Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Wauw, gave baan!
Ik snap je wel, ik kan er ook slecht tegen, hopelijk zijn de partijen verstandig en houden ze de eer aan hunzelf de strijd buiten XPdite. :up:
We spreken elkaar op Facebook. :wink:

Hoi Sacha,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Heerlijk!
Heel veel succes met de laatste loodjes van jullie nieuwe huis!
Ik heb volgens mij een hoop gemist, qua vreselijke draadjes? Hopelijk kom je gauw weer trug en zul je lezen dat we 'VISUM GRANTED' hebben!!! hihihi... :wink: Still in the waiting, but hey, you know how it goes! Bedankt voor je steun! Take care, Betty :smile:

Ik houd me bewust afwezig op draadjes waar ik bij voorbaat al het gevoel heb welke richting het op gaat en negeer ze meestal. Iedereen heeft het recht op een eigen menig of ideeen en sommige mensen (overal) zien hun mening als goed of waar, dan haak ik af. op een forum is moeilijk te "zien" hoe iemand reageert en of men het meent of zit te stangen daardoor ook vaak een sterkere reactie terug.

Ik hoop je snel weer te "zien" Sacha voor ons ben je een toppertje, in 2009 waren we van harte welkom in jullie huis en dat zullen we zeker niet vergeten. Hopelijk kunnen we jullie "ooit" in Victoria verwelkomen in ons huis.

Groetjes
Johan en Yvonne

Tijd om de stilte te doorbreken met een nieuwtje dat ik jullie echt niet wil onthouden. Gisteren heb ik werkelijk het dieptepunt in het bouwproces bereikt.....

Voor de mensen die er niet mee bekent zijn, een korte intro: afmetingen voor hoogtes en openingen worden hier aangegeven in de hoogte en breedt van de baksteen. Klinkt logisch, kan je geen vergissing maken in de hoogte van een bepaalde muur...

MAAR DAN MOET JE WEL KUNNEN TELLEN!!!! En dat kon de brickie die ons huis heeft gemetseld dus niet! Op de bouwtekening staat duidelijk dat de opening voor de schuifdeur en de opening van het raam op de muur tussen de woonkamer en de alfresco 7.5 steen breed moet zijn. Gisteren hebben ze de ramen in de sponningen gezet en ook de schuifdeuren geplaatst. Nu blijkt dus echter dat de ruimte die de brickie heeft open gelaten voor de schuifdeur 6.5 steen breed is.....Nu hebben die guppen die de deur hebben geplaats, de sponning van de deur passend gezaagd (waarom?), maar de deur blijft te groot voor de ruimte en valt nu dus 25 centimer over het raam heen....

Zeg ik donderdag nog dat alles er goed uit ziet tegen mijn contactpersoon toen ze belde, kon ik u gaan bellen met deze mededeling :cry:

Conclusie: De bouwer kan een nieuwe deur betalen en de achtergevel helemaal laten verbouwen en dat alles op eigen kosten. Kosten die extra hoog zullen zijn omdat alle binnenmuren al af zijn, de plafonds hangen er in, de plafondlijsten zijn af, de buitenmuur is gepleiserd.... Heb er gisteren al een flinke borrel op genomen, ga dat vanavond nog een keer doen. Tip voor andere mensen: ALLES meten en niet alleen maar controleren of alles op de juiste plaats zit....:mad:

! + 1 = 2
2 + 1 = 3
3 + 1 = 4
4 + 1 = 5
5 + 1 = 6
uhh, verder kan ik niet meer. Wat komt er na?

Erg vervelend Sas.

Balen zeg! In het dagelijks leven kom ik in NL ook mensen tegen dat ik denk.... Daar had je vast niet (heel lang) over nagedacht...

Geezzzz, wat een drama! :-(

Wel goed dat je jullie ervaringen deelt kunnen volgende emigranten heel veel van leren als ze een huis laten bouwen!
Ben wel blij dat Ro timmerman is en ons huisje zelf gaat bouwen, na het lezen van jullie verhaal! Hopelijk gaat het snel opgelost worden en kunnen jullie eindelijk gaan genieten zonder zorgen! Goodluck! :up:

Smiles, Betty (welcom back, trouwens!)

Balen zeg! dat zijn geen leuke berichten..succes!
afro.gif

Jeetje Sacha, gaat lekker zeg, met jullie bouwer...... echt super balen!

Als we over ruim een week aankomen, moeten we ook maar eens met tellen aan de slag gaan bij onze gemetselde muren..... :wink:

Sterkte, hoop dat ze het snel en vooral ook mooi repareren.

Groet,
Annemarie

Balen zeg, hopelijk wordt het snel verholpen. En dan bedoel ik niet het snelle volgens Australische begrippen.
Sterkte komende tijd

groetjes,
Moon

Wel ben dus niet de enige met veel bouw ellende, gelukkig had ik de mogelijkheid om dagelijks voor mijn werk en erna te controleren.
Maar je wordt er wel moedeloos van.

Sterkte met het verdere bouw proces je bent er bijna.

Suk6 Bennie

Hoi Sascha,

En ik dacht nog vorige week... Is dat gat voor de schuifdeur niet wat smal... :evil:

Nu zonder de ' Darwin ' modus; Wat balen zeg. Hebben we nog vol plezier naar je WC raampje en plaffonnetjes staan kijken. Nu dit weer!
Gelukkig is er niets loos met de logeerkamer :evil:

Keep us posted!

Michel

@Betty: Thanks! Hou er trouwens rekening mee dat er heel wat haken en ogen aan hangen als je echt zelf bouwt

@Annemarie: Misschien handig om binnenkort iets af te spreken, kunnen jullie bij ons zien wat er allemaal mis kan gaan...in de hoop dat bij jullie te voorkomen :)

@Bennie: Ik rij inderdaad bijna iedere dag langs om te kijken of er iets gebeurd en wat, maar ik verbaas mij over de dingen waar ik dus op moet letten. Blijk dus toch nog te Nederlands te denken helaas :(

@Michel: Grapjas...Had het zelf ook al gezien, maar dacht dus dat het gezichtsbedrog was omdat in het ene gat al de raamsponning zat en in het andere niets en er daarna niet meer aan gedacht. De logeerkamer heeft nu inderdaad ook een raam, het is nu dus wachten op de deuren en de vloerbedekking en dan kunnen jullie weer terug komen hahaha

Thanks, zijn ons al aardig in the in's and out's aan het verdiepen. Doen het natuurlijk net iets anders.. bouwen een ECO huis, maar daar komt ook nog een hoop bij kijken hebben we al ontdekt. 'T is nooit weg om overal rekening mee te houden, nu we nog niet daar zitten hebben we mooi de tijd voor hier om erop voor te bereiden! Groetjes, Betty

En voor je het weet is ons huis al weer bijna af en vergeet ik jullie helemaal op de hoogte te houden van de pieken en dalen hahahaha!

Het gat van de schuifdeur is inmiddels helemaal opgelost, gelukkig. Het bleek een fout van de leverancier te zijn, er frame had een verkeerd stickertje gekregen... Wat een ongelofelijke guppen :( Maar we hebben een nieuw frame, de muur is weer dicht en ik ben weer helemaal blij :cool:

Inmiddels is de keuken ook geplaatst, ligt het terras erin, is de bestrating aan de voorkant gedaan, de buitenmuren zijn geschilderd, de deuren en deurposten geschilderd, de tegels voor de badkamers en WCs geleverd en ik voel niet meer de behoefte om 2x per dag te controleren hihihi.
De heren staan inmiddels helemaal in de "laten we Sacha blij maken" stand en hebben dus gevraagd of we eventueel al de lampen willen aanleveren zodat zij deze kunnen plaatsen en niet de standaard fittingen die wij vervolgens weer moeten laten vervangen. Volgende week gaat de electricien aan de slag en als alles zo goed blijft gaan, krijgen we half juni eindelijk de sleutel en gaan we alles klaar maken voor de verhuizing. De eerste week juni word de omheining geplaatst en nu is het dus nog zoeken naar een schilder en iemand om de tuin af te laten maken.

We zijn er bijna!!!!

En deze blonde doos gaat haar gordijnen bij de HEMA bestellen... :oops: want wat ik wil verkopen ze hier dus niet
cry.gif
En verbazingwekkend genoeg ben ik dan incl. versturen goedkoper uit dan ze hier laten maken, raar land dat Australie lol.

Klinkt heerlijk, stuur je een foto als het af is?? :smile:

Gave tip van de HEMA! :up:

* gordijnen gaan dus wel mee in de container.
Genoteerd!!

hey Sach, normaal beppen we op facebook, maar ik zie dat je er hier ook wat van kan.
Jeetje mina een huis bouwen is wel een hele ervaring he.
Raad je het mensen nog wel steeds aan, of denk je, doe het niet koop bestaand!! :wink:

Ben al een tijdje aan het kijken naar bestaande woningen, maar dan is er altijd wel iets, das een minpuntje.

Het voordeel van jouw eigen gebouwde huis is natuurlijk wel dat je exact weet wat je hebt.
Dat heb je met bestaand absoluut weer niet en dan kan best veelomvattend zijn, isolatie, termite gedoe, etc,

wij moeten nog even geduld hebben, maar ik denk wel dat we gaan bouwen.
Heb al een paar leuke exemplaren gezien met zelfs genoeg ruimte voor granny .

We zijn er nog niet uit waar, ben nog aan het vogelen qua reistijd etc.En we zijn nog flink aan het rondkijken,dat is leuk en spannend.

nou ik blijf je vorderingen hier en op facebook volgen, lig af en toe in een deuk , om dingen die natuurlijk helemaal niet leuk zijn, ,maar zoals jij ze beschrijft moet een mens gewoon lachen.

Back