Het is update time.
Q heeft ondertussen zowel haar schriftelijke als haar mondelinge examen gedaan. Helaas, ondanks dat ze een score had van 85% goed, zijn de fouten nou net gemaakt in het deel waar je minimaal 5 uit 7 moest scoren. En daar scoorde ze dus 3 uit 7. Het gevolg? Ze mag 75% van haar examen opnieuw doen. We wisten dat het niet makkelijk zou worden, maar dit is wel heel zuur. Q is met de kids in de UK op het moment, want die moest nodig een break hebben, nadat we ook nog even met z'n allen met Covid thuisgezeten hebben.
Vorige week was het even spannend, want Q haar werk besloot dat haar contract (wat eindigt op 28/5) niet verlengt zou worden. OK, dan gaat onze bridging visa A in zou je zeggen. Alleen was daar ineens een addertje onder het gras. Zodra Q geen contract meer heeft is ze in overtreding van haar 482 condition 8607:
If you stop working for the employer who nominated you, within 60 days you must do one of the following:
- find another employer who is willing to nominate you
- be granted another type of visa
- make appropriate arrangements to depart Australia
En dat betekend dat je visa niet expired, maar gecanceld wordt. En je bridging visa A is dan ook weg. Dus dat was even heel druk op en neer bellen, Q haar clinical director bellen, Q haar HR director bellen en QLD health zou QLD health niet zijn, maar op de dag dat Q en de kids naar de UK vlogen was er nog niks geregeld. Tot dat Q lande in Dubai en de telefoon ging. Crisis afgewend, contract verlengd tot eind september. Dat de department maar een beetje mag opschieten please met dat visa!
Ondertussen zit ik dus
lekker te genieten van de rust zonder kids in mijn uppie hier thuis de dagen af te tellen totdat mijn knieoperatie volgende week woensdag gedaan kan worden en totdat de kids en Q weer thuiskomen.