Hawk's laatste stand van zaken

Proficiat man!

Uiteindelijk is het toch best snel gegaan.
Ongeveer een half jaar?

En ga je nu snel het vliegtuig in of blijf je nog even in het altijd gezellige Nederland?

:up:
 
Zo, zo, aardig wat positieve reacties. Bedankt!
Nou ja, ik ga eerst even ontslag nemen.  Hehe, even die baas vertellen hoe het werkelijk zit in die toko van hem!! :devil:
Dan van het weekend een enkele reis Melbourne boeken. Ik denk op dit moment dat ik in November vertrek of zo. Wordt het hier koud en daar lekker. En deze week maar even allerlei abonnementen opzeggen enzo...... En inderdaad het is snel gegaan. Ze hebben mijn aanvraag bij DIMA op 17 Januari ontvangen en nu krijg ik het bericht op 9 Juli. Ik denk dat het frontloaden echt helpt. En ik heb geen eens een MODL beroep. Kun je nagaan. Ja, als je niet frontload dan kan je wat later vertrekken, dat is waar. Maar of je dan ook zo snel bericht krijgt?
 
Super nieuws Hawk, gefeliciteerd  :up:

Veel plezier met ontslag nemen  :) en alles regelen voor vertrek.

Groetjes,
Susan
 
Volgens mij kun je je topic titel veranderen in je allereerste post van dit draadje.

Groetjes Lin
:up:
 
Heeeeeeeeee gefeliciteerd!

Heb je ´m toch nog eerder dan ik he!  :up:
Fijn dat het allemaal goed is gekomen. Nu gaat het echt gebeuren!

Henriette
 
Nu was mijn baas vandaag niet op het werk. Nou ja ach, dat maakt ook niet zoveel uit. Als het maar voor het einde van de maand is toch. Bedankt voor jullie reacties, Scutch / Henriette. En inderdaad Lyn, het klopt van het eerste bericht veranderen. Donderdag even met mijn vader eten. Die heeft ook altijd wel wat goeie tips voor mij in huis. Ik zie alles helemaal zitten  :up:!
 
WOW HAWK!!! Goed nieuws joh!!  :up:  :up:   :up:  :up:

Van harte gefeliciteerd!!!

Kijk, dit soort verhalen geeft de burger weer moed  :-D

Veel succes met alle komende regelzaken.

Groetjes,
Lela
 
Lela, uiteraard bedankt voor je reactie.

Het wordt weer eens tijd om dit topic te updaten. Vorige week ben ik naar een reisbureau toegegaan, voor 55,= extra bagageruimte van 10kg aangevraagd + 10 kg voor het feit dat ik emigrant ben mag ik nu met Singapore Airlines 40 Kg meenemen. Mijn fiets gaat gelijk mee, ben ik in Melbourne gelijk gratis goed mobiel. Wel zo makkelijk. De datum dat ik vertrek: 31 Oktober. De laatste dag dat het gereduceerde tarief van € 399,= nog geldt.
Nu even over de paspoort "verwikkelingen". Dat is echt komisch. Ik krijg het bericht van het Migration bureau dat ik zoals gebruikelijk mijn paspoort op moet sturen naar berlijn en dat er een "Prepaid Courier bag" in de envelop moet stoppen. Ik naar het postkantoor. De medewerker zei dat het niet kon want ze had geen duitse postzegels en andere mogelijkheden waren er ook niet.
Wat doe ik: Ik bel UPS op en vraag of zij hier een oplossing voor hebben. Ze zeggen dat dat kan en dan moest ik een retouropdracht maken zodat zei het terug konden sturen. Het "Maar" was echter dat ik een bedrijf moest hebben met een klantnummer. Sjit, dat is dus ook geen optie. Ik belde het Migration Bureau in Amsterdam om te vragen of zij een oplossing hadden.
De receptioniste zei dat ik langs kon komen. Ik kwam daar en ze zei dat ze dit aan haar baas moest vragen die er maandag weer was. Ik belde maandagmiddag op en toen meldde ze mij dat ze hier nog nooit mee te maken hadden gehad en dat de meeste mensen zelf naar Berlijn toe gingen. GGGGGRRRRRRRRRRRR!!!!! Ze kunnen dus van alles voor je verzorgen voor een hoop poen maar iets wat ze niet kennen, doen ze dus ook niet.

Nadat ik mijn paspoort daar weer had opgehaald belde ik DHL, misschien weten zij iets. Ze zeiden net als UPS dat het voor particuliere klanten niet lukte, ook vroeg ik even of ik het dan op en af kon halen op één van hun kantoren. Nee, dat ging ook niet. Nou nou nou. Toen belde ik UPS nog een keer of ik het dat daar kon doen (op en af halen op hun kantoor in Amsterdam). Toen kreeg ik echter Lilian (die wist er veel van) van UPS aan de telefoon en zij zei dat ik weldegelijk met hun kon versturen en afhalen, ook met mijn creditcard via het Internet. Ik moest alleen als verzender de Australische ambassade opgeven met hun adres en als ontvanger: uiteraard mezelf. Ik vroeg of dat dan niet verkeerd ging met de naam op mijn creditcard. Hierop zij ze dat dat niet het geval was want ik log natuurlijk in op hun website met mijn eigen gegevens. Ik dacht: TOP! Dat ga ik doen. Het kost zo'n € 90,= alles bij elkaar maar dat is goedkoper dan een retour + overnachtingen in Berlijn. En duitse postzegels??? Nee.

Opgestuurd per UPS. Om 16:00 uur haalde ze het op op mijn werk. De volgende dag was het daar 's-ochtends aangekomen. Ik printe het ontvangstbewijs + handtekening uit. Goede zaak UPS!
Bij de envelop had ik een instructiebrief ingesloten hoe ze het terug konden sturen met UPS, vrachtbrief erbij. Prima voor elkaar. Vandaag belde ik vanmiddag op wanneer zij mijn paspoort zouden terugsturen want in mijn UPS menu zag ik dat ze dit nog niet hadden gedaan. Nou, de receptioniste zou het doorgeven aan de Visa Services Section en als er iets mis was zouden ze me opbellen.

Kom ik thuis, ligt er een brief dat ik iets op kan halen bij het postkantoor. Ik snel ernaar toe, kwam nog op tijd en wat was daar: Een aangetekende enveloppe uit duitsland voor mij. Hadden ze op hun kosten mijn paspoort aangetekend gerouteneerd. Nou, dan ga toch echt lachen, gieren en brullen hé. Waren ze te lui om UPS op te bellen en iets te doen wat vrij simpel was, UPS bellen op een gratis nummer, geef ik mijn eigen mobiele nummer er ook bij, en toch sturen ze lekker makkelijk op hun kosten alles terug.  :-D  :-D  :-D  :-D

Nou, ik heb mijn verzendopdracht terug bij UPS geannuleerd maar het is weer mooi voor elkaar!!!!
 
Oh wat lekker! Ik wil ook mijn paspoort kunnen opsturen naar Berlijn............. Is ie mooi? De sticker?

Ik zag dat je voor 54 euro same day return naar Berlijn kunt vliegen alles inclusief, maar dan wel vanaf Maastricht. Toch wel een leuke deal dacht ik zo........wie weet, komt het er nog een keer van dat ik persoonlijk mijn sticker ga halen!

Fijn joh, en lekker dat je het ticket hebt ook. Gaat de goede kant op!  :up:

Henriette
 
Hi Henriette,

Hmm, das wel redelijk die 54 euro. Maar vergeet de kleine lettertjes niet. Misschien staat erbij: [sub]excl. luchthavenbelasting[/sub]. Als het niet zo is is het een goeie aanbieding. Het visum zelf ziet er goed uit, behoorlijk wat codes en nummers. Ik denk dat het niet verstandig is, wettelijk is toegestaan om het in te scannen en hier als foto te plaatsen anders had ik dat wel gedaan. Wat er duidelijk op staat is dat ik niet mag trouwen voordat ik in Australië ben. Ha!
Net geprobeerd om online een TFN aan te vragen, blijkt dat ik dat pas kan doen als ik in Australië ben. Jammer. Maar ik las ook dat je voor je hele leven één dezelfde TFN krijgt. Dan heb ik het idee dat mijn TFN welke ik eind 1995 tot half 1996 had toen ik mijn working holiday visa had precies dezelfde is als die ik nu krijg. 10 jaar terug, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze wel wat meer info kunnen verstrekken bij de Australische Belastingdienst. Daar ga ik eens contact mee opnemen......
 
Tijd om maar weer eens te updaten.

In eerste instantie ging ik, met al die codes ervanuit dat het allemaal goed zat maar toen zag ik dankzij het topic "Foutje van de Ambassade" dat dit nog wel eens niet het geval is. En inderdaad, ook bij mij hadden ze de code ANT geplaatst in plaats van NLD. Teruggestuurd naar Berlijn. Het kon op hun kosten terug en nu staat er een stempel op het verkeerde visum, not valid of zoiets en een nieuw visum op de volgende bladzijde. Die klopt wel.

Daghotel in Singapore geboekt. 2 November kom ik aan op de luchthaven van Melbourne.
Afscheid genomen van mijn collega's. Ik was wel verbaast dat ik zo'n pakket kreeg van mijn collega's (en bazen). Een mooie doos Australische bonbons en jawel: 300 Australische Dollars.  :up: Toppie!

En nu maar eens even kijken wat ik allemaal meeneem:

  • Boeken
  • DVD's + regiovrije Dvd speler
  • Powermac + Beeldscherm
  • Fiets
  • Golfset
  • Bed
  • Bank
  • Bureau + stoel
  • Belangrijke dingen als diploma's enz.
  • uhm, kleren

Zal vast nog wel wat meer zijn maar het is tenminste niet teveel en goed om door te komen.
 
Hi Hawk,

Wat leuk dat afscheid van je collega's! Je schrijft het alsof je dat niet had verwacht?

Trouwens wat lekker dat je nog even de tijd hebt voordat je weggaat ipv tot aan de laatste dag te moeten werken... 

Ga je nog een afscheidsfeestje geven trouwens?

Man o man, ik wou dat wij ook al zover waren :)

Groetjes,
Lela
 
Leuk om je update te lezen Hawk. Goed dat je
alles even dubbel gecheckt hebt  :up: :up:

groetjes Miranda  :)
 
Hi Lela,

Ja, eerlijk gezegd had ik van mijn collega's wel iets goeds verwacht maar van de directie niet zoveel. Valt wel even mee zo ja. En niet tot de laatste dag doorwerken, daar ben ik ook wel blij om. Ik heb nu tenminste tijd om alles goed voor te bereiden. Een afscheidsfeestje, dat denk ik wel ja maar dan moet ik even zien wie ik daarvoor uitnodig en waar ik het ga houden enz..
En wat jezelf betreft, ik zag dat jullie IELTS op zak hebben. Misschien ook al een geslaagt skills assessment? Daarna is het een karwei wat betreft dat form 47sk en ik raad jullie aan om de medicals en Vog te doen voordat DIMIA ernaar vraagt want ik vermoed dat het echt sneller gaat. Ik had een half jaar na mijn aanvraag al mijn visum, dit met een niet MODL beroep!! Take care!

Hoi Miranda,

Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat het goed komt.
 
Inderdaad gelukkig dat je je visum goed gecheckt hebt  :) 

Ik wens je heel veel plezier de komende weken met alles regelen.

Groetjes
Susan
 
Australische bonbons? Wat leuk, dat die in N'land te krijgen zijn!

Fijn allemaal voor je hoor :)

Succes!
 
Jeetje Hawk,

Schiet lekker op zeg!
Nog een paar laatste loodjes en dan ben je zover.
Kun je weer lekker een stukkie fietsen naar je volgende forummeeting maar dan met wat lekkerder weer. :-D
Succes met het regelen van de laatste zaken.

Erwin en Mariette
 
Back
Top