Even voorstellen, Loes

De dingen gaan ineens super snel! Vorige zondag onze visum-aanvraag gedaan, vandaag al een request van de CO voor medicals, police check en helaas .. Form 80 :mad:
Ik had heel hard gehoopt dat we dit niet zouden moeten doen, wat een puzzel! Ik heb hier dus wel een aantal vragen over, als iemand hiermee kan helpen ben ik jullie voor eeuwig dankbaar!

- ze vragen "have you ever had any previous passports?". Hier heb ik yes aangevinkt. Daarna vragen ze "do you have or remember, any of the document details?" Ik heb hier no aangevinkt, aangezien ik echt geen idee heb van data of passport numbers uit het verleden. Hopelijk vormt dit geen probleem, aangezien ik mij niet kan inbeelden dat veel mensen zich dit allemaal kunnen herinneren? En ze geven het hier ook echt als optie om "no" aan te vinken.
- Al je adressen van de laatste 10 jaar. Aangezien hier ook "places you resided for work/study" bij staat, ga ik er van uit dat dit ook studentenkamers etc zijn, plaatsen die nooit een officieel adres zijn geweest.
- bij alle international travel van de laatste 10 jaar, zet je hier ook daytrips bij? Een dagje Keulen, Amsterdam, ... Dit is op zich al een verschrikkelijke opdracht zonder daytrips erbij :D Dit zal ook een best effort zijn, zeker met de data..
- en dan nog zo'n killer: employment history ... :eek: Ik heb van mijn .. 19 tot 24e ofzo een studentenjob gehad bij een winkel, maar dit was echt heel willekeurige dagen.. Hoe vul je dit in? Of laat ik het toch maar weg?
- Dan vragen ze of je al een idee hebt van waar je naartoe gaat, wanneer, of je een adres hebt waar je zult verblijven, ... Zal dit in ons nadeel werken als we hier overal nee op antwoorden?
- en dan mijn laatste vraag ;) Ze vragen je alle keren dat je al in Australie geweest bent, met data. Mijn laatste reis-data weet ik nog perfect, en de eerste ook (dankzij hulplijn-mama :)), maar van de 2 middelste reizen ken ik de data alleen ongeveer .. Zou dit een groot probleem zijn?

Ok that's it for now! Onze police checks zijn aangevraagd en de medicals doen we volgende dinsdag, super spannend allemaal! :D
 
Wat fijn dat het zo snel gaat en spannend inderdaad!

Qua addressen, ze gaan echt niet alles checken. Hou de plekken aan waar je het langst hebt gewoond. Idem voor trips buiten Nederland. En idem voor je baantjes. Het gaat om plekken waar je langdurig hebt gewoond/gereisd/gewerkt, niet een dag hier of daar, paar weken etc.

Als je geen specifieke data meer weet, hou dan de maand en het jaar aan. Komt echt niet aan op specifieke dagen, dat begrijpen zij ook wel.

Succes ermee!
 
Bedankt Kims! :up: Dit is ook wat ik gehoopt had, maar het is toch allemaal stressy en de angst om iets fouts te doen zit er toch nog altijd in .. :D
 
Bedankt Kims! :up: Dit is ook wat ik gehoopt had, maar het is toch allemaal stressy en de angst om iets fouts te doen zit er toch nog altijd in .. :D
Check ook oude paspoorten, daar staan vaak datumstempels in. Dat hielp ons in elk geval.
 
Check ook oude paspoorten, daar staan vaak datumstempels in. Dat hielp ons in elk geval.

Mijn moeder had onze reispassen van in 2004 nog, dus die data heb ik ondertussen. Het enige wat ik nu nog mis zijn de data van mijn 2 reizen in 2009. Ook hier is het weer "mommy to the rescue": ziJ gaat in mijn oude dozen (die nog bij haar staan) snuffelen ;)
Voor de rest ben ik er door geraakt, toch geen evident document! :confused::)
 
Maak je geen zorgen.........immigration heeft iedere aankomst (tot op de seconde) in hun archives........schrijf gewoon dat je tussen die en die tijd/jaar hier bent geweest maar de precise datum niet meer weet........komt allemaal goed , succes
 
Enne.....natuurlijk ook je departure staat (eveneens) tot op de seconde in hun archives..........spreek/schrijf uit ervaring.
 
maar je moet wel zorgen, dat je ongeveer de data weet, ik heb eens 30 minuten bij de customs gestaan, om al mijn reizen naar Oz te verifieren.......grappenmakers
 
Ik ben enkel niet zeker over de retourdatum van 1 van mijn 4 reizen.. dus 7/8e klopt, 1/8e is een gok. Komt wel goed denk ik zo! We zullen toch nog even moeten wachten op onze police certificates (aaaah Brussel :rolleyes:), dus misschien vind ik toch nog ergens iets terug. En anders .. So be it! :cool:
 
Het gaat toch alleen om de laatste tien jaar?

Voor Europe heb ik alleen geantwoord, various trip to Germany, France .........
Geen data.
 
Het gaat toch alleen om de laatste tien jaar?

Voor Europe heb ik alleen geantwoord, various trip to Germany, France .........
Geen data.

Voor niet-Australia reizen gaat het inderdaad maar over de laatste 10 jaar, voor Australia zelf is er geen tijdslimiet.

Maar ondertussen heb ik de laatste datum ook teruggevonden, lang leve oude facebook-posts! ;)
 
Het gaat toch alleen om de laatste tien jaar?

Voor Europe heb ik alleen geantwoord, various trip to Germany, France .........
Geen data.
Met de open grenzen binnen Europa zijn die reisjes toch nergens geregistreerd, dus dan ook geen probleem.
 
Ik heb zeker alle reizen aangegeven die we ook hadden vermeld in onze proof van de facto relationship, en dan de andere echt meerdaagse reizen die ik mij nog herinnerde. Inderdaad dus geen dag uitstappen ofzo. Best effort he :up:

Ondertussen de Medicals ook gedaan en onze Police certificates liggen bij de vertaler.. dus opnieuw wachten :)
 
Bedankt Kims! :up: Dit is ook wat ik gehoopt had, maar het is toch allemaal stressy en de angst om iets fouts te doen zit er toch nog altijd in .. :D

Mocht je iets vergeten zijn dan is het niet meteen afwijzing hoor. Dan vragen ze er gewoon om en het enige nadeel is dan dat de verwerking van je gegevens ietsje langer duurt. Wachten is sowieso de name of the game ;)

Met het aangeven van landen heb ik alleen specifiek aangegeven welke landen ik met het vliegtuig heen gegaan ben, omdat die gegevens door hen terug te zoeken zijn. Alle landen waar ik met de auto ben geweest heb ik niet alle details van gegeven. Gewoon een lijstje met landen binnen Europa waar ik ooit geweest ben. Niet de data en dergelijke.
 
Ondertussen hebben we alles verzameld en zijn we vorige dinsdag (4/4) onze medicals gaan doen. Daar werd ons verteld dat ze normaal tegen vrijdag onze bloed resultaten zouden hebben. Nu zijn we bijna 2 weken verder en is de status nog steeds "Examinations in progress", met daarbij de uitleg "A panel clinic is currently processing this person's health examination(s) in eMedical. This screen will be updated once this person's case has been submitted to the department for processing. This may not occur until all results are finalised after the person has left the clinic. Ongoing delays should be followed up with the clinic in relation to the progress of your health examination results. Do not contact the department about this matter."
We hadden gehoopt dat dit ondertussen in orde zou zijn, dus zullen dinsdag ochtend gaan bellen naar het medisch centrum, maar ik vroeg mij af of het bij andere mensen ook zo lang geduurd heeft? Ik moet wel zeggen dat het een nieuwe dokter is en hij ons niet zo competent leek, maar toch.. ;)
 


OFX
Back
Top