Family Zwerver (Q, Aysha and Sam)

Ja, of we gooien haar op de dakdrager :D
Die zal ongetwijfeld wel geschikt zijn voor het gewicht. Maar dan zou ik er persoonlijk wel een dakkoffertje omheen doen, anders gaan mensen je toch raar aankijken denk ik, als ze daar zo los bovenop vliegen ligt te vangen met de tandjes. 😉🤣
 
Coffs, Perth e.o., Townsville, Port Macq… de opties vliegen hier om onze oren. Het is wel grappig om te zien hoe goed (of slecht) het proces van nee zeggen werkt hier in huis. :D
 
Coffs, Perth e.o., Townsville, Port Macq… de opties vliegen hier om onze oren. Het is wel grappig om te zien hoe goed (of slecht) het proces van nee zeggen werkt hier in huis. :D
Het zijn in ieder geval allemaal interessante locaties, allemaal op hun eigen manier. Dus wat je ook kiest, het wordt vast leuk. Brisbane schittert dan wel weer door afwezigheid :eek:
 
Het zijn in ieder geval allemaal interessante locaties, allemaal op hun eigen manier. Dus wat je ook kiest, het wordt vast leuk. Brisbane schittert dan wel weer door afwezigheid :eek:
Tja, ze zijn een beetje chauvinistisch hier in Brisbane. Als je niet door hen volledig bent opgeleid, doei!
 
OK, een update. Pas op voor laagvliegende projectielen, want er vliegen kogels rond die net door de kerk zijn gegaan.

Kogel 1: We gaan definitief naar Perth terug (hoi @FOL) en nog snel ook. De verhuizers staan op 9 november alweer voor de deur, om alle spullen op te pakken en mee te nemen.

De keus tussen verkopen of verhuren is ook genomen (kogel 2); we gaan onze unit verhuren. Na gesprekken met onze financiele man was het duidelijk. Als je het geld niet direct nodig hebt, kan je beter niet verkopen. De equity die opgebouwd is in de woning gebruik je dan om je volgende woning te kopen.

Qua baan gaat Q weer werken voor SCGH (kogel 3) waarbij heel erg meespeelt dat ze haar daar heel graag willen hebben. Hier in Brisbane lopen we toch tegen het old boys network aan, waarbij Q eerst allerlei jobs zou moeten doen in secundairy hospital voordat ze weer in een main centre zou kunen werken. En de stap om full time in de private sector aan de gang te gaan was er eentje die te ver was, dus het moest een publiek ziekenhuis zijn.

En de grootste beslissing (kogel 4): gaan we vliegen of gaan we rijden? We gaan allemaal met de auto. Dus rond 11/11 rijden er twee auto's en een campingtrailer vanaf Brisbane, door flood affected NSW en SA naar WA.

De eerste maand gaan we op een camping zitten in WA, zodat we rustig naar een woning kunnen zoeken (huur of koop), me de mogelijkheid om dit met een maand te verlengen.
 
wow dat is een spervuur
Maar iig gefeliciteerd met al deze beslissingen!
Het lijkt me iig heel erg Australisch om gewoon van ene naar andere kant te verkassen. Dus goed geassimileerd daar.
Trailer en auto’s, als je eraan gehecht bent, verhuizen idd niet zo makkelijk zonder bestuurders dus dat wordt nog een mooie trip.
 
wow dat is een spervuur
Maar iig gefeliciteerd met al deze beslissingen!
Het lijkt me iig heel erg Australisch om gewoon van ene naar andere kant te verkassen. Dus goed geassimileerd daar.
Trailer en auto’s, als je eraan gehecht bent, verhuizen idd niet zo makkelijk zonder bestuurders dus dat wordt nog een mooie trip.
Ja, heb je alle kogels ontweken? :D

Dank je wel! Ja, het is wel typisch Australisch, maar ik denk niet dat we het nog een keer gaan doen. West - Oost - West is wel genoeg zeg maar :)
 
Wow! Goed bezig,

en meteen een mooie roadtrip, dat zijn geen halve maatregelen.

Kwa klimaat pas Perth jou ook wel beter denk ik? En je baan? Zeg je die gewoon op?
 
Wow! Goed bezig,

en meteen een mooie roadtrip, dat zijn geen halve maatregelen.

Kwa klimaat pas Perth jou ook wel beter denk ik? En je baan? Zeg je die gewoon op?
Mijn baan is remote, dus die verhuist mee. Ik kan vanuit Perth net zo goed mijn mensen aansturen en het scheelt dat ik nu maar 1x per kwartaal naar Sydney of Melbourne hoef.
 
Big update time.

Ondertussen zijn we 2 maanden en 4500km verder. We kwamen hier mid/eind november aan in Perth, waar we uiteindelijk drie weken erover gedaan hebben om een huurwoning te vinden in Floreat.
Op de camping kwamen we @FOL en familie tegen die een weekendje eruit waren. Voor de kids amazing natuurlijk zo’n camping, maar voor ons was het sub optimaal. Heel erg op elkaar met weinig privacy 913291D5-8972-43DC-8871-0948E727E3E3.jpeg
2E9770FF-A3ED-4937-B438-E9E50E5A8AEF.jpeg
De kids hebben wel leren fietsen zonder zijwieltjes ;-)

Na de Sinterklaas (gevierd hier op de Nederlandse school) zijn we ons nieuwe huis ingegaan. Oma afgezet op het vliegveld (die had haar drie maanden erop zitten) en toen begon het wachten op onze meubels en andere spullen.

Fast forward naar deze week; kerst gevierd met ons viertjes (Q is on call en moest werken tussen door) en vanmiddag doen we een NYE borrel met de buren, voordat we op
City beach naar het vuurwerk gaan kijken.

We zijn thuis.
 
Righto... Volgende grote stap. We hebben een huis gekocht (naja, we zijn nog een klein beetje aan het steggelen over bepaalde dingen die gemaakt moeten worden, maar dat zal de koop niet laten afketsen). We blijven dicht bij waar we huren (Floreat) en krijgen de sleutel op de 16e. Dan nog even met de kids door hun kamers heen om die muren te verven en stapelbedden te bouwen en we verwachten zo rond de 12e November erin te gaan.
 
Back
Top