Gwen's Lastavaza

Top! De weg kan soms lang zijn maar met al je doorzettingsvermogen heb je het toch mooi voor elkaar!
Gefeliciteerd!:)
 
Hi Gwen, sorry ik ben een beetje laat:rolleyes: maarrrrr van harte gefeliciteerd zeg en zo gegund:)
 
Nog bedankt iedereen!!

Donderdag heb ik een sollicitatie gesprek om vanaf Okt tot eind Dec in de graan oogst te werken. Hard werken en lange dagen maar het verdient goed en accomodatie wordt verzorgd (wel erg basic natuurlijk). Hopelijk krijg ik de baan want dat zou me mooi wat spaargeld geven om vervolgens een huisje te kunnen huren en wat meubeltjes etc te kunnen kopen. Ze hebben heul veel tijdelijke krachten nodig voor al die grain bins in de outback dus heb goede hoop. Fingers crossed!!
 
Nog bedankt iedereen!!

Donderdag heb ik een sollicitatie gesprek om vanaf Okt tot eind Dec in de graan oogst te werken. Hard werken en lange dagen maar het verdient goed en accomodatie wordt verzorgd (wel erg basic natuurlijk). Hopelijk krijg ik de baan want dat zou me mooi wat spaargeld geven om vervolgens een huisje te kunnen huren en wat meubeltjes etc te kunnen kopen. Ze hebben heul veel tijdelijke krachten nodig voor al die grain bins in de outback dus heb goede hoop. Fingers crossed!!
Geen zorgen maken, je hebt die job sowieso. Ze hebben zoveel volk nodig, en onderweg vallen er altijd nog heel veel af, dus tenzij ze je heel raar vinden, je dronken op interview komt of een moord hebt gepleegd, nemen ze je gewoon aan:D
 
Hee Gwen, is het allemaal gelukt met de sollicitatie? Kept my fingers crossed ;-) Vraagje: welke organisaties / uitzendbureau's raad jij aan om aan (backpackers)werk te komen? En zouden ze vanaf november ook nog mensen voor de grain bins in de outback nodig hebben? Ik wil namelijk zo snel mogelijk na aankomst (6 nov) aan het werk om ervoor te zorgen dat ik m'n tweede WHV in de pocket heb! Thanks a million!
 
Hey meis!
Sollicitatie is gelukt ja! Ik ga 5 okt naar Morawa voor training. Ze zeggen nog niet officieel dat je de baan hebt, want je moet wel je training halen enzo, maar dat komt wel goed :)
Ik denk niet dat ze op dat moment nog mensen aannemen voor de Bins helaas.
De beste site die ik ken is Aussijobs.com.au. De vrouw die dit runt houdt 'solliciatie' gesprekken via Skype, maar kan je altijd wel aan een (farm) baan in WA helpen. De service is gratis.

Can't wait til you're here!!
 
Haha me neither!!!

Gefeliciteerd met je job (ik ga ervan uit dat dat wel goed komt)! Zal weer een boeiende Aussie outback ervaring worden voor je.

Dankjewel voor de tip, ik ga me de komende dagen eens even bezig houden met een Aussie resume en de (on)mogelijkheden verkennen van solliciteren vanuit NL :)
 
Don't be too hard on yourself. Backpackers baantjes zijn er toch genoeg, een hollandse deerne zien ze graag verschijnen. Gooi gewoon die gezellige smile erin en klaar is klara!
 
Ik heb weer een update :).

Zoals ik paar weken terug heb gepost, had ik een mooie Ford Focus gekocht. Niks dan gedoe mee gehad!!!! De dealer zou het 'gefixt' hebben, maar ik vertrouwde er niets van. Had sterk het gevoel dat die auto me alleen maar problemen zou gaan geven, dus besloten om hem te verkopen. Erg geluk gehad, want na een week was de auto al verkocht. Iets geld op verloren, maar niet veel gelukkig.

Ik heb een nieuwe auto gekocht, die ik dinsdag op ga halen. Het is een 2004 Nissan Xtrail. Een kleinere 4WD (on demand). Ben zo super happy! Lage KM stand, nieuwe banden, remschijven en nog 6 maanden rego. Bij de vorige auto had ik geen goed gevoel, maar toch gekocht ivm tijdsdruk en een pushy dealer :oops:. Bij deze auto heb ik een mega goed gevoel. De verkoper (prive) komt eerlijk over, en het aller belangrijkste: de pre purchase check van mijn mechanic wees uit dat het ook echt een goede auto is! Het blijft natuurlijk altijd tricky met 2dehands autos, maar in ieder geval heb ik er deze keer alles aan gedaan om hopelijk een goede wagen te kopen.
Deze auto zal een stuk veiliger zijn om naar de WA Outback te gaan, en we kunnen hem heerlijk gebruiken voor camping trips and stuff.

Als iemand in Perth (hills area) nog een goede mobile mechanic nodig heeft, DJL Auto Service Centre (facebook), is een aanrader! Vriendelijke oprechte gast met Nederlandse ouders :up: (spreekt geen Nederlands).

Foto's volgen..
 
Last edited:
Zo zo! Een xtrail. Leuk hoor! Goede (s)off(t) roader. Daar kun je lekker mee op pad op Gravelroads enz. Goed gedaan Gwen!
 
Een collega heeft ook een xtrail. Prachtig! Knalrood :)
Hier op de campus wilden ze er al een sticker op plakken: "When I'm grown up I want to be a fire engine" :)

Ik rij momenteel een Holden Commodore van 2000. Nog geen 200.000 op de teller, dus in dat opzicht kan ie nog jaren mee, maar hij heeft ondertussen een 'sunburned' neusje en sommige raampjes willen niet meer naar beneden e.d.. Allemaal te fixen, maar stiekem hoop ik met een paar jaar toch ook wat nieuwers te rijden.
Heb hier ondertussen genoeg auto-kenners onder m'n vrienden, dus dat maakt het auto-shoppen tzt makkelijker.

Maar fijn te lezen, dat het bij jou lekker loopt :)
 
Back
Top