Van Yanchep naar Adelaide Trc is inderdaad iets meer dan een uur rijden. We zijn nu dus hard opzoek naar een motor voor Dirk, lastiger dan we hadden gedacht. In vergelijking tot de auto's hier, vinden we de motoren erg duur. Maar Yanchep is dan wel mijn grote droom van de laatste 7 jaar en dus zoeken we verder naar de motor.
De optie op het land verloopt maandag om 2 uur 's middags, dus ik ga vandaag even kijken naar de locatie. We hadden nl. eerst een ander stuk uitgezocht en dat dus ook goed bekeken, maar dat bleek dus net voor ons neus weggekaapt te zijn.
De jacht op grond is hier enorm. Even voor de mensen in Nederland een stukje uitleg over die FHOG (First Home Owners Grant). Het bedrag verschilt per staat, maar standaard krijg je in WA een bedrag van 7000 dollar wanneer je een eerste huis koopt of (laat) bouwen. Dit is tijdelijk opgehoogd naar 14000 voor bestaande bouw en 21000 voor nieuw te bouwen en is geldig tot 30 september 2009. Omdat het ongeveer 2 maanden duurt om de papier handel er door te hebben, moeten wij dus voor 31 juli een beslissing nemen over het land en het huis dat we laten bouwen.
Als dus vandaag blijkt dat het stuk waar we nu ongezien een optie op hebben niet helemaal is wat we willen, zullen we snel verder moeten kijken. Vinden we voor die tijd niet iets waar we echt gelukkig van worden, dan hebben we geen haast meer. We hebben nl. een heel leuk huis gehuurd en dan wachten we gewoon tot er weer nieuwe stukken land beschikbaar komen in het gebied tussen Butler en Yanchep in. De rotondes liggen er al op Marmion Avenue, de wijken hebben al een naam, het is alleen nu nog bushland. Dat betekent dan wel dan we 14000 dollar mislopen, maar doordat we dan wachten met kopen, hebben we weer tijd omdat zelf te sparen.
Wij hoorden van de mogelijkheid toen we 1.5 jaar geleden met een oom van Dirk zaten te praten in Melbourne. Hij heeft zelf ook aardig wat huizen gebouwd en daar goed aan kunnen verdienen. Sindsdien loop ik dus al met dan idee en hou dus ook al al die tijd de boel in de gaten. Het lijkt dus misschien een beetje impulsieve beslissing als je het even zo leest, maar hier zijn we al langer mee bezig. We zaten alleen nog vast aan ons huis in Nederland en dat blok zijn we nu ook zo goed als kwijt!!!
Wel trouwens erg leuk om te zien hoeveel mensen er nu eigenlijk mee lezen!
Sacha