Gary, Inge & Animals

[quote author=Tijlcarm link=topic=4543.msg81337#msg81337 date=1171537128]
enne je betaalt nu je huur/hypotheek niet meer in euros heur!  :roll: nog "inburgeren"

Succes Carmen.
[/quote]

nee Carmen dat is ook zo maar in Ned. zat onze hypotheek onder de 400 euro per maand :roll: (trouwens... die grote kennels van 87cm hoog zijn hier 600 dollar!!!!...die doe ik dus nooit meer weg :cool:)

Enfin...........vandaag hebben we een hele rits huizen bezocht van de buitenkant en as dinsdag gaan we ze van binnen bekijken. Er is er 1 van een makelaar waarvan ik het kantoor in ben gelopen en gevraagd of in dat huis dieren welkom zijn. Ze belde me later terug dat dieren GEEN probleem zijn...........YESSSS er is weer licht. Die andere 3 die we ook dinsdag gaan bekijken weet ik het nog niet maar in ieder geval is 1 huis genoeg. Deze zijn allemaal in Geelong dus lekker dicht bij zee ook nog. Kan niet wachten om de honden met deze hitte een lekkere koele duik te laten nemen in het blauwe zeewater.

Het zal wel allemaal wel goedkomen zo op het laatste moment.

Het is wel iets om over na te denken Carmen ook omdat jullie best wat dieren hebben. Maar....als je naar Victoria komt mag je me altijd mailen voor hulp.. wie weet kunnen ze zolang bij ons als je niet 1.2.3. iets kan vinden. Ik was misschien naief en wist dat ze niet gek waren op dieren maar dat het zo erg was had ik niet verwacht.

Vandaag ook de Medicare rond gekregen. hehe... vorige week waren we er al maar toen moest Gary nog iets hebben waaruit bleek dat hij weer voorgoed naar Australie kwam. Een bill of lading van de verhuisspullen zou goed zijn. Prima, mijn moeder heeft alles gemaild en daar gingen we vandaag mee heen samen met de uitschrijving van de gemeente. De shipping docs staan op mijn naam dus NIET goed voor Gary. Ik gaf haar de gemeente brief die in het Nederlands is en vertelde wat er stond en dat Gary dus is uitgeschreven in NL. Hier ging ze wel mee accoord :shock: Nou goed... we hebben het voro elkaar gekregen.

Maandag om 9.30 een afspraak bij Vic Roads om mijn rijbewijs om te zetten. Ik krijg dan een gat in mijn Nederlandse omdat het bij wet verboden is om 2 rijbewijzen te hebben. Is dit bij jullie ook het geval of is de Nederlandse nog intact????

Wat betreft rijbewijzen weet ik het niet persoonlijk, maar heb hier op het forum wle eens van een iemand gehoord dat het Nederlandse rijbewijs intact bleef, ligt geloof ik een beetje aan de staat en natuurlijk an de bui van degeen die je helpt.
Maar over het algemeen krijg je een gat.

Jullie zijn gelukkig weer een eind op weg en de rest zal ook zeker lukken.

Mariette

[quote author=kallie link=topic=4543.msg81454#msg81454 date=1171615946]
Wat betreft rijbewijzen weet ik het niet persoonlijk, maar heb hier op het forum wle eens van een iemand gehoord dat het Nederlandse rijbewijs intact bleef, ligt geloof ik een beetje aan de staat en natuurlijk an de bui van degeen die je helpt.
Maar over het algemeen krijg je een gat.

Jullie zijn gelukkig weer een eind op weg en de rest zal ook zeker lukken.

Mariette
[/quote]

oh gelukkig, ik dacht weleens gelezen te hebben dat iemand zijn rijbewijs gewoon kon houden zonder gaten. maar dat gat...ach daar hou ik dan mijn vingers wel op als ik ooit in NL eens gestopt wordt :up:

Goh, wat een gedoe om een huis te krijgen waar je dieren ook mogen blijven :x
Maar goed het is gelukkig niet overal zo :up:
Hopelijk zijn die andere 3 huizen ook 'dier vriendelijk'. Ik wist niet dat het zo lastig was om een huis te vinden waar je dieren mag hebben.

Veel succes en plezier met alles regelen.
En binnenkort kun je lekker met je hondjes over het strand wandelen  :wink: heerlijk!

Liefs Eutrice

Bedankt voor je aanbod Inge,lief van je (maar we willen naar de West kust...,beetje uit de buurt...), En het is juist goed dat je "gewoon" gegaan en ervoor gegaan bent met de dieren ,zover ben je tenminste al; JULLIE ZITTEN ER ! MET DIEREN! Veel mensen (willen zekerheid?) durven het niet aan...met als gevolg dat ze de dieren niet mee kunnen/willen nemen.....Ja, ik weet het ,het geeft "wat stress", van te voren,tijdens ...enz........maarja, dan heb je ook wat! :up:

heel veel succes met het huis..tot later, Carmen.

Ben nu bezig  een verwaarloosde hond weg te halen bij een psych.patient...kwam er toevallig achter,blijkt al 2 jaar een labrador te hebben van pup af aan!  (arme dier komt bijna nooit buiten;2 keer 5 minuten omdat ie hem niet kan houden;oude baas) hond begint nu te grommen naar de baas...vind je het gek),

En? Is het gelukt? Hebben jullie een huis gevonden waar jullie lekker met alle dieren mogen wonen?

Ik hoop het voor jullie  :up: 

Groetjes van Jolanda

[quote author=rob en jolanda link=topic=4543.msg81754#msg81754 date=1171962607]
En? Is het gelukt? Hebben jullie een huis gevonden waar jullie lekker met alle dieren mogen wonen?

Ik hoop het voor jullie  :up: 

Groetjes van Jolanda
[/quote]

nope Jolanda nog steeds niet :x een huis verkopen duurt soms even maar een huis huren hier ook :smile: Morgen horen we als het goed is meer over het huis wat we maandag hebben bekeken. En vandaag hebben we er ook weer een paar bekeken en applications voor ingevuld. We gaan zelfs nu naar de duurdere huurprijzen toe want er moet gewoon iets komen nu!

Nou,

laten we dan maar hopen dat dat huis van afgelopen maandag goed gaat komen.
je kan het maar alvast geregeld hebben.

Dan kunnen jullie tenminte lekker settelen en gaan genieten :up:

Mariette

Hoi

Ik hoop dat jullie snel een huis vinden.
Over dat rijbewijs ik heb de mijne ook omgezet in een WA rijbewijs stond perplex want heb al 18 jaar niet gereden en hoefde alleen een ogen test te doen op de foto centen betalen en 5 dagen later lag hij in de brievenbus. Geen knip in mijn NL rijbewijs. Ik geloof wel dat je het binnen 3 maanden moet doen anders moet je wel een test doen.

Groet Erna

Hi Erna,

hoefde je alleen een ogentest te doen en geen rijvaardigheid bijvoorbeeld zelfs geen theorietestje te doen?

Nou breekt mijn klomp.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een beetje tegen dat links rijden aan zit te hikken.  :drive:
Ik heb al meer dan 25 jaar mijn rijbewijs en rijd dagelijks dus is bijna gesneden koek, maar dat en spinnen zullen toch wel mijn grootste struikelblok zijn, ben ik bang.

Mariette

Het rijbewijs heeft een heel klein perforatie gaatje helemaal boven in. Het is nergens doorheen gegaan dus ik zeg gewoon dat ik het altijd om mijn nek droeg ... hahahaha

Ik kon kiezen voor een 3 jaar rijbewijs voor 43 dollar of een 10 jaar rijbewijs voor 146..dus heb de laatste maar gedaan dan ben ik er voorlopig af. Ik hoefde niets geen keuring of test te doen en met 10 minuten had ik mijn plastic rijbewijs :up:

Het huis is vandaag goed gekomen............YESSSS vrijdag krijgen we de sleutel. We hebben er gister een bezichtiging gehad en vandaag al antwoord omdat ze in NL geen referenties natrekken en dus waren ze snel klaar met ons. Het is in Norlane, een buitenwijk van Geelong en vlakbij de zee. Heerlijk. We hebben een 6 maanden contract ondertekend omdat onze wens nog steeds iets voor onszelf is. Dus.....nu opzoek naar een bed en een lekkere bank en de rest komt vanzelf .. en per boot ergens half maart.

Toppie  :up:

Ik ben blij voor jullie dat het toch nog goed komt.
Heerlijk voor de honden, lekker dicht bij de zee.

Groetjes van Jolanda

Gelukkig! En ook nog dicht bij zee! Wauw! (Our dream...) fijn voor jullie en alle dieren! Nog een dik weekje en dan mogen ze uit de quarantaine he?!
Aahh, ik wilde dat wij in Melbourne zaten, 22 febr. komt er een schip met bemanning binnen van the Sea Shepperd (Paul Watson) , hij komt terug van Antarctica; heeft tegen de Japanse Walvisvloot " gevochten" en met succes, je mag op het schip en eventueel een tour varen.

www.seashepherd.org/australia/australia_melbourne.html

(Greenpeace kwam net aan in Antarctica...toen het whaling season albijna voorbij was!!!!...ik snap dat niet, waarom werken ze niet samen..? )

sorry off topic,maar ik dacht dat mag vast wel van jullie dierenliefhebbers.

Veel geluk ! Carmen.

Heerlijk,

dat dat allemaal lekker geregeld is, en nog lekker dicht bij het strand ook.
Gefeliciteerd met het huis en met je rijbewijs :up:

Mariette

Hoi Inge

Te gek zeg dat het gelukt is met een huis.

Sorry dat ik je topic gebruik en Marriete nee ik hoefde geen rijvaardigheden laten zien , was ook stomverbaasd. Ja kan toch eerst een paar lesjes nemen als je het eng vind, en hebben jullie nog niks gehoord kan jou topic niet vinden.

Groet Erna

Hi Erna
"kallies naar tasmanie" http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4633.135
Maar helaas nog geen mededelingen, wil daar even niet posten nu, maar heel misschien hebben we snel wel wat te melden :wink:

Sorry Inge van dit misbruik.

Mariette

Hallo Inge,

Goed nieuws over het huis  :up:  Duurt niet lang voordat jullie allemaal weer samenwonen. 

Groetjes,
Susan

Back