Family Zwerver (Q, Aysha and Sam)

Righto... Volgende grote stap. We hebben een huis gekocht (naja, we zijn nog een klein beetje aan het steggelen over bepaalde dingen die gemaakt moeten worden, maar dat zal de koop niet laten afketsen). We blijven dicht bij waar we huren (Floreat) en krijgen de sleutel op de 16e. Dan nog even met de kids door hun kamers heen om die muren te verven en stapelbedden te bouwen en we verwachten zo rond de 12e November erin te gaan.
Dit zijn de leuke stappen.
De kinderen vragen al een tijdje om het verven van de muren als ik het me goed herinner 😁

Gefeliciteerd in ieder geval. 🥂👍

Dit zijn de leuke stappen.
De kinderen vragen al een tijdje om het verven van de muren als ik het me goed herinner 😁

Gefeliciteerd in ieder geval. 🥂👍
Dank je wel ;) En idd, ze willen dit al een tijdje, dus eindelijk mogen ze. Ik ga er ook niet van uit dat we deze woning gaan verlaten de komende tien jaar (alhoewel het nooit helemaal rustig is in rollercoaster Zwerver's leven....

Volgende stap :) We wonen nu alweer een tijdje in het nieuwe huis, Aysha gaat deze week beginnen in year 1, Sammy gaat naar Kindy. En we hebben een tijdelijke uitbreiding in het gezin. Omdat het starten om 7-uur voor werk, gecombineerd met het naar school brengen van de kids allemaal wat veel werd hebben we een au pair in huis. Het is voor 1 term, ze is Nederlands (wat goed is voor de taalontwikkeling van de kids) en dat in principe alle drop offs, pick ups, day care duties (dus Sam heeft nu 2 dagen kindy, 1 dag day care en 2 dagen au pair), etc.

We gaan zien of dat bevalt!

En ik ben Q aan het helpen om alles in te vullen voor haar citizenship request; maar dat gaat heel rustig aan.

Volgende stap :) We wonen nu alweer een tijdje in het nieuwe huis, Aysha gaat deze week beginnen in year 1, Sammy gaat naar Kindy. En we hebben een tijdelijke uitbreiding in het gezin. Omdat het starten om 7-uur voor werk, gecombineerd met het naar school brengen van de kids allemaal wat veel werd hebben we een au pair in huis. Het is voor 1 term, ze is Nederlands (wat goed is voor de taalontwikkeling van de kids) en dat in principe alle drop offs, pick ups, day care duties (dus Sam heeft nu 2 dagen kindy, 1 dag day care en 2 dagen au pair), etc.

En ik ben Q aan het helpen om alles in te vullen voor haar citizenship request; maar dat gaat heel rustig aan.
Leuk! Update en ontwikkelingen! Mrs Bang is ook begonnen met invullen. Weet niet of ze hem al ingediend heeft eigenlijk. Volgens mij gaat ze heel rustig en wacht ze nu op Immi document met de grens overgangen en data. (wat een stuk simpeler zal zijn als mijn lange lijst)

Good bezig!! Kleine miss Rolls is vandaag ook begonnen met reception op school. Leuke tijden.

Even een korte update (en een bevestiging dat het goed is zo).

De afgelopen weken waren druk. De au pair die we hadden rondlopen deze term besloot last minute dat ze weer wilde gaan reizen, dus we moesten hals over kop alles zelf doen. Nou was ze al een stuk minder hulpvaardig als de vorige (ze blijven een term hier), maar met een day care welke geen plek had voor Sam (hij gaat 5 dagen per fortnight naar kindy) en de school die uit gaat om 3:10 was het even hard doorwerken.
Daarboven op hadden we een lek in de badkamer welke ervoor zorgde dat er 100 liter water over de net nieuwe vloer stroomde (welke uiteraard nog geen plintjes had… dus niet waterdicht) en jullie krijgen een beeld.

De laatste week voor de term end was dan weer onder controle omdat we beiden kids wat meer op outside school care kwijt konden en dat was nodig ook want…

….we zijn afgelopen weekend naar de UK gevlogen voor de twee jaarlijkse verplichte familie sessie (welke ondertussen elk jaar is in verband met baby boom aan mijn kant van de familie, maar dat terzijde).

Is het leuk om mensen te zien en spreken? Zeker. Is het leuk dat mijn schoonfamilie hun kleinkinderen/neef&nicht/ons kan zien? Zeker. Is de UK een deprimerend gat wat er nog slechter aan toe is dan in 2020? Hell yeah.

Nou zitten we natuurlijk ook in Manchester, maar oh my god… het is grauw, mensen zijn bot, prijzen zijn achterlijk (kopje koffie? £5/$9.4, croissantje erbij? £5 weer…) en het is gewoon echt heel triest.

Als er al enig idee zou zitten dat we terug zouden komen naar Europa dan is dat nu definitief weg. Het helpt natuurlijk ook niet dat Q geen Nederlands spreekt en met haar beroep alleen zonder moeite in de UK of Australië kan werken, maar de deur terug zit potdicht.

Nu ga ik weer verder genieten van mijn £10 ontbijt :)

Last edited:
Even een korte update (en een bevestiging dat het goed is zo).

De afgelopen weken waren druk. De au pair die we hadden rondlopen deze term besloot last minute dat ze weer wilde gaan reizen, dus we moesten hals over kop alles zelf doen. Nou was ze al een stuk minder hulpvaardig als de vorige (ze blijven een term hier), maar met een day care welke geen plek had voor Sam (hij gaat 5 dagen per fortnight naar kindy) en de school die uit gaat om 3:10 was het even hard doorwerken.
Daarboven op hadden we een lek in de badkamer welke ervoor zorgde dat er 100 liter water over de net nieuwe vloer stroomde (welke uiteraard nog geen plintjes had… dus niet waterdicht) en jullie krijgen een beeld.

De laatste week voor de term end was dan weer onder controle omdat we beiden kids wat meer op outside school care kwijt konden en dat was nodig ook want…

….we zijn afgelopen weekend naar de UK gevlogen voor de twee jaarlijkse verplichte familie sessie (welke ondertussen elk jaar is in verband met baby boom aan mijn kant van de familie, maar dat terzijde).

Is het leuk om mensen te zien en spreken? Zeker. Is het leuk dat mijn schoonfamilie hun kleinkinderen/neef&nicht/ons kan zien? Zeker. Is de UK een deprimerend gat wat er nog slechter aan toe is dan in 2020? Hell yeah.

Nou zitten we natuurlijk ook in Manchester, maar oh my god… het is grauw, mensen zijn bot, prijzen zijn achterlijk (kopje koffie? £5/$9.4, croissantje erbij? £5 weer…) en het is gewoon echt heel triest.

Als er al enig idee zou zitten dat we terug zouden komen naar Europa dan is dat nu definitief weg. Het helpt natuurlijk ook niet dat Q geen Nederlands spreekt en met haar beroep alleen zonder moeite in de UK of Australië kan werken, maar de deur terug zit potdicht.

Nu ga ik weer verder genieten van mijn £10 ontbijt :)
Nou dat is dan toch lekker duidelijk! Gewoon hier blijven en genieten van alles wat Australie te bieden heeft.

Tijd voor een update. Ook al is ons leven misschien wat minder spannend dan dat van velen van jullie, vonden we het toch weer tijd om iets van ons te laten horen.

De kinderen zitten inmiddels in year 2 (Aysha) en pre-primary (Sam). Over een weekje zou de Prado eindelijk een volledig gereviseerde motor moeten hebben. En we zijn nu allemaal officieel Australisch staatsburger. Ja, ik ook sinds gisteren.

Dan de Prado. Dat is een verhaal op zich. Toen mijn moeder vorig jaar hier op vakantie was, zijn we met de camper naar Exmouth gereden. Omdat we met twee kinderen en mijn moeder op leeftijd onderweg waren, hebben we de Prado van tevoren grondig laten nakijken: alle vloeistoffen vervangen, nieuwe EGR-koeler geplaatst, noem maar op.

En toch stonden we op de laatste dag van de vakantie langs de weg met een oververhitte motor. Auto teruggesleept naar Perth en toen begon de ellende. De garage in Exmouth zei dat de EGR-koeler kapot was, maar de garage hier wilde dat niet bevestigen. In plaats daarvan kwamen ze aanzetten met een losgeschoten slang van de radiator als vermeende oorzaak. Eh, nee. Als dat echt zo was, had ik mijn handen wel verbrand toen ik onder de motorkap zat te rommelen om te kijken wat er aan de hand was.

Fast forward naar twee maanden geleden. We hebben de Prado op een aanhanger gezet en naar een andere garage gebracht. Inmiddels zijn we $20.000 verder, maar de motor is bijna volledig opnieuw opgebouwd. Inclusief al het andere onderhoud dat er toch al aan zat te komen. Ik kijk naar jou, brandstofpomp, waterpomp, enzovoort.

Enfin, mijn moeder komt in september weer een maandje naar Australië. Ze begint nu wel een leeftijd te bereiken waarbij je je afvraagt of het misschien de laatste keer is dat ze deze kant op komt. En de kinderen missen hun oma toch echt.

Niet zo spannend! 2 kids en een defecte auto! Dat lijkt me voldoende input voor wat spannende momenten ;)

Jammer van de auto, we hebben er regelmatig over gesproken en ja, beetje between a rock and a hard place. $20k dollar is een hoop geld. Je koopt er ook een andere SUV voor. Maar ja, wat heb je dan? Moet je eerst ook weer gereed maken voor jezelf + geen garantie dat tie dan wel probleemloos is. Lastig, goed dat de finish nu in zicht komt!

Hoe oud is je moeder? Die van mij wordt ook niet jonger en denk ook wel eens, hoe lang gaat ze nog komen. Maar dan kijk ik naar @Red dust haar moeder, die dapper in haar 80-iger jaren nog komt. Dus we zien het wel!

Nu ik zelf nauwelijks meer vlieg, zie ik een vakantie in Europa ook iets meer zitten. Denk wel eens: Vakantie in Frankijk of Italië, en wie wil mag daar dan langs komen ;)

Niet zo spannend! 2 kids en een defecte auto! Dat lijkt me voldoende input voor wat spannende momenten ;)

Jammer van de auto, we hebben er regelmatig over gesproken en ja, beetje between a rock and a hard place. $20k dollar is een hoop geld. Je koopt er ook een andere SUV voor. Maar ja, wat heb je dan? Moet je eerst ook weer gereed maken voor jezelf + geen garantie dat tie dan wel probleemloos is. Lastig, goed dat de finish nu in zicht komt!

Hoe oud is je moeder? Die van mij wordt ook niet jonger en denk ook wel eens, hoe lang gaat ze nog komen. Maar dan kijk ik naar @Red dust haar moeder, die dapper in haar 80-iger jaren nog komt. Dus we zien het wel!

Nu ik zelf nauwelijks meer vlieg, zie ik een vakantie in Europa ook iets meer zitten. Denk wel eens: Vakantie in Frankijk of Italië, en wie wil mag daar dan langs komen ;)
Dat was ook een beetje de overweging. Afschrijven - want de auto zonder motor doet niet veel opbrengen - en vervangen of repareren. Het feit dat er voor $10K aan aanpassingen op de Prado zit heeft de doorslag gegeven.

Mijn moeder is waarschijnlijk net zo oud als die van jou, maar een stuk minder mobiel. Iets met rugklachten en artrose...

Vakantie in Italie klinkt mooi, maar ik zou dan voor Portugal gaan :D

Jij krijgt het ook niet cadeau zeg. Au pairs op de vlucht, vloer naar de vaantjes door waterschade, autopech. Happy Immigration!

Ik ben nog een maand wezen kamperen in Frankrijk met mijn moeder toen ze 80 was. Haar geheugen was al zo lek als een mandje (toen nog niet gediagnosticeerde, gevorderde Alzheimer) maar fysiek was er niet veel mis, tilde zo de fietsen van het fietsenrek, en toen ze eenmaal doorhad dat dat rooie ding op het aanrecht een biefstuk was, had ze hem in 2 minuten perfect gebakken. Kortom, je weet het niet. Ze heeft het opgegeven op haar 88e in 2015, voordat ik naar Oz vertrok. Hoop dat iedereen hier met ouders nog lang van ze mag genieten, in Oz of in NL.

Italia, Frankrijk, Portugal? Nah, ik kom wel naar Spanje.

Jij krijgt het ook niet cadeau zeg. Au pairs op de vlucht, vloer naar de vaantjes door waterschade, autopech. Happy Immigration!
Het lijkt verdacht veel op ons leven maar dan aan de andere kant van het land ☺️. Nanny’s verhuizen, remigreren of stappen van 1 op andere dag op...check. Waterschade vloer....check. Autopech...check (maar met andere auto als resultaat). Misschien moet ik ook maar weer eens een lastavaza doen. Ook ik dacht dat er eigenlijk niet veel gebeurd was maar.....
Dus dat lijkt me allemaal toch wel spannend inderdaad. Misschien niet allemaal zo leuk maar ik hoop dat tussen deze zaken het best leuk is in Perth (?).

Oh ja, Perth is fantastisch - alhoewel ik het wel koud vind op het moment.
Ik kijk echt uit naar het moment dat de Prado weer terug is, kan ik de kids meenemen het strand op etc.

Back