Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Wat goed!!!! Gefeliciteerd  :applaus:  Het gaat jullie echt voor de wind! Lekker gevoel lijkt met dat.

[quote author=Wilsil link=topic=9733.msg141904#msg141904 date=1246421603]
Wij hebben in ieder geval de cheese cake klaar staan.
[/quote]

jummie, jummie, jummie, delicious!!!!

Dirk is erg blij met alle felicitaties! Wij hadden ook nooit verwacht dat het zo snel zou kunnen gaan allemaal. Een huis, een baan, het huis in Nederland verkocht en nu ook een optie op een stuk land. Willen we nog in aanmerking komen voor de First Home Builders Grant, dan moeten we voor het einde van de maand een beslissing nemen. Mochten we toch niet voor dit stuk gaan, dan wachten we gewoon nog een aantal jaar, want dan gaan we rustig zoeken en wachten. Maar we hebben nu een optie op een stukje grond in Yanchep. Op 10 minuten van het strand aan de ene kant en 10 minuten van Yanchep National Park aan de andere kant. De droom die ik al jaren heb, kan dus misschien heel snel al uitkomen.... :roll:

Hey sascha,
Het gaat jullie dus voor de wind! Lekker joh.
Maar als jullie nu niet dat stuk grond kopen kan je dan die First Home Builders Grant niet meer krijgen?

Lijkt ons ook super gaaf om straks zelf iets te kunnen bouwen. Lekker helemaal naar je eigen smaak!

Groetjes, Stefan

SUPER!!  :up: gefeliciteerd!

Ik hoop dat al jullie dromen waar mogen worden, je hebt er in ieder geval genoeg moeite voor gedaan meid!

GOOD LUCK!  :up: :up: :up:

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg141937#msg141937 date=1246446081]
Dirk is erg blij met alle felicitaties! Wij hadden ook nooit verwacht dat het zo snel zou kunnen gaan allemaal. Een huis, een baan, het huis in Nederland verkocht en nu ook een optie op een stuk land. Willen we nog in aanmerking komen voor de First Home Builders Grant, dan moeten we voor het einde van de maand een beslissing nemen. Mochten we toch niet voor dit stuk gaan, dan wachten we gewoon nog een aantal jaar, want dan gaan we rustig zoeken en wachten. Maar we hebben nu een optie op een stukje grond in Yanchep. Op 10 minuten van het strand aan de ene kant en 10 minuten van Yanchep National Park aan de andere kant. De droom die ik al jaren heb, kan dus misschien heel snel al uitkomen.... :roll:
[/quote]

Nou zeg ... het gaat allemaal zo snel dat het niet meer te volgen is .. :) Geweldig!! Natuurlijk wel elke dag een stukkie rijden vanuit Yanchep naar de stad..  :evil:

Van Yanchep naar Adelaide Trc is inderdaad iets meer dan een uur rijden. We zijn nu dus hard opzoek naar een motor voor Dirk, lastiger dan we hadden gedacht. In vergelijking tot de auto's hier, vinden we de motoren erg duur. Maar Yanchep is dan wel mijn grote droom van de laatste 7 jaar en dus zoeken we verder naar de motor.

De optie op het land verloopt maandag om 2 uur 's middags, dus ik ga vandaag even kijken naar de locatie. We hadden nl. eerst een ander stuk uitgezocht en dat dus ook goed bekeken, maar dat bleek dus net voor ons neus weggekaapt te zijn.
De jacht op grond is hier enorm. Even voor de mensen in Nederland een stukje uitleg over die FHOG (First Home Owners Grant). Het bedrag verschilt per staat, maar standaard krijg je in WA een bedrag van 7000 dollar wanneer je een eerste huis koopt of (laat) bouwen. Dit is tijdelijk opgehoogd naar 14000 voor bestaande bouw en 21000 voor nieuw te bouwen en is geldig tot 30 september 2009. Omdat het ongeveer 2 maanden duurt om de papier handel er door te hebben, moeten wij dus voor 31 juli een beslissing nemen over het land en het huis dat we laten bouwen.

Als dus vandaag blijkt dat het stuk waar we nu ongezien een optie op hebben niet helemaal is wat we willen, zullen we snel verder moeten kijken. Vinden we voor die tijd niet iets waar we echt gelukkig van worden, dan hebben we geen haast meer. We hebben nl. een heel leuk huis gehuurd en dan wachten we gewoon tot er weer nieuwe stukken land beschikbaar komen in het gebied tussen Butler en Yanchep in. De rotondes liggen er al op Marmion Avenue, de wijken hebben al een naam, het is alleen nu nog bushland. Dat betekent dan wel dan we 14000 dollar mislopen, maar doordat we dan wachten met kopen, hebben we weer tijd omdat zelf te sparen.

Wij hoorden van de mogelijkheid toen we 1.5 jaar geleden met een oom van Dirk zaten te praten in Melbourne. Hij heeft zelf ook aardig wat huizen gebouwd en daar goed aan kunnen verdienen. Sindsdien loop ik dus al met dan idee en hou dus ook al al die tijd de boel in de gaten. Het lijkt dus misschien een beetje impulsieve beslissing als je het even zo leest, maar hier zijn we al langer mee bezig. We zaten alleen nog vast aan ons huis in Nederland en dat blok zijn we nu ook zo goed als kwijt!!!

Wel trouwens erg leuk om te zien hoeveel mensen er nu eigenlijk mee lezen!

Sacha

Hey Sacha,

Ik vind het echt fantastisch dat het jullie zo voor de wind gaat! :cool:
Ik hoop het voor ons ook zo mag lopen... das afwachten hé

Zeg waar kan ik meer info vinden over FHOG (First Home Owners Grant). Is mss wat snel voor ons, maar vind het wel fijn om op voorhand al wat met die dingen bezig te zijn.

grtjes
nesje

@Nesje: Ik vrees dat jullie alleen nog voor de standaard in aanmerking gaan komen. Maar kijk eens op http://www.firsthome.gov.au/ voor  meer info. Succes.

@Wilsil: Ben niet zo goed met acres, maar het is 16 bij 33 meter, niet een landgoed, maar altijd 5x zo groot als het stukje grond dat we in Nederland hadden. We woonden daar in Rotterdam en dan is grond helemaal verschrikkelijk duur.

Hee Sascha, er zijn vele die je volgen denk ik, zeker hier.
Hardstikke leuk om je verhaal te volgen.Wat een geluk hebben jullie! Geweldig, geniet ervan, maar dat lukt zo te lezen wel.Heerlijk! Keep up the good work :up:

Dus 528 m2.
Vergeet niet dat de huizen hier iets meer grond oppervlakte gebruiken dan in NL.
Wij hebben nu 703 m2 en prijzen ons aardig gelukkig. We hebben nu tenminste tuin over en een zwembad.

Lijkt me wel vet raar hoor! Dat zal wel even wennen worden lijkt mij om op de begane grond te slapen..  :roll:

[quote author=Wilsil link=topic=9733.msg142084#msg142084 date=1246539033]
Dus 528 m2.
Vergeet niet dat de huizen hier iets meer grond oppervlakte gebruiken dan in NL.
Wij hebben nu 703 m2 en prijzen ons aardig gelukkig. We hebben nu tenminste tuin over en een zwembad.
[/quote]

Onze eis was genoeg grond voor een 4x2 met aparte activity room en een study, maar ook nog voldoende buitenruimte voor een zwembad(je). Hoef geen olympisch formaat, maar gewoon een lekker badje om in te kunnen drijven en spelen met de kinderen.
Met het huis dat wij nu in gedachten hebben, is dat geen probleem. We hebben zaterdagochtend een afspraak voor het bekijken van de voorlopige tekeningen, dus neem ze wel mee, kan je even zien waar we mee rond lopen! Maar meer dan 700 meter is een aardig lapje..... ben nieuwsgierig......

[quote author=Kathren link=topic=9733.msg142100#msg142100 date=1246544165]
Zo heerlijk alles gelijkvloers.... :w00t:
[/quote]

Dat vinden wij een noodzakelijk kwaad, een two-storey wordt gelijk zo enorm duur  :-(

Alles gelijkvloers is prettig hoor.  Dat heb ik nu ook!  Lekker gemakkelijk...

Ik hoop dat het stukje grond jullie bevalt  :up:

Wij hebben helemaal niet hoeven wennen aan gelijkvloers :) Ben er ook wel blij mee! Het huis wat jullie gehuurd hebben, is dat een van de opties die je hier liet zien? Wat ontzettend gaaf dat Dirk al zo snel een baan heeft zeg! Is in deze tijd toch wel erg fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken of je er wel een vindt. Heb even gekeken waar Yanchep ligt en het ligt wel lekker aan de kust zeg! Super!

We hebben besloten om toch nog maar even te wachten met het kopen van een stukje grond. Het stuk waar ik gisteren naar heb gekeken viel erg tegen. Aan het einde van de tuin stond een muur van 3,5 meter hoog. Daar boven komen mijn achterburen dan te wonen en zij zijn verplicht om een houten hek te plaatsen van 1,80 hoog. Dat zou betekenen dat ik dus alleen op het heetst van de dag in de zomer de zon in de tuin heb.

Heb vervolgens ook nog naar een ander stuk gekeken, maar was ook net niet helemaal wat we nu echt willen, werd er niet verliefd op.

We gaan de gok nemen dat er mooiere stukken grond worden uitgegeven in de komende maanden in de omgeving van Yanchep en zullen dan zelf maar iets meer moeten sparen. Tot het einde van het jaar is de First Home Builders Boost nl. nog totaal 14000 dollar (7+7 ipv 7+14) en dat is ook nog altijd een mooie financiele meevaller. Op die manier kunnen we ook gelijk het geld gebruiken dat we uit de verkoop van ons huis krijgen rond die tijd en daarmee krijgen we veel meer mogelijkheden voor wat betreft de hypotheek.

Geeft ons tenminste ook nog iets om de komende maanden over te blijven dromen, het ging allemaal ook wel heel snel ineens en wat blijft er dan nog aan dromen over.... Behalve de loterij winnen :grin:

Neem die tekeningen maar mee, ben benieuwd.
Kunnen jullie onze oude plannen bekijken en ideeen opdoen.

Als je naar cederhomes.com.au gaat, die hebben ook double stories voor niet veel.
Een beetje ruime woning kost net zoveel als een 4x2 single story.
Reden? Het is geen steen maar hout!

Back