Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

En toch moeten we altijd aanhoren dat zij van het sterkere geslacht zijn... :gapen: Ze hebben alleen maar wat meer muscle power :roll:

Quote; moeten we dat ook nog weken aanhoren.... en is er niemand zieliger dan hij :

:grin: :grin: :grin: :up: Hij is fijn.
Kus erop en het is weer beter.

Quote;En toch moeten we altijd aanhoren dat zij van het sterkere geslacht zijn... Ze hebben alleen maar wat meer muscle power;

We hebben wel enkele dingen meer die jullie ...Kathren (vrouwen) niet hebben.

Jack :evil:

Quote;En toch moeten we altijd aanhoren dat zij van het sterkere geslacht zijn... Ze hebben alleen maar wat meer muscle power;

We hebben wel enkele dingen meer die jullie ...Kathren (vrouwen) niet hebben.

ehhhh.... en "wij vrouwen" hebben ook een enkele dingen meer die jullie weer niet hebben! :eek:ops!: ..... de capaciteit om te multitasken! :nana: Right girls?

En wat ben ik blij met die verschillen tussen man en vrouw!!

Laat Dirk maar lekker klagen over zijn arm, goed excuus voor mij om hem een schuld gevoel aan te praten over alle dingen die hij nu niet kan... :evil:

En wat ben ik blij met die verschillen tussen man en vrouw!!

Laat Dirk maar lekker klagen over zijn arm, goed excuus voor mij om hem een schuld gevoel aan te praten over alle dingen die hij nu niet kan... :evil:

:up: :up: hahaha goed zo!

Na heel lang wachten en nadat we eigenlijk alle hoop al hadden opgegeven is het dan toch eindelijk gebeurd...

ONS PLAFOND IS DICHT!!!

INderdaad, dicht, want klaar zijn ze nog niet :mad: Er kwamen 3 hele vriendelijk Koreaanse mannetjes binnen om het werk uit te voeren. Man 1 was er alleen maar voor het opruimwerk, Man 2 was er alleen maar om te vertalen (die andere 2 spraken nl. geen Engels) en Man 3 ging daadwerkelijk de ladder op. Het gat is nu dicht, maar het is een prutswerk geworden.

De kieren tussen de gipsplaten worden gepleisterd. Dat hebben ze dus heel slecht gedaan, heel ongelijk. Dacht nog, dat zullen ze vast wel netjes recht schuren voor ze gaan verven.... Niet dus, ze hebben het opgeschuurd en er daarna een dun laagje verf overheen gedaan. Volgende week komt er dus iemand langs om het pleister en verg werk over te doen. Niet die vriendelijke Koreaanse heertjes, want die zijn inmiddels ontslagen! Ik was niet de enige met klachten..

Maar waar hebben we het eigenlijk over, het gat zit dicht en het is niet ons eigen huis!
Lang leve de lol, Familie Dewit is nog altijd gelukkig in Perth!!!

Gefeliciteerd met je dichte plafond. Ook al is het prutswerk, dicht is dicht! :wink:

Groetjes,
Sacha

Hè, hè, dat mocht tijd worden na zo'n 5 maanden! In ieder geval kijk je niet meer tegen plastic aan en gelukkig is het jullie huis niet!

Hoe staat het met de bouw van jullie nieuwe huis? En is Dirk z'n arm/schouder al weer beter?

Groet,
Annemarie

Het is inderdaad ons huis niet, dus het zal me allemaal worst wezen!

Met Dirk zijn schouder gaat het weer helemaal goed. Hij heeft zijn laatste controle gehad en is weer helemaal gezond verklaard. Er bleek uiteindelijk toch een breuk te zitten en geen haarscheurtje, maar alles is goed genezen en hij mag alles weer doen wat hij eerst ook deed. Helaas lukt het motorrijden nog niet zo goed. Hij heeft nl. nog altijd zijn motor niet terug. Die is nog altijd aan het logeren in de garage in afwachting van wat onderdelen. We hopen dat hij volgende week eindelijk het telefoontje krijgt dat hij zijn verloren kind weer op mag halen, want hij mist z'n groene monster. Het is heel gezellig dat hij nu iedere dag met de buurvrouw aan carpoolen doet, maar hij is de files zat.

Met het huis gaat het ook echt op zijn Australisch... wachten, wachten en nog meer wachten. We wachten nog altijd op Settlement. Er bleken bepaalde papieren niet te zijn aangekomen waardoor er weer uitstel moest worden aangevraagd en we hopen nu aan het einde van volgende week officieel eigenaar te zijn van een prachtige recht getrokken hoop zand.
Het stuk grond is vol gestort met een enorme laag zand en dat hebben ze netjes recht getrokken. Op die manier hebben we nu dus ook niet zo veel last van al die duizenden stenen die je vaak ziet liggen. Wel hebben we gisteren bericht gekregen dat de aanvraag voor First Home Owners Grant is goedgekeurd. Da's weer extra centjes en da's altijd fijn!

We hopen binnenkort eindelijk foto's te kunnen gaan plaatsen dat ze echt iets aan het doen zijn. Wil ontzettend graag mijn nieuwe huis en ben natuurlijk ook weer verschrikkelijk omgeduldig. Ik weet dat Rome ook niet in 1 dag gebouwd is, maar dat ging tenslotte om een hele stad, we hebben het nu over 1 huis... zou toch moeten lukken :roll:

Wauw, je plafond is dicht!! Goed zo, ook al is het prutswerk, het zal er in ieder geval beter uitzien dan het was :wink:

Het lijkt erop dat jullie nog heel wat geduld gaan moeten hebben wat betreft jullie huis... Maar er zijn toch vorderingen, ook al gaat het superlangzaam.

En zolang het winter is is het mss wel leuker om met de auto naar Perth te rijden, niet!?

Ik heb nog een paar leuke fotootjes van de kids in Yanchep NP, ik stuur je die via een PMtje nog wel door. Nog es bedankt voor de gastvrijheid, en doe Dirk en Suzanne en Danielle de groetjes!

Maar waar hebben we het eigenlijk over, het gat zit dicht en het is niet ons eigen huis!
Lang leve de lol, Familie Dewit is nog altijd gelukkig in Perth!!!

Had je ook met wc papier kunnen doen............

Misschien wat "vleugeltjes" gebruikt om de grote gaten mee op te vullen en toekomstige lekken tegen te gaan <_<

Sorry Jack maar die "vleugeltjes" kun je juist niet gebruiken om gaten op te vullen, maar wel effectief tegen het lekken zoals je al zegt.

Ben enorm onder de indruk van al jullie mooie oplossingen om het gat te dichten :up: Het had er dan waarschijnlijk net zo uit gezien als het huidige resultaat....

We gaan dus gewoon verder met geduld hebben. Niet alleen voor het afmaken van het plafond, maar ook met het wachten op de start van de bouw van ons huis. Kreeg vandaag een reactie van de bouwer op mijn status verzoek. Ergens half september gaan ze eindelijk de site survey doen, daarna zullen de tekeningen definitief gemaakt worden en naar SHire worden gestuurd ter goedkeuring. Maar dan zitten we al begin oktober.... Zal mij benieuwe wanneer ze eindelijk dan gaan bouwen.... Je zou toch zeggen dat na een visum aanvraag je al genoeg lessen in geduld hebt gehad om hier niet meer moeilijk over te doen, helaas <_<

Jeetje Sacha, schiet lekker op zeg met die bouw...... :shock: Overigens even een tip. De tekeningen kunnen prima naar de shire gestuurd worden als ze min of meer goed zijn. Alleen als de buitenkant van het huis fundamenteel veranderd (verhouding raam/muur) moet je wijzigingskosten betalen van $80 per keer. De shire neemt lekker de tijd: zo'n 60 dagen, vandaar dat het handig is dat zo snel mogelijk te regelen. Alleen kan dat waarschijnlijk pas na site survey.....
Onze tekeningen zijn vorige week verstuurd, settlement 9 september....

Succes,
Annemarie

Back