Heimwee?

[quote author=neo link=topic=1531.msg13265#msg13265 date=1113920191]
[quote author=Bigpete link=topic=1531.msg13241#msg13241 date=1113912324]
ze hebben nu hier bij de Woolies in Moorooka ook Vlokken, stroopwafels en mayo van calvé. OOk appelmoes is er geloof ik. Heel leuk om hier te hebben, maar het smaakt niet zo lekker als in NL
[/quote]

Ik vind de "S&W whole egg" mayo anders veel lekkerder dan welke mayo danook in Nederland!
[/quote]

Die eet Tjarco ook: LITERS!! Ken je die reuzepotten? NOU DIE! :w00t: :w00t: :w00t:
 
hebben ze ook light mayo????? Want anders red ik het niet hoor.

Een mayo-liefhebber

groetjes Miranda :lol: :lol:
 
Hmmmm... Dit is niet goed om te lezen als het hier in NL ook eindelijk weer eens stralend mooi weer is... Heb nu alleen nog maar meer zin om naar jullie toe te komen!!!!
Wat ik zo de pest vind aan mayo..... Het is enorm lekker, maar je wilt niet weten hoeveel Kcal er in een lepel mayo zit.....    :cry:
Gelukkig heb ik een receptje om zelf mayo te maken, Als je daar yoghurt doorheen doet schijnt het nog steeds erg lekker te zijn. Het is dan ineens ook een veeeeeeeel minder grote kaloriebom! :)
 
Ja wat is er dan te beleven daar? Met Koninginne dag bedoel je? Ik dacht dat het feest in de "down under bar" was?
 
[quote author=jufrebekka link=topic=1531.msg13574#msg13574 date=1114119509]
Ja wat is er dan te beleven daar? Met Koninginne dag bedoel je? Ik dacht dat het feest in de "down under bar" was?
[/quote]

Daar zijn wij! Op 5 mei, en da's bevrijdingsdag, suffie! Je vaderlandse culturele achtergrond wordt nu al roestig!
 
[quote author=amoz link=topic=1531.msg13577#msg13577 date=1114125456]
[quote author=jufrebekka link=topic=1531.msg13574#msg13574 date=1114119509]
Ja wat is er dan te beleven daar? Met Koninginne dag bedoel je? Ik dacht dat het feest in de "down under bar" was?
[/quote]

Daar zijn wij! Op 5 mei, en da's bevrijdingsdag, suffie! Je vaderlandse culturele achtergrond wordt nu al roestig!
[/quote]


:oops: :oops: :oops: Mijn gevoel voor tijd wordt roestig ... Ik dacht per ongeluk dat het al een week later was ...  sorry!  :oops: :oops: :oops:

NB! 5 MEI CAFE BRUSSELS DUS!!!

maarruh, wat is er in de downunder bar op koninginnedag??
 
NB! 5 MEI CAFE BRUSSELS DUS!!!

maarruh, wat is er in de downunder bar op koninginnedag??

Heb ff gekeken op dutch online wbsite. Hier is meer info over de feestavond op koninginnedag. maar ik kom zowieso op 5 mei.

Koninginnedag feest Avond

Zaterdag avond, 30 April 2005

Koninginnnedag
wie wil het missen?
Nou, wij niet, wij gaan het
groots vieren samen met de Down Under Bar
(Edward St, bijna op de hoek met Ann St)
op zaterdag avond 30 april

Ze doen maaltijden,
incl. NL snacks (kroketten, bitterballen, frikandellen)
vanaf 18.30
Het feest begint om ±20.00
en gaat door tot 3.00
en de toegang is gratis.

Neem deze uitnodiging print mee om je armband met
speciale drank aanbiedingen (tot 24.00) en
een gratis biertje in ontvangst te nemen!
Er wordt ook NL muziek gespeelt.
Zorg dat je ID bij je hebt (18+)
Het is niet nodig te boeken.

Voor meer info, bel Patrick:
0423 59 79 33


Groetjes Rob


Lost: Quote aangepast.
 
Weet je wat ik echt ontzettend mis hier: van die heerlijke kaasjes. En dan bedoel ik niet alleen van die Hollandse oud belegen etc, maar m.n. van die Franse en Italiaanse! Jemig man!
 
Hehehe dit vind ik een leuk onderwerp! Ik ging laats langs bij mijn schoonouders en raad eens wat ik bij de koffie kreeg? EEN STROOPWAFEL! Ik was er echt even stil van......keek ernaar en vroeg toen zachtjes aan mijn schoonmoeder: ' Where did you get those?' Nou die had ze gewoon in Woolies gescored. Ik ben er meteen heen gegaan en zag toen inderdaad de Nederlandse sectie. Heb dubbel zoute drop gekocht en een rol pepermunt.
Maar bij de ontbijt sectie hebben ze ook beschuit van bolletje!

Iets heel anders: Chinees eten........zo lekker als in Nederland vind je dat nergens..ik bedoel: babi pangang kent mijn Australisch/chinese schoonmoeder niet eens!

Wie weet er of er iets van Koninginnedag ik cairns is?
 
[quote author=Anne link=topic=1531.msg14132#msg14132 date=1114771389]
Ik was er echt even stil van......keek ernaar en vroeg toen zachtjes aan mijn schoonmoeder: [/quote]

Hihi! 'T is alsof ik erbij was! Goeie tekst!  :up: ... ookal houd ikzelf niet zo van stroopwafels ...
 
[Wie weet er of er iets van Koninginnedag ik cairns is?

zie hier:

http://www.dutch.net.au/state/qld/content/qld.htm#Jongeren%20Borrel%20Avond%20Cairns

Jongeren Borrel Avond Cairns

De "Jongerenborrel Avond" wordt gehouden op de eerste donderdag van de maand
vanaf 7.30pm in de
"Apres Beach Bar and Grill" Cairns
Om de hoek van Gilligans Packpackers in Shields Street vlakby the hoek Shields en Sheridan street.
Tel 07 4051 1123


"Apres Beach Bar and Grill" Palm Cove
Williams Esplanade
Tel 07 4059 2000
Organizator van de Jongeren Borrel Avond is:

Robert Van Den Hoven
Apres beach Bar & Grill
Cairns en Palm Cove
07 4055 3800
e-mail
http://www.beachbar.com.au

groeten Rob
 
Hoi allemaal,

Misschien wel even  :eek:fftopic:, sorry, maar Anne woon jij dan misschien in Cairns? Zo ja, wij willen ook die kant op, zou je misschien iets kunnen vertellen over het dagelijkse leven daar (maakt niet uit wat!) of mag ik je misschien af en toe wat vragen stellen??

Thanks,

groetjes Miranda

ps wèl leuk van je schoonmoeder om stroopwafels te halen! :up:
 
Hey,

Bedankt voor de tip Rob....ben jij dan ook toevallig die Robert van den Hoven? hahaha.
Miranda, ik kan je best wat over Cairns vertellen. Allereerst hoop ik dat je een auto hebt want hier in Cairns is alles heel erg uitgestrekt en de beste hotspots zijn met openbaar vervoer echt moeilijk te bereiken! Cairns is vrij klein als je een grote stad gewend bent, het is ontzettend warm in de zomer maar heel aangenaam in de wintertijd ( zoals nu! eindelijk niet meer zweten 24/7). Cairns ligt aan de zee maar helaas is het zeewater bij de stad geen zwemwater ( soort ondiep modderbad). Ze hebben wel een leuk alternatief bedacht: ' the lagoon', een heeeeeeeel groot zwembad waar alle backpackers hun dagen doorbrengen en bruinbakken. De stranden liggen 20 minuten buiten de stad maar zijn ontzettend mooi!
Verder heb je christal waters ( zoetwater meer, koud en helder, heerlijk om te zwemmen en vreselijk mooi!). Natuurlijk het Great barrier reef is de moeite waard ( zoek de kleinste, simpelste boot uit als je niet teveel geld uit wilt geven). En niet te vergeten het tropisch regenwoud vollop!
Het leven hier is best aangenaam, leuke mensen, mooie omgeving ( Cairns ligt in een dal en is omgeven door zee en bergen). Huizing is hier vrij goedkoop ( vergeleken bij Australische steden). Het centrum van Cairns is vrij klein en erg gericht op toeristen maar heel gezellig. veel cafe's, bars, nightclubs, terrasjes, evenementen etc.
Nou....als je nog meer wilt weten hoor ik het wel. Wil je hier gaan wonen of gewoon doortrekken?
 
Hoi Anne,

Bedankt alvast, onze plannen zijn inderdaad om daar te gaan wonen. Mijn man heeft qua werk het meeste kans in Cairns, MacKay en Townsville. Ik heb nog een mailtje gestuurd met wat ..... een paar..... vraagjes. Dus..... als je tijd hebt graag en bedankt.

Groetjes Miranda :up:
 
[quote author=Anne link=topic=1531.msg14132#msg14132 date=1114771389]

Wie weet er of er iets van Koninginnedag ik cairns is?
[/quote]

en hoe was koninginnedag in Cairns?

Rob
 
Zit ik net een beschuitje te eten met sandwichspread (mmmmmhhhhhhhhh!!!!) bedenk ik me ineens, is dát eigenlijk wel te krijgen in de winkels. Of is er een (nog lekkerdere) variant misschien. Ben benieuwd??

Groetjes Miranda  :)
 
Back
Top