Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Fokko heeft een idee waarom de aannemer niet reageert!!

Aannemer heeft de bouw van de woning aangenomen.
Hij neemt mensen aan om het werk te doen (onderaannemers):
Metselaars, loodgieters ed.
Die betaald hij per uur tot het werk af is.
Is het werk af, dan komt de inspectie.
Is het dan niet goed gedaan, dan moeten de onderaannemers dit werk kosteloos corrigeren.
Zij hebben immers hun werk niet goed gedaan.
Gaat hij die mensen het werk nu al laten corrigeren, moet hij ze per uur betalen.
Hij heeft er dus baat bij omdat pas bij de voorinspectie van de oplevering van de woning te signaleren en dan te laten veranderen. :up:

Fokko idee is niet correct.
Onderaannemers worden niet per uur betaald maar hebben hun vaste prijs.
Die word berekend voordat de bouw start.
Zo weet de hoofdaannemer precies wat de bouw gaat kosten en wat hij er aan gaat verdienen.
Is er iets niet naar wens gemaakt is dat de verantwoording van degene die het gemaakt heeft.
Dit kan tenkoste gaan van de naam van de hoofdaannemer.
Die is hier niet blij en zal de volgende keer iemand anders aannemen.

Zijn het werkmensen van een ondernemer dan zit er de kans in dat de ondernemer deze mensen ontslaat omdat hij anders geen werk houd want er is niks beter dan in een cirkeltje te werken (elke keer als de hoofdaannemer bouwt dat dezelfde ondernemer het werk mag uitvoeren).

M.a.w. fam. de Wit moet elke keer als er iets niet naar wens is aan de bel hangen.
Niet het volledig bedrag betalen totdat het werk naar behoren is opgeleverd.

En hem opwachten met een dubbele loop.

Jack :evil:

Kom ik als ondernemer bij Fokko zijn baas werken.
Doe ik er net iets langer over als normaal , hoef ik ook niet zo hard te werken, Fokko zijn baas weet niet exact wat het gaat kosten maar ikke vang wat meer en hou me langer aan het werk.
Ondernemers werken altijd met een vaste prijs maar je zult bedoelen Soletraders.
"Huurlingen" hebben geen bv. nummer maar een inschrijfnummer van de belasting en die laten ze meestal per uur werken.
Schoppen ze meestal ook onmiddelijk buiten als er minder werk is.
Ondernemers finishen hun werk wat ze aan genomen hebben.
Is het een zeer groot werk krijgen ze in periodes betaalt anders betaling bij oplevering.

Nu Family S weer :evil: :grin:

(Fokko zijn baas is onderaannemer. :wink:)
Fokko zijn baas werkt vooral voor woningbouw verenigingen, die kunnen het waarschijnlijk weer verhalen op de verhuurders. :evil:
Maar je hebt wel gelijk, da's geen nieuwbouw. :grin:
Fokko dacht dat het misschien netzo ging in de nieuwbouw, ik zal hem vanmiddag eens vragen. :up:

Hoe dan ook.
Sacha heeft een gun nodig.
Bouwen geeft pain in the ass als de werkmensen waarvan je verwacht dat ze weten wat ze doen niet nakomen.
Mijn loodgieter (licensed contractors) dacht even na nog geen half werk zijn geld te mogen vangen omdat hij 2 weekjes op vakantie ging. <_<
Doe je dit uit vertrouwen dan heb je de kans als er problemen zijn dat hij zegt dat het all good is.
Na veel bellen of wat dan ook komt hij gewoon niet meer want hij heeft toch zijn centjes.
Daarom eerst een inspectie ....alles fijn ...onmiddelijk betalen in 24 uur....iedereen happy.

Een inspectie doen door jezelf of iemand die er meer verstand van heeft of zelfs iemand die je inhuurt is nooit verkeerd.
We praten uiteindelijk over veel spaarcentjes.

And ofcourse everybody een good weekend,

Altijd fijn, ik ben zelfs in mijn eigen topic niet meer nodig...:cry:

Eindelijk vandaag de bouwer weer gesproken, zijnde de dame die een gedeelte van de pre-start heeft afgehandeld, zijnde aan dame van kantoor die naar mijn idee een baksteen nog niet van een dakgoot zou kunnen onderscheiden als het op haar bureau zou worden gelegd... Ze wilde even doorgeven dat ze met Jason (onze Construction Manager) had gesproken en al mijn punten had doorgegeven. Oh, wat fijn, en daar heb je de hele week over gedaan? Een hele prestatie. En nu? Wat is de vervolg actie? Wanneer gaan Jason en ik gezellig samen over de site wandelen? Bij lock-up Mrs Dewit! ..... :shock: .... Sorry, dat heb ik geloof ik verkeerd verstaan, sta in de IKEA dus heb nog al veel achtergrond geluid... Wanneer zeg je? Bij lock-up.. Maar dan is het pleisterwek toch al gedaan? Ja, dat is dan al gedaan. Hoe ga ik dan aan Jason laten zien waar het metselwerk niet goed gedaan is? Dat kunt u tijdens de inspectie doen. Als het pleisterwerk er dus op zit? Ja...Oh, dat is misschien niet zo handig... Ik zal vragen of het mogelijk is dat Jason zelf een contact met u opneemt zodat u kan vertellen wat er eventueel niet in orde zou zijn. Is het niet makkelijk als er het hem laat zien? O, hij is zelf op de site geweest en zal het vast wel gezien hebben als er iets niet goed was geweest. Dan zou ik graag met hem op de site af willen spreken zodat we de verbeterpunten kunnen vergelijken (kramachtige glimlach inmiddels). Daar ga ik u over terug bellen! Prettig weekend! Ja... prettig weekend....:huh:

Het is maar goed dat ze geen sterke drank verkopen bij IKEA :lol:

Het is maar goed dat ze geen sterke drank verkopen bij IKEA

Ow???

Volgens Chantal haalde je in de Ikea (verstopt achter de Benno Boekenkasten...) een klein metaal plat flesje uit je tas waar je een flinke slok uit nam.... :D :up:

Ondernemers werken altijd met een vaste prijs
Dat klopt...en die is zo laag mogelijk om het werk te krijgen.... maar dan komen de meerwerk bonnen!! "Zit deze leiding verkeerd? Ow, maar wij dachten dat het zo moest, de tekening gaf het echt zo aan.... (Of Pietje heeft echt gezegt dat...) U wilt het veranderen? Ja, maar het zit nu al geinstalleerd....tuurlijk kunnen we het veranderen.. MAAR dat is wel meerwerk en kost zoveel extra....."

Dat is mijn algemene ervaring met aannemers...

Sacha,

Kunnen we nog iets uit NL meenemen in onze koffer wat je een beetje kan troosten (Guns en ammo niet dus...)

Grt,

Michel

@Leon: Als blijkt dat ik hier 1 cent extra voor zal moeten gaan betalen, dan zijn de rapen echt nog niet gaar. Ik vraag geen rare dingen, gewoon of ze het willenm bouwen zoals het op de tekeningen staat die ik heb goedgekeurd, niets anders... :)

@Afterbang: Als mij iets te binnen schiet, zal ik het zeker laten weten. Drop is hier trouwens altijd welkom :rolleyes:

Gadverdarie... Drop :( Dat is één ding wat ik zeker niet zou missen ;)

Dat mag gewoon door de douane? Of kom ik dan op TV bij ' Border Security ' ?

Bij het vertonen van je paspoort kom je al op tv bij "Border Security".

Ja dat mag, zolang je het maar aankruist op je papiertje (dat je eten bij je hebt). Voordeel: dat gaat vaak sneller dan wanneer je niks aan te geven hebt..

Als blijkt dat ik hier 1 cent extra voor zal moeten gaan betalen, dan zijn de rapen echt nog niet gaar. Ik vraag geen rare dingen, gewoon of ze het willenm bouwen zoals het op de tekeningen staat die ik heb goedgekeurd, niets anders...

Het zou een zaak moeten zijn tussen jou aannemer en zijn onderaanemer. Dus de kosten zouden dan ook voor de aannemer moeten zijn. Maar dit wil niet zeggen dat ze het toch gaan proberen om iets bij jou neer te leggen (bv. tekening te laat, niet afgesproken, dit doen we normaal niet zo... etc.) Of ze gaan het wel veranderen MAAR dan gaat de planning op z'n kop en krijg je je huis 2 maanden later dan afgesproken... Wat je dan ook weer niet wilt....

Aannemers....zucht....

Back