Hebben jullie ook zo'n last van negatieve reacties over jullie plannen voor Oz?

Haha, ja ongetwijfeld! Begint het weer van voren af aan...... Heb het ook gehad daar ja toen ik er was in juli, maar ik vindt het toch anders. Mensen weerhouden je nl. niet, ik vindt het minder een kruisverhoor dan als in NL.  het komt toch meer over als interesse dan als jaloezie of boosheid o.i.d.
enne, ik heb het ook al luid en duidelijk gezegd hoor.... vandaar dat het nu ook waarschijnlijk zo stil is aan de overkant... want van die "vriendin" hoor ik dus nu al weken weer niks.... Het maakt mij ook niet zoveel uit hoor... Ik trek mijn plan wel. Als we niet eerlijk tegen elkaar kunnen zijn....
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel jammer vind als contacten slecht(er) worden, maar dat zul je altijd wel blijven houden. Duidelijkheid en eerlijkheid is toch het beste. Dan moet de ander maar beslissen wat hij/zij er mee doet.

@ Marina
Jammer dat het zo loopt... :|
En inderdaad goed dat je je eigen plan trekt, maar het hoeft niet altijd leuk te zijn.

Mij doet het vaak ook verdriet als mensen zo .... doen (weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar ik denk wel dat jullie weten wat ik bedoel. Althans, dat hoop ik :|). Uiteindelijk kies je wel voor je zelf. Dat doen anderen toch ook. Dus waarom zou je dat dan niet doen?
 
Dat bedoel ik Mel,
Als hun iets doen in hun leven verwachten ze ook de leuke reacties, en denk maar niet dat ze dan aan jou denken hoor, ze kiezen dan ook voor zichzelf. Uiteindelijk kies je altijd voor het geluk van je eigen gezin en dat is niet meer dan normaal toch?
Zoals ik al zei; als het slecht met je gaat is het ook maar af te wachten of ze zich lam lopen voor jou! Dat is meestal ook niet het geval.....
Gewoon jezelf met positieve mensen omringen; heb je veel meer aan!
 
:D Je zou zoiets eens moeten vragen als je hoort van een vriend of vriendin dat ze gaat trouwen of dat iemand zwanger is.... "Weet je dat wel zeker?" "Je zit er ineens zo aan vast!" "Stel je nou eens voor dat het toch verkeerd gaat... Dan moet je weer scheiden."  Eigenlijk precies hetzelfde, maar als je zoiets vraagt is dat natuuuuuurlijk erg verkeerd ;), omdat iedereen altijd leuk reageert bij zoiets.
 
Ja inderdaad. Moest trouwens wel even lachen om jouw voorbeeld, Annemiek.
Maar zou het mensen eigen zijn om zo te reageren?
Afgunst?! Tja...wel jammer, hoor.
Maarja...
 
[quote author=Bawurra link=topic=3274.msg38309#msg38309 date=1133183171]
Maar zou het mensen eigen zijn om zo te reageren?
Afgunst?! Tja...wel jammer, hoor.
Maarja...

[/quote]

Maarja....we trekken er ons geen BAL van aan! Het is ONS leven!
 
[quote author=Syl link=topic=3274.msg38267#msg38267 date=1133177453]
Trouwens en ik weet dat ik dit ooit als eens eerder geschreven heb maar ik zit dan ook al aan mijn duizend zoveelste post :oops: als jullie denken dat het met de vragen af gelopen is zodra je hier bent.........think again?

But WHY did you choose Australia, why QLD (of NT of waar dan ook). What did/do you like best. How is it over there (Nederland/België, etc). What sort of food do you eat.......kortom "brace yourself" voor de volgende ronde :-D :-D :-D. Ohhhhhh what is that lovely accent that you have?? (en dat na 10 jaar :-D, but who cares)
[/quote]

Dat is grappig. Tot nu toe (maar we wonen er nog niet, zijn er alleen 3 keer geweest ;-) ) zegt iedereen die we daar (AU) gesproken hebben alleen maar dat we groot gelijk hebben, dat ze het volkomen snappen etc... Zowel familie als vrienden als ook 'onbekenden' (zoals een man van de wasserette in Balmain West in Sydney (Napoleon heette hij trouwens, maar dat is natuurlijk off topic ;-) )

Hier in NL hebben we trouwens (gelukkig) nog geen negatieve reacties gehad. Voornamelijk meeleven van een ieder, zelfs van de familie. Nu het wat dichterbij begint te komen (effe het huis verkopen ...) begint natuurlijk ook de familie het wel wat meer te realiseren, maar ze blijven positief.

M.vr.gr.

Perthpete.
 
Bij ons ook overwegend positieve reacties, alleen onze ouders en goede vrienden/vriendinnen zouden het erg jammer vinden als we weggaan. 

Iedereen baalt er  nu van dat we ons vertrek voorlopig even uitstellen ivm. de geboorte van onze dochter, haha. Sommigen hadden hun vakantie naar Austalie al min of meer gepland...
:beach:
 
We hebben onze plannen nog niet voorgelegd aan m'n ouders, maar ik weet zeker dat die gaan flippen. Ergens hebben ze wel gelijk ook, da's het probleem. Zij hebben die stappen al eens genomen, al was dat wel meer dan 40 jaar geleden. Het meest steekhoudende argument vind ik wel "Je kent het land alleen maar als toerist, om daar te wonen en werken is heel anders!" En dat is ook wel zo. Maar dat is hier toch niet anders? Als we op vakantie gaan naar de Veluwe en we vinden het daar mooi en we besluiten om in Apeldoorn te wonen... Da's toch hetzelfde? Al scheelt het wat kilometers met Australië natuurlijk...
 
Robert en Inge,

groot gelijk hoor! Bovendien is 40 jaar geleden natuurlijk volslagen onvergelijkbaar met tegenwoordig. Volgens mij is Australie ook vooral de laatste 10 jaren enorm veranderd (vooruitgegaan vind ik een wat onjuiste term ;-) ).

En de kilometers.. ach, als je in Limburg gaat wonen terwijl je ouders in Groningen wonen is het niet eens zo heel veel verder. Oke, wel voor noodgevallen, maar ja daarvoor kan, mag en moet je zoiets niet laten.  Daarnaast is er altijd nog telefoon, email, msn, webcam, skype.... en natuurlijk de gewone ouderwetse post (;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
[quote author=perthpete link=topic=3274.msg38638#msg38638 date=1133374192]


En de kilometers.. ach, als je in Limburg gaat wonen terwijl je ouders in Groningen wonen is het niet eens zo heel veel verder.

M.vr.gr.

Perthpete
[/quote]

Grappig... we wonen in Friesland maar m'n schoonmoeder woont in Limburg...  :-D
 
Maar bedenk je eens hoeveel kleiner de wereld is geworden t.o.v. pakweg 40 jaar geleden.
Per schip was je een maand onderweg, en als je er dan eindelijk was:
De telefoon had een vertraging van 5 seconden, kraakte en kostte een fortuin. Mensen spraken een onverstaanbare taal, en aten raar voedsel.

Mensen lieten alles achter in Nederland, en gingen hun geluk zoeken aan de andere kant van de wereld.

En nu? Je kunt per beeldtelefoon praten voor bijna nop.
Je vliegt heel snel naar de andere kant van de aardkloot.
Het eten is Global hetzelfde zo'n beetje. Iedereen spreekt een dialect van het Engels.
En als het je niet bevalt, ben je ook zo weer terug.

Laat staan wat de zeevaarders in de 1600's aan onzekerheid tegemoet gingen, ze waren al bang dat ze van de aarde af zouden varen....

We moeten niet vervallen in nodeloos geëmmer, van een enorme stap en zo.

Het blijft een grote stap, maar hij is onmeetbaar veel kleiner geworden.

The world is one global village!
 
[quote author=Annemiek link=topic=3274.msg38224#msg38224 date=1133166818]
"Wat denk je daar te vinden dan?"  

Echt zo'n dodelijke vraag.... Alsof ik hier op zoek ben naar iets.
En natuurlijk... de uitgebreide kruisverhoren, want dat zijn het naar mijn mening gewoon. Er wordt zo vaak geprobeerd om je helemaal vast te lullen... [/quote]

Ik wilde toch nog even deze quote plaatsen hierboven.
Want zo wordt er dus ook weleens op mij gereageerd.
Bijvoorbeeld: "Wat wil je daar gaan doen dan? Appels plukken op de boerderij?".
Ja hallo; dat is leuk voor een week, maar ik wil absoluut op zoek gaan naar een serieuze baan (ook al ga ik eerst maar voor een jaar heen). Als ik in Oz ben wil ik ook wat serieus op gaan bouwen. Iets wat ik wellicht niet kan hier in NL (althans die indruk krijg ik steeds meer). Sorry; maar op de één of andere manier voel ik mij in NL niet helemaal vrij. Ik wil Oz (en ook NZ) niet gaan verromantiseren, maar ik heb het idee dat daar gewoon meer kansen liggen. Veel mensen hier in NL lijken dit niet te begrijpen (of te willen begrijpen). Het lijkt alsof veel mensen mij het liefste in Groningen op een flatje zien wonen (als de eeuwig vrijgezel..... :p....geintje hoor) en niet snappen dat ik gewoon meer vrijheid en ruimte zou willen. Op de één of andere manier kan ik het maar niet overbrengen, want het wordt toch steeds weer in een verkeerd verband gebracht. Zucht....
 
[quote author=RobertInge link=topic=3274.msg38640#msg38640 date=1133375932]
[quote author=perthpete link=topic=3274.msg38638#msg38638 date=1133374192]
En de kilometers.. ach, als je in Limburg gaat wonen terwijl je ouders in Groningen wonen is het niet eens zo heel veel verder.
M.vr.gr.
Perthpete
[/quote]
Grappig... we wonen in Friesland maar m'n schoonmoeder woont in Limburg...  :-D
[/quote]

Dat was toch echt een willekeurig voorbeeld ;-) Wel leuke zulke toevalligheden..
M.vr.gr.
Perthpete
 
Ja en nee.. Vooral ja, gelukkig. Omdat ik een leven met mijn liefje wil en mijn familie en vrienden mij vooral gelukkig willen zien. Mijn moeder en ex (die beste vriend is) hebben het er moeilijk mee, maar het zijn ook juist die 2 die mij het meest stimuleren om te gaan. Zij zien ook wel dat er hier niet veel voor me is op het moment en dat de kans voor ons erg klein is om in Ned een leven op te bouwen.  (ik heb het ook echt wel gehad hier, hoor)
Ook zijn het juist dìe mensen die zeggen hoeveel verdriet het ze zou doen.  Maar, hoe zou het voor mij voelen als ze zouden zeggen:"Tuurlijk joh! Moet je doen! Wanneer ga je?" . Met zo'n reactie zou ik ook niet blij zijn.
Ik heb vooral vragen/opmerkingen gekregen als:"Als ik jou was, was ik al weg, hoor!" of "Waarom niet?". Dus dat is wel fijn en helpt deze twijfelaar een eind op weg. 
Ik merk het allemaal nog wel, als ik werkelijk het visum ga aanvragen...dan zullen een aantal mensen wel anders reageren. En dat recht hebben ze ook. Het doet mij goed te horen van een vriendin:"nou... ik zou het wel saai vinden, hoor.. ".
Het is een kleine wereld, het kost een paar centen, maar je kan er binnen 2 dagen zijn.. hier of daar.. afhankelijk van waar je zit.
Ik zou proberen zoveel mogelijk de negatieve reacties positief te bekijken. MEN wil je gewoon niet missen, en dat is een beetje een compliment, toch?

yoeks
 
@Bartman

Wacht niet te lang met het vertellen aan je ouders. Vaak lees je dat als het visum er eenmaal is alles erg snel kan gaan als je bv een mooie baan voorbij ziet komen. Ze zullen tijd nodig hebben om aan het idee te wennen, da's niet meer dan fair. (overigens bedoel ik het niet zo belerend als dit stukje misschien klinkt!)

Wij hebben natuurlijk ook met dit dillema gezetten en ervoor gekozen om de ouders en zussen in te lichten op het moment dat we er echt werk van maakten, in ons geval het indienen van de skills-assessment. De volgende groep (beste vrienden / close familie) hebben we het verteld toen de skills positief waren en we het visum op de bus deden. Toen we het visum kregen hebben zijn we een maandje naar Noorwegen op vakantie geweest (dat kwam toevallig zo uit) en hebben we nogmaals alle voors (heel veel) en de tegens (een paar!) afgewogen en besloten om te gaan. Dat was het punt dat 'de rest' het te horen kreeg.

Zelf ben je er al zo lang mee bezig maar de mensen die je het gaat vertellen kan het heel rauw op het dak vallen. Daarbij jij gaat wat moois doen, zij blijven maar achter.

succes!
 
Wat mij zo vreemd lijkt,is,dat je niet zomaar even in de auto stapt en zegt:he,we gaan even bij die en die op bezoek.
Onze familie woont verspreid over NL maar in Oz kennen we helemaal niemand.
Het beangstigd me niet,wij zijn zo vaak verhuisd en elke x lukt het wel om sociale contacten op te bouwen.
 
[quote author=marina link=topic=3274.msg38235#msg38235 date=1133171327]
HAHAHAHAHAHAHA de GAL-derse meren ja !!!! bah bah!



- wat is nu DE reden dat je wegwilt?
- wat ga je daar doen dan? (uit mijn neus eten en in het zwembad liggen)
- maar HOE doe je dat dan (nou, met een vliegtuig)
- maar dan zie je je familie toch nooit meer? (oh, vergeet ik toch dat Australia een continet opde maan is!)
- heb je daar al werk dan? (nee, mijn man werkt toch???)
- heb je al een huis daar dan? (nee ik ga op straat slapen en dan zie ik wel verder... duh...)
- en hoe moet dat met de kinderen dan? (wat doe jij met je kinderen hier in NL dan???)
- ga je alles dan meenemen? (ahem, Mike heeft ook wel spullen hoor.....)
- nou ik hoef niet zonodig weg hoor uit NL, ik vindt het hier ook best, Ik zit hier heerlijk in de luchtvervuiling waar ik
  de buren naar de wc kan horen gaan. Beter kan toch niet>???? (nou das fijn voor jou)
- je kan hier toch ook barbequen???
- Maar je kent hem nog maar net.... (hoe moeten we het dan doen?? elk weekend naar elkaar toe vliegen???)
- enz enz.....


ZUCHT STEUN, MOE MOE MOE...... (sorry....)
-
[/quote]

Mooi Marina,

Alleen je bent er één vergeten:

- wanneer ga je dan weg? (als ik me visum heb en de spullen die ik niet meeneem / huis heb verkocht)
 
ja inderdaad!

- wat doe je met je spullen, verschepen is toch hardstikke duur... blah blah blah

haha.

Maargoed, het maakt me nu niet meer uit, over 12 dagen zit ik in het vliegtuig naar mijn lover!!
 
Ook hier kan ik weer eens kort en bondig zijn;
GOEDE vrienden verlaten je niet. Als je ze weer eens spreekt, gaat het gesprek weer verder waar je op gehouden bent. Die blijven je steunen. Ik heb een vriend in Oz die al 30 jaar niet heb gezien, maar als ik hem weer eens opbel, of hij mij, gaan we gewoon verder met het laatste gesprek.
Als anderen weer eens negatief doen, vraag jezelf dan eens af of ze je het wel gunnen.

Rene
 
Back
Top