Oeps, weer al eventjes geleden sinds onze laatste update!
Ik zal beginnen met het werk: na 2 maanden bij Costco, heb ik zelf ontslag genomen. De druk lag ZO hoog omdat de bestaande mensen allemaal weg gingen. Ook had ik wat problemen met het bedrijf zelf. Zo plannen je ze in om 7 dagen na elkaar te werken, maar 8 dagen doen ze dan weer niet omdat ze dan extra moeten betalen. Ook hebben ze meerdere keren last minute gevraagd om de volgende dag te komen werken, wat ik niet altijd kon, en dan kreeg ik op mijn evaluatie te horen dat ik "more available" moest zijn ... De collega's waren wel allemaal super leuk, maar ik was er echt gewoon niet gelukkig. En ik weet dat dit misschien wat "verwend" klinkt, want ik weet dat ik blij moet zijn dat ik uberhaupt werk had, maar het voelde voor mij gewoon echt niet goed.
Sinds juli was ik dus weer op zoek naar werk, veel gesolliciteerd op vanalles en nog wat en veel afgewezen/geen reactie gekregen.
Maar dit weekend ben ik dan toch weer beginnen werken in een Franse bakkerij! Het is via een meisje dat in de facebookgroep Belgians in Melbourne had gezegd dat zij daar werkte (in de winkel), ik heb haar dan aangesproken en gevraagd of ze mensen zochten, cv etc opgestuurd, en ik mocht gaan! Het zijn net nieuwe eigenaars die alles nog aan het uitzoeken zijn, dus voorlopig ben ik casual, maar ze hebben al gezegd dat ik binnenkort part time kan beginnen (eens ze weten hoeveel extra uren ze hebben) en dat het zeker hun bedoeling is om mij full time aan te nemen. Ik heb er nu 3 dagen gewerkt en ben super enthousiast! De eigenaars willen de zaak wat moderniseren en nieuwe dingen doen, en ze appreciëren mijn input, wat super leuk is! Omdat het nieuwe eigenaars zijn, probeer ik wat mee te denken met hun over kleine problemen etc, en dat lijkt goed ontvangen te worden want ik heb al gehoord dat ze super tevreden zijn. Dit voelt echt super goed, ondanks dat het niet veel verdient ... Ik heb een tijdje nagedacht om zelf een zaak te beginnen, maar daar kwam zo veel bij kijken (regulaties rond food related businesses zijn nogal ingewikkeld), en nu heb ik toch het gevoel dat ik zelf wat kan meewerken in een "nieuwe" zaak
Dus ik ben heel blij! EN ik heb een fiets gekocht, omdat het OV om 4u30 's ochtends toch niet zo denderend is, en ik er even lang over doe met de fiets. Dan heb ik wat extra beweging en moet ik in de zomer niet op warme trammen zonder airco
Mijn vriend werkt nog altijd bij MYOB en zit daar voorlopig nog goed, maar gaat misschien binnenkort beginnen uitkijken naar iets nieuws. Nu hij zijn Australische ervaring op zijn linkedin heeft staan, wordt hij regelmatig aangesproken over andere jobs, dus dat gaat zeker goed komen!
Het moeilijkste blijft voor ons toch nog altijd het sociale gebeuren. We leren wel wat mensen kennen, en de collega's van mijn vriend zijn ook super vriendelijk (ben al een aantal keren mee iets gaan drinken na het werk met hun, als ze je 1 keer ontmoet hebben vragen ze je ook de volgende keer weer mee), maar we missen onze Belgische vrienden toch nog hard! Ik denk dat dat altijd het moeilijkste zal blijven, omdat dit ook het langste duurt om weer op te bouwen.
Maar als ik daarstraks mijn eerste echte fiets-testrit deed langs de Yarra, was ik wel echt eventjes gelukkig om hier te zijn, in dit mooie land met mijn lieve vriend, en dan weet ik dat alles wel goed komt!