Heimwee?

amoz

New Member
Dan is het tijd voor een kroket!!

Ze zijn er in Brisbane! En wel in 't Winkeltje aan Beaudesert Road, in de shopping mall in Acacia Ridge, vlakbij Archerfield Airport. Moet zo'n 15 km uit het CBD zijn. Het is een geinig NLs winkeltje met een (mijns inziens) nogal een jaren 50 sfeertje. Die paar keer dat ik er ben geweest draaiden ze er muziek van Manke Nelis, etc. Erg nostalgisch en lekker oubollig bekend, zullen we maar zeggen. Ze hadden er overigens nog chocoladeletters, de laatste keer dat ik er was, nu twee weken geleden! Ga dat zien!
 
Ik moet voor mijn werk nu even in Nederland zijn en ben momenteel bezig me vol te proppen met alles wat ik heb gemist: boerenkool met paardeworst, kroketten, zoute drop etc. Je kunt wel een aantal dingen zelfs in Woolies kopen - in de internationale sectie wat eigenlijk bij ons gewoon een Nederlandse sectie is - maar dat is vaak wel duur. En om paardeworst hoef je nergens te vragen: dat is er gewoon niet!
 
sinds kort kun je ook remia frietsaus in een aantal woolies kopen. en nog een tip, mensen raken hier van streek als ze horen dat men in nederland paardenvlees eet. mijn vriendin kwam er een keer achter toen ze de ingredienten van hamburgers las (mora denk ik). daarna heeft ze geen hamburger meer aangeraakt.
(gelukkig weet ze niet wat er in frikandellen zit,  :evil:)

groeten Rob
 
Hahahaha...........nou gelukkig hebben we de Aussie Meat (???) pie!

Happy eating....

Groetjes
Syl (die net twee rolletjes drop op heeft)
 
[quote author=Syl link=topic=1531.msg13178#msg13178 date=1113869159]
Hahahaha...........nou gelukkig hebben we de Aussie Meat (???) pie!

Happy eating....

Groetjes
Syl (die net twee rolletjes drop op heeft)
[/quote]

dubbel zoute drop misschien?  :cry:
 
Sorry........going, going, gone (eh. yes as a matter of fact!) De honing drop en de pakken hagelslag hadden wij er al eerder door gejaagd. Mijn ouders zijn hier op vakantie, zijn er inmiddels al een week of vier. Die twee rolletjes drop kwamen uit de dubbele bodem van mijn moeders handtas :)

Groetjes
Syl
 
ze hebben nu hier bij de Woolies in Moorooka ook Vlokken, stroopwafels en mayo van calvé. OOk appelmoes is er geloof ik. Heel leuk om hier te hebben, maar het smaakt niet zo lekker als in NL
 
Nou we het toch over eten hebben, verkopen ze daar ook ontbijtkoek Pete? Want bij onze Woolies hebben ze het al tijden niet meer?!

Groetjes
Syl
 
[quote author=Bigpete link=topic=1531.msg13241#msg13241 date=1113912324]
ze hebben nu hier bij de Woolies in Moorooka ook Vlokken, stroopwafels en mayo van calvé. OOk appelmoes is er geloof ik. Heel leuk om hier te hebben, maar het smaakt niet zo lekker als in NL
[/quote]

Ik vind de "S&W whole egg" mayo anders veel lekkerder dan welke mayo danook in Nederland!
 
Gelukkig. Kan zonder een hoop dingen leven, maar stroopwafels-------daar ben ik toch wel gek op  :|
 
Stroopwafels, pepermunt, dropjes, appelmoes, Remia frietsaus, speculaas, vlokken (HET ALLER GOEDKOOPSTE MERK!!!???? Maffe Nederlanders die dat exporteren, wie exporteert er nou cacaofantasie, ik wil De Ruyter!), kaneelkoekjes die ik in NL nog nooit heb gezien, beschuit... Dit alles bij de woolies in Paddington en Kenmore plaza. Ik heb een paar minuten voor het schap gestaan. Ben gezicht voor de cacaofantasie. Maar dat was alleen vanwege de prijs. Het is ontzettend duur. Maar af en toe een beetje toegeven is niet zo erg...  Nog een paar weken en dan komt onze 6 (!!) kilo drop uit dew container! Joepie!
 
Syl,

Volgens mijn vriendin hebben ze er idd ook ontbijtkoek, maar heb het zelf allemaal nog niet gezien. Ik doe niet zo vaak de boodschappen  :-D

Het is naar mijn mening kwalitatief allemaal wat minder, goedkopere merken idd want ik vind de vlokken wel oké maar niet om over naar huis te schrijven. De Calvé mayo zal ik morgen ff proberen met wat KFC fries  :-D
 
Hoi,

Toen ik nog in Brisbane woonde kon ik gewoon bij coles in clayfield en kipparing echte peijnenburg ontbijt koek kopen  :) kweet niet of ze het daar nog steeds hebben.

groetties, janet
 
Thanks! BigPete & Janet, ik ga het gewoon eens vragen bij onze Woolies of Coles, want ontbijtkoek.....daar heb ik nou wel eens trek in! (Ik heb de "Kapitein Koek" ontbijt koekjes voor de kids die mijn ouders mee hadden gebracht al op  :) )

Hoe heet het hier ook alweer, honey cake??

Groetjes
Syl
 
Je kunt natuurlijk ook aan je man vragen of hij het zelf maakt! Het schijnt niet moeilijk te zijn, en VEEL lekkerder  :-D! Kom ik wel een hapje proeven  :roll:.
 
[quote author=Syl link=topic=1531.msg13421#msg13421 date=1114046857]

Thanks! BigPete & Janet, ik ga het gewoon eens vragen bij onze Woolies of Coles, want ontbijtkoek.....daar heb ik nou wel eens trek in! (Ik heb de "Kapitein Koek" ontbijt koekjes voor de kids die mijn ouders mee hadden gebracht al op  :) )

Hoe heet het hier ook alweer, honey cake??

Groetjes
Syl
[/quote]

yep honey cake en ik weet het zeker dat ze het vorig jaar in sommige woolies hadden, maar niet in allemaal.
ik denk dat ik mijn ontbijtkoek eens ga aanspannen die ik laatst in melbourne heb gekocht. door al dit gepraat erover krijg ik er trek in.  :evil:

groetjes rob
 
Sorry kon het niet laten: Syl vraag je aan tingee ( :-D)/ Tijn of hij het volgende uit zijn mouw schut?

ONTBIJTKOEK

INGREDIENTS:

250 G. self-rising flour 
250 G. brown sugar 
250 G. any combination of raisins, 
  currants, nuts, candied peel, 
  candied ginger, etc. 
1 Tbsp. cinnamon 
1 Tbsp. each ground nutmeg, ground 
  cloves, ground ginger, ground 
  allspice 
1/4 Liter Milk And Yogurt Mixed Or 
1/4 Liter Buttermilk 

INSTRUCTIONS
Mix everything. Pour into a cake pan. Bake 50 minutes in a
moderate oven (150 degrees C).

Dan kom ik dus wel met martijn langs om het te testen...  :up:
 
Thanks Rob, stuur je een plakkie op? Enneh.....aanspannen? Uit welke hoek komt dat vandaan :?  Deed mij denken aan "Man gaat strijd aan met ontbijtkoek"  :) :)...eh ontbijt-koek wint  :evil:

:-D Rebekka, nou ik zal het eens even in de groep gooien! Hij is helaas niet zo van de ontbijt-koekerige mijn Tidjun (heeft Martijn die versie ook al gehad??)  Tuurlijk zijn jullie dan van harte welkom  :) enneh......wel verplicht een portie poffertjes mee nemen natuurlijk! :lol: 

Groetjes
Syl
 
Nou, dan zullen we zelf aan het bakken moeten om onze "poffertjes-pan-leen-plan" terug te verdienen. En de poffertjes bakken we natuurlijk ook hoor  :up:. En Tidjun hebben we nog niet gehad. Martijn zegt altijd: just call me Martin... Ook al vind ik het helemaal niet  :| Dat begrijpen ze tenminste. Er zijn een paar mensen die echt hun best doen om Martijn als Martijn te laten klinken... Nou ja, sort of dan  :-D.
 
Back
Top