Afgelopen woensdag is de champagne open getrokken!!! WE HEBBEN DE SLEUTEL VAN ONS HUIS!!!!!
OK heel eerlijk gezegd hadden we die al een paar weken, maar nu hebben we de officiele sleutels en de afstandbedieningen van de garagedeur. Is het huis dan nu helemaal af? Nee... Maar ze zijn er bijna hahaha. Na een lijst van 2 pagina's met 3 items per regel aan "dingen die er nog moeten gebeuren" tijdens de voorlopige inspectie, hadden we afgelopen woensdagochtend de final inspection. Natuurlijk was de lijst nog niet af, had ik ook niet verwacht. Ze hadden tenslotte maar 2 weken, maar het ziet er goed uit. Wel kreeg ik aan het einde van de inspectie te horen dat ik een behoorlijk kritisch oog had :roll: Denk dat dit een hele vriendelijke manier is om te zeggen dat ik een enorme zeikerd ben :evil: Maar daar kan ik wel mee leven. Als het huis straks maar helemaal is zoals ik het bedoeld heb, mogen ze mij best een zeikerd vinden.
Er moeten nu nog een aantal kleine beschadigingen worden weggewerkt en wanneer ik de badkamers heb schoongemaakt, ga ik de voegen eens even goed controleren. Morgen gaan we beginnen met schilderen. We hebben stiekem een paar weken geleden al de sealer op de muren gesmeerd, dus kunnen lekker aan de slag in de kamers van onze meiden... roze natuurlijk. Zondag gaat de tegellegger beginnen met zijn werk en een week later gaat de vloerbedekking erin. Daarna komen de verhuisdozen en wij, dus als alles goed gaat slapen we 21 juli in de eerste nacht in ons eigen huis. Niet slecht, na 2 jaar, 1 maand en bijna 3 weken geleden hier binnen te zijn gekomen.
Verhuizen is trouwens hier net zo'n drama als in Nederland... Nieuwe telefoonlijn aanvragen, opnieuw internet moeten aanvragen, verhuizer zoeken, dozen inpakken, verhuispakket regelen bji het postkantoor (is trouwens nog net binnen, schiet weer lekker op...). Ik denk dat ik voorlopig wel even in dit huis blijf wonen, verhuizen is echt niet mijn hobby...