Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

@Afterbang: Die waar wij toen voor aan het kijken waren niet meer, mr heb wel wat andere voor je gevonden...
http://www.realestate.com.au/property-other-sa-parndana-107088911
http://www.realestate.com.au/property-other-sa-kingscote-105635753
http://www.realestate.com.au/property-other-sa-middle+river-7308405
http://www.realestate.com.au/property-other-sa-kingscote-105913984
http://www.realestate.com.au/property-house-sa-brownlow+ki-107021617

Wees gewaarschuwd....:evil:

Heb die link voor Dirk trouwens niet laten zien...dan is hij helemaal niet meer te houden :lol:

@Wilsil: Zoals altijd heb ik wel vertrouwen in zijn rijkunsten, maar niet in die van andere weg/bush gebruikers....

hahaha, dat heb je snel opgeduikeld. Die in Western River ligt wel lekker rustig ;) Maar wij zijn niet van het zorgzame type, ben in het echte leven IT-er hé net als Dirk.
We hebben een dag of 4 gepland op KI, mocht dat faliekant misgaan hoor je het wel. Maar als ik het zo hoor wordt dit weer een 'sweet spot'.
Misschien een leuk draadje; Wat is jouw top 10 van Sweet spots. Sweet spots zijn plekken in OZ die je geraakt hebben. Niet alleen omdat ze perse beroemd of bekend zijn maar puur 'they struck a cord' (Bij ons bijvoorbeeld bepaalde plekken langs de Gibb River, Dampier Peninsula en Cape Arid)

Maareh Dirk heeft het motor virus wel goed te pakken. Neem aan dat de Kawa er ook nog is? Als Dirk het leuk vindt kan hij hier eens kijken. Ben zelf een Kawa aan het her/ver/bouwen:

Kawasaki

Hahaha.... Dirk heeft zeker last van het motorvirus. Dat had hij al in Nederland, alleen daar hebben we zijn motor verkocht omdat we geen plek hadden om 'm te stallen en het met zijn werk ook niet praktisch was. Hij had voor zijn werk toen echt een auto nodig en dus was de motor daar een hobby en een garagebox in onze regio was gewoon heel duur.

Wij zijn ook niet het zorgzame type, maar we hebben gewoon lang zitten dubben hoe we een bestaan op KI zouden kunnen opbouwen als er geen werk zou zijn voor een IT-er of een recruiter... Naar beide was niet echt vraag, maar we hadden wel iemand in Nederland die ons financieel wilde helpen met het opzetten van een eigen zaak en een B&B op KI kwam daar voor in aanmerking. Helaas kwamen uiteindelijk de praktische bezwaren. KI heeft geen High School. Dat zou betekend hebben dat de kinderen vanaf hun 12e op maandag met de boot naar het vast land hadden gemoeten en pas op vrijdag weer terug zouden komen. We hopen nu het zover te krijgen dat we wanneer Dirk met pensioen gaat er een huisje kunnen kopen om daar een aantal maanden van het jaar door te brengen. Persoonlijk vind ik het echt de mooiste plek van heel Australie....

Geen supermotardfan stiekem?

1471931775_45b8bc649e.jpg

p.s. Sorry van het plaatje Sacha :evil:

Zijn antwoord was Nee. Heb begrepen dat een supermotard een omgebouwde crosser voor op de weg is en meneer heeft dat soort dingen graag gescheiden. Hij heeft een racer om mee naar zij werk te rijden en wil graag een crosser om door het zand te stuiteren in het National Park (Neerabup) dat achter ons huis ligt. De voorkeur gaat uit naar een KX450F, want die kleurt zo mooi bij zijn ZX9R...Waarbij de laatste inderdaad zijn huidige groene monster is.

En om even verder mijn eigen draadje uit te bouwen: Stomme brickies!!!!!!! Hoe moeilijk kan het zijn... als er een muur staat op de tekening, dan moet er ook een muur op het beton en als er op de tekening staat dat het raam in het midden van de muur moet, dan moet je het in het midden plaatsen en niet aan de linkerkant!!!!

Ter verduidelijking: Die oenen hebben mijn Walk In Linnen niet gemetseld en dus is er nu ook geen gang waar de slaapkamers op uit komen,. De komen nu gewoon in de woonkamer uit.... Verder zit het raam in het toilet niet in het midden. Aan de ene kant zit er 20 centimeter muur aan de andere kant maar 10, terwijl dit opde tekening aan allebeid de kanten 15 centimeter moet zijn.

Vanmiddag dus de Bouwer maar gebeld en mijn klacht neergelegd... Ik blijf bij mijn stelling: Als je wilt dat het goed gebeurd, dan moet het zelf doen :evil:

D'oh...Je zou toch zeggen dat er tekeningen gemaakt worden, zodat iedereen precies weet wat die moet doen <_<

P.s. heb nu eens supermotard voor op zand en de weg en een supersport voor op de weg. Zal in Oz wel een supersport + supermotard + allroad of offroad worden :grin:

Maar ik geloof dat ik de enige ben die ook op die tekeningen kijkt en dan vergelijkt... schijnt echt heeeeel moeilijk te zijn :mad:

zwaar irritant als er niet wordt gebouwd wat is afgesproken.
Dat is een wat mindere kant van de 'no worries' cultuur.

Hebben de brickies de laatste tekeningen?
Kan zijn dat zij andre tekeningen hebben dan jullie en dan kunnen zij er niets aan doen.
Blijft erg vervelend.
Mogen ze het opnieuw gaan doen.

Nog niets gehoord van de bouwer, maar ze kunnen zich niet verschuilen achter oude tekeningen. Het raam heeft altijd op die plek gezeten, de kast ook...

Sorry!!! Hyves, Facebook, mailen, gewoon leven.. vergeet helemaal dat hier ook nog wel mensen zitten die belangstelling voor ons en ons paleisje hebben :rolleyes:

Het mailtje naar de bouwer heeft gewerkt. Heb maandag een tijdje aan de telefoon gehangen en diezelfde dag is al het metselwerk afgemaakt. Het raam is nog niet verplaatst, maar ik heb wel op papier gekregen dat dit zal gaan gebeuren. Kan ik ze altijd daar nog mee om de oren slaan hahaha.

Verder zijn de dakmannen heel druk bezig geweest en staat het houten frame voor de dakplaten nu helemaal klaar. Wel raar om door je huis te lopen en dan gewoon de blauwe lucht te kunnen zien. De vorige huizen die wij hadden "laten" bouwen in Nederland waren een rijtjes huis van 3 verdiepingen en een stuk van een appartement. In het laatst geval, zaten we onderin, dus zagen het plafond van onze bovenburen en in het eerste geval haalden de bouwers steeds de ladders weg, zodat we nooit verder kwamen dan de begane grond.

180129_187321161308470_100000917612012_488637_4228592_n.jpg

De zijkant van ons huis!!!

180085_187321197975133_100000917612012_488638_4934580_n.jpg

De onderkant van het dak :) Het is ook niet zo raar dat huizen hier zo snel afbranden.. mensen lief, wat een hoop hout ;)

Back