Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Dat heb je met bestaand absoluut weer niet en dan kan best veelomvattend zijn, isolatie, termite gedoe, etc,

Hier gebruiken ze vloerbedekking als een vorm van isolatie. In genoeg (nieuwe) huizen is dat de enige isolatie om de voetjes warm te houden.

Termieten hebben we hier in het zuiden lekker niet. Te koud voor ze. :lol:
 
Wow Sacha, dat schiet inderdaad heel erg op, nog maar een maand en dan hebben jullie de sleutel! Lekker dat alles is opgelost, hoop stress minder.

En ja, we moeten inderdaad binnenkort eens afspreken, komt goed. Kunnen we van jullie horen hoe het allemaal gegaan is en natuurlijk het huis zien!

Groet,
Annemarie
 
Afgelopen woensdag is de champagne open getrokken!!! WE HEBBEN DE SLEUTEL VAN ONS HUIS!!!!!



OK heel eerlijk gezegd hadden we die al een paar weken, maar nu hebben we de officiele sleutels en de afstandbedieningen van de garagedeur. Is het huis dan nu helemaal af? Nee... Maar ze zijn er bijna hahaha. Na een lijst van 2 pagina's met 3 items per regel aan "dingen die er nog moeten gebeuren" tijdens de voorlopige inspectie, hadden we afgelopen woensdagochtend de final inspection. Natuurlijk was de lijst nog niet af, had ik ook niet verwacht. Ze hadden tenslotte maar 2 weken, maar het ziet er goed uit. Wel kreeg ik aan het einde van de inspectie te horen dat ik een behoorlijk kritisch oog had :roll: Denk dat dit een hele vriendelijke manier is om te zeggen dat ik een enorme zeikerd ben :evil: Maar daar kan ik wel mee leven. Als het huis straks maar helemaal is zoals ik het bedoeld heb, mogen ze mij best een zeikerd vinden.

Er moeten nu nog een aantal kleine beschadigingen worden weggewerkt en wanneer ik de badkamers heb schoongemaakt, ga ik de voegen eens even goed controleren. Morgen gaan we beginnen met schilderen. We hebben stiekem een paar weken geleden al de sealer op de muren gesmeerd, dus kunnen lekker aan de slag in de kamers van onze meiden... roze natuurlijk. Zondag gaat de tegellegger beginnen met zijn werk en een week later gaat de vloerbedekking erin. Daarna komen de verhuisdozen en wij, dus als alles goed gaat slapen we 21 juli in de eerste nacht in ons eigen huis. Niet slecht, na 2 jaar, 1 maand en bijna 3 weken geleden hier binnen te zijn gekomen.


Verhuizen is trouwens hier net zo'n drama als in Nederland... Nieuwe telefoonlijn aanvragen, opnieuw internet moeten aanvragen, verhuizer zoeken, dozen inpakken, verhuispakket regelen bji het postkantoor (is trouwens nog net binnen, schiet weer lekker op...). Ik denk dat ik voorlopig wel even in dit huis blijf wonen, verhuizen is echt niet mijn hobby...
 
:) :) Geleficiteerd!!!
:lol: :up:
Fijn he om nu zelf met je huis bezig te kunnen. Spannend hoor, die eerste nacht haha dan kom je er pas achter of er vlak achter je huis in dat bosje een groep herriemakende vleermuizen zit ;-).


En ja, je mag een zeikerd zijn. Het gaat tenslotte om jouw huis, waar jij de komende jaren elke dag in gaat wonen, en om een enorme smak centjes. Dan kun je beter nu een zeikerd zijn en er daarna 30 jaar fijn in wonen, dan nu je mond houden en daarna 30 jaar mopperen op wat er allemaal niet klopt. Toch? :rolleyes: :evil:

veel plezier met klussen en inrichten. En vergeet niet af en toe een fotootje te laten zien!

groetjes
 
Gefeliciteerd!! Geniet er maar lekker van!
afro.gif
 
Cool, cool. Als het wat meer aangekleed is (of nu al) verwachten we wel meer piccies eh ;)
 
Heb een afspraak bij de tandarts gemaakt om het glazuur op mijn tanden terug te laten plakken, want dat is er af gesprongen :)
 
Afgelopen woensdag is de champagne open getrokken!!! WE HEBBEN DE SLEUTEL VAN ONS HUIS!!!!!


Beetje laat maar proficiat.
Moet een heerlijk gevoel zijn.
Nu gras zaaien rond het huis en een push maaier aanschaffen zonder motor voor Mr. Dirk :smile:

Have fun fam. the Wit, :up:

Jack :evil:
 
Nee Jack, ze laten de meiden eerst een gat graven voor het zwembad. :)
Kunnen ze daarna uitrusten in hun rose kamer.
 
Inderdaad, de meiden moeten hard aan het werk om dat gat te graven! En daarna gooien we overal kunstgras neer: NOOIT meer maaien!!!! Maar veel belangrijker.. geen water meer verspillen (moet tenslotte dat zwembad compenseren...)
 
Uh, je gaat water op het kunstgras sproeien om het af te laten koelen.
Je loopt er niet meer met blote voeten op in de zomer. Wordt bloedheet.
 
Ik ga even een korte tijd afscheid van jullie nemen. Morgen pakken we de laatste dozen in en dan gaan we verhuizen. Helaas hebben we dan de eerste tijd nog geen internet :(, maar zodra we weer online zijn, kom ik weer heerlijk bij lezen en ik hoop dat er de komende tijd heel veel visums worden afgegeven!!

Succes allemaal :)



Sas
P.S. Na de verhuizing komen er hier ook wat foto's te staan. Tot die tijd kunnen alleen de mensen op Facebook en Hyves van de plaatjes genieten :cool:
 
En jullie mobieltjes dan?
Die hebben ook internet.......

Geen excuses van jullie kant zeg, kom op he.
Flauwe kul allemaal, en alles WORDT ingepakt en verhuisd dus zeeen van tijd. :evil:
 
sterkte met het verhuizen nog even en dan is het uitrusten geblazen :lol: en heerlijk genieten van je huis proost alvast :cheers:

gr. Moon
 
Succes met het verhuizen naar je nieuwe vaste stekje! Van wat ik op Facebook gezien heb komt het helemaal goed. Het ziet er in ieder geval (nog) beter uit dan de laatste keer dat wij het hebben gezien ;)
 
@Wilsil: Met mijn mobieltje op Xpdite is lastig tikken en lezen, dus dat doen we gewoon even niet. EN er wordt niet ingepakt, alleen verhuisd...:cool:
 
Back
Top