Gwen's Lastavaza

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik het ontzettend druk heb gehad.. Jeetje wat had ik veel bij te lezen!!

Het is weer even tijd voor een update, want wat is het universum toch geweldig!
Ik werk nu zo'n 4 weken bij Key Assets en heb het onwijs naar mijn zin! Een top bedrijf met ontzettend leuke collega's en geweldige bazinnen. Mijn nieuwe Toyota Corolla rijdt heerlijk, en tanken op kosten van de baas blijft een awesome gevoel.
Alles valt op zijn plek en alles gaat ontzettend voorspoedig. Er is in de laatste maand zoveel gebeurd dat het moeilijk is om te bevatten.
Nu ik een permanente fulltime baan heb, heb ik ook een huurhuisje kunnen huren! Ik woon in Midland, lekker dicht bij de hills, in een kleine gated community met schattige townhouses. Heb hier een ontzettend leuk 3x2 huis waar ik hoop in te kunnen wonen totdat we kunnen kopen over een jaar of 3. Afgelopen vrijdag en maandag was ik vrij van werk zodat ik een 4 daags weekend had om over te verhuizen. Ik heb niet stil gezeten die 4 dagen! Zo ontzettend veel werk, ik moest natuurlijk ALLES aanschaffen. De meest belangrijke dingen staan nu in huis, maar er moet nog best het eea bijkomen om het huis echt af te maken en om wat sfeer te creeren. Maar dat komt met de tijd (en paychecks).

Universe.jpg

House.jpg

Carly 2.jpg
 
De weg er naar toe was misschien lang en niet altijd gemakkelijk, maar je hebt het nu wel helemaal voor elkaar! Geniet ervan, vooral als Ferdie er straks ook is. het is je/jullie gegund!
 
@Gwen: hé hoe is het met je? Moest opeens aan je denken en volgens mij moet Ferry inmiddels ook in Oz zijn. Hoop dat alles naar wens verloopt? Tijd voor een update.......
 
Hi Everyone!!
Het is alweer veeeeel te lang geleden dat ik gepost heb!

Ik ben nu bijna 2 jaar terug in Australie en Ferdie is hier nu een jaar. We hebben twee weekenden geleden zijn 'Australia anniversary' gevierd :D. Lekker uit eten geweest.

Wat is er allemaal gebeurd in de afgelopen anderhalf jaar, sinds mijn laatste post..
Ik werk nog steeds bij Key Assets. Het bevalt erg goed. Het werk is druk en ik heb ontzettend veel uiteenlopende verantwoordelijkheden maar het is uitdagend en de bedrijfscultuur is simpelweg geweldig. We wonen ook nog steeds in het huisje dat ik toendertijd gehuurd heb in Midland. Al zijn we nu hard aan het sparen voor de aanbetaling van een huis. In October loopt ons huurcontract af en hebben we genoeg gespaard dus dan gaan we ons eigen paradijsje kopen. We hopen daarna snel een gezin te starten, maar het is natuurlijk afwachten of de natuur mee wil helpen.
Afgelopen October heeft Ferdie mij ten huwelijk gevraagd, en ik heb uiteraard JA gezegd! De bruiloft is gepland voor November 2019, een tijdje weg. Dit omdat we eerst het huis en gezin willen en ook omdat we de fam en vrienden in NL wat tijd moeten geven om te sparen. We willen namelijk wel hier gaan trouwen, dit is home.
Ferdie is in February vorig jaar aangekomen en heeft een tijdje zonder werk gezeten. Ontzettend veel gesolliciteerd en uiteindelijk in Augustus begonnen bij Wesfarmers - Kleenheat. Wesfarmers is een ontzettend groot bedrijf, dus veel doorgroeimogelijkheden. Dat is ook maar goed ook want de functie die hij nu uitvoert is ver onder zijn niveau. Hij werkt er nu zo'n 7 maanden en wordt steeds gefrustreerder, dus hopelijk kan hij binnenkort doorgroeien.
We hebben vorig jaar een katje geadopteerd. Ze heet Rosie en wij zijn beide helemaal gek op haar! Nu dat we beide fulltime werken is ze veel alleen thuis, dus morgen gaan we een tweede rescue katje ophalen. Hopelijk kunnen ze goed met elkaar overweg en kunnen ze samen spelen en knuffelen als wij niet thuis zijn. Fingers crossed!! We hebben een twee weken trial period, dus als het echt niet gaat, kan ze altijd nog terug naar haar foster family.
Afgelopen November zijn mijn ouders en zus op vakantie geweest. De eerste keer in Australie voor ze! En ze zijn absoluut geen reizigers, dus het was een grote belevenis. Mijn ouders waren 8 dagen bij ons in huis en zijn vervolgens doorgevlogen naar Melbourne voor de Great Ocean Road voor een week. Mijn zus bleef die week nog bij ons en we zijn in het zuiden gaan kamperen. Vervolgens is zij ook naar Melbourne gevlogen en hebben ze samen nog wat tijd in Wilson's Promontory en Sydney doorgebracht voor ze weer naar huis vlogen. In totaal zijn ze 4 weken in Australie geweest. In de tijd dat ze bij ons waren hadden wij ook onze Engagement Party. Een ideale manier voor ze om onze vrienden hier te leren kennen en andersom en om de speciale gelegenheid met ons te kunnen vieren. Ze hebben het ontzettend naar hun zin gehad! Ik ook, maar het was ook wel vermoeiend hehe, niet echt vakantie want je bent constant alles aan het laten zien etc. Het was heel fijn dat ze eindelijk hebben kunnen zien waar ik leef. Ferdie's moeder is twee keer hier geweest en zijn vader een keer. Zelf hebben we ook vakantie nodig, dus eind Maart gaan we lekker even een weekje naar Bali. Even relaxen :).

Ik zal even kijken of ik nog weet hoe ik foto's kan plaatsen en dan zal ik wat foto's neerzetten :p.
 
Ik vergeet zomaar te zeggen.. Als 'echte' aussies zijn we natuurlijk ook weeste kamperen. Afgelopen September zijn we naar Geraldton gereden. Vanuit daar zijn we naar Northampton, Hutt River Provence, Kalbarri, Canna en op de terugweg Jurien Bay gereden. Ik heb Ferdie veel plekken kunnen laten zien waar ik tijdens mijn backpack jaar gewerkt heb. Het was super leuk!

We konden Rosie uiteraard niet achterlaten, dus onze adventure cat is mee geweest. Zie foto's hieronder :p. Ik zit op Ferdie's laptop en kan de bewerkte foto's niet vinden. Deze zijn wat donker.. :confused: Anyways, you'll get the idea.
Rosie heeft haar eigen Instagram met al haar avonturen: @rosie.s_expeditions.

Als het weer kouder is gaan we opnieuw kamperen. Deze keer met twee katjes though!

SAM_7484.JPG SAM_7581.JPG SAM_7607.JPG SAM_7617.JPG SAM_7665.JPG SAM_7683.JPG SAM_7687.JPG SAM_7712.JPG SAM_7742.JPG SAM_7747.JPG
 
Leuk je update te lezen! Fijn dat het zo goed gaat en hilarisch dat jullie Rosie mee op reis hebben genomen :)
 
Back
Top