Hawk's laatste stand van zaken

Bedankt weer voor de reacties. Maar nu nog het VOG.
Kwam vandaag in het gemeentehuis en stond er daar een ambtenaar met een streng gezegt. Zei hij: "Maar heeft u al het formulier van Justitie ingevuld?" op vrij grove toon.
Ik zei, "nou nee nog niet." Hij haalde er één te voorschijn en hij zei dat de organisatie voor wie het bestemd is ook moet invullen en ondertekenen. Ja, dat kan dus natuurlijk niet dat er iemand van DIMIA dat doet. Maar goed, dat zal ik dan zelf invullen denk ik met het adres van DIMIA in Adelaide erop. Even een domme vraag, vast wel iemand hier die daar meer vanaf weet.
Onderdeel 4 kom ik wel uit denk ik: Branche, Functie, Taakomschrijving. Allemaal betrekking op mijzelf. Kan ik beter in het engels invullen denk ik.
Maar dan de Handtekening vertegenwoordiger en stempel organisatie / instelling. Ja, dat zal niet lukken natuurlijk  :-o

Iemand raad die het al achter de rug heeft?
 
Hey Koen,

Ik ben nog niet zo ver dus ik ben ook wel benieuwd naar de reacties.

Misschien kun je alvast iets met de info in deze posts: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=118.msg40269#msg40269

:up:
 
Dat formulier moet je inderdaad invullen anders geen VOG. Ze kunnen inderdaad nog wel eens moeilijk doen over het feit dat er geen officiele aanvraag voor is. Wat wij hebben gedaan is een kopietje van Booklet 6 erbij gedaan. Niet het hele boek  :evil: Maar bv de checklist waarin staat dat je het VOG nodig hebt.
 
[quote author=Lin link=topic=4032.msg51323#msg51323 date=1142023146]
Dat formulier moet je inderdaad invullen anders geen VOG. Ze kunnen inderdaad nog wel eens moeilijk doen over het feit dat er geen officiele aanvraag voor is. Wat wij hebben gedaan is een kopietje van Booklet 6 erbij gedaan. Niet het hele boek  :evil: Maar bv de checklist waarin staat dat je het VOG nodig hebt.
[/quote]
Daar kan ik wel wat mee denk ik. Bedankt Lin.
 
Gisteren met het ingevulde formulier naar het gemeenthuis toegegaan. Ik had in eerste instantie bij "naam vertegenwoordiger" bij opdrachtgever even mijn case file number geplaatst en er onder gezet klantnummer. De ambtenaar was gelukkig behulpzaam en probeerde dit in te voeren maar dat pikte het computersysteem niet op. He, jammer. Het had wel mooi geweest dacht ik zo als dat op mijn VOG kwam. Maar voor de rest ging alles goed. Van booklet 6 een paar pagina's uitgeprint. Ook form 47p toegevoegd en ze zei dat het in orde zou komen. Mwah, nu maar even afwachten he. Eerst even lekker op vakantie volgende week . Ik kan nu toch even niks meer doen aan de emigratie.
 
Ziezo, terug van vakantie en er lag een brief van Justitie op de mat met mijn VOG. Er staat een hoop ambtelijke taal op maar onderaan staat het ook in het Engels vermeld, en blijkbaar datgene wat zij nodig hebben.
En er is duidelijk in vermeld dat ik niks verkeerds heb gedaan. Hmmm,

De Minister heeft een onderzoek naar het gedrag van betrokkene ingesteld en verklaart dat uit dit onderzoek, gelet op het risico voor de samenleving in verband met het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd en na afweging van het belang van betrokkene, niet is gebleken van bezwaren tegen betrokkene

en later:
Hoogachtend,

De Minister van Justitie,


Nou denk ik niet dat Donner een onderzoek op mij heeft ingesteld. Als hij dat de hele tijd zou doen, dan zou hij het wel druk hebben. :-D


Nou ja, okee. Ik bewaar een kopie. Vind het wel een mooi exemplaar eigenlijk.
Ik heb even contact opgenomen met het Migration Bureau.
Ik moest nog een form 1022 invullen en klaar is kees.
Nu opsturen naar het Migration bureau en het komt weer helemaal goed.
 
Goed man!

Nu hoef jij echt alleen nog maar af te wachten en straks je visum cashen.

:up:
 
Hoi Hawk,

Zal een lekker gevoel zijn dat je er bijna bent? Ik heb een paar vragen voor je:

Wij zijn twee wkn terug bij het Mirgration B. geweest. Hoe zijn jouw ervaringen met hun? Ik heb nl. veel negatieve berichten gelezen over ze.
Nu dat je met het hele proces bezig bent, vind je achteraf dat je de aanvraag zelf had kunnen doen?

Annette
 
Hoi Annette,

Ja, je hoort veel negatieve berichten maar op zich valt het best mee. Op je vraag of ik het achteraf zelf had kunnen doen zeg ik zonder meer: NEE!
Maar dit komt met name vanwege het feit dat ik zoiets niet aandurf, met al die lastige vragen en zonder dat mijn werk wordt nagekeken door een expert. Anderen doen het wel zelf en zijn succesvol, ik zou het zelf niet aandurven.
Voor wat betreft voor en tegen punten wat betreft het Migration Bureau:

Het is op zich een voordeel dat ze een kantoor in Amsterdam hebben maar ik heb wel gemerkt dat je hier tijdens het proces vrij weinig aan hebt. Je zou bij elke betaling verwachten dat je dan een acceptgiro krijgt en dat je dit over zou kunnen maken naar een nederlandse bankrekening, dit is echter niet het geval. Je krijgt een factuur en je mag uit verschillende (ingewikkelde) manieren er één uitpikken om te betalen. Ze sturen wat dat betreft nogal wat papieren, de ene keer een rekening, vervolgens een statement enz. Niet makkelijk. Verder valt het niet mee om, als je dan eens een keer iets persoonlijk wilt bespreken, een afspraak te maken.
Verder zijn ze goed, deskundig en wordt er op tijd beantwoord. Maar wat dat betreft ben ik persoonlijk van mening dat het redelijk weinig uitmaakt of je met een bureau in Australië zelf samenwerkt of dat je met het Migration Bureau in zee gaat, in Australië en Nieuw Zeeland zijn ze goed, aan het bureau in Amsterdam heb je weinig.
En wat de prijs betreft, ja die is niet bepaalt laag.
 
hey Koen,

Bedankt nog voor je mailtje.
We houden elkaar ook nog wel op de hoogte.
En je bent echt goed bezig :up:


groetjes,

Jean
 
[quote author=AJ link=topic=4032.msg57013#msg57013 date=1145643110]
Goed man!

Nu hoef jij echt alleen nog maar af te wachten en straks je visum cashen.

:up:
[/quote]

[quote author=Jean76 link=topic=4032.msg57542#msg57542 date=1146049088]
hey Koen,

Bedankt nog voor je mailtje.
We houden elkaar ook nog wel op de hoogte.
En je bent echt goed bezig :up:


groetjes,

Jean
[/quote]

Bedankt uiteraard voor jullie positieve reacties
 
Jawel,

Ik keek vanmiddag in mijn e-mail box en wat denk je, een e-mail van mijn agent van het migration bureau en er stond in:

"DIMA has approved your visa"

BBBBBIIIIIINNNNNNGGGGGGOOOOOOOO!!!!!!!!
Ik heb er lang voor gewerkt en nu gaat het echt gebeuren. Australia, here I come! Zo, ik ga de vlag even uithangen......
 
Van harte gefeliciteerd. En nu, op naar Australië.

:congrats: :happysun: :cheer: :congrats: :happysun: :cheer: :congrats: :happysun: :cheer:
 
Wat geweldig!! Gefeliciteerd!!
:congrats: :dance: :congrats: :dance:

Nog een Zaankanter in Oz!!

Groetjes Lin
 
:lol: :up: :) :-D Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!
Jij komt dus vandaag met een big smile op je gezicht die er de komende tijd niet meer vanaf te krijgen is!!!
 
[quote author=Erna link=topic=4032.msg65083#msg65083 date=1152483211]
Van harte gefeliciteerd. En nu, op naar Australië.

:congrats: :happysun: :cheer: :congrats: :happysun: :cheer: :congrats: :happysun: :cheer:
[/quote]

[quote author=Lin link=topic=4032.msg65085#msg65085 date=1152485877]
Wat geweldig!! Gefeliciteerd!!
:congrats: :dance: :congrats: :dance:

Nog een Zaankanter in Oz!!

Groetjes Lin

[/quote]

Dank jullie wel!

[quote author=mariekske link=topic=4032.msg65090#msg65090 date=1152504192]
:lol: :up: :) :-D Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!
Jij komt dus vandaag met een big smile op je gezicht die er de komende tijd niet meer vanaf te krijgen is!!!
[/quote]

Nou en of!

Ik heb getracht de titel van het topic te veranderen. Dit lukte mijzelf echter even niet. Hmm, ik heb even de titel van deze post in het Subject veranderd. Enige Mod die langs komt, kan dit worden veranderd alsjeblieft?
 
Hey Hawk,

Hardstikke te gek, man! 
:dance: :congrats: :dance:
Wat een lekker bericht zo onverwachts op zondagmorgen.

Gefeliciteerd, hoor, wat zijn je plannen ook alweer, oftewel waar en wat?

Mariette
 
Back
Top