Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Eindelijk actie :grin: :up:

Ik zal zo eens ff op facebook kijken, ben benieuwd! Maar gelukkig voor jullie lijkt het dat de 'langste' wachttijd voorbij is. Wanneer is het af, denk je?

Gaaf Sacha !

En dan die kleine in haar zomerjurkje , wij zien hier de natte sneeuw omlaag dwarrelen :cry: .
Even een vraagje trouwens ; wat is een SLAB party ?

groetjes Chantal1

Volgens de planning van de bouwer eind juni, begin juli, maar ik gok op een paar weken later... Je weet maar nooit hier ;)

Hoewel er nu wel wordt gefluisterd dat de tradies hier hun klussen heel snel zullen afhandelen en dan massaal naar de oostkust gaan om voor onvriendelijke tarieven daar te gaan klussen...

Lekker hoor! Over twee maanden zijn we in Perth (als we niet verdwalen op de Nullarbor ;) ) Wellicht kunnen we dan het dak bewonderen?

Ik hoop dat we over 2 maanden toch wel verder zijn dan het dak... Hoewel de brickies om een onverklaarbare reden ineens de laatste dagen niets meer gedaan hebben. Snap er niets van.

Maar kom zeker gezellig even langs als jullie in de buurt zijn. Koffie en bier staan altijd klaar :) Aan het einde van de Nullarbor, rechtsaf !

Bij ons zijn de brickies alweer klaar. :wink: Maar we hadden dan ook niet zo heel veel muur te metselen...... volgende week wordt hier ook een slab gestort voor de garage vloer.....

Hopelijk hebben we allebei binnen 2 maanden een dak erop zitten! :cool:

Ik hoop dat we over 2 maanden toch wel verder zijn dan het dak... Hoewel de brickies om een onverklaarbare reden ineens de laatste dagen niets meer gedaan hebben. Snap er niets van.

Maar kom zeker gezellig even langs als jullie in de buurt zijn. Koffie en bier staan altijd klaar :) Aan het einde van de Nullarbor, rechtsaf !

Dat zal te maken hebben met de hitte ... boven een bepaalde temperatuur mogen ze stoppen..

Bleek niet de hitte te zijn, maar het wachten op nieuw materiaal. Er bleken een deurpost en een raamkozijn een beetje beschadigd te zijn. Ipv die er toch gewoon in knallen, hebben ze nieuwe besteld en moeten nu dus wachten tot deze afgeleverd worden. Daarna gaan ze weer gewoon verder. Als het eind volgende week af is, zitten ze nog gewoon op schema zegt de bouwer!

Gaat uiteindelijk toch wel lekker dus met jullie bouw, als ze die kozijnen nu maar snel leveren. Wanneer verwacht de bouwer dat het klaar is?

Als alles meezit, zal het huis rond eind juni af zijn. Maar dan moet het wel blijven staan als Bianca morgen hier aankomt... :mellow: Anders kunnen ze weer opnieuw beginnen!

Hahaha.... Hebben gistren een gesprek met onze financieel adviseur gehad. We gaan de hypotheek oversluiten zodra we de sleutel hebben en gebruiken de overwaarde die we dan al hebben om het zwembad te laten plaatsen. De komende tijd gaan we dus goed rond kijken, zodat we eind juli/begin augustus gelijk spijkers met koppen kunnen slaan en het zwemnad er direct in kan. Dan is de tuin toch nog niet af en hebben we nog de tijd om alles klaar te maken voor het voorjaar. We gan ook kijken naar solarheating voor de koudere periodes van het jaar :)

@Jack: Geen idee bij welke temperatuur dat is. Zo warm is het hier nu ook weer niet :) we hebben een lekker briesje hahaha
En de rest van de foto's staan op Facebook, kan jij gewoon naar kijken dus...

Hahaha.... Hebben gistren een gesprek met onze financieel adviseur gehad. We gaan de hypotheek oversluiten zodra we de sleutel hebben en gebruiken de overwaarde die we dan al hebben om het zwembad te laten plaatsen. De komende tijd gaan we dus goed rond kijken, zodat we eind juli/begin augustus gelijk spijkers met koppen kunnen slaan en het zwemnad er direct in kan. Dan is de tuin toch nog niet af en hebben we nog de tijd om alles klaar te maken voor het voorjaar. We gan ook kijken naar solarheating voor de koudere periodes van het jaar :)

Hey Sacha,

Gaat allemaal lekker!! Super!

een vraagje : wat is de hypotheek oversluiten? En hoe komen jullie aan de die overwaarde? Sorry is echt chinees voor mij?

Veranda met BBq dan? Als je nummer nog hetzelfde is bellen we wel even mochten we in de buurt komen en nog tijd over hebben.
We starten op Kangaroo Island (SA) dit keer en weet niet hoe snel we ons daar los kunner rukken van de hoppers, koala's en zeeleeuwtjes :)

En ik weet dat het tegen dovemansoren is (jij als Assistant Perth Promotor) maar we gaan ook de Adelaide region is goed bekijken ;)

@Afterbang: Pas op met een bezoekje aan Kangaroo Island, daar ga je onherroepelijk je hart aan verliezen... Het feit dat wij kinderen hebben en daarom tegen wat praktische dingen aan liepen (geen ziekenhuis of voortegezet onderwijs op het eiland..) is de enige reden waarom de keuze toch op Perth is gevallen. We waren bijna in gesprek gegaan om een Bed&Breakfast over te nemen daar...
Telefoonnummers zijn onveranderd, dus we horen het wel :)

@Nesje: Het zal wel een typisch Hollands begrip zijn, een hypotheek oversluiten, dus ik hoop dat ik het goed uitgelegd krijg aan je. De hypotheek die wij nu hebben heeft een variabele rente, dat betekend dat wij iedere stijging en daling van de rente in de beurs voelen. Deze hypotheek hebben wij afgesloten voor de periode dat ze ons huis aan het bouwen zijn en betalen we alleen de rente over het gebruikte deel van.
Wanneer we de sleutel van ons huis krijgen, gaan we samen met onze financieel adviseur opnieuw met de bank om de tafel zitten. Dan gaan we nl. een andere hypotheek vorm kiezen waarin we ook gaan bepalen hoe we gaan aflossen. Dan kan je kiezen welk deel van de rente je vst laat zetten en voor hoeveel jaar en welk gedeelte je variabel laat. We kunnen dan ook ons hypotheek bedrag verhogen. Wanneer het huis af is, is het meer waard dan voor ze begonnen met bouwen.

De waarde voor de bouw is heel kaal: aankoop waarde van de grond + aankoop waarde van het huis. De waarde na de bouw ligt altijd hoger. Je grond is nl. meer waard geworden in die tijd, je huis is nu af en dat is daardoor meer waard en je hebt dingen toegevoegd die de waarde vermeerderen die niet in de hypotheek zaten (dubbele deuren, deuren in kasten, grote kasten, extra verlichting, meer ramen.... kan zo nog wel even doorgaan). Het extra geld dat je hierdoor in handen kan krijgen kan je dan weer gebruiken voor andere verbeteringen aan je huis (zoals een zwembad voor mij) of andere verbeteringen aan het leven (crossmotor voor Dirk).

Die crossmotor klinkt goed. Als ik het zo hoor willen wij aardig hetzelfde pad bewanfelen. Inclusief crossmotor haha (en paard roept er hier één ;))

Back