Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Mijn LaStaVaZa was inmiddels verdwenen naar pagina 3.. schande LOL

Maar wel begrijpelijk. Dit weekend hebben we gevierd dat we hier inmiddels al weer 3 jaar wonen en ik heb de ochtend doorgebracht met het lezen van mijn eigen topic. Als je er andere namen in zou zetten en het dan zou lezen, zou ik die mensen helemaal voor gek verklaren! Afscheidsfeest plannen en huis onderverhuren zonder een visum te hebben, huis willen kopen zonder baan... Maar gelukkig is alles helemaal goed gekomen!!! Zelfs met het zwembad :)

Inmiddels is ons gezin iets groter geworden, we hebben een kat (Severus) om mij een beetje gezelschap te houden en we hebben onze website opgeheven (lang leve Facebook). Mijn schoonzusje is in November een paar weken hier geweest en mijn moeder verraste ons in Maart met een bezoek.

Onze jongste dochter (Danielle) heeft nu langer in Australie gewoont dan in Nederland en is zich er niet bewust van dat er in beide landen een andere taal wordt gesproken. Toen ik laatst aan haar vroeg in welke taal zij een film wilde zien, kreeg ik als antwoord "in het Nederlands, want ik versta geen Engels".... Heel bijzonder, ze gaat fulltime naar school en kan lezen en schrijven...

We genieten nog altijd van onze beslissing, wonen in een prachtig huis, hebben nieuwe vrienden, hebben allebei een geweldige baan (alleen die van Dirk komt ook met een fatsoenlijk salaris, ik verdien "beer-money") en op de desktop staat een teller: Nog 361 tot we voor onze citizentest kunnen. We hebben besloten pas als we de Australische nationaliteit hebben, onze neus in Nederland te laten zien.

Nu nog uitvinden hoe ik dit hele verhaal van inmiddels 50 pagina's ga bewaren voor het nageslacht... Leuk voor later!!
 
Www.archive.org

ksn je je site trrugzien ;-)

Leuk om te lezen Sacha en goed om te horen dat ondanks die onzekerheid alles goed is gekomen. Nu onze 'zekere' visum route niet realistisch meer lijkt en we hier een goede baan en netwerk opzeggen, is het verstandelijk gezien steeds stommer om te gaan. Masr gevoel he... verdraait gevoel ;)
 
@Wilsil: Moet nu al uitleggen wat videobanden en LP's zijn.... We worden oud :)
@FOL: Ja, gevoel.... moeilijk mee te praten.... Dood redeneren helpt ook niet.. Ik weet er alles van :)
 
@Wilsil: Moet nu al uitleggen wat videobanden en LP's zijn.... We worden oud :)

Gelukkig had ik nog een oude VCR staan want onze oudste dochter kwam thuis van school met 2 video banden.
Heb ze gelijk gedigitaliseerd.
 
Gelukkig was het VHS.
Ik heb afgelopen week de compact VHS bandjes van de compact video camera opgeruimd. Gelukkig had ik de adapter nog....
 
Ik heb geen idee van noord of zuid in Perth, ben er eentje van de oostkust he ;)
Maar t zag er wel indrukwekkend uit op het nieuws,dat windje!
 
Gelukkig had ik nog een oude VCR staan want onze oudste dochter kwam thuis van school met 2 video banden.
Heb ze gelijk gedigitaliseerd.

Een vriend van ons werkt op het kinderdagverblijf. Op een gegeven moment is er een uitje en zouden een paar ouders rijden. Maakt zo'n kind in de auto de opmerking "Wat is dit voor iets?" *verbaasd kijkend naar het hendeltje om het raam omlaag te draaien*
 
is het verstandelijk gezien steeds stommer om te gaan. Masr gevoel he... verdraait gevoel ;)
Ken dat...
Maar je bent jong, dus je hebt daar minstens evenveel kansen als hier.
Alleen moet je er zien te komen...
BUGGER! Ik wou dat het simpeler was!
 
Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben, al had ik dat natuurlijk ook al gezien op Facebook.
Maar foei de blog de deur uit doen.... Wij houden nog steeds onze blog bij, al moet ik eerlijk bekennen dat mijn blog gestopt is en we nu samen een versie hebben die slechts door een beperkt groepje mensen gelezen wordt.
Mijn idee is (maar misschien blijft het wel bij een idee) om dit in de toekomst eens af te laten drukken in een soort blog-boek. Sommige zaken blijven wel erg leuk om terug te lezen.

Nou blijf lekker genieten en posten!

Groetjes vanuit koud Victoria.
Chantal
 
@Chantal/Tweety: Goed idee om het uit te printen. Dat wil ik ook doen met onze blog. De hele reden waarom ik met onze blog gestopt ben is meer omdat ik het leven hier niet zo spannend vind om daar nog regelmatig een verhaal van te maken. We hadden in Nederland tenslotte ook geen blog over ons leven daar. We zijn nu tenslotte niet meer aan het emigreren/emogreren. Het blijft wel een geweldig verhaal om te lezen voor ons, maar ook voor andere mensen. Ga dus inderdaad maar zorgen dat we alles kunnen uitprinten en dat in een boek laten binden. Ken toevallig iemand die een boekbindcursus aan het doen is (Hallo Crazy Kangaroo!!!)

Zal mijzelf er alleen wel nu eens af en toe aan moeten herinneren dat ik foto's laat afdrukken en niet alles direct op Facebook gooi....
 
Back
Top