Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Gefeliciteerd Sas&Dirk! Ik neem aan dat dat betekent dat 't beton is gestort... sorry zit niet echt in de bouwwereld :huh:
Wanneer kunnen jullie er in?
cheers
Jeroen

Dank voor de felicitaties!

Ik heb gisteren de bouwer gesproken en pech, ze gaan woensdag met kerstvakantie! De stenen worden nl. morgen geleverd en ze zullen dus pas na de vakantie gaan bouwen. Maar heel eerlijk gezegd vinden we dat helemaal niet erg, weten we tenminste zeker dat het beton goed kan uitharden. Ik heb besloten niets meer te zeggen over mijn idee dat er een pijpje miste, ze zullen het welk goed uitgedacht hebben en anders mogen ze het later zelf oplossen. Ik kan er nu niets meer aan veranderen.

Voor de lezers in Nederland die geen idee hebben hoe ze hier huizen bouwen en over welke pijpjes ik het nu heb, een uitleg.
Omdat er hier gebouwd wordt op zandgrond en geen veen- of kleigrond, heb je hier geen heipalen. Maar je hent hier dus ook geen kruipruimte onder je huis. De fundering van je huis wordt direct op het zand gestort. Onder die fundering ligt dus al het leiding werk voor aan- en afvoer van het water. Er ligt bij ons wel een laag plastic tussen om bij lekkage betonrot van onderaf te voorkomen, maar als ik ooit nog eens de badkamer wil verplaatsen (zie niet in waarom, maar toch) dan kan dat dus niet. De aan- en afvoerpijpen lopen naar de zijkanten van het huis en worden vanaf daar op elkaar aangesloten en eindigen in het riool/beginnen bij de hoofdwaterleiding.

Als je nu dus onze fundering ziet, steken er nu dus overal paaltjes van PVC pijp uit de grond en dat ziet er heel grappig uit. Gisteren waren ze druk bezig met het graven en plaatsen van de andere leidingen en het afsluiten de de pijpjes.
Na de kerst en nieuwjaarperiode zullen ze de stenen leveren en gaan ze muren bouwen.

Voor de mensen die in de buurt wonen: DOnderdag avond om 6 uur hebben we de traditionele SLAB PARTY. Breng je eigen Fish & Chips en drankjes mee en dan zie ik jullie op de slab aan Rogart Bend in Butler. Zal mijn telefoon meenemen voor de mensen die het niet kunnen vinden, want we staan nog niet in de Tomtoms!!

Is een beetje lastig als de muren er eenmaal staan om zo'n fout (als het een fout is) te herstellen.
Beter nu dan straks het huis afbreken omdat er een pijpje mist en het water van je wasbak over de vloer loopt.

Voor de lezers in Nederland die geen idee hebben hoe ze hier huizen bouwen en over welke pijpjes ik het nu heb, een uitleg.
Omdat er hier gebouwd wordt op zandgrond en geen veen- of kleigrond, heb je hier geen heipalen. Maar je hent hier dus ook geen kruipruimte onder je huis. De fundering van je huis wordt direct op het zand gestort. Onder die fundering ligt dus al het leiding werk voor aan- en afvoer van het water. Er ligt bij ons wel een laag plastic tussen om bij lekkage betonrot van onderaf te voorkomen, maar als ik ooit nog eens de badkamer wil verplaatsen (zie niet in waarom, maar toch) dan kan dat dus niet. De aan- en afvoerpijpen lopen naar de zijkanten van het huis en worden vanaf daar op elkaar aangesloten en eindigen in het riool/beginnen bij de hoofdwaterleiding.

Als je nu dus onze fundering ziet, steken er nu dus overal paaltjes van PVC pijp uit de grond en dat ziet er heel grappig uit. Gisteren waren ze druk bezig met het graven en plaatsen van de andere leidingen en het afsluiten de de pijpjes.
Na de kerst en nieuwjaarperiode zullen ze de stenen leveren en gaan ze muren bouwen.

Niet helemaal vreemd in NL hoor:). Ons huis in Brabant was ook zo gebouwd, ook op zandgrond... De heipalen zijn (toch?) meer in de 'Holland' kant van Nederland ..

Maar belangrijker: Gefeliciteerd hoor, weer een mijlpaaltje gepasseerd!

(Ben het overigens wel eens met Wilco's opmerking.....)

Ga morgen nog eens goed kijken en neem dan de tekeningen en mijn mobiel mee, kan ik kijken en zeuren tegelijk :)

De heipalen zijn (toch?) meer in de 'Holland' kant van Nederland ..

He Peter we gaan niet schelden he, ons uitschelden voor Hollanders. :)

Sas, wij komen hoor. Een feestje mogen we uiteraard niet missen.

Gezellig!!! Jullie routebeschrijving: Connely Drive richting Butler en dan rechtsaf naar Landbeach Boulevard. Die blijft je als maar volgen, tot de weg lijkt op te houden. Dan hobbel je even over een stuk hard zand en gaat de weg weer verder. Dan zie je links (voor de weg echt ophoudt...) Rogart Bend!!!

Hihi.. niet met je banden doen, is gewoon heel hard zand. Ik kan er met mijn Jeepje ook gewoon overheen rijden :grin:

Maar die sat. telefoon is geen overbodige luxe.. Vodafone heeft daar bijvoorbeeld heleaal geen bereik (Telstra gelukkig wel..)

Tja wie gaat er dan ook in zo'n uithoek wonen. :up:
Het wordt waarschijnlijk iets later dan 6.00pm omdat Thirsa nog dansen moet. Ze heeft een andere optreden op vrijdag avond, 1 dans dit keer.
Thirsa vroeg waar jullie waren en hoe jullie het vonden.

Voor de mensen die nog niet op Facebook en Hyves bestookt zijn met ons goede nieuws:

Ze zijn de muren aan het bouwen!!!!!!

179369_1799234590348_1524288412_1867948_959578_n.jpg

165692_1799234750352_1524288412_1867949_3972802_n.jpg

En de rest staat op Facebook!!!

owww je ken er al bijna in zie ik, meer heb je voorlopig niet nodig in de warmte en droogte daar toch, cheers!

Back