Hebben jullie ook zo'n last van negatieve reacties over jullie plannen voor Oz?

Ha!

Mijn "schoonmoeder" (Simone en ik zijn niet getrouwd, maar ala) vond het maar niks, in eerste instantie. Ik heb niet zoveel familie meer, dus dat was makkelijker.

Maaaaaarrrrrr, zoals het zo leuk kan gaan: mijn schoonma, al een paar jaar weduwe, leerde tijdens haar eerste trip naar ons op Kuala Lumpur een erg aardige Engelsman (een weduwnaar) kennen, met wie ze de hele weg naar Sydney heeft zitten praten. Lang verhaal kort: adressen en telefoonno's uitgewisseld, en een paar maanden later de stoute schoenen aangetrokken en gebeld. Nu, bijna 2 jaar later, hebben ze een fantastische relatie, zijn dolgelukkig (hij 70, zij 65), en vliegen ze de wereld over voor allerlei trips. Hij een zoon in Canberra, zij een dochter in Queensland, dus genoeg reden om elk jaar een week of 6, 7 over te komen -ze zijn nu hier! Voor de rest wonen ze dan een maand in de UK, en dan weer een maand in NL.

Oftewel: elk nadeel hep se voordeel!

Tof toch!?

Marc
 
Oh Marc, wat een leuk verhaal! Geweldig :)

Ik heb nooit gepost over hoe mijn familie reageerde, maar laat ik het nu wel doen; mijn ouders missen me, gewoon om even langs te gaan voor een bakkie ofzo, maar hebben zich ook altijd gerealiseerd dat het hun taak was mij uit te laten vliegen - letterlijk en figuurlijk :) En zo is het toch?
 
Tsja,

dat bakkie, dat mis ik ook wel. Effe bij vrienden om de hoek langs, dat gaat niet echt meer (alhoewel dat hier steeds beter lukt!!).

Wat ik ook al las: webcam! Da's echt geweldig. Alhoewel wij skype hebben, vind ik dat toch nog niet fantastisch. Wat wij doen is de webcam aanzetten, en via zo'n goedkope service (ik geloof dat wij 0,9 cent per minuut betalen) naar NL bellen. Hebben we gewoon een video-conferentie! Werkt prima, en haalt NL een stuk dichterbij.

Marc

Bij de weg: schoonma en haar Engelsman zijn alweer op weg naar ons toe in een huurautootje. Hij komt uit Yorkshire en heeft dus zo'n geweldig accent: praat over "mie moem" als hij het over "my mum" heeft, en gisteren waren ze naar "de poep" geweest!! Om een biertje te drinken, hahahaha!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4455.msg55729#msg55729 date=1144796733]
Oh Marc, wat een leuk verhaal! Geweldig :)

Ik heb nooit gepost over hoe mijn familie reageerde, maar laat ik het nu wel doen; mijn ouders missen me, gewoon om even langs te gaan voor een bakkie ofzo, maar hebben zich ook altijd gerealiseerd dat het hun taak was mij uit te laten vliegen - letterlijk en figuurlijk :) En zo is het toch?


[/quote]

He, Ireen,

is dat trouwens jouw oog?????
 
Ja, da's me ay :) Well een beetje horizontally squashed, maar die avatar-ruimte doet dat.

So beware!!! I'm watching.....
 
Mijn mama en oma reageren ook niet zo goed, die vinden ook dat we ons leven vergooien én hun vanalles aandoen.  :-( Tja, niks aan te doen voorlopig.....je kan hen enkel het tegendeel bewijzen door ervoor te gaan en hen te laten zien dat het wél kan lukken en je hun niet zal vergeten!

S
 
Meid, als mensen het gaan hebben over elkaar dingen aandoen, dan zijn ze heel ongezond bezig. Verplichtingen heb je aan jezelf, aan je partner, en aan je eventuele kinderen.

Ik weet het, een hoop mensen hebben boekdelen vol met ongeschreven regels voor hun kinderen, maar ja, zo werkt het dus niet.

Je bedoelt trouwens toch niet dat je echt gaat proberen hen het tegendeel te bewijzen, wel? Go and be happy, dan leef jij je leven zoals je het bedoelt. Right?
 
Mijn moeder heeft het er moeilijk mee en wij hebben het verteld op de dag dat Mark naar de job expo is gegaan. Tranen met tuiten gingen over haar wangen, want ze zat juist te denken om een beetje onze kant op te komen met wonen en dan krijgt ze te horen dat dochterlief het land uit gaat. Erger nog de andere kant van de wereld op gaat. We hebben ons niet ingehouden met over australie te praten, express niet, want dat is dan voor haar een manier om er over te laten praten en dus verwerken. Nu vind ze het nog niet leuk, maar de tranen blijven over het algemeen weg. Het liefst komt ze in december al onze kant op, maar de tickets worden met de dag duurder en wij zitten er zelf nog niet eens. Wij hebben haar ook gerust proberen te stellen, met het feit dat er computers zijn en webcams, skype en de telefoon is er ook altijd nog. Al met al kijkt ze er nu iets zonniger tegen aan. Bij haar wisten we dat ze dit bericht niet op het laatste moment te horen moest krijgen en dat ligt bij iedereen wel anders.

Nu staan ze voor ons klaar om te helpen waar ze kunnen. we mogen de tijd dat we zelf eventueel geen huis meer hebben en of de spullen op de container staan op weg naar australie toe gebruik maken van hun huis.  Dus zo zie je maar weer dat de dingen raar kunnen lopen.
 
We hebben onze ouders al heel vroeg in het stadium ingelicht. Volgens mij de dag nadat we de knoop hadden doorgehakt. Mijn vader had echt het idee dat het allemaal een bevlieging was. Ik zou er nog wel op terug komen vond hij. Nu gaat zijn dochter naar Australie, is hij trots op me en heeft hij het er soms wel moeilijk mee. Dat is natuurlijk heel logisch

Mijn moeder verwerkte het door tegen alles en iedereen te vertellen dat ik naar Australie zou gaan met mijn vriend. Dat resulteerde vorig jaar in een avond lang tegen aardig wat mensen, steeds hetzelfde verhaal vertellen. Mijn tante werd 50 en gaf een feest. Mijn moeder vertelde het aan iedereen. Als zij zo d'r ei kwijt kan en er aan kan wennen vind ik het best. Liever zo dan een fikse ruzie. Ze is nu al haar best aan het doen om skype onder de knie te krijgen en mailtjes te versturen. Ook wil ze weten wat voor webcam ze het beste aan kunnen schaffen. Als er iets over Australie op tv is belt ze meteen om dat te zeggen :)

Jaaa... die komen zeker langs. Jammer aleen dat ze met de boot 'moeten' omdat mijn vader vliegangst heeft. Hij vindt varen echter geweldig, dus zo erg zal hij het niet vinden ;)

Mijn schoonouders? Die hadden altijd al verwacht dat er zoiets zou komen, nadat Mark in 2000 7 maanden daar is geweest. Z'n moeder had het er in het begin wel erg moeilijk mee en heeft een paar keer flink gehuild. Als alles goed was gegaan hadden we er nu al gezeten en hadden ze waarschijnlijk de kerst al bij ons gevierd ;)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4455.msg55737#msg55737 date=1144803696]

Ja, da's me ay :) Well een beetje horizontally squashed, maar die avatar-ruimte doet dat.

So beware!!! I'm watching.....
[/quote]

hahahaha; lucky I'm not suffering from a Big Sister complex!

Marc
 
Back
Top