Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

spannend hoor, dat is ook onze droom omdat uiteindelijk te doen.
Maar eerst maar eens een visum hahahaha!
Geniet er maar lekker van. :up:

Gefeliciteerd met jullie volgende stap naar total happiness! De bouw wel documenteren hè :wink:

En vervuilen? Waardevolle informatie voor de rest zal je bedoelen :grin:

Hoi naamgenoot,

Gefeliciteerd!!! Spannend allemaal zeg! Succes met alles:up: :up: :up:

Groetjes,
Sacha

Hi Sacha,

Gefeliciteerd, super! Ik heb de sensation opgezocht, ziet er echt goed uit zeg! Toch voor een andere bouwer gekozen? En weten jullie de kleuren etc. al? We kwamen erachter dat je wel erg veel zelf mag kiezen daar!

Veel succes met het kiezen van alle details!

Groet,
Annemarie

Hey Sascha,

jullie zijn goed bezig!!!!! Ben benieuwd hoe het allemaal zal verlopen. hou ons op de hoogte met veel fotos van de bouw!!!!

Groetjes

Hoi Sacha,

Gefeliciteerd, mooi avontuur! Hou ons idd op de hoogte van alle perikelen, er lopen meer mensen met jullie idee en ik zou persoonlijk graag wat van opsteken van wat jullie meemaken! Succes ermee. (Heb je al gevraagd of de plafonds blijven zitten als het regent? Best belangrijk).

Hoi Sacha,

Congratulations!!! :up: Ook wij zijn benieuwd en lezen en zien graag de verhalen van jullie nieuwe avontuur! Echt super spannend!

Smiles, Betty

Leuk! Gefeliciteerd met jullie eigen plot. :up:
En graag ons op de hoogte houden, vind het heel leuk om te lezen hoe zoiets gaat/verloopt.
Hebben jullie zo'n pakket gekocht, land-house package?

Gefeliciteerd!

Super hoor!! lekker bouwen aan je droom..letterlijk en figuurlijk lol
smiley.gif

Lees graag mee hoe dat allemaal verloopt.

Succes
afro.gif

hey sacha,

super! ben is gaan kijken op de site en de indeling van het huis is echt super!

Ik volg zeker hoe het allemaal verder loopt!

grtjes

Wat een leuke en lieve reacties allemaal!

Vandaag hebben we een afspraak om onze handtekening te zetten onder het contract voor de grond. Daarna gaan we natuurlijk gelijk even op de foto en op "onze" grond stampen. Verheug mij er enorm op!!!!

We hebben niet voor een house-and-land package gekozen, maar doen het apart. De bouwers die hier nog dit soort pakketten verkochten hadden geen huizen in onze smaak en het waren ook allemaal kleinere stukken grond. Wij willen nl. de ruimte over houden om over een tijdje inderdaad dat zwembad te laten plaatsen en dan iets groters doen dan een pierebadje...

Het was nog wel even spannend of we de hypotheek rond zouden krijgen. Dat werkt hier iets anders dan in Nederland...
Als First Home Buyers kwamen we in aanmerking voor een hypotheek via Keystart. Dat een hyptoheekverstrekker van de overheid met gunstige voorwaarden voor je eerste huis. Zo betaal je maar 50 dollar per week tijdens de bouw, ipv de rente over het bedrag dat je al gebruikt hebt. Je hoeft ook maar 2% deposit te doen. Grote nadeel is het maximale budget van 412000 dollar. Dat is dan voor je land, huis, siteworks (bouwklaar maken van de grond) en vloeren en gordijnen. Dat ging dus niet lukken, we bleven met dat probleem van die vloeren en gordijnen zitten en kwamen daardoor boven budget.

Dan bleef over Westpac en Bankwest. Hier moet je 5% aanbetalen en je moet kunnen aantonen dat je dat bedrag ook netjes gespaard hebt. Alle andere banken vragen 10% en dat hebben we dus niet. Gelukkig bleek dat we nog een levensverzekering op het verkochte huis in Nederland hadden lopen en die konden we afkopen. Daar hebben we de laatste 10 jaar premie voor betaald en omdat we nu in het buitenland wonen, mochten we die zonder gezeur afkopen. Pff... daar komt nu dus die andere 2,5% vandaan, anders was het niet gelukt. Verder moeten we de lening voor de auto opnieuw afsluiten. We hadden de helft al direct betaald en de andere helft wilden we in 2 jaar afbetalen. Dat blijkt dus niet zo slim te zijn, wanneer je een huis wilt kopen. Banken zien liever dat je die lening over een veel langere periode aflost en zo minder per maand betaald. En wij maar denken slim te zijn en op die manier zo min mogelijk rente te betalen. Weer iets geleerd!

O ja.. in die aanbetaling zit ook het bedrag dat je zelf al hebt aanbetaald op je grond en huis, dus dat mag je gewoon van je spaarrekening afhalen zonder dat ze daar boos over worden.

We leren weer heel veel... Nu het contract met de bouwer is getekend, gaan we ons nu voorbereiden op de pre-start. Dan moeten we dus de keuzes gaan maken over de kleur steen, kleur en materiaal dak, kleur dakgoten, kleur raamkozijnen, kleur keukenkastjes en aanrechtblad, kleuren tegels en muren..... En dan nog bepalen waar we de extra stopcontacten willen, de telefoon- en televisie aansluitingen, de lichtknopjes, waar we inbouwspots willen en waar gewonen lampen....
In de komende week krijgen we de spullen toegestuurd zodat we samen met onze buurvrouw (is heel goed met kleuren en heeft ook al vaker gebouwd in Australie) alles kunnen bekijken en beslissingen nemen....

Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden en als ik weer eens niet duideliik genoeg ben in mijn verhaal, dan hoor ik het wel!

Sacha

Wat geweldig voor jullie zeg!
smiley.gif

Klink allemaal erg positief!

Laat die waardevolle info maar komen, goed om te lezen hoe dat allemaal gaat daar!

Succes
afro.gif

Steven

Goed nieuws allemaal. En mooi dat wij allemaal mee mogen gluren hoe dat nu in zijn werk gaat, stukje grond kopen en huisje bouwen.

Wat me elke keer weer opvalt in Australische huizen is de ietwat andere manier van indelen vergeleken met Nederland ;)

En.. staat die handtekening eronder? :up:
Nu alleen nog maar de keuzes maken :lol: a piece of cake or not? :lol:
Succes!

De handtekening voor het land is gezet!!!

Dit is het:
img_1270381744_692_lg.jpg

We zijn vandaag in Yanchep wezen kijken naar voorbeelden van voorgevels. De kleuren die ze daar moeten gebruiken om het plaatsje een coastal look te laten houden, vinden we nl. er mooi. We hebben dus zeer uitgebreid foto's staan te maken van dingen die we mooi vinden en denken er redelijk uit te zijn.. Nu nog met de bouwer gaan praten of het ook mogelijk is en of we dan toestemming krijgen van de projectontwikkelaar.

Super joh, gefeliciteerd!!!

En goed idee, die foto's maken. Je weet dat wij ook bezig zijn, zou je me wat foto's kunnen sturen van voorgevels i.v.m. de kleuren?

Dank en groet,
Annemarie

Super joh, gefeliciteerd!!!

En goed idee, die foto's maken. Je weet dat wij ook bezig zijn, zou je me wat foto's kunnen sturen van voorgevels i.v.m. de kleuren?

Dank en groet,
Annemarie

Hangt helemaal af van de "Building Guidlines" die gelden voor het Estate waar jullie gaan bouwen. Bij ons zijn we vrij om te bepalen welke kleuren we gebruiken, maar hebben wel ristrikties aan hoe de gevel er uit moet zien. Wij zijn verplicht te kiezen voor OF een "portico" (dat is een overkapping bij je voordeur die een hoger plafond met hebben dan de rest van je huis) Of een "gable" (een rechtopstaande V-vorm in je dak, beetje als een dakkapel), OF rendering (pleisteren van je voorgevel in een door jou te bepalen kleur) OF "Brick Masonry" (baksteen dus..), waarbij dan wel wordt gezegd dat je voorgevel in elk geval uit 2 kleuren OF 2 materialen moet bestaan waar ook de keuze in materiaal beperkt is. Wij kiezen dus voor een witte rendering over de gevel en tussen de 2 ramen van de slaapkamer (die ligt aan de voorkant van het huis) laten wij van kleine steentjes, een soort van platte baksteentjes in verschillende lichte bruintinten een "feature wall" metselen. Er zijn wijken waar bijna alles vast ligt: Kleuren schema's, soort/kleur/formaat baksteen, hoogte dak, materiaal dak en ga zo maar door...

Als je aan het zoeken bent voor een huis, zal je zien dat ieder huis een eigen ontwerp heeft voor de voorkant (elevation noemen ze dat). Sommige bouwers bieden zefs meerdere designs aan zodat je daar ook uit kan kiezen. Je hebt hier bijvoorbeeld huizen met feature walls, maar ook met een mix van render en hout of een miz van van steen en hout, huizen met plantenbakken aan de gevel gemetseld, huizen met een veranda, met een porch, met een portico.... keuzes genoeg zou ik zeggen. Op deze site de standaard elevations van Aveling en daar hebben wij dan weer een variatie op.

WIj hebben niet gekozen voor een Portico om de gemiddelde prijs hiervan rond de 6000 AUD ligt en dat vind ik een beetje zot voor een bouwristrictie. Het nadeel van een Gable is dat hier dus hout in zit verwerkt en dat moet dus zo dicht bij zee regelmatig geschilderd worden en wij willen graag een huis dat onderhoudsvriendelijk is. Omdat we de hele gevel in 1 kleur wilde hebben, waren we dus verplicht om een gedeelte met een ander materiaal te bekleden en dat wordt dus zo'n steentje. Net als in voorbeeld 8, maar dan een andere kleur en een ander patroon...
Beetje meer zo...Gepikt van een Ross North huis... Onze rendering wordt heel licht grijs en wij hebben niet dat gekke dakje boven de voordeur (dat is nl. een portico), ook niet die plantenbak, die komt verder naar voren te staan en onze garage komt verder naar voren dan de slaapkamer :lol:
aspen-1.jpg

Laat anders maar even weten wat jullie Building Covenants zijn, dan zal ik daar eens in duiken.

Back