Gwen's Lastavaza

Een aanrader vind ik Karijini National Park tussen Port Hedland en Exmouth landinwaarts.

Groetjes Desirée
Karijini NP is inderdaad een juweeltje. Zeker doen. Neem wel goede wandelschoenen en een goed humeur mee.
Kakadu (NT) uiteraard ook, maar moet je wel een beetje origineel zijn en een stukje opzoeken waar niet iedereen tegelijk is;). En oppassen voor de crocs natuurlijk (of Crocodile Jack mee uit vragen natuurlijk)
The red centre kun je niet overslaan, dat is zo'n beetje Australiëgangers-mekka. Neem dan ook even de moeite om Kings Canyon te bezoeken, dan kun je meteen even genieten van het mooie stukje voetpad waar ome-Hardcore nog bloed-zweet-en-tranen voor gelaten heeft...:cool:

Owja, En kamperen is helemaal gratis in the bush, maar dan moet je het niet aan mama vertellen, anders heb je meteen weer huisarrest! En natuurlijk geen bosbrandkampvuur maken, worden de aussies ook een beetje nerveus van.

Maar als ik ga WWOOFen dan heb ik ook een tijdje geen hostel kosten natuurlijk.
Natuurlijk! En het kan ook vast, alleen denk ik dan niet dat je in Adelaide, Perth, Brisbane of Cairns zelf zit.
Laat je er vooral door mij niet vanaf brengen het is iets wat jij graag wilt en denkt dat kan. Anderen op dit forum bevestigen dat dit mogelijk is. Alleen ik zelf ben meer een type veel zien in een relatief korte tijd = duur, of wat minder zien en back to basic in een auto en tent. In ieder geval veel plezier met de voorbereiding!

Groetjes Chantal

p.s. al lid geworden van WWOOF Australia? Misschien staan er daar wel meer bruikbare tips over werk etc op het Buletin board. En lid worden moet je tenslotte toch ;)

Natuurlijk! En het kan ook vast, alleen denk ik dan niet dat je in Adelaide, Perth, Brisbane of Cairns zelf zit.
Laat je er vooral door mij niet vanaf brengen het is iets wat jij graag wilt en denkt dat kan. Anderen op dit forum bevestigen dat dit mogelijk is. Alleen ik zelf ben meer een type veel zien in een relatief korte tijd = duur, of wat minder zien en back to basic in een auto en tent. In ieder geval veel plezier met de voorbereiding!

Groetjes Chantal

p.s. al lid geworden van WWOOF Australia? Misschien staan er daar wel meer bruikbare tips over werk etc op het Buletin board. En lid worden moet je tenslotte toch ;)

Klopt wat je zegt hoor! Adelaide, Perth, Brisbane en Cairns wil ik 1 of 2 weken zijn om gewoon de stad (opnieuw) te zien, en voor de rest wil ik meer de binnenlanden in en werken/WWOOFen.

Ik ben nog geen lid nee, want het lidmaatschap loopt voor 1 jaar.. Dus als ik nu al afsluit, dan is hij alweer afgelopen voordat mijn trip voorbij is :p. Eind van het jaar ga ik hem afsluiten en het boek met adresjes aanschaffen.

The red centre kun je niet overslaan, dat is zo'n beetje Australiëgangers-mekka. Neem dan ook even de moeite om Kings Canyon te bezoeken, dan kun je meteen even genieten van het mooie stukje voetpad waar ome-Hardcore nog bloed-zweet-en-tranen voor gelaten heeft...:cool:

KC! Zoiets:

IMG_0305.JPG

IMG_0306.JPG
IMG_0308.JPG
IMG_0309.JPG
IMG_0311.JPG

Kings canyon zeker aanrader. Ik zou dat wel op eigen gelegenheid doen of met een paar man / vrouw een auto huren. dan kun je als je wil tenminste wat langer blijven zwemmen:

main.php

Hey die stijle wand, die heb ik ook maar dan wel met mooi weer :p
main.php

Die van Zwerver zijn wel lekker 'uniek'. Zo hebben wij twee dagen regen op onze Nullarbor crossing gehad, ook 'anders' zeg maar ;)

Vandaag bij een bijeenkomst van Australian Backpackers geweest. Ontzettend leuk gehad en ik heb een goed gevoel bij de organisatie. Denk dat ik komende week mijn tickets ga boeken! Hoef pas 6 weken voor vertrek te betalen, dus dat is super. Hoogst waarschijnlijk vlieg ik met Cathay Pacific (tussenstop Hong-Kong) naar Sydney, doe ik daar twee dagen introductie mee waar ze vanalles voor je regelen zoals sofi nummer, bankrekening, medicare, etc.. Daarna naar Adl vliegen voor 1 week ong en daarna naar Perth vliegen.. En daarna begint het 'ongeplande' avontuur. De vliegtickets naar adl en perth wil ik ook alvast mee boeken en in mijn ticket van Cathay laten zetten. Dit kan voor 80 euro per vlucht en de vlieg datum kan gratis aangepast worden..
Ben happy!! :cool:

Gaaf!! Klinkt goed!!

Als je toch aan de westkust zit, andere optie is een campervan te huren met 1 of 2 andere backpackers en dan langs de kust richting exmouth of broome te rijden. Natuur en stranden zijn daar super, en relatief minder druk dan east coast.. Je hebt hier wel zeker 3 of 4 weken voor nodig..

Andere optie is ten zuiden van Perth te gaan voor een weekje richting Margaretha River..

Ben jaloers.. Maanden weg zonder planning.. :)

Hoi Gwen,

Wilden je nog even zeggen dat ik ook helemaal alleen als jonge meid 1 jaar met backpack in Oz heb doorgebracht. Heb heel het jaar gewerkt en heb de tijd van mijn leven mogen beleven. Nooit was er een moment dat ik me onveilig voelde. Je hebt genoeg mensen die je graag opvangen mocht er iets zijn en wij sluiten ons hierbij aan. Wanneer vlieg je? Als wij er al zijn mag je zeker bij ons langs komen! Groetjes, Betty en family

Hoi Gwen,

Wilden je nog even zeggen dat ik ook helemaal alleen als jonge meid 1 jaar met backpack in Oz heb doorgebracht. Heb heel het jaar gewerkt en heb de tijd van mijn leven mogen beleven. Nooit was er een moment dat ik me onveilig voelde. Je hebt genoeg mensen die je graag opvangen mocht er iets zijn en wij sluiten ons hierbij aan. Wanneer vlieg je? Als wij er al zijn mag je zeker bij ons langs komen! Groetjes, Betty en family
Hoi Betty,

Wat leuk om te horen! Ik maak me ook helemaal geen zorgen. Heb er alleen ontzettend veel zin in! Kan echt niet wachten!!
Ik vlieg op 4 april 2013, eerst naar Hong-Kong voor een dag en dan door naar Sydney. Kom dus 6 april aan.
Waar gingen jullie ook alweer wonen?

Back