Even voorstellen, Loes

Avond voor vertrek!
We zitten in een hotel aan de luchthaven, morgen om 10 na 1 vliegen we!
Veel vrienden vragen mij nu hoe ik me voel, maar het voelt nu allemaal onwerkelijk aan... ik denk dat het echte besef pas gaat komen morgen op de luchthaven/op het vliegtuig :) na jaren lang proberen is het eindelijk zo ver, dus het gevoel is vooral toch positief! :)
See you on the other side! :up::up::up:
 
Ja, het zijn rare dagen. En qua gevoel loopt er van alles door elkaar. Blijdschap. Opluchting en ook een beetje weemoedigheid.

Maar geniet van alles; dit gevoel overkomt je (waarschijnlijk) maar één keer ;)
 
Een update op deze hete dag, aangezien we toch maar binnen blijven ;)
De vlucht met Thai was ok, de vlucht naar Bangkok zat vol (en er zat een vrij dronken Nederlander naast ons) en daar hebben we amper geslapen, de tweede vlucht was veel leger en daar hebben we dus wel wat kunnen slapen. Op de luchthaven even gelachen met de man van de passports, die zei dat hij dacht dat onze namen wel snel gingen veranderen in "Lozzah" (Loes) en "Jonno" (Joni) :D
Daar werden we opgehaald door het meisje dat we tijdens ons vorig Airbnb verblijf hebben leren kennen, en sinds dan zitten we bij hun in hun appartement in Brunswick.
We hebben de meeste praktische dingen geregeld: Bankkaarten gaan halen en bijkomende rekeningen geopend, telefoonnummers in orde, Medicare kaart aangevraagd.
Joni is aan het solliciteren, maar er zijn nog veel bedrijven dicht tot volgende week dus hij hoopt volgende week toch een aantal reacties te krijgen. Ik heb van onze gastvrouw en een vriendin van haar al een hele hoop locale bakeries doorgekregen, aangezien ik hoop zo werk te vinden. Ik wil namelijk graag taarten bakken ;)
Brunswick bevalt ons goed, en St Kilda vonden we vorige keer ook leuk. Gisteren zijn we op aanraden van onze vrienden hier wat buurten gaan verkennen, we zijn naar Richmond en Yarraville gaan kijken. Maandag verhuizen we naar onze Airbnb in St Kilda en beginnen we te zoeken naar een appartementje in St Kilda, Brunswick, Yarraville, Esdon en Richmond. Deze zijn allemaal ook goed bereikbaar met OV vanuit het centrum (we hebben geen auto), en lijken ons goeie uitvalsbasissen voor het eerste jaar terwijl we rondkijken waar we definitiever willen settelen.
We hebben ons ook al wat laten verrassen door de zon. Het mag dan soms niet zo warm zijn of de lucht mag niet zo blauw zijn, de UV is hard! Dus nu is het constant smeren, we beginnen het door te krijgen ;)
Zo, ik ga onze was maar eens binnen halen die in een half uurtje kurkdroog is geraakt hier! :D
 
Welkom! Ja het is lekker warm van het weekend. En UV is altijd knalhard de beste hier. Nu met je melkwitte winterhuidje is dat even opletten!

Ik wil je niet teleurstellen.... maar reactie in 1 week op een sollicitatie na de zomervakantie? Hou me op de hoogte, wellicht word ik een keer verrast door de locals ;) (met andere woorden... ze zijn hier soms wat langzaam met reageren)
 
Welkom! Ja het is lekker warm van het weekend. En UV is altijd knalhard de beste hier. Nu met je melkwitte winterhuidje is dat even opletten!

Ik wil je niet teleurstellen.... maar reactie in 1 week op een sollicitatie na de zomervakantie? Hou me op de hoogte, wellicht word ik een keer verrast door de locals ;) (met andere woorden... ze zijn hier soms wat langzaam met reageren)

Haha, wij zijn waarschijnlijk nog naïef optimistisch!! :D maar ik houd jullie op de hoogte ;)
 
Ja, binnenblijven is wel slim. Je krijgt in ieder geval een WARM welkom. Het is hier inmiddels 43 graden...
 
Tijd voor een korte update van onze kant!
We zijn hier nu 2.5 maanden, en alles begint eindelijk een beetje te lukken! J. is deze week begonnen op zijn nieuwe job. Hij is binnen geraakt bij MYOB, de enige die hem effectief hebben uitgenodigd voor een gesprek en dat is dan ook direct goed verlopen. De job is een startersjob dus het loon is niet ideaal, maar hij kan hier wel de juiste ervaring opdoen. De ervaring die hij in BE had was in een nogal verouderd domein (as400 Iseries), dat hier nog minder gebruikt wordt. Het is dus goed dat hij in een nieuw domein kan starten en daar ervaring kan opdoen. Het is een jaarcontract met een 6 maanden proefcontract, daarna zien we wel weer verder! Hij merkt wel al na 2 dagen dat er hier duidelijk minder hard gewerkt wordt ;) daar zal hij dus aan moeten wennen!
Na ondertussen 1 week bij vrienden, 2 maanden in 2 airbnb's, een dikke week dogsitting en nu nog 2 airbnb's voor de komende weken, hebben we ook een appartement! Het is in South Yarra, wat we een hele leuke wijk vonden, dus wij zijn blij :) Het is niet zo groot, maar dat hadden we in BE ook niet en het is eigenlijk een perfect starters appartement. We mogen er 22 maart in en zitten tot 8 april in een airbnb, dus hebben we een aantal weken om alle meubels/aansluitingen etc te regelen!
Ik zit nog steeds te zoeken naar werk, maar eens we gesettled zijn zal ik misschien eens beginnen binnenstappen in zaken .. Als ik durf ;)
De timing van het appartement is ook perfect, want normaal gezien komen deze week onze dozen aan in de haven, met 1 tot 2 weken om ze door de douane te krijgen komt dit dus perfect uit!
Het grootste gemis voor ons is toch onze vrienden. Familie spreek ik regelmatig en we sturen ook wel berichtjes naar vrienden, maar gewoon spontaan afspreken met onze liefste vriendengroep om iets te gaan eten/drinken, dat missen we toch hard! En dat is iets dat je hier niet in 1-2-3 terug opbouwt. Maar hopelijk komt dat in de toekomst wel goed! We blijven optimistisch! :up::up::up:
 
AS400, dat zie je voornamelijk (alleen) nog bij banken e.d. Fijn dat hij een nieuwe job gevonden heeft!

Wat betreft vrienden, Tsja. Dat is wel de realiteit helaas. Dat duurt gewoon even. Maar trek er wel op uit! Wij hebben onze beste OZ vrienden toevallig ontmoet bij een 4x4 uitje wat we op Facebook hadden gezien. Iemand op het uitje had dezelfde auto als ons, je raakt aan de praat en van het een komt het ander.
Vrienden zitten in de gekste hoeken ;)

In NL woonden we door wat verhuizen ook een uur of zo van onze meeste vrienden, dus we waren al gewend aan minder spontaniteit btw.

Baantjes zoeken is nu ook bij 1 helft van ons de uitdaging. Het is vaak lastig om die eerste job te krijgen. Succes!
 
Hi Loes, welkom in het prachtige Melbourne! South Yarra is een hele mooie buurt, maar wel aan de prijs (zoals je zelf ook al opmerkte). Wij wonen in Brunswick. Minder mooi maar in onze ogen wel iets gezelliger.

Werk blijft altijd een ding. Annelies viel met d'r neus in de boter en had na een week een baan. Ik was 5 maanden werkloos. Maar als je eenmaal een voet tussen de deur hebt, dan komt het allemaal goed. Veel gaat hier ook via-via. Je leert iemand kennen, die kent nog iemand die iemand zoekt en tadaa. Blijf positief en voor je het weet heb je een geweldige baan.

Wij zijn hier nu anderhalf jaar maar hebben hier inmiddels meer vrienden dan in Nederland. We moeten nu actief date nights plannen anders zien we elkaar amper nog, haha. Het kost even tijd, maar wij kwamen erachter dat het vooral de Nederlandse/Belgische mindset is die het in het begin wat moeizaam laat gaan. Het is hier helemaal niet raar om iemand te vragen een kop koffie te gaan drinken, zelfs al ken je elkaar nog maar net. In Nederland voelde dat voor ons toch meer als zoiets wat je zegt maar niet meent. Het is ook heel normaal om iemand te leren kennen die jou dan weer uitnodigt naar een feestje van iemand anders. Gewoon overal 'ja' op zeggen ;)
Annelies heeft ook vrienden leren kennen via Meetup. Dat is een gratis app en dan kun je andere mensen vinden met dezelfde interesses.

To put my money where my mouth is: Zullen we anders een keertje in de stad wat drinken met z'n vieren?
 
Hi Loes, welkom in het prachtige Melbourne! South Yarra is een hele mooie buurt, maar wel aan de prijs (zoals je zelf ook al opmerkte). Wij wonen in Brunswick. Minder mooi maar in onze ogen wel iets gezelliger.

Werk blijft altijd een ding. Annelies viel met d'r neus in de boter en had na een week een baan. Ik was 5 maanden werkloos. Maar als je eenmaal een voet tussen de deur hebt, dan komt het allemaal goed. Veel gaat hier ook via-via. Je leert iemand kennen, die kent nog iemand die iemand zoekt en tadaa. Blijf positief en voor je het weet heb je een geweldige baan.

Wij zijn hier nu anderhalf jaar maar hebben hier inmiddels meer vrienden dan in Nederland. We moeten nu actief date nights plannen anders zien we elkaar amper nog, haha. Het kost even tijd, maar wij kwamen erachter dat het vooral de Nederlandse/Belgische mindset is die het in het begin wat moeizaam laat gaan. Het is hier helemaal niet raar om iemand te vragen een kop koffie te gaan drinken, zelfs al ken je elkaar nog maar net. In Nederland voelde dat voor ons toch meer als zoiets wat je zegt maar niet meent. Het is ook heel normaal om iemand te leren kennen die jou dan weer uitnodigt naar een feestje van iemand anders. Gewoon overal 'ja' op zeggen ;)
Annelies heeft ook vrienden leren kennen via Meetup. Dat is een gratis app en dan kun je andere mensen vinden met dezelfde interesses.

To put my money where my mouth is: Zullen we anders een keertje in de stad wat drinken met z'n vieren?

We hebben Brunswick ook overwogen, deels omdat onze enige vrienden hier momenteel daar wonen. Maar South Yarra is nu gewoon veel handiger met Joni's werk (in Richmond), dus dat komt goed uit :)

En ja dat willen we zeker! Laat maar via pm weten wanneer het voor jullie best past, aangezien jullie duidelijk het drukste schema hebben :D
 
@Loeloe nu is de tijd gekomen om Brussel te veranderen in Melbourne. Veel suces met verhuizen/settelen/banenjacht. Opgeven is geen optie!!
Gewoon ervoor gaan, je hebt niks te verliezen!
 
@Loeloe nu is de tijd gekomen om Brussel te veranderen in Melbourne. Veel suces met verhuizen/settelen/banenjacht. Opgeven is geen optie!!
Gewoon ervoor gaan, je hebt niks te verliezen!

Oops, how could I forget? ;)
En ja we blijven gaan! We geven zeker niks op, we zijn net blij dat er een aantal dingen beginnen lukken :) Nu is het vooral volop lijstjes-maken-tijd (weeral) voor het appartement, maar ik <3 van mijn lijstjes dus dat komt zeker goed!! :up:
 
Een kleine maar leuke update: ik heb werk! :up::up::up: Ik ben sinds gisteren aan het werk als cake decorator bij Costco! Het is voorlopig part time, ze openen een nieuwe winkel in Epping in juli, vanaf dan zou het voltijds moeten zijn aangezien een groot deel van het huidige personeel naar daar gaat. De pendel naar Docklands is niet vanzelfsprekend maar wel doenbaar, en het starten om 6AM (5 op zaterdag) is wel even wennen (en KOUD), maar hoera, inkomen! En tot nu toe staat de job mij wel aan, ik wou graag iets in de cake industry doen dus dit past wel! En de collega's zijn ook super vriendelijk dus dat helpt een pak.
Verder gaat alles zijn gangetje en zijn we lekker gesettled in ons appartementje :)
 
Oeps, weer al eventjes geleden sinds onze laatste update!
Ik zal beginnen met het werk: na 2 maanden bij Costco, heb ik zelf ontslag genomen. De druk lag ZO hoog omdat de bestaande mensen allemaal weg gingen. Ook had ik wat problemen met het bedrijf zelf. Zo plannen je ze in om 7 dagen na elkaar te werken, maar 8 dagen doen ze dan weer niet omdat ze dan extra moeten betalen. Ook hebben ze meerdere keren last minute gevraagd om de volgende dag te komen werken, wat ik niet altijd kon, en dan kreeg ik op mijn evaluatie te horen dat ik "more available" moest zijn ... De collega's waren wel allemaal super leuk, maar ik was er echt gewoon niet gelukkig. En ik weet dat dit misschien wat "verwend" klinkt, want ik weet dat ik blij moet zijn dat ik uberhaupt werk had, maar het voelde voor mij gewoon echt niet goed.
Sinds juli was ik dus weer op zoek naar werk, veel gesolliciteerd op vanalles en nog wat en veel afgewezen/geen reactie gekregen.
Maar dit weekend ben ik dan toch weer beginnen werken in een Franse bakkerij! Het is via een meisje dat in de facebookgroep Belgians in Melbourne had gezegd dat zij daar werkte (in de winkel), ik heb haar dan aangesproken en gevraagd of ze mensen zochten, cv etc opgestuurd, en ik mocht gaan! Het zijn net nieuwe eigenaars die alles nog aan het uitzoeken zijn, dus voorlopig ben ik casual, maar ze hebben al gezegd dat ik binnenkort part time kan beginnen (eens ze weten hoeveel extra uren ze hebben) en dat het zeker hun bedoeling is om mij full time aan te nemen. Ik heb er nu 3 dagen gewerkt en ben super enthousiast! De eigenaars willen de zaak wat moderniseren en nieuwe dingen doen, en ze appreciëren mijn input, wat super leuk is! Omdat het nieuwe eigenaars zijn, probeer ik wat mee te denken met hun over kleine problemen etc, en dat lijkt goed ontvangen te worden want ik heb al gehoord dat ze super tevreden zijn. Dit voelt echt super goed, ondanks dat het niet veel verdient ... Ik heb een tijdje nagedacht om zelf een zaak te beginnen, maar daar kwam zo veel bij kijken (regulaties rond food related businesses zijn nogal ingewikkeld), en nu heb ik toch het gevoel dat ik zelf wat kan meewerken in een "nieuwe" zaak :) Dus ik ben heel blij! EN ik heb een fiets gekocht, omdat het OV om 4u30 's ochtends toch niet zo denderend is, en ik er even lang over doe met de fiets. Dan heb ik wat extra beweging en moet ik in de zomer niet op warme trammen zonder airco ;)

Mijn vriend werkt nog altijd bij MYOB en zit daar voorlopig nog goed, maar gaat misschien binnenkort beginnen uitkijken naar iets nieuws. Nu hij zijn Australische ervaring op zijn linkedin heeft staan, wordt hij regelmatig aangesproken over andere jobs, dus dat gaat zeker goed komen!

Het moeilijkste blijft voor ons toch nog altijd het sociale gebeuren. We leren wel wat mensen kennen, en de collega's van mijn vriend zijn ook super vriendelijk (ben al een aantal keren mee iets gaan drinken na het werk met hun, als ze je 1 keer ontmoet hebben vragen ze je ook de volgende keer weer mee), maar we missen onze Belgische vrienden toch nog hard! Ik denk dat dat altijd het moeilijkste zal blijven, omdat dit ook het langste duurt om weer op te bouwen.

Maar als ik daarstraks mijn eerste echte fiets-testrit deed langs de Yarra, was ik wel echt eventjes gelukkig om hier te zijn, in dit mooie land met mijn lieve vriend, en dan weet ik dat alles wel goed komt! :)
 
Zeker niet ongelukkig worden op je werk. Goed dat je daar actie op genomen hebt!

Vrienden, ja wij zijn hier nu anderhalf jaar en hebben 1 stel waar we heel goed bevriend mee zijn. En langzaam maar zeker wordt het groepje iets groter. Maar ja, je bouwt in 1.5 jaar niet een vrienden groep op waar je in NL of BE tientallen jaren de tijd voor hebt gehad.
 
Back
Top