel oneerlijke concurrentie vind ik.
Het kunnen spreken, schrijven en lezen van Engels maakt je niet meer of minder Australisch.. en al helemaal niet in multicultureel Australie.
Ook al is een land multicultureel, er blijft altijd 1 taal de landstaal, en ik vind als je in een ander land wil wonen en het echt meent met integratie, dat je dan zo snel mogelijk de taal moet leren, zeker als je in een dienstverlenende sector wil werken waar mensen in hun eigen taal (dus Engels) tegen je willen praten. Het kan toch niet dat je in je eigen land gebruik wil maken van een bepaalde service en dat ze je dan niet verstaan? Het mag krom Engels zijn, maar volledig geen Engels vind ik niet kunnen. Da's mijn mening...
Dat 99% van de mensen hier op het forum economische migranten zijn ben ik absoluut niet mee eens. Wij gaan ervan uit dat we in Australië minder zullen verdienen dan hier, en ik denk dat er nog wel meer mensen hier dat verwachten. De meesten gaan toch omdat ze gek zijn van het land, het klimaat, de natuur, en niet omdat ze verwachten daar pakken geld te gaan verdienen, of ben ik verkeerd.... :mellow:
Ik ben voor een eerlijke regulering ten aanzien van immigratie, maar alle inwoners van de EU hebben nu eenmaal alle rechten om op eigen initiatief naar Nederland te komen voor werk.
Inderdaad, dat recht hebben ze. Maar velen worden via een (oosteuropees) bureautje ingehuurd dat die mensen aan veel lagere tarieven kan laten werken waardoor de plaatselijke bevolking absoluut niet meer kan concurreren. Als ze gewoon op eigen initiatief naar hier komen en werk zoeken voor hetzelfde loon is er geen probleem. De juiste man voor de juiste job. Maar daar krijg je dan weer te maken met werkgevers die geen buitenlanders willen inhuren, waardoor ze wel verplicht zijn om aan lagere lonen te gaan werken etc etc... <_< Kortom, het is een enorm complex probleem waar nog lang over gediscussieerd kan worden en dat niet zomaar op te lossen is.