Lela, uiteraard bedankt voor je reactie.
Het wordt weer eens tijd om dit topic te updaten. Vorige week ben ik naar een reisbureau toegegaan, voor 55,= extra bagageruimte van 10kg aangevraagd + 10 kg voor het feit dat ik emigrant ben mag ik nu met Singapore Airlines 40 Kg meenemen. Mijn fiets gaat gelijk mee, ben ik in Melbourne gelijk gratis goed mobiel. Wel zo makkelijk. De datum dat ik vertrek: 31 Oktober. De laatste dag dat het gereduceerde tarief van € 399,= nog geldt.
Nu even over de paspoort "verwikkelingen". Dat is echt komisch. Ik krijg het bericht van het Migration bureau dat ik zoals gebruikelijk mijn paspoort op moet sturen naar berlijn en dat er een "Prepaid Courier bag" in de envelop moet stoppen. Ik naar het postkantoor. De medewerker zei dat het niet kon want ze had geen duitse postzegels en andere mogelijkheden waren er ook niet.
Wat doe ik: Ik bel UPS op en vraag of zij hier een oplossing voor hebben. Ze zeggen dat dat kan en dan moest ik een retouropdracht maken zodat zei het terug konden sturen. Het "Maar" was echter dat ik een bedrijf moest hebben met een klantnummer. Sjit, dat is dus ook geen optie. Ik belde het Migration Bureau in Amsterdam om te vragen of zij een oplossing hadden.
De receptioniste zei dat ik langs kon komen. Ik kwam daar en ze zei dat ze dit aan haar baas moest vragen die er maandag weer was. Ik belde maandagmiddag op en toen meldde ze mij dat ze hier nog nooit mee te maken hadden gehad en dat de meeste mensen zelf naar Berlijn toe gingen. GGGGGRRRRRRRRRRRR!!!!! Ze kunnen dus van alles voor je verzorgen voor een hoop poen maar iets wat ze niet kennen, doen ze dus ook niet.
Nadat ik mijn paspoort daar weer had opgehaald belde ik DHL, misschien weten zij iets. Ze zeiden net als UPS dat het voor particuliere klanten niet lukte, ook vroeg ik even of ik het dan op en af kon halen op één van hun kantoren. Nee, dat ging ook niet. Nou nou nou. Toen belde ik UPS nog een keer of ik het dat daar kon doen (op en af halen op hun kantoor in Amsterdam). Toen kreeg ik echter Lilian (die wist er veel van) van UPS aan de telefoon en zij zei dat ik weldegelijk met hun kon versturen en afhalen, ook met mijn creditcard via het Internet. Ik moest alleen als verzender de Australische ambassade opgeven met hun adres en als ontvanger: uiteraard mezelf. Ik vroeg of dat dan niet verkeerd ging met de naam op mijn creditcard. Hierop zij ze dat dat niet het geval was want ik log natuurlijk in op hun website met mijn eigen gegevens. Ik dacht: TOP! Dat ga ik doen. Het kost zo'n € 90,= alles bij elkaar maar dat is goedkoper dan een retour + overnachtingen in Berlijn. En duitse postzegels??? Nee.
Opgestuurd per UPS. Om 16:00 uur haalde ze het op op mijn werk. De volgende dag was het daar 's-ochtends aangekomen. Ik printe het ontvangstbewijs + handtekening uit. Goede zaak UPS!
Bij de envelop had ik een instructiebrief ingesloten hoe ze het terug konden sturen met UPS, vrachtbrief erbij. Prima voor elkaar. Vandaag belde ik vanmiddag op wanneer zij mijn paspoort zouden terugsturen want in mijn UPS menu zag ik dat ze dit nog niet hadden gedaan. Nou, de receptioniste zou het doorgeven aan de Visa Services Section en als er iets mis was zouden ze me opbellen.
Kom ik thuis, ligt er een brief dat ik iets op kan halen bij het postkantoor. Ik snel ernaar toe, kwam nog op tijd en wat was daar: Een aangetekende enveloppe uit duitsland voor mij. Hadden ze op hun kosten mijn paspoort aangetekend gerouteneerd. Nou, dan ga toch echt lachen, gieren en brullen hé. Waren ze te lui om UPS op te bellen en iets te doen wat vrij simpel was, UPS bellen op een gratis nummer, geef ik mijn eigen mobiele nummer er ook bij, en toch sturen ze lekker makkelijk op hun kosten alles terug. :-D :-D :-D :-D
Nou, ik heb mijn verzendopdracht terug bij UPS geannuleerd maar het is weer mooi voor elkaar!!!!