Super joh, gefeliciteerd!!!
En goed idee, die foto's maken. Je weet dat wij ook bezig zijn, zou je me wat foto's kunnen sturen van voorgevels i.v.m. de kleuren?
Dank en groet,
Annemarie
Hangt helemaal af van de "Building Guidlines" die gelden voor het Estate waar jullie gaan bouwen. Bij ons zijn we vrij om te bepalen welke kleuren we gebruiken, maar hebben wel ristrikties aan hoe de gevel er uit moet zien. Wij zijn verplicht te kiezen voor OF een "portico" (dat is een overkapping bij je voordeur die een hoger plafond met hebben dan de rest van je huis) Of een "gable" (een rechtopstaande V-vorm in je dak, beetje als een dakkapel), OF rendering (pleisteren van je voorgevel in een door jou te bepalen kleur) OF "Brick Masonry" (baksteen dus..), waarbij dan wel wordt gezegd dat je voorgevel in elk geval uit 2 kleuren OF 2 materialen moet bestaan waar ook de keuze in materiaal beperkt is. Wij kiezen dus voor een witte rendering over de gevel en tussen de 2 ramen van de slaapkamer (die ligt aan de voorkant van het huis) laten wij van kleine steentjes, een soort van platte baksteentjes in verschillende lichte bruintinten een "feature wall" metselen. Er zijn wijken waar bijna alles vast ligt: Kleuren schema's, soort/kleur/formaat baksteen, hoogte dak, materiaal dak en ga zo maar door...
Als je aan het zoeken bent voor een huis, zal je zien dat ieder huis een eigen ontwerp heeft voor de voorkant (elevation noemen ze dat). Sommige bouwers bieden zefs meerdere designs aan zodat je daar ook uit kan kiezen. Je hebt hier bijvoorbeeld huizen met feature walls, maar ook met een mix van render en hout of een miz van van steen en hout, huizen met plantenbakken aan de gevel gemetseld, huizen met een veranda, met een porch, met een portico.... keuzes genoeg zou ik zeggen. Op deze
site de standaard elevations van Aveling en daar hebben wij dan weer een variatie op.
WIj hebben niet gekozen voor een Portico om de gemiddelde prijs hiervan rond de 6000 AUD ligt en dat vind ik een beetje zot voor een bouwristrictie. Het nadeel van een Gable is dat hier dus hout in zit verwerkt en dat moet dus zo dicht bij zee regelmatig geschilderd worden en wij willen graag een huis dat onderhoudsvriendelijk is. Omdat we de hele gevel in 1 kleur wilde hebben, waren we dus verplicht om een gedeelte met een ander materiaal te bekleden en dat wordt dus zo'n steentje. Net als in voorbeeld 8, maar dan een andere kleur en een ander patroon...
Beetje meer zo...Gepikt van een Ross North huis... Onze rendering wordt heel licht grijs en wij hebben niet dat gekke dakje boven de voordeur (dat is nl. een portico), ook niet die plantenbak, die komt verder naar voren te staan en onze garage komt verder naar voren dan de slaapkamer :lol:
Laat anders maar even weten wat jullie Building Covenants zijn, dan zal ik daar eens in duiken.