Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Kwam nog een geweldige link tegen voor als je aan het bedenken bent welke plantjes je in de tuin wilt hebben in WA...
Water Corporation

Je kan dan zorgen dat je het heel jaar een leuk kleurtje in de tuin hebt en zonder dat je leegloopt op de waterrekening!
Heb al wat leuke plantjes uitgezocht....
Leuke site Sacha, heb hem direct opgeslagen, komt vast nog van pas.

Groet,
Annemarie

Ik kijk even een weekje niet en gelijk is er van alles gebeurd.
Van harte met de aankoop Dirk en Sacha.

Het voordeel van zelf bouwen is ook dat je minder stampduty betaald. Je betaald het alleen over de grond wat een stuk lager is dan een bestaand huis.
Verder kun je het huis bouwen zoals jij het wilt. Een bestaand huis moet je meestal altijd wel aanpassen naar jouw smaak.

Enkele suggesties:
- zorg voor genoeg power points. Wat zij leveren is maar 1 dubbele per kamer. Je betaald extra maar je hebt er gemak van.
- maak je garage groot genoeg voor 2 auto's plus nog wat extra.
- plaats 2 water kranen, 1 voor en 1 achter.
- plaats dubbele wasbakken in the badkamer voor de meiden, het zijn meiden die groter worden en dan hun "eigen" wasbak willen voor hun makeup spul.

Hoi Sacha,
Ik volg je verhalen op de voet.
Ben ook erg geinteresseert in een huis te laten bouwen (alleen dan aan de sunshine coast :wink: )
Ik zoek dan ook heel internet al af naar van die bouwbedrijven die floorplans laten zien van huizen met daarbij de prijzen .
Nou weet ik niet of jullie bouwbedrijf daar ook zit maar heb sites van AVJennings en Plantation homes etc bekeken.
Als je daarvan uit gaat kan je voor 150.000 tot 200.000 een prachtig huis neerzetten en als je de bouwers moet geloven zit daar alles bij...is dat waar of komt hetzelfde bedrag er nog bij aan extra dingen.
Natuurlijk komt je grond er nog bij maar wat kan ik nog meer verwachten ?
Als je het vervelend vind dat ik het allemaal zo vraag moet je het aangeven hoor maar ik ben zo benieuwd of onze droom om een huis neer te zetten reeel is.
Dank je
Groetjes Annemiek :up:

Helemaal niet erg om hier verder op in tegaan, wij hebben ook zo moeten zoeken en puzzelen....
Over het algemeen kan je op de site van de bouwer de lijst van "inclusions" terug vinden, staan meestal gewoon op de achterkant van de brochure. Alles wat hier in staat zit dus in die prijs.
Is jouw huis echter bijvorbeeld standaard met carport en je wilt hier door de bouwer een garage van laten maken, moet je bijbetalen. Wil je kamers groter hebben, bijbetalen, aanpassingen in hoogte van plafond, bijbetalen... Net als voor extra stroompunten, extra telefoonaansluiting, extra verlichting. Je kan het zo gek niet maken, alles kan, alles mag, maar vaak wel tegen extra kosten. Als je heel veel geluk hebt, vind je een standaard plan dat helemaal bij jou past. Maar 9 van de 10 keer wil je toch iets aanpassen om het helemaal naar je eigen smaak te maken.

Kijk je niet te veel scheel op de site van bouwers, maar ga pas echt goed kijken als je hier bent. Dan kan je nl. hun displayhomes bekijken en zien of dit een beetje goed gebouwd is en of alles netjes is afgewerkt.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik kijk even een weekje niet en gelijk is er van alles gebeurd.
Van harte met de aankoop Dirk en Sacha.

Het voordeel van zelf bouwen is ook dat je minder stampduty betaald. Je betaald het alleen over de grond wat een stuk lager is dan een bestaand huis.
Verder kun je het huis bouwen zoals jij het wilt. Een bestaand huis moet je meestal altijd wel aanpassen naar jouw smaak.

Enkele suggesties:
- zorg voor genoeg power points. Wat zij leveren is maar 1 dubbele per kamer. Je betaald extra maar je hebt er gemak van.
- maak je garage groot genoeg voor 2 auto's plus nog wat extra.
- plaats 2 water kranen, 1 voor en 1 achter.
- plaats dubbele wasbakken in the badkamer voor de meiden, het zijn meiden die groter worden en dan hun "eigen" wasbak willen voor hun makeup spul.

Heerlijk, extra tips!!!
Powerpoints hebben we inderdaad op de lijst staan om tijdens pre-start te gaan bespreken (hoeveel en waar)
Garage laten we standaard opleveren, op die manier houden we aan de zijkant van het huis nl. voldoende ruimte over om later een grote schuur neer te zetten (3 meter breed) en eventueel de caravan of boot te parkeren wanneer we de Lotto winnen :)
Kranen staan inderdaad ook al op de lijst, net als PP voor en achter aan de buitenkant ivm de kerstverlichting!!!
We gaan voor een andere constructie voor de wasbakken. We hebben nl. nu een dubbele wasbak in onze ensuite in ons huurhuis. Ziet er leuk uit, maar gaat nergens over. We gebruiken er nl. maar 1 en die andere zit steeds vol met stof. Wij kiezen er dus voor om 1 wasbak te laten plaatsen maar wel met dubbele kastjes/extra werkblad. Je krijgt daardoor veel meer plek voor die make-up zooi op je werkblad en veel meer bergruimte eronder, zonder steeds die andere ongebruikte wasbak te moeten schoonmaken!!!

We gaan snel weer eens iets afspreken wanneer mijn schoonmoeder weer weg is, misschien als jullie de tekening van het husi zien dat jullie nog meer ideeen hebben, dat idee van die wasbak had ik nl. al van jullie gepikt!!! :)

@Skippie: Dankjewel :smile: Ik sta soms 's ochtends wel eens voor de spiegel en roep dan heel hard tegen mijzelf "Ik ben John de Manager en mijn motto is Succes is een keuze!" Vreselijke oude reclame slogan, maar werkt enorm goed om de dag positief te beginnen.

@Afterbang: Het was vandaag weer raak op de Mitchell, weer een motorrijder onderuit, weer gelukkig niet Dirk. Zal wel aan het weer liggen, meestal ben je hier als motorrijder met Nederlandse rijervaring relatief veilig.

Hi Sacha,
Ik bedoelde niet de ensuite maar de hoofd badkamer.
Twee meiden met 1 wasbak wordt ruzie.

Ja, het wordt inderdaad tijd om wat af te spreken. Nog minder dan 6 weken en dan zij we 5 weken op vakantie.

Daarom komt er zo'n zelfde oplossing in de badkamer van de dames. Moesten wel de badkamer groter maken, maar liever nu iets meer betalen, dan straks 10 jaar ruzie voor de spiegel :grin:

Je hebt een PM-tje om iets af te spreken, heb nl. een leuk idee!!

@Afterbang: Het was vandaag weer raak op de Mitchell, weer een motorrijder onderuit, weer gelukkig niet Dirk. Zal wel aan het weer liggen, meestal ben je hier als motorrijder met Nederlandse rijervaring relatief veilig.

Hmm, ik had het nog niet gezien. Maar ze gaan dus bij bosjes. Wellicht zijn wij nederlandse motormuizen wat beter gewend aan minder weer en meer verkeer.
Maar mooi dat Dirk de glimmende kant nog boven heeft gehouden van zijn groene monster.

Hi Guys,

Gefeliciteerd!! Goede stap :).

Ben benieuwd of het inderdaad gaat lukken om in Feb2011 de oplevering / sleutels te krijgen... Realiseren van planningen is niet het sterkste punt van de Ozzie bouwers :) :). Je zal er flink achteraan moeten blijven zitten, maar dat is jullie wel toevertrouwd!

Op naar de volgende fase in het leven hier!

We hebben nu al een oplevering in Maart in het vooruitzicht omdat ze bij Wannerro City Council nogal achter lopen met het land gebeuren... Maar zodra het land van ons is, zal die arme aannemer die op ons huis gezet zal worden het zwaar krijgen hahaha. Zal mijn bemoeizuchtige gedrag compenseren met donuts en af en toe op vrijdag middag een dossje bier, maar zal de zweep erover gooien!!! Heb er nu al zin in :evil:

Weer eens tijd voor een update van het huizenfront van Familie Dewit....

We hebben eindelijk het contract binnen, het officiele contract en dus ook de voorlopige officiele tekeningen. Volgens de bouwer waren wij erg gelukkig dat we deze al zo snel kregen. Hij snapte niet dat ik daar heel hard om moest lachen. Het is maar wat je snel noemt. We hebben op 31 maart de intentieverklaring getekend en nu pas iets officieels om te tekenen :lol:

Maar we hebben nu eindelijk de lijst die we moeten doorworstelen voor de pre-start meeting en wat hebben we een lol hiermee. Eerst maar eens even goed gekeken naar de tekeningen. Hier bleken nog een paar foutjes in te zitten. Een wijziging in de slaapkamer was niet op de definitieve tekening doorgekomen en het verplaatsen van de garage deur ook niet. Geen probleem, waren kosteloze wijzigingen en dat kan bij pre-start nog worden aangepast. Er stond echter wel iets op de tekeningen dat wij niet hadden verwacht: racking bulkheads...?

Heb even goed moeten zoeken wat dat nou zijn en was er dus ook helemaal niet blij mee. Deze zaten niet in het displayhome waar wij waren gaan kijken. We hadden de bouwer dus ook gevraagd wat nu precies de verschillen waren tussen de display versie en de basic en waar dat prijsverschil vandaan kwam. De display versie had standaard eigenlijk alles wat wij in het upgrade pakket hadden gekocht (tegels in de badkamer en laundry, vierkante werkbladen, mooiere kranen, mooiere wasbakken, alles in de keuken 90 cm ipv 60 aan apparatuur en een vaatwasser). Verder had de display plafonds op 31c ipv 28, een verlaagd plafond in de theater-room, standaard een alfresco, een grotere pantry en een nisje in de hal. Omdat wij 28c genoeg vinden voor de hoogte van het plafond, de niche al helemaal niet interessant vonden en ook niets zagen in een verlaags plafond in de theater room, kozen wij dus voor de standaard versie. Hebben vervolgens wel die grotere pantry er in laten zetten en een alfresco aan het huis. De bouwer was even vergeten te zeggen dat dit betekenden dat we ook geen eaves zouden hebben rondom het huis, andere standaarddeuren en andere standaarddeurknoppen....

Maar het niet hebben van eaves (soort mini veranda om je huis heen) zorgde dus voor de bulkheads. Racking betekend dat ze schuin aflopen. Hebben we nu ook in ons huurhuis aan de kant van de slaapkamers en badkamers. Geen probleem. Maar dat wil je dus NIET in je woonkamer en eetkamer!!!
Voelde mij dus zwaar genomen en ben dus opzoek gegaan naar een andere bouwer. Die bouwers in het displaydorp hier om de hoek praten dus met elkaar en dus is de man van Aveling er achter gekomen dat wij ingesprek waren met Content Living. Ik was nl. niet zo tevreden met de antwoorden die ik kreeg op mijn vragen. Heb vervolgens een mail gestuurd naar de Aveling met de mededelingen dat wij het contract niet gaan tekenen en de financiering nu alleen rond maken voor de grond. Kreeg gelijk een mail terug, hij wilde langskomen de volgende avond... prima... :evil:

Na een pittig gesprek hebben we nu dus toch eaves aan de ene kant van het huis en alleen nog een bulkhead boven de televisie nis.

Maandag gaan we de definitieve keuze maken voor de kleuren voor de keuken, badkamers en laundry. Vorige week zijn we al gaan kijken en ik ben met 50 monsters van kleuren voor keukenkastjes en aanrechten de deur uitgelopen en een tegel voor de vloeren van de natte kamers en een tegel voor de woonkamer/keuken/eetkamer.
Vervolgens ook nog even langs het bedrijf gegaan die de bestrating moet gaan doen. Ook daar tegels meegenomen waar we nu al een week naar aan het staren zijn.
Keuze voor de kleur van het dak is ook bepaald met dak aan de website van Colorbond. Daar kan je leuk met kleuren spelen om te zien wat nu mooi staat. We kiezen dus voor Ironstone dak, die kleur laten we ook terug komen in de garagedeur, witte dakgoten en witte raamkozijnen, witte binnendeuren en witte deurposten.

Laatste dingen die we nu nog moeten bepalen:
Kleur buitenmuur (nooit geweten hoeveel grijs tinten er zijn....)
Deurkrukken
Hoogte werkbladen
Kleuren binnenmuren (de meisjes willen iets rozigs....)
Kleur voordeur

We zijn leuk bezig en ik leer hier echt zooooveeeel van!!!

Sacha

We kunnen het een leuk onderdeel van je stage maken... mag je mee naar de pre-start meeting, die is nl. op 23 juni en dan ben je hier! Sorry, kon niet anders. Als ik een latere datum wilde, dan was het gelijk 4 weken later en dat betekent dat onze bouwtekeningen ook 4 weken later naar de Shire gaan en ze dus 4 weken later gaan bouwen... :oops:

Wat lijkt me dat leuk!!
We hebben nu ons hele huis ook zelf gerenoveerd, maar alles in 1 keer te mogen kiezen is veel leuker!!
We zijn al bijna 8 jaar bezig.
Hopelijk kunnen wij dat daar ook betalen, lijkt me zalig!!
Geniet er maar lekker van!! :up:

We kunnen het een leuk onderdeel van je stage maken... mag je mee naar de pre-start meeting, die is nl. op 23 juni en dan ben je hier! Sorry, kon niet anders. Als ik een latere datum wilde, dan was het gelijk 4 weken later en dat betekent dat onze bouwtekeningen ook 4 weken later naar de Shire gaan en ze dus 4 weken later gaan bouwen... :oops:

No Worries Sacha!!

Hi Sacha, lekker om te horen dat het nu toch doorgaat allemaal! En grappig: wij kiezen ook voor een Ironstone dag en witte kozijnen etc., zal iets Nederlands zijn? Op de bouwsite zag ik die namelijk niet voorbij komen, wij vonden die ook het mooiste.

Vervelend hè, al die details en zaken die niet kloppen, wij zitten er nu ook middenin, wordt er helemaal gek van. Iedere keer hou ik me maar weer voor dat het voor het goede doel is: een super gaaf huis straks. Maar het is wel hangen en wurgen en die afstand bij ons helpt eerlijk gezegd niet echt mee. Afijn we komen er straks allemaal wel maar ik herken je frustraties als geen ander. Kunnen we straks even lekker tegen elkaar zeuren daarover, we zijn tenslotte ook alweer bijna bij jullie!

Laat je nog horen hoe laat je mensen verwacht en wat we mee kunnen nemen? Voorlopig ziet het ernaar uit dat we de 26e langs kunnen komen, gezellig! Zien we Gwen ook een keer.

Groet,
Annemarie

@Tweety: Nee, we hebben geen vestiging van Familie Dewit in Melbourne, wel van de familie Daniels (Dirk zijn ooms...) Maar we kunnen gewoon via mail en skype helpen!

@ChrisAnne: Als je kiest voor een Ironstone kleur dak en witte raamkozijnen, zorg dan voor een witte lijst om je dak door degoten e.d in het wit te doen. Wij hebben hier in Yanchep heel veel rondgekeken en daar gebruiken ze die zelfde kleurstellingen in een hele wijk. Als je kiest voor een andere kleur als lijst om je dak ziet het er heel raar uit hebben we gezien.
Dirk zijn feestje begint om 2 uur en duurt tot de drank op is! We beginnen al vroeg vanwege de gezinnen met kinderen en gaan gewoon de rest van de dag door voor de mensen zonder kinderen en met oppas (of die de kinderen bij ons op bed leggen) Jullie kunnen dus ook blijven eten. Zelf drank meenemen mag, maar hoeft niet. Mocht je nog een kadootje voor Dirk mee willen nemen: Tegoed bon van de Good Guys!
Edit: We sparen nl. voor een nieuwe Home Theatre Set....De oude heeft het na vele jaren trouwe dienst begeven...

Gezellig, geef je jullie adres even door via een PM? Ik realiseer me dat ik dat helemaal niet heb. Ik verwacht dat we later in de middag langs zullen komen.
En waar vinden we Good Guys? Nog nooit van gehoord maar dat zal wel veranderen tegen de tijd dat we daar wonen :wink:

Dank voor de tip inzake het dak en de daklijsten. Misschien moeten wij ook nog even rondrijden in Yanchep? In ieder geval neem ik dit vast als tip mee.
Nog een vraag over de garagedeur: kun je die in dezelfde kleur krijgen als je dak? Bij welke leverancier moeten/mogen jullie die garagedeur bestellen?

Groet,
Annemarie

Back